جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | رایج ترین کلاهبرداری ها در تایلند

رایج ترین کلاهبرداری ها در تایلند

مقصد محبوب آسیای جنوب شرقی، تایلند، به دلیل سواحل زیبا، غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی در بین گردشگران محبوب است. این مکان به زیبایی با بناهای تاریخی باشکوه و پارک های تاریخی تزئین شده است. با این حال، این کشور، کشوری است که در آن کلاهبرداری با هدف قرار دادن گردشگران رایج است. این کلاهبرداری‌ها می‌توانند از سرقت‌های جزئی گرفته تا سرقت‌های دقیق متغیر باشند و آسیب مالی قابل توجهی به بار آورند. در این مقاله ۱۲ مورد از رایج ترین کلاهبرداری ها در تایلند که اکثر گردشگران با آن روبه رو هستند آورده شده است.

کلاهبرداری از سنگ های قیمتی و جواهرات


کلاهبرداری از سنگ های قیمتی و جواهرات در تایلند

یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌ ها در تایلند، کلاهبرداری با سنگ‌های قیمتی است، که در آن افراد محلی با لباس فروشندگان سنگ‌های قیمتی، محصولات جعلی را به گردشگران تور تایلند می‌فروشند. این کلاهبرداری ها اغلب در بانکوک و چیانگ مای رایج است، جایی که بسیاری از بازدیدکنندگان سنگ های قیمتی را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند. یکی از تاکتیک‌های رایج این است که کلاهبرداران ادعا می‌کنند که سنگ‌های قیمتی کمیاب یا ارزشمند هستند و قیمت‌های ارائه شده بسیار کمتر از ارزش واقعی سنگ‌ها است. 
آنها همچنین ممکن است ادعا کنند که سنگ های قیمتی و طبیعی هستند، اما در حقیقت، آنها مصنوعی و بی ارزش هستند. برخی از کلاهبرداران نیز ممکن است صحت سنگ های قیمتی را تأیید کنند، اما این گواهی ها ممکن است دروغین باشند.

 

کلاهبرداری توک توک


کلاهبرداری توک توک در تایلند

در حالی که توک توک یکی از بهترین راه های حمل و نقل عمومی در تایلند است، کلاهبرداری های توک توک در تایلند بسیار زیاد است. معمول است که رانندگان توک توک قیمت پایینی را برای سوار شدن به یک جاذبه توریستی یا منطقه خرید محبوب ارائه می دهند، اما سپس گردشگران را به مغازه ها یا جاذبه های دیگر در طول مسیر می برند، جایی که راننده برای آوردن مشتری کمیسیون دریافت می کند. این مغازه‌ها ممکن است شامل فروشگاه‌های سنگ‌های قیمتی،یا سایر مشاغلی باشد که سوغاتی می‌فروشند. حتی ممکن است گردشگران را برای خرید چیزی تحت فشار بگذارند یا تا زمانی که هزینه بالایی برای خدمات راننده پرداخت نکنند، گروگان گرفته شوند. حتی گاهی اوقات رانندگان هزینه های گزافی را برای یک سواری کوتاه یا پیمودن مسیری طولانی تر از حد لازم برای کرایه دریافت می کنند. برخی از رانندگان توک توک نیز ممکن است از استفاده از متر خودداری کنند و قیمت بسیار بالاتری را برای سواری دریافت کنند.
برخی از رانندگان نیز ممکن است گردشگران را به مکانی خلوت ببرند و برای بازگرداندن آنها به مقصد، کرایه بسیار بالاتری را درخواست کنند. همچنین، برخی از رانندگان ممکن است به دروغ ادعا کنند که جاذبه بسته است یا مسیر مسدود شده است و پیشنهاد می‌کنند که گردشگران را به مکان دیگری ببرند.

 

کلاهبرداری جت اسکی


کلاهبرداری جت اسکی در تایلند

هنگام مانور دادن در بهترین جزایر و سواحل تایلند، مراقب کلاهبرداری های جت اسکی که در سواحل رخ می دهد، باشید. این کلاهبرداری ها در تایلند عمدتاً در پاتایا، پوکت و کوه سامویی دیده می شود. این شامل اپراتورهای اجاره جت اسکی است که برای خسارات از قبل موجود یا ساخته شده یا اجاره تجهیزات معیوب یا آسیب دیده از گردشگران هزینه اضافی می گیرند. این کلاهبرداری ها اغلب زمانی صورت میگیرد که گردشگران برای اجاره جت اسکی ملزم به گذاشتن سپرده یا پاسپورت به عنوان وثیقه هستند. پس از مدت اجاره، اپراتور ادعا می کند که جت اسکی آسیب دیده است و برای تعمیرات، اغلب با قیمت های متورم، درخواست هزینه خسارت می کند. در برخی موارد، اپراتور ممکن است ادعا کند که خسارت توسط گردشگر ایجاد شده است، حتی اگر از قبل وجود داشته باشد.
کلاهبرداران همچنین جت اسکی های معیوب یا آسیب دیده را اجاره می دهند که می تواند منجر به تصادف یا خرابی شود. در این موارد، اپراتور ممکن است پرداخت هزینه تعمیرات یا هزینه جت اسکی را مطالبه کند. برخی از اپراتورها همچنین ممکن است گردشگران را مجبور به خرید بیمه های غیر ضروری یا موارد اضافی مانند هزینه سوخت کنند که می تواند هزینه اجاره را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

کلاهبرداری تاکسی


کلاهبرداری تاکسی در تایلند

کلاهبرداری تاکسی یکی از رایج ترین انواع کلاهبرداری ها در تایلند است که ممکن است در فرودگاه بانکوک اتفاق  بیافتد. پس از فرود در تایلند و نزدیک شدن به ایستگاه رسمی تاکسی، یک تکه کاغذ چاپی با مقصدتان به شما داده می شود. هنگامی که به رانندگان نزدیک می شوید، اگر مراقب نباشید می توانید به طور تصادفی مورد کلاهبرداری قرار بگیرید. برخی از تاکسی های ثبت نام نشده در مناطق گردشگری فعالیت می کنند و مجهز به تاکسی متر نیستند. بنابراین آنها می توانند شما را مجبور کنند بدون تاکسی متر سفر کنید و در پایان سفر مبلغ زیادی پول بخواهید. برخی از رانندگان ممکن است از استفاده از تاکسی متر امتناع ورزند و در عوض سعی کنند در مورد نرخ ثابت مذاکره کنند. برخی ممکن است سعی کنند برای استفاده از تهویه مطبوع یا حمل چمدان هزینه اضافی دریافت کنند. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه از راننده بخواهید که از تاکسی متر رسمی استفاده کند. اگر امتناع کردند، بهتر است تاکسی دیگری پیدا کنید. یکی دیگر از روش های کلاهبرداری رایج این است که مسیرهای طولانی تری را برای افزایش کرایه انتخاب کنید، به خصوص اگر معتقدند شما یک توریست هستید و با آن منطقه آشنا نیستید. برای جلوگیری از این امر، می توانید قبل از سوار شدن به تاکسی در مورد مسیر تحقیق کنید یا از هتل یا افراد محلی خود راهنمایی بخواهید.

برای اطلاع از هزینه های سفر به تایلند کلیک کنید.

کلاهبرداری های شبانه


کلاهبرداری های شبانه در تایلند

کلاهبرداری های شبانه در تایلند می تواند گردشگرانی را هدف قرار دهد که به دنبال تجربه زندگی شبانه در تایلند هستند و آنها را به دردسر می اندازند. کافه‌ها و کلاب‌های شبانه در مناطق توریستی ممکن است برای نوشیدنی‌ها هزینه گزافی دریافت کنند. بنابراین همیشه بهتر است قبل از ورود به این بارها از نرخ ها مطلع شوید. همچنین در کلاب‌ها و بارها حملات جعلی پلیس به عنوان راهی برای اخاذی از مشتریان بسیار رایج است. اگر در حمله ای گرفتار شدید، از پلیس کارت شناسایی بخواهید و به هر دلیلی نگران نباشید. نمایش‌های لیدی‌بوی یا بارهایی وجود دارند که ممکن است سعی کنند از گردشگران بیش از حد هزینه دریافت کنند یا آنها را به کلاهبرداری‌های گران‌قیمت بار بکشانند. جدای از اینها، جیب بری در این مناطق شلوغ با زندگی شبانه پر جنب و جوش رایج است.

برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه پاتایا کلیک کنید.

کلاهبرداری خلونگ


کلاهبرداری خلونگ در تایلند

کلاهبرداری Khlong در تایلند یک کلاهبرداری رایج است که از گردشگرانی که می خواهند آبراه های بانکوک را کشف کنند سوء استفاده می کند. راننده قایق توری در خلونگ ها ارائه می دهد و قول می دهد شما را به مکان های دیدنی یا تاریخی ببرد. در طول تور، راننده قایق ممکن است چندین توقف داشته باشد، گاهی اوقات در مغازه ها یا فروشندگان، جایی که برای آوردن مشتری کمیسیون دریافت می کنند. در پایان تور، راننده قایق هزینه گزافی را مطالبه می کند، اغلب بسیار بیشتر از آنچه قبل از شروع تور بر سر آن توافق شده بود. اگر از پرداخت هزینه های متورم امتناع کنید، راننده قایق ممکن است پرخاشگر شود یا تهدید کند که با پلیس تماس خواهد گرفت. قبل از بازدید از هر مکان گردشگری در Khlong باید از لیست قیمت ها آگاهی داشته باشید تا از فریب خوردن جلوگیری کنید.

 

جیب بری


جیب بری در تایلند

جیب بری در تایلند، به ویژه در مناطق توریستی شلوغ مانند بازارها، معابد و مراکز حمل و نقل، بسیار رایج است. این روش کلاهبرداری ها در تایلند شامل دزدی پول، پاسپورت و سایر اشیاء با ارزش از گردشگران است.
جیب بری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. جیب برها ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی، مانند دعوا یا هیاهو، شوند تا توجه را از اعمال خود منحرف کنند. آنها اغلب در مناطق شلوغ مانند بازارها یا فستیوال های تایلند فعالیت می‌کنند. برخی از آنها ممکن است برای جلب اعتماد گردشگران و سرقت از آنها، خود را به عنوان افراد مضطرب مانند کودکان گمشده یا متکدیان نشان دهند. آنها همچنین می توانند به صورت گروهی کار کنند، در حالی که یکی از اعضا باعث حواس پرتی می شود، شخص دیگر از گردشگر بی خبر دزدی می کند.

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید  تایلند کلیک کنید.

مقامات گردشگری جعلی


مقامات گردشگری جعلی در تایلند

برخی از افراد از کلاهبرداری «مقامات جعلی گردشگری» در تایلند برای فریب گردشگران و گرفتن پول نقد یا دارایی آنها استفاده می کنند. در این روش کلاهبرداری شخص که خود را به عنوان نماینده دولت یا یکی از اعضای پلیس معرفی می کند و گردشگران را به نقض قانون در منطقه یا داشتن مدارک شناسایی منقضی مانند پاسپورت یا ویزای توریستی تایلند متهم می کند. در نهایت برای دور نگه داشتن گردشگر از زندان یا حل مشکل، ممکن است متعاقباً تقاضای پول نقد کنند.
این روش کلاهبرداری در تایلند اغلب در مقاصد توریستی مانند بانکوک، پاتایا و پوکت رایج است. 

 

کلاهبرداری صرافی


کلاهبرداری صرافی ها در تایلند

کلاهبرداری صرافی یکی از تاکتیک‌های ناپسند و نادرست است که توسط برخی صرافان در تایلند به منظور فریب گردشگران و کسب سود غیرقانونی اجرا می‌شود. این کلاهبرداری به ویژه در نقاط توریستی مانند بانکوک، پاتایا و پوکت رایج است. آنها از نرخ های ارز کاذب که با نرخ های بازار همخوانی ندارد، برای فریب گردشگران استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است از اسکناس های قدیمی یا پاره شده استفاده کنند که توسط سایر صرافی ها یا بانک ها پذیرفته نمی شود. 

captcha

مطالب مرتبط