آرزوی شما را برآورده میکنیم!
arezoosafar.com
باغ استوایی نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ

تایلند - پاتایا 1403/03/06

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا، تایلند، یک نمونه ی بی نظیر از باغ های استوایی در جهان است، جائی که می توانید از گشت و گذار در بین زیباترین گل ها و گیاهان آسیایی لذت ببرید. این باغ دارای جاذبه‌های بی‌نظیری نظیر نمایش فیل‌های محلی، مسابقات و نمایش‌های منحصر به فرد است که شما را به خود جذب می‌کنند. با شرکت در سافاری فیل و دیدن دیگر جاذبه‌های آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی در شهر پاتایا خواهید داشت.
بنابراین، اگر به دنبال یک تجربه منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز در تایلند هستید، حتما باید بازدید از باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. بازدید از این باغ زیبا و شگفت‌انگیز بدون شک به یک خاطره فوق‌العاده و فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد.

 

نمای کلی باغ استوایی نانگ نوچ


باغ استوایی نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ با وسعت 600 هکتار وسیع، یکی از بهترین و زیباترین باغ های گیاه شناسی در جهان است که پیشنهاد میکنیم در هنگام شرکت در تور تایلند از آن بازدید کنید. در واقع، این باغ بزرگترین باغ گیاه شناسی در تمام جنوب شرقی آسیا است و بزرگترین مجموعه گیاهان گرمسیری را در سراسر جهان در خود جای داده است. درحالی‌که زیبایی گل‌های رنگارنگ و سرسبز باغ‌ها، جذابیت اصلی این مکان را تشکیل می‌دهد، نانگ نوچ به دلیل تجربیات فرهنگی‌اش شناخته شده است.
باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ یک مرکز فرهنگی منحصر به فرد است که هنرها و صنایع دستی سنتی تایلند را بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. اینجا می‌توانید هر روز شاهد نمایش‌های متنوعی از رقص، درام و هنرهای رزمی باشید. همچنین، نمایش فیل‌ها یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این باغ است. بخش‌های ویژه‌ای نیز وجود دارد که به نمایشگاه اتومبیل‌های کمیاب، کاکتوس‌های نادر، مدل‌های دایناسورها و حیوانات اختصاص دارد.
باغ های استوایی Nong Nooch یک تجربه جذاب و کامل برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. علاوه بر تورهای یک روزه و فعالیت‌های روزانه، می توانید یک شب را در یکی از ویلاها یا استراحتگاه های باغ سپری کنید. این باغ ها دارای انواع رستوران ها و ایستگاه های غذایی با غذاهای متنوع هستند.

 

تاریخچه باغ استوایی نانگ نوچ


باغ گیاه‌شناسی استوایی نانگ نوچ، که در تایلند واقع شده، یکی از برترین جاذبه های گردشگری پاتایا است. تاریخچه این باغ گیاه‌شناسی  به سال ۱۹۵۴ برمی‌گردد، زمانی که آقای و خانم نونگ نوچ تانساچا، یک خانواده ثروتمند و معروف تایلندی، زمینی را در منطقه پاتایا خریداری کردند.
ابتدا، هدف از این خرید احداث یک مزرعه میوه بود، اما با گذر زمان و علاقهٔ آنها به گیاهان و فضای سبز، این زمین به یک باغ گیاه‌شناسی گسترده و مجموعه تفریحی تبدیل شد. این باغ از زمان تأسیس تاکنون تحت مالکیت و مدیریت خانوادهٔ تانساچا بوده و به مرور زمان به یک مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل شده است.
در این باغ، علاوه بر گیاهان متنوع، مجموعه‌ای هنری از توپیاری‌ها، مجسمه‌های حیوانات، آبنماها و مناظر طبیعی فوق‌العاده ارائه شده است.
باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ به یاد خانم نونگ نوچ تانساچا، مادر بنیان‌گذار این باغ نامگذاری شده است، که با ایده و انگیزه‌اش، این فضای زیبا و منحصر به فرد را به وجود آورده است. امروزه، باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ پاتایا یکی از برترین جاذبه های گردشگری تایلند و حتی جهان است که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان می‌شود.

 

نمایش های در باغ استوایی نانگ نوچ


باغ‌های استوایی نانگ نوچ در تایلند، نه تنها به حفظ و مراقبت از گیاهان و جانوران این منطقه می‌پردازند، بلکه از طریق نمایش‌ها و اجراهای خود، به فرهنگ و هنر سنتی این کشور نیز احترام می‌گذارند. بازدیدکنندگان می توانند از طریق نمایش های رقص، آیین های طبل و اجرای هنرهای رزمی به میراث فرهنگی و هنری خارق‌العاده تایلندی نگاهی بیندازند. 

 

نمایش های فرهنگی تایلندی

بلیط‌های ورود به باغ استوایی Nong Nooch، علاوه بر اینکه امکان گشت و گذار در فضاهای زیبای باغ‌ها را فراهم می‌کنند، شامل دسترسی به یک صندلی در نمایشگاه فرهنگی تایلند نیز می‌شود. این نمایش فرهنگی، با ارائه‌ی یک نمای کلی از هنرهای نمایشی سنتی، شامل اجراهای جذابی از رقص، هنرهای رزمی و نمایش‌ فیل ها است. تمامی این نمایش‌ها در تالار فرهنگی تایلندی باغ برگزار می‌شود. همچنین، اجرای سنتی طبل، که یک آیین قدیمی تایلندی است، یکی از شگفتی‌های بصری دیگری است که بر روی صحنه به نمایش گذاشته می‌شود.

 

نمایش فیل ها

هر روز، در باغ‌های استوایی نانگ نوچ، دو نمایش فیل برگزار می‌شود. این باغ‌ها خانه بیش از ۳۰ فیل هستند که هر کدام از آنها ترفندهای خاص و جالب خود را در آستین خود دارند! در این نمایشگاه، شما می‌توانید شاهد بازی بچه‌های فیل با توپ و یا نقاشی کشیدن آن ها در حالی که قلم مو در خرطوم دارند، باشید! گردشگران همچنین اجازه دارند که در نمایشگاه به فیل‌ها نزدیک شوند، با آنها عکس بگیرند و شاید حتی یک یا دو موز به آنها بدهند.

 

نمایش های مفرح

تایلند به خاطر نمایش های مفرحش معروف است و باغ های استوایی نونگ نوچ پاتایا یکی از بهترین مکان ها برای تماشای این نمایش ها است. این نمایش ها به صورت روزانه در باغ در سالن های آسمان برگزار می شود، اگرچه نمایش های ویژه اغلب برای رویدادها و مهمانی های از پیش برنامه ریزی شده برگزار می شود. 

 

باغ‌های نانگ نوچ


باغ‌های استوایی نانگ نوچ، علاوه بر زیبایی و تنوع گیاهان استوایی، با ارائه‌ی بخش‌های منحصر به فرد و جذابیت‌های غیرمعمول، تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را برای گردشگران تور پاتایا به ارمغان می‌آورند. این باغ‌ها از زمان آغاز فعالیت خود، به طور مداوم گسترش یافته و مجموعه های هیجان‌انگیز و غیرعادی را به بخش های خود اضافه کرده‌اند. به عنوان نمونه، دره دایناسورها با نمایش مجسمه‌های دایناسورهای زیبا و واقع‌گرایانه، بازدیدکنندگان را به دوران‌های گذشته‌ی زمین می‌برد، در حالی که باغ ماشین‌ها با مجموعه‌ای جذاب از خودروهای منحصر به فرد از سراسر جهان، توجه هر علاقه‌مندی را جلب می‌کند.


باغ ماشین

بخش ماشین‌ها یکی از نمایشگاه‌های بی‌نظیر در باغ‌های استوایی نانگ نوچ است. آقای کامپون تانساچا، صاحب نانگ نوچ، از سرعت و هیجان رانندگی لذت می‌برد. به همین دلیل، او تصمیم گرفت تعداد زیادی خودرو را در محوطه باغ به نمایش بگذارد. او متوجه شد که گردشگرانی که به دیدن باغ‌های گیاه‌شناسی آمده‌اند، نیز به ماشین‌های او علاقه‌مند هستند و این نمایشگاه ماشین‌ها جذابیت ویژه‌ای برای آن‌ها دارد.
پس از آن، باغ ماشین‌ها زنده شدند و انواع ماشین‌های کمیاب و زیبای جمع‌آوری شده از سراسر جهان را در خود جای دادند. در واقع، Car Garden I و II در حال حاضر بیش از 100 وسیله نقلیه دارد. علاوه بر این، ساختمانی که خودروها در آن قرار دارند دارای تهویه مطبوع، یک اتاق بزرگ و نمایشگرهای LED است که ویژگی های هر خودرو را نشان می دهد.


دره دایناسورها

دره دایناسورها در باغ نانگ نوچ

دره دایناسورها، یکی از نقاط جذاب و پرطرفدار باغ‌های استوایی نونگ نوچ پاتایا، بازدیدکنندگان را به سفری در عصر ژوراسیک می‌برد. این بخش، یکی از جدیدترین و مهیج‌ترین بخش‌های باغ است و با فراهم کردن تجربه‌ای منحصر به فرد از دنیای دایناسورها، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

در ابتدا، دایناسورها در سراسر باغ پراکنده بودند، اما در طول پنج سال گذشته، با تلاش و توجه به جزئیات، تمام این مدل‌ها به یک بخش اختصاصی جمع‌آوری شدند و به دره دایناسورها تبدیل شدند. این دره، مدل‌هایی از بیش از 25 گونه دایناسور را به نمایش می‌گذارد، همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که واقعیت نزدیکی به این موجودات ماقبل تاریخ را ایجاد کنند. همچنین، باغ‌های اطراف دره نیز با زیبایی‌های خاصی از گیاهان و کاکتوس‌ها تزئین شده‌اند.


باغ کاکتوس 

باغ کاکتوس در باغ نانگ نوچ

باغ کاکتوس یکی از زیباترین بخش هایی است که در باغ های استوایی نونگ نوچ قرار دارد. کاکتوس‌ها در یک گلخانه تمام شیشه‌ای قرار دارند که مسیرهای پیاده‌روی آن به خوبی آسفالت شده است. باغ کاکتوس خانه بیش از 300 گونه کاکتوس است که از سرتاسر جهان تهیه شده اند. 


باغ‌های زیبای نانگ نوچ 

باغ‌های زیبای نانگ نوچ 

باغ‌های زیبای نانگ نوچ بدون شک از برجسته‌ترین جاذبه‌های این منطقه هستند. این باغ‌ها شامل بخش‌های متعددی هستند که هر کدام دارای تم خاص خود هستند. به عنوان مثال، باغ‌های فرانسوی به سبک باغ‌های سنتی قرن هفدهم فرانسه طراحی شده‌اند، مشابه آنچه در کاخ‌های سلطنتی دیده می‌شود. تپه‌های پروانه نیز با درختچه‌های کوچک پوشیده شده‌اند و پروانه‌های زیادی به آن‌ها سر می‌زنند.
همچنین، باغ ایتالیایی بازتابی از تکنیک‌های معماری باغ‌های سنتی ایتالیا است. از سوی دیگر، باغ استون هنج با مدل‌های واقعی از استون هنج بریتانیا تزئین شده است. باغ آبشار نیز به عنوان یک واحه کوچک با آبشارهای متعدد در دل بیابانی سرسبز جلوه‌گری می‌کند.

 

رستوران‌های باغ استوایی نونگ نوچ


سفر به باغ استوایی نانگ نوچ بدون لذت بردن از یک وعده غذایی کامل نخواهد بود. برای راحتی گردشگران، باغ‌ها مجموعه‌ای از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را در محوطه خود فراهم کرده‌اند که هر یک تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند. در رستوران‌های نانگ نوچ، می‌توانید از غذاهای متنوعی همچون غذاهای سنتی تایلندی، غذاهای هندی و اروپایی لذت ببرید. برخی از این رستوران‌ها با منظره‌ای زیبا از باغ، گزینه‌ای عالی برای افرادی هستند که می‌خواهند در حین صرف غذا از چشم‌انداز دیدنی نیز بهره‌مند شوند.

 

چگونه به باغ نانگ نوچ برویم؟


تنها راه دسترسی به باغ‌های استوایی نانگ نوچ پاتایا از طریق جاده است. برای رسیدن به این باغ‌ها از شهرهای نزدیک مانند پاتایا یا بانکوک، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یا خودرو اجاره کنید. مسیر از پاتایا تا باغ‌حدود 25 دقیقه و از بانکوک تقریباً 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در تایلند کلیک کنید.

بهترین زمان برای بازدید از باغ نانگ نوچ


بهترین زمان برای بازدید از باغ های استوایی Nong Nooch تایلند در ساعات صبح است. (بین ساعت 09:00 صبح تا 02:00 بعد از ظهر.) .اگر عکاسی در برنامه سفر روزانه شما باشد، رفتن در طول روز همیشه ایده خوبی است. هرچه زودتر می رسید، باغ کمتر شلوغ می شد. علاوه بر این، نمایش‌های فرهنگی و نمایش فیل‌ها از ساعت 10:30 صبح شروع می‌شود، بنابراین این تجربه را نیز از دست ندهید.

 

مکان : 34 Tambon Na Chom Thian، Amphoe Sattahip، Chang Wat Chon Buri 20250، تایلند
ساعت بازدید : 08:00 الی 06:00 در تمام روزهای هفته.

ثبت دیدگاه برای این مطلب