جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین غذاهای تایلندی

بهترین غذاهای تایلندی

بسیاری از مسافران و علاقه مندان به غذا، تایلند را به عنوان بهشت غذاهای خوشمزه می‌شناسند. غذاهای تایلندی ریشه در فرهنگ این سرزمین دارند و به لطف طعم ها و عطرهای عجیب و غریب آن، در سراسر جهان محبوب اند. خیابان ها مملو از فروشندگان و دستفروشان مواد غذایی هستند که وقتی از کنارشان عبور می‌کنید، بوی خوش غذا مشام شما را لمس میکند. قدم زدن در خیابان‌های شهر اغلب باعث توقف در کنار دستفروشان غذا میشود، جایی که می‌توانید سوپ‌های تند، برنج سرخ‌شده، گوشت کبابی و رشته فرنگی را با قیمتی مناسب تهیه کنید. تنوع غذاهای تایلندی فوق العاده است و اگر برای اولین بار است که به تایلند سفر می کنید، این مقاله شما را با بهترین غذاهای تایلندی که باید امتحان کنید آشنا می کند.

pad-thai

pad thai (نودل سرخ شده به سبک تایلندی)


پد تای یکی از معروف ترین غذاهای تایلند، به معنای «نودل سرخ‌شده به سبک تایلندی» است، معمولا با میگو، مرغ و یا گوشت خوک درست می‌شود. این غذا ترکیبی از تخم مرغ، توفو، بادام زمینی و جوانه گندم است و با چاشنی هایی مانند سس ماهی، میگوی خشک، سیر یا موسیر، فلفل قرمز و شکر خرما طعم دار می شود. پد تای تقریباً در هر گوشه از خیابان های تایلند موجود است و یک غذای ارزان و خوشمزه به شمار می آید.

tom-yum

 tom yum (سوپ تند)


تام یام محبوب ترین سوپ تایلندی است که طعم ترش و تندی دارد. اگر به غذاهای تند علاقه دارید مطمئنا این غذا باب میل شما خواهد بود. این سوپ با علف لیموی معطر، ریشه گلنگال، برگ لیمو ترش، برگ لیموترش کافیر، فلفل قرمز، موسیر، آب لیمو ترش و ... طعم دار می‌شود. بسته به مواد اولیه غذا تام یام های متنوعی وجود دارد. تام یام معمولاً با میگو (تام یام گونگ)، مرغ (تام یام گای)، ماهی (تام یام پلا) یا غذاهای دریایی مخلوط (تام یام تاله) و قارچ درست می شود. تام یام گونگ شناخته شده ترین و لذیذ ترین تام یام است پیشنهاد میکنیم در تور تایلند حتما آن را امتحان کنید.

tom-kha-gai

tom kha gai (سوپ مرغ نارگیل)


تام خا گای یکی دیگر از سوپ های خوشمزه سنتی تایلند است که با مرغ و شیر نارگیل تهیه می شود. این غذا ترکیبی از شیر نارگیل، گلنگال، لیموترش، قارچ است. تضاد بین شیر نارگیل و ادویه ها طعم متفاوت و بی نظیری به این غذا می بخشد و برای افرادی که نمیتوانند غذای تند بخورند بسیار مناسب است.

gaeng-keow-wan-gai

Gaeng Keow Wan Gai (کاری مرغ سبز تایلندی)


یکی از غذاهای خاص و محبوب در تایلند کاری مرغ سبز تایلندی است. کاری مرغ سبز ترکیبی از شیر نارگیل، بادمجان های حبه ای، شاخه های بامبو، گلنگال، علف لیمو، گشنیز و ریحان شیرین است. کاری سبز چندان تند نیست و طعم شیرینی دارد و بسیار خوشمزه است، مخصوصاً وقتی با برنج بخارپز یا رشته فرنگی سرو شود.

sam-tom

 sam tom (سالاد پاپایای سبز تایلندی)


سام تام یک سالاد پاپایای تند است که از ایالت ایسان واقع در شمال شرقی تایلند می‌آید. این غذا نه تنها در تایلند بلکه در سراسر آسیای جنوب شرقی نیز محبوب است. وقتی این سالاد را امتحان می‌کنید شاید باورتان نشود که سالادهای تایلند میتواند تند باشد! این سالاد با موادی نظیر فلفل قرمز، سس ماهی، لیمو ترش یا تمر هندی و شکر خرما طعم دار می‌شود. همچنین میتوان مقداری خرچنگ، بادام زمینی، میگوی خشک و نودل برنج در ترکیب این سالاد استفاده کرد. اگرچه ترکیب این مواد ممکن است طعمی جدید برای شما باشد، اما خوشمزه، با طراوت و سالم است. شما میتوانید این سالاد خوشمزه را  در هر گوشه و کنار تایلند ، از فروشندگان خیابانی تهیه کنید و یا در رستوران ها به عنوان غذا و یا پیش غذا سرو نمایید. راهنمای سفر به تایلند به شما کمک میکند تا اطلاعات کاملی برای سفر به این کشور داشته باشید.

khao_pad

خائو پد (برنج سرخ شده به سبک تایلندی)


اگر از تندی غذاهای تایلند خسته شدید به سراغ خائو پد یا همان برنج سرخ شده تایلندی بروید. در تایلندی،  Khao برنج است و Pad سرخ شده است. این غذا که بین مردم محلی محبوب است ترکیبی از گوشت انتخابی شما (میگو، مرغ، گوشت خوک، خرچنگ و یا گوشت گاو) همراه با تخم مرغ، پیاز، گشنیز، سیر و گوجه فرنگی است که با سس ماهی، کمی شکر و فلفل طعم دار می‌شود. در کنار این غذا میتوانید خیار ورق شده و یا لیمو ترش سرو کنید. برنج سرخ شده یکی از ساده ترین وعده های غذایی است که میتوانید در این کشور امتحان کنید.

برای مطالعه مهیج ترین تفریحات آبی در پوکت کلیک کنید.

gai-pad-med

 Gai Pad Med Mamuang (مرغ سرخ شده با مغز بادام هندی)


Kai pad med ma muang   اساساً غذایی است که با مرغ و آجیل بادام هندی درست می شود .این غذا ترکیبی از سس سویا شیرین، عسل، پیاز، فلفل قرمز و همچنین انواع سبزیجات (معمولا فلفل دلمه ای یا هویج خرد شده) است. بیشتر گردشگران عاشق این غذا هستند زیرا بسیار لطیف با طعم دلپذیر است. اگر به ادویه های غذای آسیایی علاقمند نیستید، این غذا گزینه مناسبی برای شما و انتخابی عالی برای کودکان است.

pad-kra-pao

 Pad Kra Pao (ریحان تایلندی)


Pad Kra Pao  یک غذای بسیار محبوب محلی تایلندی ها است. پاد" به معنی "سرخ شده" است و "Kra Pao" نام تایلندی ریحان مقدس است که ماده اصلی در پخت این غذا است. این غذا را می‌توان با مرغ، گوشت خوک، گوشت گاو و یا گوشت حیوانات دریایی همراه با برنج و تخم مرغ سرو کنید. این غذا یکی از لذت بخش ترین غذاهای تند تایلند است که میتوانید امتحان کنید.

guay-teow

Guay Teow  (سوپ رشته فرنگی تایلندی)


 Guay Teow یا سوپ رشته فرنگی محبوب ترین غذای خیابانی تایلند است که در حین تماشای جاذبه های گردشگری تایلند و گشت و گذار در خیابان ها میتوانید آن را تهیه  کنید. این غذا با مرغ، گوشت خوک و یا گوشت گاو بسته به ذائقه شما و همراه با رشته فرنگی برنج یا نودل تخم مرغ طبخ می‌شود. بهتر است این غذا را با مجموعه ای از چاشنی ها از جمله شکر، فلفل چیلی خشک، آب لیموترش و سس ماهی سرو کنید. 

rad-na

 Rad Na (نودل به سبک تایلندی)


راد نا یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در تایلند است.  راد نا نودل برنج و سبزیجاتی است که روی آن سس غلیظ میریزند.  در طبخ این غذا میتوان از گوشت خوک، مرغ یا غذاهای دریایی استفاده شود. علاوه بر این هنگام صرف این غذا می‌توانید مقداری شکر، سس ماهی، فلفل دلمه‌ای خرد شده را در سرکه سفید و فلفل‌های خشک آسیاب شده بریزید.

captcha

مطالب مرتبط