جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | راهنمای سفر به پاتایا

راهنمای سفر به پاتایا

پاتایا، یکی از جواهرات گردشگری تایلند، در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. این شهر که تا دهه 60 یک دهکده ماهیگیری آرام بود، اکنون به یک مقصد پرجنب و جوش تبدیل شده است که مملو از هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، مراکز خرید، بارها و کلاب‌های شبانه 24 ساعته است. اگر قصد سفر به پاتایا را دارید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا از سفر خود بهترین استفاده را ببرید.

شهر پاتایا 


شهر پاتایا 

پاتایا (พัทยา) یک مقصد تفریحی ساحلی واقع در ساحل شرقی خلیج تایلند و در حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک است. این شهر عمدتاً به خاطر بارها و کلاب‌های شبانه‌اش شهرت دارد، اما مسئولین محلی تلاش‌هایی برای توسعه جاذبه‌ها و فعالیت‌های مناسب برای خانواده‌ها انجام داده‌اند. پاتایای امروزی به یک مکان تفریحی مناسب برای خانواده‌ها در تور تایلند تبدیل شده است که دارای تعداد زیادی هتل‌های مناسب کودکان و پارک‌های آبی برتر جهانی است. این شهر انواع مختلفی از جاذبه‌ها و فعالیت‌های خانوادگی را ارائه می‌دهد.
با بیش از پنج میلیون گردشگر در سال، پاتایا انواع گزینه‌های غذاخوری و سرگرمی‌های متنوع را ارائه می‌دهد. جمعیت این شهر از ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف تشکیل شده است و در تعطیلات و مناسبت‌های خاص، سواحل پاتایا مملو از گردشگران محلی است که بسیاری از آن‌ها از بانکوک و مناطق اطراف آن به این شهر سفر می‌کنند، زیرا فاصله آن از پایتخت تنها دو ساعت است.

 

رسیدن به پاتایا


برای دسترسی به پاتایا، امکانات حمل و نقل عمومی در تایلند وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تاکسی، ماشین اجاره‌ای، اتوبوس، و قطار اشاره کرد. فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی در بانکوک، که در فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری از پاتایا واقع شده است، نزدیک‌ترین فرودگاه به پاتایا است. 
یکی از گزینه‌های محبوب برای رسیدن به پاتایا، استفاده از تاکسی‌های محلی است. این تاکسی‌ها معمولاً در نزدیکی فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های اصلی حمل و نقل قرار دارند و راحتترین گزینه برای سفر در اولین بازدید از پاتایا محسوب می‌شوند. همچنین، اتوبوس‌هایی بین بانکوک و پاتایا وجود دارد که به شما امکان می‌دهند به راحتی و با هزینه کمتر به مقصدتان برسید. 
علاوه بر این، امکان اجاره ماشین در تایلند برای رانندگی بین دو شهر وجود دارد. این گزینه برای کسانی که تمایل دارند در طول سفر خود از انعطاف بیشتری برخوردار باشند، مناسب است. همچنین، اگر علاقه‌مند به تجربه سفر با قطار هستید، می‌توانید از خط قطار بین بانکوک و پاتایا استفاده کنید. یک سرویس قطار روزانه بین ایستگاه اصلی قطار در پاتایا و ایستگاه Hulamphong در بانکوک ارائه میشود.

 

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان برای سفر به پاتایا


پاتایا، با اقلیم استوایی خود، یکی از نقاط گردشگری محبوب در تایلند محسوب می‌شود. این شهر در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما توجه به شرایط هوایی پاتایا تاثیر بسزایی بر تجربه سفر شما خواهد گذاشت.
بهترین زمان برای سفر به پاتایا در فصل خشک، از نوامبر تا فوریه است. در این ماه‌ها، هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و دمای آن بین 23 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. این فصل زمان اوج گردشگری در پاتایا است، بنابراین بیشتر مکان‌های پاتایا در این زمان شلوغ است. اگر قصد دارید در این ماه‌ها به پاتایا سفر کنید، بهتر است تور پاتایا خود را از قبل رزرو کنید.
از مارس تا مه، هوا در پاتایا بسیار گرم و مرطوب می‌شود و دمای آن در حدود 33 درجه سانتیگراد قرار دارد. بادهای موسمی از جولای آغاز شده و تا اکتبر ادامه دارد. در این مدت، دمای هوا به 32 درجه سانتیگراد می‌رسد و بارندگی زیاد است. پاتایا در این ماه‌ها گردشگران کمتری دارد و می‌توان به راحتی اقامتگاه ارزان پیدا کرد.

 

بودجه روزانه در سفر به پاتایا


پاتایا یک مقصد گردشگری است که امکانات متنوعی را برای تمام انواع بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در زیر، هزینه‌های متوسط برای هر روز آورده شده است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های روزانه بدون هزینه‌های اقامتی مانند غذا، حمل و نقل محلی، تفریحات، انعام، هدایا، خریدهای محلی، سوغاتی و نوشیدنی‌ می‌باشد. 
بودجه سفر:
•    تقریباً 678 THB برای سفر اقتصادی
•    تقریباً 1229 THB برای سفر راحت
•    تقریباً 2116 THB برای سفر لوکس

توجه داشته باشید که این هزینه ها به صورت تقریبی بوده و هزینه سفر هر نفر ممکن است بسته به نوع سفر و مکان‌های بازدید شده متفاوت باشد. با این حال، اگر برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای برای بازدید از جاذبه‌های محبوب داشته باشید، احتمالاً سفر شما در این حدود هزینه خواهد داشت.

 

روش های حمل ‌و نقل در پاتایا


روش های حمل ‌و نقل در پاتایا

با شناخت انواع مختلف روش های حمل و نقل در تایلند، رفت و آمد در اطراف پاتایا بسیار ساده و هزینه‌ی کمتری خواهد داشت، به ویژه اگر محل اقامتتان در مرکز شهر پاتایا، جومتین یا ناکلوا باشد. 
اتوبوس بات (با نام مستعار songthaew) محبوب‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفت و آمد در مرکز شهر پاتایا، جومتین و ناکلوا است. بیشتر سفرهای اتوبوس بات در پاتایا برای هر نفر 10 بات هزینه دارد. با این حال، برای سفرهای طولانی‌تر مانند Jomtien به شمال پاتایا، بعضی از رانندگان ممکن است 20 بات از مسافران بگیرند.
تاکسی‌های موتوری عنوان راهی سریع و آسان برای رفت و آمد در پاتایا شناخته می‌شوند. تاکسی موتوری‌ها از قیمت‌هایی بالاتری نسبت به اتوبوس‌های بات برخوردارند، اما توانایی عبور از ترافیک شلوغ مرکز شهر را به سرعت و به راحتی دارند. بر خلاف اتوبوس‌های بات، تاکسی‌های موتورسیکلت شما را به هر مقصدی که می‌خواهید میبرند.
برخلاف بانکوک، تاکسی‌های متری بسیار کمی در پاتایا وجود دارد. با این حال، تاکسی‌های خصوصی در اینجا رایج‌تر هستند. برای جلوگیری از هر گونه ابهام، قبل از سوار شدن در تاکسی، توصیه می‌شود درباره قیمت آن مذاکره کنید.

 

خرید در پاتایا


پاتایا، همچون بسیاری از نقاط تایلند، بهشتی برای علاقمندان به خرید است. حتی اگر نتواند با بانکوک رقابت کند، اما با وجود تعدادی از مراکز خرید پاتایا، انتخاب برایتان سخت خواهد بود.  از بازار شناور پاتایا گرفته تا مراکز خرید مدرن و سوپرمارکت‌ها، انواع گوناگونی از مراکز خرید در دسترس هستند. 
مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا مکانی است که بسیاری از برندهای مد خیابانی معتبر را در خود جای داده است. رویال گاردن پلازا مرکز خرید دیگری است که برندهای مد روز را در خود جای داده است. اینجا همچنین مجموعه‌ای گسترده از سوغات، جواهرات، لباس‌های ساحلی، لوازم الکترونیکی و انواع غذاها موجود است.
بازار شناور پاتایا یک مقصد ضروری برای تجربه خرید است و مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های تایلند به شمار می آید. خیابان شلوغ واکینگ نیز به مقصدی برای گردشگران تبدیل شده است که به دنبال خرید انواع محصولات مانند لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و حتی اسباب بازی‌ها هستند. همچنین، می‌توانید در مراکز خرید معروفی مانند Mimosa، Mike Shopping Mall، Central Centre، Outlet Mall، و One Tambon One Product Shop خرید کنید.

 

غذا خوردن در پاتایا


غذا خوردن در پاتایا

در سراسر شهر صدها رستوران و هزاران غرفه غذای خیابانی وجود دارد که انواع غذاهای مختلف از سراسر جهان را ارائه می‌دهند. بخش زیادی از فرهنگ تایلندی به غذا اختصاص دارد و رستوران‌های محلی تایلندی که توسط خانواده‌های محلی اداره می‌شوند، بهترین غذاهای تایلندی را ارائه میدهند. تخصص شهر پاتایا غذاهای دریایی تازه است و با غذاهای خیابانی خوشمزه و رستوران‌های زیادی که در اطراف خیابان‌ها واقع شده‌اند، جمعیت بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. بهترین رستوران های پاتایا مانند خانه شیشه‌ای، مام آروی، ریمپا لاپین و نانگ نوال غذاهای لذیذ و متفاوتی را ارائه می‌دهند که پیشنهاد میکنیم در سفر به پاتایا حتما آنها را امتحان کنید.
وقتی در خیابان‌های پاتایا قدم می‌زنید، اطمینان حاصل کنید که این چند وعده غذایی خوشمزه تایلندی را از دست ندهید.
•    Kai Jeow (برنج پخته شده با املت و سس ماهی)
•    Moo Ping (گوشت طعم‌دار کبابی)
•    Som Tum (سالاد پاپایای سبز تند)
•    Satay (سیخ گوشت کبابی)
•    Gai Yang with Khao Niao (مرغ کبابی و برنج چسبناک)
•    Pad Thai (نودل سرخ شده به سبک تایلندی)
•    Pla Pao (ماهی کبابی)

 

زندگی شبانه در پاتایا


زندگی شبانه در پاتایا

در پاتایا، شهری که به دلیل تفریحات شبانه‌اش معروف است، گزینه‌های بی‌شماری برای سرگرمی و تفریح وجود دارد. مناطق جنوبی و مرکزی این شهر اصلی‌ترین مقاصد تفریحی هستند و انواع بار، کافه، رستوران و دیسکو در امتداد ساحل پاتایا قرار دارند. بخش شمالی شهر ساکت‌تر است، اما کلاب ها و بارهای مناسبی برای انتخاب دارد.
خیابان واکینگ استریت پاتایا همچنین یکی از قطب‌های توریستی مهم است که با تابلوهای نئونی پر جنب و جوش می‌درخشد. بهترین کلاب های شبانه در پاتایا، صدها بار، سالن‌ ماساژ، دیسکو، رستوران‌های معتبر تایلندی، غرفه‌های خیابانی که غذاهای دریایی خوشمزه می‌فروشند و خیلی چیزهای دیگر را در این خیابان قرار دارد. این خیابان از ساعت 18:00 تا 2:00 بامداد که زمان قانونی تعطیلی آن است، برای تردد وسایل نقلیه بسته می‌شود.

 

جاهای دیدنی پاتایا


پاتایا یک مقصد توریستی محبوب در تایلند است که به دلیل سواحل زیبا، زندگی شبانه پر جنب و جوش و گزینه های سرگرمی متنوع شناخته شده است. مکان های زیادی در پاتایا وجود دارد که می توانید سفر خود را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل کنید. 

 

باغ گیاه شناسی گرمسیری نانگ نوچ

باغ گیاه شناسی گرمسیری نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ یک باغ گیاه شناسی بزرگ و یکی از جاذبه های دیدنی پاتایا است. این باغ دارای انواع باغ ها از جمله باغ فرانسوی، باغ اروپایی، تپه پروانه ها و باغ کاکتوس است. همچنین دارای یک دهکده فرهنگی است که نمایش ها و خانه های سنتی تایلندی را به نمایش می گذارد. اما شهرت اصلی این باغ به خاطر طراحی زیبا و گل‌ها و گیاهان استوایی است.


معبد وات یان سانگ وارارام پاتایا

معبد وات یان سانگ وارارام پاتایا

معبد وات یان سانگ وارارام، یک جواهر بی‌نظیر از معماری سنتی تایلندی است. این معبد زیبا، در کنار یکی از دریاچه‌های دل‌انگیز و باغ‌های دوست‌داشتنی واقع شده است. با ورود به این معبد، بازدیدکنندگان به دنیایی از آرامش و صلح وارد می‌شوند که با نقوش و زیورآلات سنتی تزئین شده است. ساختمان‌های این معبد به شیوه‌های سنتی تایلندی ساخته شده‌اند و با استفاده از رنگ‌های زنده و معماری متنوع، هر بازدیدکننده ای را شگفت‌زده می‌کنند.


پناهگاه حقیقت

پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت یک سازه چوبی بزرگ است که در پاتایا قرار دارد. این یک بنای تاریخی مذهبی و فرهنگی است که دارای معرق کاری و مجسمه‌های پیچیده‌ای است که مضامین مختلف مذهبی و فلسفی را به تصویر می‌کشد. این ساختمان تماماً از چوب ساخته شده و بیش از 100 متر ارتفاع دارد. 


ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین با طول چهار مایل یک منطقه استراحتی از شهر بوده و گردشگران از شهر به آنجا می آیند تا در زیر نور خورشید استراحت کنند و در ورزش های آبی مختلف شرکت کنند. از جت اسکی تا غواصی، هر کسی می تواند ورزش های آبی را تجربه می کنند. پارک پاتایا نزدیک به ساحل، یک پارک تفریحی بزرگ است که دارای اسلایدهای آبی، سواری های هیجان انگیز و برج مشاهده است. عرشه مشاهده 360 درجه در بالای برج فرصتی برای پرش و تجربه هیجان انگیز برای روح های شجاع ارائه می دهد!


پناهگاه فیل های پاتایا

پناهگاه فیل های پاتایا

دهکده فیل پاتایا، یک محوطه حفاظت شده است که به عنوان یک پناهگاه برای فیل‌ها شناخته می‌شود. این مکان در پاتایا واقع شده و یک فرصت فوق‌العاده برای تعامل با طبیعت را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان اینجا می‌توانند با فیل‌ها ارتباط برقرار کرده، از اجراهای آن‌ها لذت ببرند و حتی امکان سواری بر روی آن‌ها را داشته باشند.

captcha

مطالب مرتبط