جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | اجاره ماشین در تایلند

اجاره ماشین در تایلند

اجاره ماشین در تایلند یک راه فوق العاده برای گردش و کشف این کشور است. تایلند یکی از لوکس ترین گزینه ها برای یک تعطیلات است. تایلند به عنوان یک کشور گرمسیری جنوب شرقی، با جزایر و سواحل گرم، تنوع جغرافیایی، فرهنگ و غذاهای منحصر به فرد و عبادتگاه های مقدس بودایی، نوید تنوع را به شما می دهد. برای مشاهده عظمت پادشاهی تایلند هیچ راه بهتری از اجاره ماشین وجود ندارد. اما قبل از اجاره خودرو در تایلند، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال، هزینه اجاره ماشین در تایلند چقدر است؟ به چه مدارکی جهت اجاره ماشین در تایلند نیاز داریم؟ در این مقاله به تمام سوالات شما در خصوص اجاره ماشین در تایلند پاسخ خواهیم داد.

هزینه های اجاره ماشین در تایلند


هزینه های اجاره ماشین در تایلند

به طور کلی هزینه های سفر به تایلند و هزینه اجاره ماشین در تایلند مقرون به صرفه است و هزینه اجاره ماشین بستگی به مدل ماشین، مدت زمان اجاره و نرخ اجاره تعیین شده توسط آژانس دارد. شما می توانید یک خودروی اقتصادی پنج دری را با قیمت تقریبی 1200 بات در روز در تور تایلند کرایه کنید. مدل ها شامل هوندا جاز یا سوزوکی سیاز هستند که هر دو دارای گیربکس اتوماتیک و فضایی برای چهار تا پنج سرنشین هستند.
همچنین شما می توانید یک SUV را با حدود 2000 بات در روز کرایه کنید. مدل هایی مانند تویوتا فورچونر و ایسوزو Mu-X هستند. این خودروها با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می شوند و تا هفت نفر جا می گیرند.
هیچ محدودیتی در تعداد مایل هایی که مجاز به رانندگی هستید وجود ندارد.
قیمت اجاره شامل مالیات بر ارزش افزوده است، اما هزینه های گاز، بیمه و هرگونه نیاز اضافی مانند صندلی ماشین کودک یا سیستم GPS را در بر نمی گیرد. اگر به صندلی ماشین نیاز دارید، آنها را از قبل رزرو کنید زیرا ممکن است شرکت ها آنها را در محل نگهداری نکنند.
حداقل مدت اجاره 24 ساعت است. زمان بازگرداندن خودرو را یادداشت کنید، زیرا اگر آن را دیر تحویل دهید باید هزینه 24 ساعت دیگر را نیز پرداخت کنید. اما اگر خودرو را زودتر تحویل دهید، هیچ مبلغی پس داده نمی شود.

برای آشنایی با روش های حمل و نقل عمومی در تایلند کلیک کنید.

مدارک و شرایط لازم جهت اجاره ماشین در تایلند


مدارک و شرایط لازم جهت اجاره ماشین در تایلند

قبل از اینکه بتوانید در تایلند ماشین کرایه کنید، باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشید و حداقل یک سال گواهینامه رانندگی دسته B داشته باشید. برای اجاره برخی از خودروها، حداقل محدودیت سنی بالاتر از 23 را تعیین می‌کنند.

همچنین به اسناد زیر نیاز خواهید داشت:
•    گذرنامه
•    گواهینامه رانندگی بین المللی
•    کارت اعتباری ثبت شده برای راننده اصلی با وجوه کافی برای پوشش سپرده و کارمزد
شرایط بین شرکت های کرایه اتومبیل در تایلند متفاوت است، اما معمولاً هیچ محدودیتی برای مسافت پیموده شده وجود ندارد. همچنین خروج از قلمرو تایلند با ماشین اجاره ای مجاز نیست.

 

فرآیند اجاره ماشین در تایلند


فرآیند اجاره ماشین در تایلند

قرارداد اجاره یک سند الزام آور قانونی است که معمولاً روی کاغذی در اندازه A4 چاپ می شود. این یک ضرورت است زیرا به حل هر گونه اختلافی که ممکن است بین شرکت اجاره و شخصی که قصد اجاره ماشین را دارد ایجاد شود کمک می کند. در این قرارداد تمامی شرایط و ضوابط شرکت اجاره دهنده ماشین مشخص شده است و همچنین ذکر شده است که در صورت خرابی غیرمنتظره خودرو و سایر شرایط مشابه، فرد قرار است چه کاری انجام دهد. لازم به ذکر است زمانی که شخص قرارداد اجاره را به صورت توافقی امضا می کند، قانوناً موظف به رعایت بندهای آن برای جلوگیری از هرگونه هزینه اضافی است.
هنگامی که برای رانندگی خودرو در یک کشور خارجی ثبت نام می کنید، باید در نظر داشته باشید که برخی از شرکت های اجاره خودرو محلی ممکن است هزینه بیشتری از شما دریافت کنند. قبل از امضای قرارداد اجاره، آن را به دقت بخوانید. مطمئن شوید که هیچ بند معیوبی وجود ندارد که بتوان از آن برای فریب شما استفاده کرد.

برای آشنایی با روش های کلاهبرداری در تایلند کلیک کنید.

روش های اجاره ماشین در تایلند


ساده ترین راه برای اجاره ماشین درخواست آنلاین است. به این ترتیب، می توانید مقایسه گسترده ای از طرح ها، قیمت ها، بیمه ها و شرایط اجاره شرکت های مختلف را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید نوع یا مدل یا ماشین را خودتان انتخاب کنید. 
اجاره ماشین در محل نیز در تایلند بسیار راحت است. آژانس هایی در سراسر کشور به خصوص نزدیک به فرودگاه های تایلند وجود دارد. با کمک یکی از کارکنان، شما میتوانید: خودروی مناسب، مدت زمان اجاره، بیمه نامه و تعداد افرادی که میخواید رانندگی کنید را انتخاب کنید.
تهیه مدارک لازم ممکن است کمی طول بکشد. فراموش نکنید که بپرسید شامل چه بیمه نامه هایی ارائه می شود (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد) و سیاست انصراف چیست. برخی از آژانس‌های کرایه خودرو کنسلی را از طریق تلفن می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر درخواست کنسل کردن را تنها به صورت کتبی همراه با امضای شخص میپذیرند.

 

سیاستهای بیمه


سیاستهای بیمه برای اجاره ماشین در تایلند

اکثر آژانس‌های اجاره مجموعه‌ای از بسته‌های بیمه را ارائه می‌دهند، اما برخی ممکن است اصلاً هیچ یک را ارائه ندهند. اجاره خودرو در یک کشور خارجی قطعا مشمول بیمه خودرو داخلی شما نخواهد بود. حتی اکثر بسته های بیمه مسافرتی فقط تا حدی خسارات وارده به خودروهای اجاره ای را پوشش می دهند.
به طور خلاصه، شما همیشه به یک طرح بیمه اتومبیل جداگانه نیاز دارید که توسط آژانس اجاره اتومبیل ارائه می شود.
قبل از امضای سند بیمه، حتماً محتویات آن را با دقت بخوانید و بررسی کنید که چه میزان سهم معافیت از خسارت در بیمه درج شده است.
انواع مختلفی از بیمه ها برای انتخاب وجود دارد:

مسئولیت شخص ثالث
بیمه مسئولیت شخص ثالث توسط دولت تایلند برای حمایت از گردشگران اجباری شده است. با هر خودرویی که کرایه می‌کنید، حداقل بیمه شخص ثالث دریافت می‌کنید، اما توصیه می‌شود برای اطمینان از ایمنی خود، آن را ارتقا دهید.

PAI / بیمه حوادث و عواقب شخصی
این بیمه در صورت ضربه شدید یا فوت به مسافران شما غرامت می دهد.

TP / حفاظت از سرقت
این بیمه خسارت وارد شده به خودرو در نتیجه سرقت را پوشش می دهد.

CDW / معافیت خسارت ناشی از برخورد
معافیت خسارت ناشی از برخورد خسارت وارده به خودرو را که در نتیجه خرابکاری یا برخورد با وسیله نقلیه دیگری در جاده عمومی ایجاد می شود را پوشش می دهد. میزان پوشش ارائه شده و هزینه می تواند از فروشنده ای به فروشنده دیگر متفاوت باشد.

SCDW / معافیت خسارت از برخورد فوق العاده
این بیمه به طور کامل خسارت شما را پوشش می دهد.

 قبل از پرداخت هزینه ماشین کرایه ای در تایلند، مطمئن شوید که هزینه ای که برای بیمه نامه آن پرداخت می کنید معقول است. در غیر این صورت، می توانید بیمه مسافرتی را از شرکتی که مطمئن هستید دریافت کنید.

 

جریمه


در صورتی که شخص هر یک از قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارد یا عمداً خود را به خطر بیندازد، شرکت اجاره کننده ممکن است علی رغم لغو بیمه نامه، مبلغ هنگفتی را دریافت کند.

 

استخدام راننده


استخدام راننده در تایلند

اگر می خواهید همراه با ماشین یک راننده استخدام کنید، تمام شرکت های اجاره بین المللی یک گزینه در دسترس دارند. شما باید هزینه تخمینی خدمات راننده را بپردازید.
اگر از یک اجاره ماشین محلی استخدام می کنید، راننده ای را درخواست کنید که به زبان تایلندی و انگلیسی صحبت کند.
سفر با ماشین با کسی که زبان محلی را می داند آسان تر می شود.
با این حال، در فصل اوج گردشگری، ممکن است رانندگان در دسترس نباشند.
میانگین هزینه خدمات راننده تا حد زیادی به نوع ماشینی که استخدام می کنید و همچنین شرکت اجاره خودرو بستگی دارد.

 

قوانین راهنمایی و رانندگی تایلند


قوانین راهنمایی و رانندگی تایلند

تایلند قوانین ترافیکی دارد اما همیشه رعایت نمی شود. به عنوان مثال، افراد کمی به محدودیت سرعت پایبند هستند و سبقت گرفتن در سمت راست و چپ اتفاق می افتد. به نظر می رسد موتورسیکلت ها از قوانین خود پیروی می کنند و اغلب از این طریق از ترافیک عبور می کنند. همچنین خودروها در گذرگاه های عابر پیاده توقف نمی کنند.
قوانین جاده ای در تایلند معمولا از چندین قانون نانوشته جاده پیروی می کند. به عنوان مثال، بزرگترین خودرو معمولا حق تقدم دارد. خط چپ توسط موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه کند استفاده می شود و استفاده از خط اضطراری برای پارک یا به عنوان یک خط اضافی بسیار رایج است. وقتی راننده چراغ‌های جلوی خود را روشن می‌کند، درخواست نمی‌کند ، بلکه حق تقدم را می‌گیرد!

قوانین عمومی ترافیک تایلند عبارتند از:
•    کاربران جاده از راست و چپ سبقت می گیرند.
•    در جاده هایی که دو یا چند لاین در یک جهت حرکت می کنند، می توانید از سمت چپ سبقت بگیرید.
•    گردش به چپ در چراغ قرمز مجاز است، مشروط بر اینکه با خیال راحت انجام شود.
•    ممکن است هنگام سبقت بوق بزنید.
•    در جاده های کوهستانی، بوق زدن قبل از پیچ کور الزامی است.
•    رانندگان سمت چپ همیشه حق تقدم دارند.
•    رانندگان در جاده اصلی حق تقدم دارند.
•    اگر می خواهید سبقت بگیرید، باید از نشانگر سمت چپ خود استفاده کنید. اگر انجام این کار با خیال راحت امکان پذیر نیست، از نشانگر سمت راست استفاده کنید.

اگر با رعایت قوانین، رانندگی می کنید، احتمالاً با پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد نخواهید داشت. تنها استثنا این است که با یک ایست بازرسی پلیس روبرو شوید. معمولاً، این افسران کنند که گواهینامه رانندگی شما را بررسی میکنند. در این صورت گواهینامه رانندگی بین المللی خود را به آنها نشان دهید. 


 

captcha

مطالب مرتبط