جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | محبوب ترین سوغاتی های تایلند

محبوب ترین سوغاتی های تایلند

تایلند نه تنها به خاطر مناظر جذابش مورد تحسین قرار می گیرد، بلکه به عنوان یک بهشت برای خرید به حساب می آید. گزینه های زیادی برای هدیه دادن به دوستان و خانواده به عنوان سوغاتی از تایلند وجود دارد. سوغاتی های تایلند نه تنها شگفت انگیز و منحصر به فرد هستند بلکه نشان از فرهنگ این سرزمین دارند. برای دریافت ایده در مورد خرید هدایا، ما لیستی از محبوب ترین سوغاتی های تایلند را گردآوری نموده ایم که در هنگام بازگشت به خانه باید در چمدان خود قرار دهید.

 

در مراکز خرید مجلل، بازارهای شناور، فروشگاه های سوغاتی و بوتیک های اختصاصی شگفت انگیز می توانید بگردید و سوغاتی مورد نظر خود را خریداری نمایید. از کالاها و منسوجات صنایع دستی چشمگیر گرفته تا ادویه های عجیب و غریب و محصولات اسپا، هنگام بازدید ازاین کشور در تور تایلند می توانید هدایا و سوغاتی‌های مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

 

 ابریشم تایلندی


thailand-souvenirs-thai-silk

ابریشم تایلندی یکی از بهترین هدایا و سوغاتی‌های تایلند است که می‌توانید برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. از این ملحفه‌های ابریشمی نه تنها برای دوخت لباس استفاده می‌شود، بلکه می‌توان از آنها برای بالش، فرش یا پرده نیز استفاده کرد. ابریشم تایلندی فقط یک سوغاتی زیبا برای خرید در تایلند نیست بلکه نشان از فرهنگ این سرزمین دارد. انواع مختلفی از برندهای ابریشم نرم در بسیاری از مراکز خرید تایلند موجود است که معروف‌ترین آنها فروشگاه‌های جیم تامپسون است که همیشه محصولات باکیفیت در آن به فروش می‌رسد.
این بهترین ابریشم‌های تایلندی که با طرح‌های پیچیده بافته شده‌اند، از کرم‌هایی هستند که از توت تغذیه می‌کنند. بافت‌های هنری در لباس‎های تایلندی نشان از زیبایی این کشور دارد. در کل، این پارچه بهترین سوغاتی برای به یاد آوردن رنگ‌های تایلند هستند.
در کل چهار نوع پارچه ابریشم در تایلند وجود دارد: ساده، براده‌دار، دوپیونی و مودمی که هر کدام ویژگی‌های مشخص خود را دارند و قیمت آنها از 200 تا 5000 بات متغیر است.

 

ادویه‌ های تایلند


thai-spices

یکی از بهترین خاطرات شما در تایلند طعم‌های این کشور هیجان انگیز خواهد بود. غذا در قلب فرهنگ قرار دارد، پس چرا برخی از ادویه‌های معطر را به خانه نیاورید و برخی از وعده‌های غذایی شگفت‌انگیز تعطیلات خود را دوباره درست نکنید؟
غذاهای تایلندی به خاطر طعم‌های تند و ادویه‌های ترش با سس‌های معطر معروف هستند. اگر دوستان و اعضای خانواده‌ای دارید که عاشق آشپزی هستند، ادویه‌های تایلندی یک هدیه بسیار خاص برای آن‌ها خواهد بود. ادویه‌هایی مانند علف لیمو، گشنیز، زردچوبه، فلفل تایلندی، زعفران، ریحان تایلندی و خمیر کاری آماده در اکثر بازارها و فروشگاه‌های سوغاتی این کشور موجود است.
می‌توانید مخلوط‌ها و خمیرهای ادویه‌ای بخرید که بتوانید به راحتی غذاهای تایلندی را خودتان بپزید، زیرا معمولاً دستور پخت روی بسته وجود دارد و فقط باید مراحل پخت را طبق دستور بپزید. این محصولات را می‌توانید در بازار لذیذ، بازار آخر هفته چاتوچاک، در مرکز خرید و یا بازار شناور پاتایا خریداری کنید و قیمت آن‌ها از 10 تا 100 بات است.

 

محصولات اسپا


spa thai

همانطور که کیف خود را با سوغاتی و هدایای تایلندی پر می‌کنید، محصولات اسپا را فراموش نکنید. محصولات اسپا یکی از پرفروش‌ترین سوغاتی‌ها در تایلند است. با خرید برخی از اقلام اسپای معطر این کشور کمی از حال و هوای اسپای تایلندی را به خانه خود بیاورید.
شما می‌توانید محصولات مختلف اسپا بدن مانند صابون‌های معطر، کرم‌های لایه بردار، روغن‌های ضروری، گیاهان فشرده را که به زیبایی بسته‌بندی شده‌اند به عنوان هدیه و یا برای خودتان خریداری کنید. این محصولات نه تنها در بین زنان بلکه در بین مردان نیز محبوبیت دارند.
محصولات اسپا در اکثر بازارهای تایلند به فروش می‌رسد اما معروف‌ترین آن‌ها، بازار آخر هفته چاچونگ است که برندهای لوکسی مانند  Harnn و Karmakamet ارائه می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین برندهای سلامتی پانپوری است که عمدتاً از مواد ارگانیک استفاده می‌کند. که شما می‌توانید این محصول را از فروشگاه پانپوری در CentralWorld Plaza در بانکوک، خریداری نمایید. هزینه این محصولات بسته به نوع آنها از 40 تا 500 بات متغیر می‌باشد.

برای آشنایی با مراکز ماساژ در تایلند کلیک کنید.

روغن نارگیل


coconut-produ

هنگامی که در تایلند هستید، هرگز نباید از خرید محصولات روغن نارگیل معتبر غافل شوید. تایلند یکی از بزرگترین صادرکنندگان نارگیل و محصولات نارگیل در جهان است. این محصولات دارای فواید بسیاری هستند که آنها را به یک سوغات عالی تایلندی تبدیل می‌کند.
روغن نارگیل، کاسه‌های نارگیل و زنگ‌های بادی تنها چند نمونه از این محصول همه کاره هستند. روغن نارگیل علاوه بر استفاده برای پخت و پز، یکی از محبوب‌ترین محصولات زیبایی است که فوایدی برای پوست و مو نیز دارد. توجه داشته باشید روغن نارگیل در گرمای تایلند کاملاً شفاف خواهد بود، اما به محض اینکه دما به زیر 25 درجه سانتیگراد برسد، محصول بلافاصله سفید و بسیار غلیظ می‌شود.
محصولات نارگیل به طور گسترده در سراسر تایلند فروخته می‌شوند، بنابراین برای پیدا کردن آنها مشکلی نخواهید داشت. بازارهای خیابانی، خواربارفروشی‌ها و سوغاتی‌فروشی‌ها همگی نوعی نشانه مرتبط با نارگیل دارند. 

 

 محصولات نقره


silver-jewelr

اگر مطمئن نیستید که در "سرزمین لبخند" چه چیزی را به عنوان هدیه بخرید، محصولات نقره تایلندی یک انتخاب ایده‌آل است. در تایلند می‌توانید جواهرات نقره را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید. همچنین می‌توانید ظروف نقره‌ای را که با انواع تصاویر مختلف تزئین شده‌اند، در خیابان‌های بزرگ مرکز شهر بانکوک پیدا کنید.
بهترین مکان‌ها برای خرید این محصولات جاده خائو سان، جاده چاروئن کرونگ، جاده سیلوم، بازار چاتوچاک، محله چینی‌ها و مرکز خرید سیام پاراگون که یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید بانکوک است می‌باشد. هزینه جواهرات و ظروف نقره از 180 تا 2000 بات متغیر است.
نکته: هنگام خرید این محصولات بررسی کنید که جواهرات دارای مهر 0.925 ، که نشان دهنده‌ی خلوص آنهاست، باشند. 

 

میوه خشک شده


dry-fruit

به دلیل آب و هوای منحصر به فرد تایلند ، این کشور میزبان برخی از گسترده‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های جهان است. جک فروت ، انبه، آناناس، پاپایا و دوریان از  خوشمزه‌ترین میوه‌های خشک هستند. شما می توانید میوه های خشک تایلندی را در بازارهای مختلف، سوپرمارکت ها مانند Big C و هزاران مکان فروش دیگر در تایلند پیدا کنید و خریداری کنید . قیمت این میوه‌ها مناسب و بسته به نوع میوه هزینه آن حدود 100 تا 300 بات است.

 

عتیقه جات


thai-antiques

عتیقه‌های تایلندی ظریف و گران قیمت هستند. بیشتر این عتیقه‌ها را می‌توانید به عنوان سوغاتی‌های ارزشمند و به یاد ماندنی خریداری نمایید. در حالی که بسیاری از این عتیقه‌ها در بانکوک قابل دسترسی نیستند، می‌توانید ماکت‌هایی از آنها را تهیه کنید که به همان اندازه جذاب و دیدنی هستند. همچنین، به یاد داشته باشید، شما نمی‌توانید مجسمه‌های بودا را با ارتفاع بالاتر از 15 سانتی متر از تایلند خارج کنید و برای این امر شما باید از اداره هنرهای زیبا مجوز بگیرید.
بزرگترین مرکز فروش عتیقه (Talad Rot Fai) در نزدیکی میدان Seacon، در بانکوک قرار دارد. روزهای چهارشنبه‌ و آخر هفته در این بازار می‌توانید بیش از 2000 غرفه گنیجنه‌ و عتیقه را ببینید.River City  در رودخانه Chao Praya یکی دیگر از مقصدهای فوق‌العاده برای خرید عتیقه تایلندی است. 

 

چه چیزی را نمی‌توان به عنوان سوغاتی به خانه بیاورید؟
 

وقتی در نظر می‌گیرید چه چیزی را از تایلند به خانه بیاورید، باید لیستی از اقلام ممنوعه را بدانید که عبارتند از:

•    اعضای بدن (پوست، دندان، و غیره) یا حیوانات ارزشمند (اینها شامل ببر، فیل، لاک پشت، کروکودیل، پروانه، اسب دریایی و صدف می شود).
•    مرجان‌های فرآوری‌ نشده؛
•    گیاهان گلدانی و خاک برای کاشت؛
•    آثار هنری ملی؛
•    مجسمه‌های بودا بالاتر از 15 سانتی متر؛
•    میوه دورین.

 

captcha

مطالب مرتبط