جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

از یکی از بزرگترین بازارهای شناور ساخت بشر در جهان دیدن کنید. بازار شناور پاتایا که از سال 2008 تأسیس شده است، جاذبه‌ای در کنار رودخانه در پاتایا است که جامعه زندگی زیبای باستانی تایلندی و شیوه‌های زندگی اصیل، از جمله فرهنگ و محصولات محلی 4 منطقه اصلی تایلند را با قیمت کاملاً مقرون به صرفه به نمایش می‌گذارد. 

بازار شناور پاتایا


بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا یکی از بازارهای پرجنب‌وجوش و دیدنی در تور تایلند است، جایی که می‌توانید انواع غذاهای سنتی تایلندی، خوراکی‌های لذیذ محلی، غذاهای خیابانی تایلند، تنقلات و محصولات منحصربه‌فرد را بیابید. با بیش از 114 فروشگاه و فروشندگان قایق، بازدیدکنندگان می‌توانند از تنوع بی‌نظیر دسرهای اصیل تایلندی، صنایع دستی، سوغاتی‌ها و دیگر محصولات مناطق مختلف تایلند لذت ببرند.
بازار شناور پاتایا بیش از یک مکان خرید است؛ اینجا فرصتی برای تجربه زندگی در کنار رودخانه و لذت بردن از اصالت فرهنگ تایلندی به شمار می‌آید. فروشندگان متعددی کالاهای خود را مستقیماً از قایق‌ها یا غرفه‌های برپا شده در امتداد آبراه‌ها عرضه می‌کنند، که این امر به تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود.

برای آشنایی با بازارهای شناور تایلند کلیک کنید.

 

تاریخچه بازار شناور پاتایا


بازار شناور پاتایا در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد تا فضایی فراهم کند که مردم بتوانند فرهنگ تایلندی و زندگی در کنار رودخانه را تجربه کنند. برای ایجاد حس واقعی و قدیمی، صاحبان این بازار تعداد زیادی قایق تاریخی از آیوتایا را جمع‌آوری کردند. هدف اصلی این بازار زنده نگه داشتن سنت‌های قدیمی و ارائه تجربه‌ای ویژه به بازدیدکنندگان بود. با توجه به اینکه پیش از این هیچ بازار شناوری در پاتایا وجود نداشت، این مکان به سرعت به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا تبدیل شد.

 

معماری بازار شناور پاتایا


این بازار با طراحی منحصر به فرد خود به چهار منطقه مجزا تقسیم شده است که نمایانگر چهار منطقه مختلف تایلند یعنی شمال، مرکز، جنوب و شمال شرقی است. هر منطقه محصولات و کالاهای مخصوص به خود را عرضه می‌کند که بیانگر ویژگی‌ها و تخصص‌های همان منطقه است. بنابراین، این بازار به صورت نمادین به عنوان یک تایلند کوچک شناخته می‌شود، چرا که می‌توانید انواع غذاها، پوشاک و فرهنگ‌های مختلف کشور را در اینجا پیدا کنید.
علاوه بر تنوع اقلام موجود، معماری هر بخش از بازار نیز بسیار منحصر به فرد و متمایز است. به عنوان مثال، در بخش شمالی، گردشگران خانه‌هایی با سقف‌های نوک تیز و ساده را مشاهده می‌کنند، در حالی که در بخش جنوبی، خانه‌ها با کنده‌کاری‌های بسیار دقیق تزئین شده‌اند. گردشگران با گشت و گذار در بازار با غرفه‌های میوه، سوغاتی، تنقلات و چند ایستگاه هنری روبرو می‌شوند.
همچنین، هر روز بعد از ظهر نمایش‌های فرهنگی دیدنی که ویژگی‌های منحصر به فرد تایلند را معرفی می‌کنند، برگزار می‌شود.

 

بهترین زمان برای بازدید از بازار شناور پاتایا


فصل خشک که از نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند) ادامه دارد، معمولاً بهترین زمان برای بازدید از این مکان محسوب می‌شود. زمستان‌های خنک و خشک فرصتی عالی فراهم می‌کنند تا از گرمای طاقت‌فرسای تابستان در امان بمانیم و بتوانیم مناطق بیشتری را کاوش کنیم. این بازار همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است و توصیه می‌شود برای اجتناب از شلوغی، صبح زود به بازار بروید.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به تایلند کلیک کنید.

 

کارهایی که باید در بازار شناور پاتایا انجام دهید


بازار شناور پاتایا به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در تور پاتایا، تلاش می‌کند تا تجربه‌ای جذاب از زندگی خودکفا و عناصر فرهنگی تایلند را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد. این بازار به زیبایی و واقعیت زندگی در تایلند پرداخته و از طریق محصولات محلی، غذاهای متنوع، نمایش‌های فرهنگی و صنایع دستی، تاریخچه و زندگی روزمره مردم این کشور را به تصویر می‌کشد.

 

غذاهای محلی را کاوش کنید

بازار شناور پاتایا

این مرکز غذایی یکی از بزرگ‌ترین مراکز غذایی در پاتایا است که غذاهای محلی بی‌نظیری ارائه می‌دهد که به سبک اصیل تایلندی پخته می‌شوند. از بهترین غذاهای تایلندی اینجا شامل پد تای (رشته برنج سرخ شده)، کانوم جین (ورمیشل برنجی)، کا نوم کروک (پنکیک نارگیل)، تانگ ییپ (زرده تخم مرغ شیرین)، تانگ فوی (نخ های طلایی)، سوپ میگو، سالاد و انواع مختلف کاری هستند.
با وجود اینکه هر منطقه در تایلند سبک غذایی خود را دارد، اما در این بازار تمام غذاهای سنتی تایلندی در دسترس است. برخی از غذاهای خاص منطقه‌ای که می‌توان یافت عبارتند از: سالاد پاپایای تایلندی جنوبی، کائو سوئی کاری تایلندی شمالی و تام یام گونگ مرکزی تایلند. این غذاها را می‌توانید از غرفه یا قایق سفارش دهید. علاوه بر غذاهای معمولی مانند ماهی، کاری و سوپ، شما می‌توانید انواع غذاهای جالب دیگری مانند گوشت تمساح سیخ شده را امتحان کنید.


از نمایش های فرهنگی لذت ببرید

 نمایش های فرهنگی در بازار شناور بانکوک

در بازار شناور، تنوع فرهنگی بی‌نظیری از نمایش‌ها برگزار می‌شود تا گردشگران را سرگرم و شگفت‌زده کند. برخی از این برنامه‌ها شامل نمایش‌های زنده، اجراهای رقص و موسیقی هستند که از تنوع فرهنگی و هنری بی‌نظیری برخوردارند. علاوه بر این برنامه‌های هنری، شاهد مسابقاتی همچون "موای تالای" خواهید بود که یک مسابقه بوکس است که بر روی یک میله وسط آب برگزار می‌شود. بیشتر این برنامه‌ها رایگان است و شما می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.


قایق سواری

بازار شناور پاتایا

سوار شدن به قایق، پای زدن در دل بازار، و تعامل با فروشندگان محلی در حالی که کلاهی بر سرتان است، تصویری از گذشته ای دور را به ذهن می آورد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که به جای استفاده از پل، یک قایق برای گشت و گذار در بازار کرایه کنید. همچنین، می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را مستقیماً از قایق خریداری کنید.


تجربه خرید در بازار شناور پاتایا

تجربه خرید در بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا یک مقصد خرید بی‌نظیر است که به شما امکان می‌دهد تا از تنوع گوناگون کالاها لذت ببرید. اینجا مکانی است که می‌توانید انواع لباس‌ها، غذاهای محلی تایلندی و هرآنچه که به ذهنتان بیاید را پیدا کنید. علاوه بر اقلام معمولی مانند لباس و غذا، می‌توانید محصولات خاصی مانند انواع رنگ‌های فلزی، اسباب‌بازی‌ها و کارت‌پستال‌های دست‌دوز تایلندی را هم بیابید. 

 

نحوه دسترسی به بازار شناور پاتایا


بازار شناور Four Seasons واقع در سوخومویت پاتایا، حدود 5 کیلومتر از چهارراه جنوبی پاتایا (پاتایا تای) فاصله دارد. گردشگران برای رسیدن به بازار می توانند از میان وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند مانند اتوبوس، تاکسی موتوری یا در صورت محدود نبودن بودجه، به سادگی از تاکسی یا ماشین سواری استفاده کنند. 

 

کارهایی که باید در نزدیکی بازار شناور پاتایا انجام دهید


برج پارک پاتایا

 

برج پارک پاتایا، که نزدیک به ساحل جومتین است، به خاطر مناظر زیبای خلیج تایلند که ارائه می کند، مشهور است. از بالای این برج، می توانید تمام ساحل Jomtien و شهر پاتایا را مشاهده کنید. این اولین برج مرتفع پاتایا است. علاوه بر این چشم انداز فریبنده، این مکان دارای امکاناتی چون سواری‌های ماجراجویی، پارک‌های آبی و رستوران‌های متنوع می‌باشد.

 

دلفیناریوم

 

در دلفیناریوم پاتایا، فقط 20 دقیقه با ماشین از بازار شناور فاصله دارد. در این مکان، می‌توانید دلفین‌های باهوش و دوست داشتنی را مشاهده کنید که انواع ترفندها و بازی‌های جذابی از جمله عبور از حلقه و بازی با توپ را انجام می‌دهند. به طور کلی، این یک مکان سرگرم کننده برای گذراندن وقت با خانواده و فرزندان خود در پاتایا است.

 

هزینه ورودی 

هزینه ورود به بازار شناور پاتایا برای هر نفر 120 THB است.


موارد ضروری به طور خلاصه

•    بازار شناور پاتایا در سال 2008 افتتاح شد و دارای 114 مغازه است که زندگی ساحلی باستانی تایلند را به نمایش می گذارد .
•    شما می توانید غذاهای مختلف تایلندی را امتحان کنید و از چهار نقطه تایلند چیزهایی بخرید .
•    بازار سرگرم کننده است، اما مراقب کلاهبرداری ها و مغازه های کثیف باشید .
•    هزینه ورودی 120 THB است و می توانید قایق سواری نیز داشته باشید.
•    این بازار همه روزه از صبح تا عصر باز است .

captcha

مطالب مرتبط