جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | معبد پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت

وقتی صحبت از پاتایا میشود، گردشگران معمولاً به دلیل تفریح بی پایان در خیابان‌ واکینگ استریت معروف پاتایا از این مقصد به عنوان «شهر گناه» یاد می‌کنند. با این حال، جای تاسف است که به معابد زیبای این شهر توجهی نمی‌شود. یکی از معبدهای برجسته که ارزش دیدن دارد، معبد پناهگاه حقیقت است که در حدود 10 کیلومتری مرکز پاتایا قرار دارد.
یکی از مفاهیمی که در پس پناهگاه حقیقت وجود دارد این است که تمدن بشری بر اساس حقیقت، هنر، دین و فلسفه شکل گرفته است. این معبد برجسته به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش شناخته می‌شود، زیرا تمامی چیزهایی که در آن می‌بینید از چوب ساخته شده‌اند و  برای کنار هم قرار دادن تکه های چوب میخکوب استفاده نشده است.

 

معبد پناهگاه حقیقت در پاتایا


معبد پناهگاه حقیقت در پاتایا

پناهگاه مشهور حقیقت، که در منطقه چانگ وات بلوار پاتایا واقع شده، یک شاهکار معماری است. این موزه ناتمام، در حالی که هنر و فلسفه سنتی تایلندی را به تصویر می‌کشد، ساختاری ترکیبی از معبد و قلعه را داراست. این معبد، یکی از زیباترین مکان‌های عبادتی کشور تایلند است و گردشگران زیادی با خرید تور تایلند و سفر به شهر پاتایا از این جاذبه زیبا بازدید می‌کنند.
پناهگاه حقیقت با قرار گرفتن در ارتفاع چشمگیر بیش از 100 متر در حالی که مساحتی حدود 2115 متری را پوشش می دهد، به مسافران این امکان را می دهد که خود را در سنت های تایلندی غرق کنند. ساخت این معبد در سال 1981 آغاز شد و در کمال تعجب تلاش ها تا به امروز ادامه دارد. کنده کاری های چوبی پیچیده صحنه های مختلفی از فلسفه و اساطیر تایلندی را به تصویر می کشد. از سوی دیگر، کل موزه معبد مظهر این ایده است که همه ادیان جوهره مشترکی دارند و در عین حال وحدت و هماهنگی را بین همه ما ترویج می کنند.
حرم حقیقت از طریق آثار هنری و مجسمه های مختلف خود سعی در تبیین مفهوم حقیقت و معنای زندگی دارد و بر اساس فلسفه‌ای قوی و کشف هفت حقیقت ساخته شده است:
حقیقت اول - ما کی هستیم؟ ما اهل کجا هستیم؟
حقیقت دوم - چگونه زندگی می کنیم؟
حقیقت سوم - پایان زندگی.
حقیقت چهارم - نمونه های تمدن.
حقیقت پنجم - هدف زندگی چیست؟
حقیقت ششم - جامعه مانند یک سکه دو رو است.
حقیقت هفتم - آغاز جامعه.
علاوه بر این، موزه‌ها را می‌توان به چهار بخش یعنی تالار شرقی، تالار غربی، تالار شمالی و تالار مرکزی تقسیم کرد. هر یک از این بخش های عظیم به ترتیب نماد عشق والدین، خلقت زمین، رشد معنوی ما و چهار حقیقت نجیب بودا است.

 

تاریخچه پناهگاه حقیقت


پناهگاه مشهور حقیقت که در حدود ۳۴ سال پیش ساخته شد، هرگز به طور کامل تکمیل نشد. عدم تکمیل آن به دلیل این است که معبد همواره در طول روزها بازسازی می‌شود تا با آسیب‌های زمان و شرایط جوی مبارزه کند. مردم تایلند در ساخت این معبد از هیچ میخی برای اتصال قطعات چوب به یکدیگر استفاده نکردند. از آنجایی که به طور کامل از چوب ساخته شده است، مردم همیشه باید در مبارزه با موریانه‌ها و جلوگیری از فرایند اکسیداسیون، به آن کمک کنند.

 

معماری پناهگاه حقیقت


معبد پناهگاه حقیقت که تماماً از چوب ساج ساخته شده، بدون شک یک شاهکار معماری است. ساخت این معبد ۲۵ سال به طول انجامید و نیاز به تلاش بیش از ۲۵۰ مجسمه‌ساز در طول شبانه‌روز داشت. این معبد دارای دو ورودی اصلی در جلو و عقب و رو به دریا است.
معماری پناهگاه حقیقت از باورهای بودایی و هندو الهام گرفته شده و به ۴ بال مختلف در ۴ طرف تقسیم شده است. بال اول کاریزمای چینی را به تصویر می‌کشد، بال دوم گردشگران را به یاد معماری باشکوه آنگکور وات می‌اندازد، بال سوم با اساطیر هندی آغشته شده است و بال چهارم به سبک سنتی تایلندی حک شده است.
علاوه بر این، این قلعه توسط هزاران مجسمه شگفت‌انگیز از انواع مختلفی از چوب‌ها مانند چوب آهن و گل سرخ که از لائوس و کامبوج وارد شده، احاطه شده است.
با توجه به اینکه کل سازه از چوب ساج ساخته شده، نیاز به نگهداری و مرمت دائمی دارد. علاوه بر این، یک بخش تحقیقاتی جداگانه وجود دارد که مطالعات عمیقی را برای محافظت از معماری این سازه در برابر عوامل مختلف مانند دریا و سایر عناصر انجام می‌دهد.

 

داخل پناهگاه حقیقت، پاتایا


معبد پناهگاه حقیقت ممکن است هنوز در حال ساخت باشد، اما شما آزاد هستید که آن را (با کلاه سخت) کشف کنید و از شکوه آن الهام بگیرید. فضای داخلی این پناهگاه به چهار سالن و یک بخش مرکزی تقسیم شده است که اساطیر و خدایان مختلف را به تصویر می‌کشد.
تالار غربی که با نام "منشا" شناخته می‌شود، دارای تزئیناتی است که نمادی از خلقت زمین توسط چهار عنصر طبیعت - زمین، باد، آتش و آب را به تصویر می‌کشد. در این تالار، تصویری از ویشنو، خدای هندو که روی ناگا در وسط اقیانوس می‌خوابد و نمایانگر آب است، برهما که بر یک قو سوار است و نمایانگر هوا، و شیوا که در بالای کوه زندگی می‌کند و نماد زمین و آتش است، قرار دارد.
تالار جنوبی به محوریت خورشید، ماه و ستارگان - سه خالق زندگی - طراحی شده است. خورشید کنترل‌گر روز و شب، ماه بر جزر و مد حکمرانی می‌کند و ستارگان سرنوشت افراد را کنترل می‌کنند. هر یک از این ستارگان (سیاره‌ها) نمایانگر یک روز از هفته است و ویژگی‌های خاصی را برای افراد متولد در هر روز ارائه می‌دهد.
تالار شمالی اصول تائوئیسم و کنفوسیوس را به تصویر می‌کشد، که اعتقاد دارد اگر انسان شایستگی‌های لازم را داشته باشد و اعمال نیکی انجام دهد، از رذایل و خواسته‌های زمینی رهایی یافته و به نیروانا می‌رسد.
تالار شرقی  همه چیز درباره عشق والدین است. این به ما در مورد مادران و پدران ما و عشق خالص و بی امان آنها می گوید. می آموزد که عشق ابتدا از خانواده شروع می شود و جواب همه چیز است.

تالار مرکزی دارای یک تخت چوبی باشکوه است و هیچ نماینده خدایی در دروازه‌های اطراف آن نیست. این نمادی از آزادی، حقیقت بی‌زمان و هماهنگی است و ما را به پاکیزگی قلب و پیروی از پنج دستور خداوند بودا  پرهیز از قتل، دزدی، زنا، دروغ و رذایل (مانند مصرف الکل و مواد مخدر، و قمار) ترغیب می‌کند.

 

ساعات کاری پناهگاه حقیقت


معبد پناهگاه حقیقت، پاتایا، همه روزه از ساعت 08:00 صبح تا 05:00 بعد از ظهر کار می کند. به خاطر داشته باشید که ورود به منطقه معبد هر 30 دقیقه یکبار است، بنابراین اگر ساعت 08:10 برسید، تا ساعت 08:30 نمی توانید وارد محوطه شوید.
همچنین نمایش های رقص تایلندی در ساعت 11:30 صبح و 03:30 بعد از ظهر وجود دارد.

 

 هزینه بازدید از معبد حقیقت پاتایا


در حال حاضر این قلعه با هزینه 500 بات تایلند برای بزرگسالان و 250 بات تایلند برای کودکان باز است. 

 

بهترین زمان برای بازدید از معبد پناهگاه حقیقت


بهترین زمان برای بازدید از معبد پناهگاه حقیقت

در حالی که آوریل یکی از شلوغ ترین ماه های پاتایا است ، بهترین زمان برای بازدید از Sanctuary of Truth بین نوامبر و مارس است. آب و هوای شهر در این ماه ها کاملاً مطبوع و خشک باقی می ماند. علاوه بر این، در طول همان فصل، مسافران همچنین می توانند سواحل مختلف و سایر مکان های گردشگری را نیز انتخاب کنند. به طور کلی، ماه هایی مانند سپتامبر و اکتبر شرایط کاملا مرطوبی را تجربه می کنند و از این رو فصل ایده آلی برای بازدید از این جاذبه گردشگری نیستند.

 

چگونه به پناهگاه حقیقت برسیم


معبد حقیقت برجسته ترین جاذبه های دیدنی پاتایا است و هر راننده ای می داند کجاست. این معبد در منطقه شمالی پاتایا، به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی تایلند مانند اتوبوس بات، تاکسی موتور سیکلت و سواری توک توک قابل دسترسی است. ساده ترین راه استفاده از تاکسی یا تاکسی موتوری است. 
اگر بودجه کمی دارید، می توانید از اتوبوس های به اصطلاح بات استفاده کنید. در جاده دوم پاتایا سوار آن شوید تا به دوربرگردان دلفین برسید. با اتوبوس دیگری که در خیابان Naklua بالا می رود، سوار شوید، اما مطمئن شوید که در Soi 12 پیاده شوید. از آنجا تا معبد، حدود 1 کیلومتر فاصله است. می توانید منتظر بمانید و با سوار اتوبوس سوم بات شوید و یا پیاده روی کنید.
اگر ماشین یا اسکوتر اجاره کرده اید، در استفاده از آن تردید نکنید زیرا که این معبد دارای پارکینگ رایگان می باشد.
برای مسافرانی که از بانکوک به اینجا سفر می کنند، اتوبوس بات یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها است. Utapao و Suvarnabhumi دو نزدیکترین فرودگاه داخلی هستند که گردشگران می توانند از آنجا به راحتی تاکسی رزرو کنند.

 

نکاتی برای بازدید از پناهگاه حقیقت، پاتایا


در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام بازدید از معبد پناهگاه حقیقت در پاتایا به خاطر داشته باشید:
•    پناهگاه حقیقت به عنوان یک مکان مذهبی و فرهنگی، بازدیدکنندگان خود را ملزم می‌کند که در عین پوشاندن شانه‌ها و زانوهای خود، لباسی متواضعانه بپوشند.
•    در طول روز، هوا ممکن است بسیار گرم شود و از این رو استفاده از ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی توصیه می شود.
•    رفتار مسالمت آمیز را در داخل محل حفظ کنید و از هر گونه رفتار مخرب خودداری کنید.
•    اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از ازدحام زیاد و لذت بردن از محیط معبد در آرامش، کمی زودتر به محل می‌رسید.
•    یک تور با راهنما را انتخاب کنید تا در مورد معبد بیاموزید و تجربه خود را با کشف داستان ها و بینش های محلی افزایش دهید.
•    عکاسی در بیشتر مناطق مجاز است، اما مراقب هرگونه علامتی باشد زیرا ممکن است برخی مناطق عکس برداری ممنوع باشد.

 

نقاط توریستی نزدیک به پناهگاه حقیقت


نقاط گردشگری در نزدیکی پناهگاه حقیقت شامل موارد زیر است:
•    باغ استوایی نونگ نوچ
•    هنر در بهشت
•    کوه بودا
•    بودای بزرگ
•    دنیای زیر آب
•    مینی سیام

 

captcha