جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

تایلند جواهری در آسیای شرقی و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و تفریحی برای بسیاری از گردشگران بین المللی است. سفر به تایلند با تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت خیره کننده، جزایر مسحور کننده، سواحل شنی سفید بهشتی و فعالیت های هیجان انگیز بدون شک یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما خواهد بود. واقعاً جای تعجب نیست که چرا تایلند مکان مورد علاقه بسیاری از مردم برای سفر است و چرا بازدیدکنندگان بارها و بارها به این کشور سفر می کنند. این راهنمای سفر به تایلند تمام اطلاعات ضروری را که باید قبل از سفر به این کشور بدانید ارائه می دهد. از نحوه رفت و آمد و بهترین زمان برای بازدید، تا نکات برجسته مقصد و سوالات متداول را در این مطلب برای شما بیان نموده ایم. 
اگر به طبیعت علاقه دارید و از مناظر خیره کننده لذت میبرید، از پارک ملی خائو سوک و جزایر فی فی دیدن کنید. برای تماشای شهر پرجنب‌وجوش و آشنایی با انبوهی از فرهنگ‌ها به بانکوک، پایتخت تایلند سفر کنید. 

 

اطلاعات کشور تایلند


تایلند با نام رسمی «پادشاهی تایلند» در مجاورت دریای آندامان و خلیج تایلند واقع شده است. نام تایلند برگرفته از دو کلمه‌ thai و land  که به معنای سرزمین لبخند است، وسعتی حدود 513120 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 70 میلیون نفر دارد. 

تور تایلند از منحصر به فردترین مقاصد جهان برای کشف زیبایی‌های طبیعت است. این کشور دوست داشتنی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و در مقایسه با کشورهای اروپایی یکی از ارزان‌ترین مقاصد سفر در آسیا به شمار می‌رود. پایتخت تایلند بانکوک است و مردم آن به زبان محلی تایلند صحبت می‌کنند. از آنجایی که تایلند  یک کشور توریستی است، اکثر فروشندگان با زبان انگلیسی آشنایی دارند. بنابراین هیچ مشکلی در برقراری ارتباط نخواهید داشت.

religion

دین رایج مردم تایلند


دین رایج مردم تایلند بوداییسم بوده و حدود 95 درصد از جمعیت این کشور پیرو آیین بودا هستند. حدود 4 درصد از جمعیت تایلند را مسلمانان تشکیل می‌دهند و  بقیه مردم پیرو ادیان دیگری مانند مسیحیت، یهودیت، هندوئیسم و غیره هستند. همچنین باید گفت که پیروان همه ادیان از آزادی مذهبی در تایلند برخوردار هستند.
 

واحد پول تایلند


واحد پول رایج کشور بات تایلند نام دارد و هر 100 بات معادل 3 دلار است. ارزش پایین واحد پول تایلند، آن را به کشوری ارزان برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. 

 

ولتاژ برق در تایلند


ولتاژ برق کشور تایلند  220 ولت است و پریزها دارای دو شاخه می‌باشد. اگر وسایل برقی 110 ولتی دارید، به آداپتور ولتاژ نیاز دارید. بنابراین توصیه می‌شود هنگام سفر به این کشور حتما آداپتور یا ترانسفورمر به همراه داشته باشید.

best-time-to-visit-thailand

بهترین زمان برای سفر به تایلند


آب و هوا در تایلند به سه فصل بارانی (تقریباً می تا اکتبر)، خنک (نوامبر تا فوریه) و گرم (مارس تا می) تقسیم می‌شود. بارش‌ها معمولاً بین ژوئن و آگوست شدت می‌یابند و در سپتامبر و اکتبر به اوج خود می‌رسند. در زمانی که شرایط آب و هوایی تایلند خنک می‌شود، آبشارها جان دوباره می‌گیرند، گل ها شکوفه می‌دهند و بارش باران کمتر می‌شود و بهترین زمان برای سفر به تایلند است همچنین فصول گرم، بهترین زمان برای رفتن به ساحل است. از ماه‌های نوامبر تا آوریل فصل گردشگری در تایلند آغاز می‌شود  اما در ماه های ژوئن تا اکتبر به دلیل بارش باران فراوان گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند.
اما برخی از گردشگران ماه های آرام سال را ترجیح می‌دهند، زیرا در این مدت هزینه پرواز و اقامت در هتل به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

ویزا توریستی تایلند


 گردشگران ایرانی برای سفر به تایلند نیاز به ویزای توریستی دارند. این ویزا برای مدت زمان 60 روز معتبر است و به صورت مهر بر روی پاسپورت شما قرار می‌گیرد. شما برای اخذ ویزای تایلند راه سختی در پیش ندارید و به راحتی می‌توانید از طریق آژانس آرزوی سفر  موفق به اخذ ویزای این کشور شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای توریستی تایلند کلیک کنید.

thailand-airport

چگونه به تایلند برویم


اولین جایی که در تور تایلند با آن برخورد می‌کنید، فرودگاه‌های این کشور است. تایلند در حال حاضر دارای هفت فرودگاه اصلی بین المللی است: بانکوک (سووارنابومی و دون موانگ)، چیانگ مای، هات یای، کرابی، پوکت و کو سامویی. البته بسته به تور و شهری که انتخاب کرده‌اید، فرودگاه متفاوت خواهد بود. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به تایلند سفر می‌کنند به فرودگاه Suvarnabhumi پرواز می‌کنند.


برای رفتن به شهر پوکت از ایران 4 پرواز وجود دارد :  پرواز Qatar Airways،  Mahan ,Salam Air و Emirates

  • پرواز Qatar Airways حدود 2 ساعت توقف دارد و سپس از آنجا به فرودگاه بین‌المللی پوکت  (HKT) می‌رود.
  • پرواز  Emirates  در دبی حداقل 2 ساعت توقف دارد و از انجا به فرودگاه بین‌المللی پوکت  (HKT) می‌رود.
  • پرواز Salam Air در مسقط تقریبا به مدت 2 ساعت توقف دارد و از آنجا به فرودگاه بین‌المللی پوکت  (HKT) می‌رود.
  • پروازهای ماهان در فرودگاه سووارنابومی بانکوک می‌نشیند و مسافران پس از 4 ساعت انتظار با پروازهای داخلی به فرودگاه بین‌المللی پوکت می‌روند.

برای رفتن به شهر پاتایا از ایران دو پرواز وجود دارد: پروازهای Mahan و Salam Air

پروازهای ماهان به مقصد فرودگاه سووارنابومی بانکوک انجام می‌شود سپس مسافران از طریق ترانسفر زمینی طی دو ساعت به پاتایا می‌رسند.
پروازهای سلام ایر به مقصد مسقط انجام می‌شود، سپس مسافران بعد از وقفه 1 ساعت و 30 دقیقه‌ای به فرودگاه سووارنابومی و از آنجا از طریق ترانسفر زمینی به پاتایا می‌روند.

 

بهترین شهرهای دیدنی در تایلند


bangkok

بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند که به خاطر مهمان نوازی و زندگی پر جنب و جوش خیابانی شناخته شده است، دروازه‌ای عالی برای رسیدن به بهترین معابد و کاخ‌های کشور است. این شهر را معابد باستانی و مراکز خرید مدرن تشکیل می‌دهند و اکثر کسانی که برای اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند، این شهر را شهری بین گذشته و حال می‌بینند. 
با جاذبه‌های زیبا و فراوانی که در این شهر وجود دارد می‌توانید یکسال را در بانکوک بگذرانید. با این حال چند مکان وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید. از Wat Pho، معبدی پر جنب و جوش و مجلل، که بودای دراز کشیده شگفت انگیز را در بر می‌گیرد، شروع کنید و به سمت کاخ بزرگ حرکت کنید، که مقدس‌ترین و زیباترین معبد کشور، Wat Phra Kaeo، را در بر می‌گیرد.  در سراسر رودخانه Chao Phraya، معبد سپیده دم (Wat Arun) را خواهید دید که یکی دیگر از سازه های خیره کننده است.
همچنین، از تماشای شگفتی‌های دیگر این سرزمین مانند بزرگترین بازار روباز جهان، آکواریوم در کلاس جهانی که در یک مرکز خرید هشت طبقه قرار دارد و یک مجسمه طلایی بودای 150 فوتی  که در این شهر واقع شده است لذت ببرید.

phuket

پوکت 

پوکت، بزرگترین جزیره تایلند که در دریای آندامان قرار دارد، مقصدی محبوب برای تعطیلات ساحلی است. شن‌های سفید خالص، آب‌های آکوامارین و صخره‌های آهکی در انتظار مسافرانی هستند که با تور پوکت ازاین جزیره در جنوب غربی تایلند بازدید می‌کنند. پوکت که توسط دریای آندامان احاطه شده و حدود یک ساعت با هواپیما از بانکوک فاصله دارد، قطعه کوچکی از بهشت است. مسافران می‌توانند برای دیدن مناظر آرام به ساحل کاتا نوی، برای یافتن آب‌های شفاف زیر سایه درختان نخل به ساحل نای هارن، و اگر به دنبال استراحتگاه‌های مجلل همراه با غذاهای لذیذ مشرف به دریا هستند، به ساحل سورین بروند.
جنبه معنوی پوکت را می‌توان در بالای تپه Nakkerd پیدا کرد، جایی که برج بودای بزرگ با ارتفاع 45 متر بر فراز این جزیره قرار دارد و در واقع نماد اصلی شهر پوکت به شمار می‌رود.

pataya

پاتایا

پاتایا نزدیکترین تفرجگاه ساحلی بزرگ به بانکوک است که کمتر از دو ساعت با آن فاصله دارد. اغلب، بیشتر بازدیدکنندگان برای فرار از هیاهوی پایتخت تایلند و آفتاب گرفتن به اینجا می‌آیند. Hat Sai Kaew  (ساحل الماس) و ساحل Koh Samet  مملو از غرفه‌های غذاخوری رنگارنگ، چترهای ساحلی و استراحتگاه‌های ساحلی خیره کننده هستند. Koh Larn (جزیره مرجانی) به دلیل قایق‌های کف شیشه ای خود که مناظر شگفت انگیزی از صخره های مرجانی را ارائه می‌دهند مشهور است، در حالی که جزیره Koh Larn مقصد اصلی برای فعالیت های فعال مانند پاراسلینگ و موج سواری است. 
یکی از این جاذبه‌های گردشگری که معمولاً مورد استقبال گردشگران تور پاتایا قرار می‌گیرد خیابان واکینگ استریت پاتایا است. این جاده که در قسمت جنوبی جاده ساحلی پاتایا قرار دارد، جاده‌ای است که روز و شب در آن معنایی ندارد و چراغ‌ها همیشه روشن هستند. واکینگ استریت پاتایا شلوغ‌ترین منطقه تفریحی تایلند است و اگرچه تنها 1 کیلومتر طول دارد، اما مملو از کلوب‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هایی است که از شب تا صبح باز هستند.

food-in-thailand

غذا و نوشیدنی در تایلند


 غذاهای تایلندی یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت این کشور نزد گردشگران است. بانکوک و چیانگ مای مراکز بزرگ آشپزی این کشور هستند که مجموعه‌ای از رستوران‌های لذیذ تایلندی و بهترین غذاهای بین المللی را ارائه می‌دهند. همچنین در نقاط مختلف، فروشندگانی وجود دارد که غذاهای خیابانی ارائه می‌دهند. 
غذاهای تایلندی که به لذیذ، سالم و ارزان بودن شهرت دارند، معمولا تند هستند بنابراین اگر علاقه‌ای به خوردن غذاهای تند ندارید در هنگام خرید غذا کلمه «mai phet» که به معنای بدون ادویه است را بگویید.
 لیست برخی از غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تایلند امتحان کنید عبارت‌اند از:
•    Som Tom (سالاد پاپایای سبز تند)
•    Pad Krapow Moo Saap (ریحان سرخ شده و گوشت خوک)
•    Gaeng Keow Wan Kai(کاری سبز و مرغ)
•    Kai Med Ma Muang (مرغ با بادام هندی)
•    Khao Soi (سوپ نودل کاری نارگیل خامه ای)
•    Pad Phuk Tong  (کدو تنبل سرخ شده)
•    Pak Boong (غذای گیاهی)
•    Kao Niew Ma Muang (انبه و برنج چسبنده)
•    Pad Thai (غذای نودل سرخ شده کلاسیک) 

 

حمل و نقل عمومی در تایلند


  • اتوبوس‌های محلی برای هر سفر 8 THB و مترو و قطار آسمانی در بانکوک 16 تا 52 THB در هر سفر هزینه دارند.

songthaew

  •  Songthaew ها رایج‌ترین روش حمل و نقل محلی در بسیاری از مکان‌ها هستند. این تاکسی وانت‌ها از توقف‌های تعیین‌شده پیروی نمی‌کنند، و به سادگی به هر کجا که سوارانشان بخواهند می‌روند. آنها معمولاً 30 تا 50 THB برای یک سواری هزینه دارند.
  •  سواری تاکسی متری معمولاً 60 تا 100 THB است. اگر متوجه شدید که راننده شما از متر استفاده نمی‌کند، پیاده شوید و راننده‌ای را پیدا کنید که این کار را انجام دهد.

toktok

  • توک‌توک‌ها بدون متر هستند و عموماً گران‌تر هستند. این وسیله می‌تواند برای مسافت‌های بسیار کوتاه سرگرم کننده باشد. هزینه هر سواری اغلب بین 100 تا 235 THB می‌باشد.
  • Grab برنامه است که مانند اسنپ کار می‌کند و می‌توانید از طریق برنامه یا پول نقد هزینه آن را پرداخت کنید. اغلب مقرون به صرفه تر از یک تاکسی معمولی است، اگرچه رانندگان آن کمی غیر قابل اعتماد هستند.

ship

  • قایق و کشتی: سفر بین جزایر و سواحل بهتر است با قایق دم بلند انجام شود که برای سفرهای کوتاهتر برای هر نفر حدود 150 تا 275 THB هزینه دارد. شهرهای بزرگ‌تری مانند بانکوک دارای کشتی‌های معمولی هستند که هزینه هر سفر 13 تا 32 THB است.

 

آیا تایلند کشوری امن برای سفر است؟


تایلند عمدتاً برای بازدید امن است و به طور کلی یکی از امن‌ترین کشورها برای مسافران در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. با این حال، سفر در تایلند بدون خطر نیست. مسائل رایجی که باید از آنها آگاه بود سرقت‌های کوچک و کلاهبرداری‌های توریستی است.
همچنین خطر قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ناآرامی اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد. گردشگران هنگام نوشیدن مشروب نیز باید مراقب باشند، زیرا در این زمان جرایم زیادی از دزدی گرفته تا تجاوز رخ می‌دهد.

 

captcha

مطالب مرتبط