جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | نکات مهم برای سفر به تایلند

نکات مهم برای سفر به تایلند

برنامه ریزی برای اولین سفر خود به تایلند می تواند بسیار دشوار باشد. از تصمیم‌گیری در مورد زمان بازدید و کجا بریم تا وسایلی که باید باید با خود به همراه ببریم و شرای امنیت باید موارد زیادی را در نظر گرفت. خبر خوب این است که تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد در جنوب شرقی آسیا است که به طور باورنکردنی برای گردشگران طراحی شده است. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از رفتن به تایلند بدانید. بنابراین در اینجا لیستی از  نکات مهم برای سفر به تایلند وجود دارد که به شما در برنامه ریزی سفری عالی و جلوگیری از سردردهای غیرضروری در بازدید از "سرزمین لبخند" کمک می کند!

بدانید چه زمانی باید از تایلند دیدن کنید


بدانید چه زمانی باید از تایلند دیدن کنید

تایلند، سرزمین گرمسیری با دو فصل متمایز است؛ فصل خشک که از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و فصل مرطوب که از می تا اکتبر است. اغلب تایلند به عنوان مقصدی با آب و هوای گرم و مرطوب شناخته می‌شود و مارس و آوریل به عنوان گرم‌ترین ماه‌های سال تلقی می‌شوند.
در نتیجه، بهترین زمان برای سفر به تایلند از نوامبر تا فوریه است. در این ماه‌ها هوا دلپذیرتر است و بارندگی کمتری رخ می‌دهد. اما باید در نظر داشته باشید که این فصل به عنوان فصل اوج گردشگری تایلند است، به همین دلیل قیمت تور تایلند افزایش می باید و تعداد بیشتری گردشگر در این کشور وجود دارد. اگر شلوغی را دوست ندارید یا سفر با بودجه محدودتر را ترجیح می‌دهید، بازدید از تایلند در فصل مرطوب همچنان یک گزینه عالی است. 

بهترین زمان برای سفر به تایلند

ویزای تایلند


ویزای تایلند

قبل از سفر به تایلند در نظر داشته باشید که برای شرکت در تور تایلند نیاز به ویزای توریستی تایلند دارید. بنابراین اگر قصد سفر به تایلند را دارید میبایست حداقل 5 روز قبل از سفر اقدام به خرید تور نمایید. آژانس آرزوی سفر پارسیان، علاوه بر خدمات گردشگری مانند رزرو تور، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیمایی تایلند، افتخار دارد که خدمات دریافت ویزای توریستی تایلند را نیز برای شما مسافران عزیز فراهم می کند. 

 

داشتن برنامه سفر


تایلند کشوری بزرگ است که مملو از مکان های زیبا برای بازدید و مکان های دیدنی خیره کننده برای کشف است. اما حتی با یک ماه اقامت در تایلند، باز هم برای دیدن همه چیز به زمان بیشتری نیاز دارید. 
از آنجایی که بسیاری از ما شرایط حضور طولانی مدت را نداریم، نکته مهم دیگر برای سفر تایلند این است که بدانیم چگونه در زمان کوتاه از مکان های گردشگری تایلند دیدن کنیم. بنابراین داشتن برنامه سفر یکی از نکات مهم برای سفر به تایلند است.


 
برای حمل و نقل عمومی در شهرها از Grab استفاده کنید


در تایلند Grab

در حالی که سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند بسیار گسترده است و شما را به همه نقاط متصل می‌کند، استفاده از تاکسی Grab (نسخه آسیایی Uber) یک جایگزین عالی است اگر نمی‌خواهید وقت خود را با وسایل نقلیه عمومی تلف کنید. 
نه تنها زمان زیادی را برای رسیدن از A به B صرفه جویی می کند، بلکه معمولاً سواری آن بسیار ارزان تر از تاکسی های معمولی یا توک توک است. رزرو سواری در برنامه آسان است، و بهترین بخش این است که قبل از رزرو سواری، تخمین منصفانه ای دریافت خواهید کرد. امتیاز دیگر ردیابی سواری خود در برنامه و اشتراک گذاری آن با یک دوست است. 
اگر عجله دارید و باید از یک تاکسی معمولی یا یک توک توک استفاده کنید، عاقلانه است که ابتدا قیمت تخمینی را در برنامه Grab دریافت کنید. انجام این کار به شما ایده بهتری در مورد هزینه های رسیدن به مقصد می دهد. همیشه بهتر است از قبل با یک راننده بر روی یک قیمت ثابت به توافق برسید. اگر این یک گزینه نیست، اصرار کنید که از متر استفاده کنند.  

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

یک سیم کارت محلی دریافت کنید


خرید سیم کارت در تایلند

در حالی که اکثر هتل‌ها، حمل‌ونقل عمومی و حتی غذاخوری‌ها در تایلند دارای وای‌فای هستند، خرید سیم کارت در تایلند راهی عالی برای دسترسی به اینترنت است. به این ترتیب، می‌توانید به برنامه‌های سفر مورد علاقه خود مانند Google Maps، Grab Taxi، Google Translate و موارد دیگر در محل دسترسی داشته باشید. 
بسته های داده در تایلند بسیار مقرون به صرفه هستند و مهم نیست که کجا بروید، در همه مکان ها آنتن دهی مناسبی دارد. 

 

درباره روش های کلاهبرداری بدانید


روش های کلاهبرداری در تایلند

تایلند یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آسیا است و یکی از نکات مهم برای سفر به تایلند که باید به آن توجه کنید این است که کلاهبرداری‌ ها در تایلند بسیار زیاد هستند، به خصوص در مکان‌هایی مانند بانکوک، بازارهای شناور و حتی جزایر توریستی تر.
چند کلاهبرداری رایج که ممکن است با آنها روبه‌رو شوید، عبارتند از کلاهبرداری جعلی بات که به شما پول‌های جعلی تحویل می‌دهند، کلاهبرداری از جاذبه‌های گردشگری بسته، کلاهبرداری توک توک که هزینه‌های سفر را بیش از حد معمول می‌کنند و کلاهبرداری جت اسکی که قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
متأسفانه تعداد بیشتری از این کلاهبرداری‌ها وجود دارد، بنابراین یکی دیگر از نکات مهم سفر به تایلند، اطلاع در مورد رایج‌ترین کلاهبرداری‌ها است. 

 

چانه زدن را فراموش نکنید


تایلند واقعاً بهشت خریداران است. خواه به سوغات، لباس های ارزان، کیف های لوکس، جواهرات یا هنر علاقه مند باشید - تایلند همه چیز را دارد! بنابراین یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به تایلند  چانه زدن است. چانه زدن در بازارهای تایلند و بیشتر غرفه‌های سوغاتی رایج است و آن را به مکانی عالی برای تمرین مهارت‌های چانه‌زنی تبدیل می‌کند. 
یکی از نکات مهم برای سفر به تایلند قبل از خرید این است که قیمت‌های فروشندگان مختلف را مقایسه کنید و سپس به فروشگاهی که بهترین پیشنهاد را دریافت کرده‌اید، برگردید. همچنین، هنگام چانه زدن، یک نکته خوب این است که قیمت درخواستی را تا 40 درصد کاهش دهید و سپس سعی کنید نقاط مشترکی پیدا کنید. 

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید در تایلند کلیک کنید.

همراه داشتن پل نقد


همراه داشتن پل نقد در سفر به تایلند

در حالی که کارت های نقدی و اعتباری در بسیاری مکان ها پذیرفته می شوند، باید بدانید که تایلند بسیار پول محور است. بنابراین، اگر میخواهید در یک هتل مجلل، رستوران مجلل، یا فروشگاه کالاهای گران قیمت ولخرجی کنید،  اطمینان حاصل کنید که همیشه پول کافی به همراه دارید. علاوه بر خرید اجناس در خواربارفروشی یا خوردن غذاهای خیابانی، برای خرید، حمل و نقل عمومی و گرفتن توک توک نیز به پول نقد نیاز دارید. 
خوشبختانه دستگاه های خودپرداز در تایلند فراوان هستند و در فرودگاه ها، در خیابان ها، در مراکز خرید، و حتی در برخی از 7-11s یا  Family Marts میتوانید آن ها را پیدا کنید. برای جلوگیری از هزینه های سنگین بانکی، همیشه بهتر است مبالغ بیشتری را از دستگاه های خودپرداز در تایلند برداشت کنید. در حالت ایده آل، اتاق هتل شما باید یک گاوصندوق نیز داشته باشد که بتوانید پول خود را در آن قفل کنید، زیرا در تایلند نباید با پول نقد زیاد راه بروید.

 

از آب لوله کشی  ننوشید


در تایلند از آب لوله کشی  ننوشید

یکی دیگر از اشتباهات بزرگی که در تایلند باید از آن اجتناب کرد، نوشیدن آب لوله کشی است. آب لوله کشی در تایلند برای نوشیدن ناامن است و از آنجایی که احتمالاً نمی خواهید در سفر مریض شوید، بهتر است از انجام این کار خودداری کنید. 
آب آشامیدنی در تایلند ارزان است و به طور گسترده در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها در سراسر تایلند در دسترس است. 

 

اجاره اسکوتر در تایلند


اجاره اسکوتر در تایلند

در حالی که اجاره اسکوتر در تایلند یک راه سرگرم کننده برای گردش در تایلند است، اما بهتر است بدانید که این روش خیلی ایمن نیست. جاده های تایلند اغلب شلوغ هستند و بیشتر مردم مانند دیوانه های مطلق رانندگی می کنند. علاوه بر این، موانع جاده بسیار رایج هستند، و آخرین چیزی که می خواهید این است که بدون کاغذبازی های لازم از آن عبور کنید. اگر واقعاً می خواهید یک اسکوتر در تایلند کرایه کنید، باید یک مجوز بین المللی رانندگی (IDP)  برای اجاره و سوار شدن در اسکوتر داشته باشید. 
از آنجایی که تصادفات جاده ای در تایلند بسیار رایج است، فقط در صورتی اسکوتر اجاره کنید که به سواری و رانندگی های خطرناک عادت دارید. همچنین بهتر است از اسکوتر در بانکوک به طور کلی اجتناب کنید. یک راه بهتر و بسیار ایمن تر برای رفت و آمد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا استخدام یک راننده خصوصی است. 

 

ضد آفتاب و اسپری حشرات با خود به همراه داشته باشید


در سفر به تایلند ضد آفتاب و اسپری حشرات با خود به همراه داشته باشید

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به تایلند که حتما باید در نظر داشته باشید همراه داشتن کرم ضد آفتاب است.
همچنین داشتن اسپری دافع حشرات نیز ایده‌ی خوبی برای سفر به تایلند است. پشه‌ها می‌توانند مشکلات و دردهای واقعی را در این کشور ایجاد کنند و گاهی اوقات سبب ابتلا به تب دنگی شوند. با استفاده از اسپری دافع حشرات، می‌توانید خود را گزند پشه‌ها محافظت کنید و از آسیب‌های ناشی از نقل و انتقال بیماری‌ها از طریق آنها پیشگیری کنید.

 

بررسی کنید که آیا به آداپتور مسافرتی نیاز دارید یا خیر؟


ولتاژ استاندارد در تایلند 220 ولت با فرکانس 50 هرتز است و رایج ترین انواع دوشاخه ها A، B، C، F و O هستند. اگر دستگاه های شما با ولتاژ متفاوتی کار می کنند، بهتر است یک آداپتور مسافرتی همراه خود داشته باشید.

 

به بودا و فرهنگ محلی احترام بگذارید


به بودا و فرهنگ محلی تایلند احترام بگذارید

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به تایلند این است که بیشتر معابد قوانین سختی برای لباس پوشیدن دارند. اگرچه ممکن است برخی از معابد سارافون هایی برای اجاره یا خرید داشته باشند، اما همیشه بهتر است لباس مناسب بپوشید و به فرهنگ محلی احترام بگذارید. به یاد داشته باشید که هنگام بازدید از مکان‌های مقدس در آسیا ، زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید و همیشه یک سارافون در کیف خود داشته باشید . 


 

captcha

مطالب مرتبط