جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاذبه های دیدنی پاتایا

جاذبه های دیدنی پاتایا

شهر تفریحی و ساحلی پاتایا در طول سال ها شهرت بسیاری در بین گردشگران پیدا کرده است و یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی در آسیا به شمار می‌آید. این شهر حدودا در 200 کیلومتری از پایتخت تایلند قرار دارد و مکانی مناسب برای لذت بردن از تفریحات آبی، آفتاب، شن و ماسه و دریا است. در سال‌های اخیر، این شهر خدمات رفاهی متنوعی را برای گردشگران فراهم نموده است. پاتایا مقصد مناسبی برای بزرگسالان است. با اینحال فعالیت های مناسبی مانند پارک‌های آبی و آکواریوم ها برای کودکان طراحی کرده است. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا میپردازیم که امیدواریم راهنمای خوبی برای سفر به تایلند باشد.

خیابان واکینگ استریت | Walking Street 


walking-street

خیابان واکینگ استریت با مسافت 500 متر در انتهای جاده ساحلی پاتایا قرار دارد. خدمات این مکان به قدری منحصر به فرد است که در هیچ جای دیگر تایلند نمی توان آن را یافت. تقریباً در دو طرف جاده و در خیابان های فرعی اطراف آن چندین رستوران غذاهای دریایی، سالن های موسیقی زنده، بارها و بهترین کلاب های شبانه پاتایا قرار دارد. 
واکینگ استریت بازار شلوغی در قلب شهر پاتایا است. در طول روز میتوانید فروشندگان خیابانی را با چرخ دستی های خود انواع غذای سنتی تایلندی را میفروشند، هنرمندان خیابانی مشغول خواندن آهنگ های سنتی و دوره گرد ها که مشغول اجرای نمایش با پیتون ها و مارها هستند را از نزدیک ببینید. تردد وسایل نقلیه در این خیابان بعد از ساعت 6 عصر ممنوع میشود. در طول شب واکینگ استریت با روشن شدن چراغ های نئون، اجرای موسیقی های مختلف خیابانی و باز شدن کلاب های شبانه رنگ و بویی دیگری به خود میگیرد.
گردشگران همچنین می توانند نمایش های بوکس موی تای را به صورت رایگان در خیابان واکینگ پاتایا تماشا کنند. رایج ترین محل برگزاری مسابقات در وسط خیابان، روبروی ورودی مارین پلازا است. اگرچه نمایش‌های اینجا مانند یک مسابقه واقعی حرفه‌ای نیستند، اما تماشای آن‌ها همچنان سرگرم‌کننده است. گردشگران حتی می توانند برای آزمایش مهارت های بوکس و گرفتن عکس با بوکسورها وارد رینگ شوند.
در یک انتهای خیابان واکینگ پاتایا، اسکله پاتایا قرار دارد که یک نقطه عطف برجسته از شهر به حساب می آید. اگر شلوغی خیابان برای شما طاقت فرسا شد، اسکله پاتایا مکان خوبی برای استراحت است، زیرا در شب بسیار آرام و رمانتیک است. علاوه بر بارها و موسیقی پر جنب و جوش، رستوران‌هایی نیز وجود دارند که در پخت غذاهای دریایی تخصص دارند. 

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

 باغ گیاه شناسی گرمسیری | Nong Nooch 


nong-nooch

نونگ نوچ یکی از زیباترین باغ های گیاهشناسی در آسیا و یکی از  10 باغ زیبای دنیا است که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پاتایا به حساب می آید. باغی وسیع و زیبا که علاوه بر تنوع گیاهی با امکانات تفریحی مانند فیل سواری، قایق سواری و اجرای نمایش های تایلندی توجه گردشگران و مسافران به این شهر را جلب میکند. این باغ روزانه حدودا 5 هزار بازدید کننده دارد که بخش زیادی از آنها را گردشگران تشکیل میدهند. گذرگاه‌ها در میان باغ‌های رنگارنگ، از جمله باغ ایتالیایی، باغ استون هنج، باغ ارکیده، باغ آناناسیان، باغ آدنیوم، دره سیکاس، باغ فرانسوی قرن 17، باغ رنسانس اروپا و ... این مجموعه را شگفت انگیز کرده است. این باغ باشکوه توجه هر گردشگری را جلب می کند. نمایش‌های زنده در تالار فرهنگی تایلند با اجرای رقص‌های سنتی تایلندی، شمشیر‌بازی، کیک بوکسینگ تایلندی و نمایش فیل‌ها از جذابیت های دیگر این باغ است. ساعت بازدید از این باغ از 8 صبح شروع می شود و تا 18:00 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

 

بازار شناور پاتایا | Floating Market


floating-market

اولین و تنها بازار شناور در پاتایا، مانند یک کندوی تجاری به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و کالاهای مناطق اصلی تایلند را به فروش می‌رساند. محصولات هنری و صنایع دستی و پوشاک از جمله اقلامی هستند که در این بازارها فروخته می شوند. این بازار همچنین مکانی عالی برای لذت بردن از برخی غذاهای عجیب و غریب است. در بین خوراکی ها می توانید هر چیزی را از عقرب تا جیرجیرک و گوشت کروکودیل برای اولین بار امتحان کنید. یک راه عالی برای گشت و گذار در بازارها، اجاره یک قایق است. تهیه بلیط بیش از یک قایق سواری برای شما به ارمغان می آورد. بوکس، رقص‌های سنتی و محلی تایلندی، زیپلاین روی آب و نمایش‌ها و فعالیت‌هایی دیگری بر روی آب وجود دارد که می‌توان از آن لذت برد. این بازار از ساعت 9:00 صبح تا 20:00 فعال است.

برای آشنایی با غذاهای سنتی تایلندی کلیک کنید.

معبد پناهگاه حقیقت | Discover the Sanctuary of Truth


discover-the-sanctuary-of-truth

پناهگاه حقیقت که با نام وانگ بوران نیز شناخته می شود ، معبدی با شکوه در شهر پاتایا است. ارتفاع این بنا حدودا 105 متر است و در زبان تایلندی به دلیل نمادهای مذهبی ظاهری به این معبد پراسات ساتچتم نیز گفته می شود. پراسات به معنای قصر و ساتچتم به معنای فلسفه می باشد و دیدن این معبد برای گردشگرانی که برای بار اول به پاتایا سفر میکنند خالی از لطف نیست .پناهگاه حقیقت با چوب ساخته شده و هر یک از بخش های این معبد، مفهومات خاص خود را دارد که می تواند نبوغ طراحان و سازندگان این سازه را نشان دهد.
 

معبد بزرگ بودا | Big Buddha Temple 


big-buddha-temple

معبد بودای بزرگ پاتایا ، با 18 متر ارتفاع، بزرگ ترین معبد منطقه است. این مجسمه که نزدیک به 100 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، روی تپه ی پراتومناک و بین سواحل پاتایا و جومتین قرار دارد. این معبد در محلی به عنوان Wat Phra Khao Yai واقع است و به لطف ناقوس های فراوان، عود سوزان، مجسمه های کوچکتر متعدد و مناظر چشمگیر از منطقه، در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوبیت دارد. این معبد نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری تایلند محسوب میشود، بلکه یک معبد فعال است که مردم محلی اغلب برای دعا از آن بازدید می کنند.

 

پارک آبی رامایانا پاتایا | Pattaya water parks


pattaya-water-parks

پارک های آبی در پاتایا یکی از بهترین سرگرمی هایی است که می تواند برای خانواده ها جذاب باشد. پاتایا دارای بزرگترین پارک‌های آبی در تایلند، با ده‌ها سرسره و سواری بین آن‌ها است. پارک آبی رامایانا در نزدیکی پاتایا قرار گرفته است و از بانکوک نیز فاصله کمی دارد. اگر در تور تایلند زمان کافی برای تجربه تفریحات آبی را دارید، بدون معطلی وارد رامایانا شوید و از امکاناتی مانند سرسره ها و بازی های مختلفی که دارد لذت ببرید. 
این پارک آبی ، مکانی جدید است که تفریحات ویژه خود را با کیفیتی بالا و در وسعت 184 هزار متر مربع در اختیار شما می گذارد. بیش از 20 سرسره در این پارک آبی وجود دارد،زمین والیبال و فوتبال، بوکس و دیگر تفریحات آبی را از امکانات دیگر این پارک است. پارک آبی رامایانا جزو 3 پارک آبی برتر در آسیا و 20 پارک آبی برتر در دنیاست. این پارک آبی حدود 20 دقیقه با پاتایا فاصله دارد و دارای رستوران ها و مجموعه ای از امکانات رفاهی برای خانواده ها است.

captcha