جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند

راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند

تایلند یک بهشت گرمسیری است که با وجود اینکه یک مقصد محبوب برای سفر به شمار می آید، هویت فرهنگی خود را حفظ کرده است. این کشور جاذبه های گردشگری متعددی دارد، از سواحل بکر گرفته تا جنگل های سرسبز، از صومعه های باستانی تا صخره های مرجانی، از راهبان بودایی تا بازارهای شناور و در نهایت، غذاهای خیابانی خوشمزه. اما، ابتدا باید بفهمیم که چگونه می‌توان با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در تایلند، به همه این مکان‌های شگفت‌انگیز برسیم. 

با این حال، جابجایی از یک مکان به مکان دیگر گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا، گیج کننده یا حتی استرس زا باشد. اما با کمی برنامه ریزی و تحقیق میتوانید، به راحتی در شهر و اطراف آن رفت و آمد کنید. تایلند طیف گسترده ای از گزینه های حمل و نقل مقرون به صرفه را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای رسیدن به مقصد دلخواه استفاده کنید. بنابراین اجازه دهید تا شما را با برخی از روش های حمل و نقل شگفت انگیز در تایلند آشنا کنیم.
 

تاکسی | Taxi


taxi-in-thailand

تاکسی ها راحترین و در عین حال ارزان ترین نوع حمل و نقل عمومی هستند  که در تور تایلند میتوانید از آن‌ها استفاده کنید. در شهرهای بزرگ‌تر تایلند تاکسی‌های بیشتری نسبت به مناطق روستایی موجود است و در مکان‌هایی مانند بانکوک، خوشبختانه همه تاکسی‌ها دارای تاکسیمتر هستند که باعث می‌شوند تا کنترل هزینه ها از دستتان خارج نشود. در مناطق دیگر تایلند، تاکسی‌ها گاهی اوقات تاکسیمتر ندارند، بنابراین از قبل روی قیمت توافق کنید تا مطمئن شوید که هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌کنند. شماره خط کمک تاکسی 1164 است که در صورت درگیری با راننده میتوانید به این شماره گزارش دهید.کرایه تاکسی بستگی به مسیر دارد و معمولاً بین 60 تا 100 بات  متغیر است.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند کلیک کنید.

 

گرب | Grab


grab

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل عمومی در تایلند استفاده از Grab است که مانند برنامه اسنپ کار میکند که در ابتدا باید مبدا و مقصد خود را بر روی نقشه انتخاب کنید تا هزینه سفر مشخص شود. نکته استفاده از Grab در تایلند این است که بهتر است هزینه را فقط به صورت نقدی و در پایان سفر پرداخت کنید. در طول سفر بهتر است مسیر خود را  بر روی نقشه دنبال کنید و اگر راننده مسیر اشتباهی را دنبال کرد با او صحبت کنید و علت را جویا شوید. همچنین بیش از آنچه که مشخص شده است پرداخت نکنید و خلاف آنها را به شرکت گزارش دهید. هزینه سفر در این روش از حمل و نقل بسته به نوع خودرو و مسافت آن متغیر است.


سونگتایو | Songtaew


songtaew

Songthaew  خودروهای شبیه به یک کامیون کوچک هستند که در شهرهای متوسط، اصلی ترین وسیله نقلیه محسوب می‌شوند و به طور گسترده توسط افراد محلی و گردشگران استفاده می شود. اگر به دنبال یک روش حمل و نقل ارزان اما قابل اعتماد در تایلند هستید، Songthaew  می تواند بهترین گزینه باشند. Songthaewها مسیرها و کرایه‌های ثابتی دارند، اما گاهی اوقات باید مدتی منتظر بمانید تا کامیون پر شود، اما پس از پر شدن، سواری ارزان‌تر است زیرا کل هزینه بین افراد بیشتری تقسیم می‌شود. کرایه ها هنگام سفر در مسافت های بین شهری معمولاً 30 تا 50 بات برای یک سواری محاسبه میشود که باید به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید. پیشنهاد میکنیم اگر عجله دارید که به جایی بروید، از این وسیله نقلیه اجتناب کنید زیرا آنقدرها هم سریع نیست.


توک توک | Tuk Tuk 


tuk-tuk

احتمالاً یکی از معروف‌ترین اشکال حمل‌ونقل در تایلند توک توک است و سوار شدن در آن تجربه جدیدی است. این وسیله نقلیه کوچک، سه چرخ هستند که از وسایل نقیله عمومی شناخته شده در آسیای جنوب شرقی می باشند ، برای سواری سریع عالی هستند. بیش از 35000 توک توک در تایلند و عمدتا شهر بانکوک تردد میکنند و کرایه آنها از حدود 80 تا 150 بات متغیر است.
توک توک‌ها در واقع اغلب گران‌تر از تاکسی‌ها هستند، بنابراین برای سفرهای کوتاه و در اطراف شهر بیشتر استفاده می‌شوند. از آنجایی که گردشگران تور تایلند عاشق سوار شدن در توک توک هستند، مردم محلی می توانند به راحتی برای سواری از آنها هزینه بیشتری بگیرند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع سفر، روی قیمت توافق کرده اید. اگر چمدان های زیادی با خود دارید، تاکسی جادار را به جای سواری تنگ توک توک انتخاب کنید.


تاکسی موتور سیکلت |  Motorcycle Taxi 


motorcycle-taxi

تاکسی موتور سیکلت، نوعی دیگر از روش های حمل و نقل در تایلند است که سریعترین روش حمل و نقل محسوب میشود. این سواری ها معمولاً یک مسافر را جا بجا میکند که پشت سر راننده موتورسیکلت سوار می شود. بدیهی است که در این وسیله جایی برای نگهداری چمدان وجود، بنابراین استفاده از موتورسیکلت تنها زمانی منطقی است که بخواهید سریع و ارزان به جایی برسید و وسیله اضافی ندارید. کرایه تاکسی موتور سیکلت بستگی به مسافتی که طی مکنید بین 20 تا 100 بات متفاوت است.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.


مترو و اتوبوس  |  Bus And Metro 


bus-in-thailand

به دلیل راحتی و مقرون به صرفه بودن تاکسی‌ها، توک‌توک‌ها و تاکسی‌های موتور سیکلت، اشکال رایج حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس‌های عمومی در تایلند رایج نیستند. تنها استثنا در این مورد  شهر بانکوک است، جایی که مترو و اتوبوس به دلیل جمعیت زیادی که در این شهر زندگی می کنند و سفر می کنند ضروری است. بانکوک دارای تعداد زیادی شرکت اتوبوسرانی است و معمولاً هزینه سفر کمتر از 10 بات است.
همچنین در بانکوک می توانید برای سفر به مناطق مختلف شهر از قطار هوایی بی تی اس، قطار زمینی یا مترو MRT و متروی زیرزمینی استفاده کنید.

 

قطار هوایی بی تی اس |  Bangkok BTS Skytrain


bangkok-bts

قطار هوایی بانکوک (BTS)، یک تجربه عالی برای مسافرانی است که از ترافیک روزانه بانکوک خسته شده اند. این وسیله حمل و نقل در تایلند یکی از مقرون به صرفه ترین و سریع ترین روش های حمل و نقل است زیرا دیگر در ترافیک نمی مانید. این قطار های هوایی در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند و تقریبا در هر نقطه از شهر به شما کمک میکنند
این سیستم راه‌آهن زمینی،  دارای دو خط سوخومویت و سیلوم است که مقاصد گردشگری محبوب و همچنین مکان‌های اصلی بانکوک را با حداکثر 32 ایستگاه به هم متصل می‌کند.  

 

نکات عمومی برای حمل و نقل در تایلند

 

اکنون که به همه گزینه‌های حمل‌ونقل در تایلند را اشاره نمودیم، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سفرهایتان تا حد امکان راحت و با امنیت بیشتر انجام شود.

•    در مورد قیمت سفر توافق کنید
 تحقیق کنید زیرا همانطور که قبلاً گفته شد، رانندگان محلی اغلب سعی می کنند برای تاکسی یا توک توک از گردشگران هزینه بیشتری بگیرند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر آن است که از قبل در مورد قیمت سفر تحقیق کنید تا بتوانید با راننده مذاکره کنید و روی قیمت منصفانه ای را توافق کنید.
حتی یک راه بهتر برای جلوگیری از هزینه بیش از حد، یادگیری کمی زبان تایلندی است. اگر به این زبان صحبت کنید، مردم محلی به شما به عنوان یک توریست نگاه نمی کنند و ممکن است قیمت محلی را از شما بگیرند.
•    مراقب وسایل خود باشید
دزدی در تایلند مشکل بزرگی نیست، اما بی سابقه هم نیست. مخصوصاً در اتوبوس‌ها، قطارها یا هر نوع حمل ‌و نقلی که چمدان‌های شما جداگانه نگهداری می‌شوند، مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی لازم را برای ایمن کردن وسایل خود انجام داده‌اید. همیشه یک کوله پشتی کوچکتر، یک کیف پول همراه داشته باشید که بتوانید آن را در کنار خود نگه دارید و همه وسایل ارزشمند خود را از جمله پاسپورت، لوازم الکترونیکی و کیف پول را در آنجا نگه دارید.


 

captcha

مطالب مرتبط