جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | هزینه های سفر به تایلند

هزینه های سفر به تایلند

تایلند با سواحل زیبا، جنگل های سرسبز، معابد باستانی و مردم محلی صمیمی، مسافران و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. بسیاری از مسافران قبل از سفر به تایلند از خود می پرسند: "آیا تایلند مقصد گرانی است؟" یا «هزینه سفر به تایلند واقعاً چقدر است؟» یا "بهترین نکات برای سفری ارزان به تایلند چیست؟" در این مطلب، با هزینه‌های سفر به تایلند آشنا خواهید شد البته این هزینه بسته به هر مسافر و ترجیحات شخصی بستگی دارد. 

شاید بارها شنیده باشید که تایلند کشور ارزانی است. با این حال می تواند گران هم باشد. همه چیز بستگی به نحوه سفر شما دارد. به عنوان مثال: یک وعده غذایی در یک غرفه خیابانی می تواند ارزان و به قیمت 1 دلار باشد، اما همان وعده در پشت بام رستورانی در بانکوک با چشم انداز زیبا ممکن است 100 دلار هزینه داشته باشد.

 

واحد پول تایلند


money-thai

واحد پول تایلند بات است. در حال حاضر (اسفند 1401) هر بات معادل 0.029 دلار است که تقریبا معادل 1,445 تومان است.

 

هزینه های سفر در فصول مختلف


قیمت‌ هتل‌ها و اقامتگاه‌ها از نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین)، همزمان با بهترین زمان برای سفر به تایلند، افزایش می‌یابد. ماه های جولای تا سپتامبر (تیر تا شهریور) بارانی‌ترین زمان در تایلند است. در این زمان قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. 
نرخ‌های هتل نیز در طول فصل‌های بهار و پاییز کاهش می‌یابد ، که می‌تواند زمان خوبی برای بازدید از این کشور بدون ازدحام گردشگران باشد.

 

هزینه ویزا توریستی تایلند


visa-thai

در حال حاضر گردشگران ایرانی برای سفر به تایلند نیاز به اخذ ویزای توریستی تایلند را دارند. این ویزا به صورت یکبار ورود و به مدت 60 روز اعتبار دارد. هزینه صدور ویزای توریستی تایلند در مجموعه آرزوی سفر مبلغ  50 یورو است.  

 

بلیط هواپیما


airports-in-thailand

هزینه بلیط هواپیما بسته به زمان پرواز و خط هوایی که استفاده می کنید بسیار متفاوت است. همچنین قیمت بلیط برای سفر به شهرهای مختلف تایلند نیز متفاوت میباشد. اما در زیر به طور کل به نکات کاربردی برای خرید بلیط هواپیما که بر قیمت تورهای تایلند اثر میگذارند، اشاره می‌کنیم:

•    پروازهای مستقیم گرانتر از پروازهایی هستند که توقف دارند.
•    بسته به نوع ایرلاین هزینه بلیط متفاوت خواهد بود.
•    هزینه پرواز ها در بهار و پاییز نسبتا ارزان‌تر هستند.

 

هزینه های سفر به شهرهای مختلف تایلند


هزینه‌ کلی سفر مانند هزینه اقامتگاه ها، رستوران، حمل و نقل و .... در جزایر تایلند نسبت به شهر بالاتر است. به عنوان مثال، کوه سامویی به خاطر استراحتگاه های لوکس و خدمات با کیفیت بالا شناخته شده است. با این حال، پوکت برای همه بودجه ها مناسب است.  شهر بانکوک به عنوان پایتخت کمی گران‌تر است، اما هنوز هم می‌توانید هتل‌ها و رستوران‌های ارزان‌تری را در جاده Khao San، پیدا کنید. برخی از شهرهای شمالی و مرکزی مانند چیانگ مای، چیانگ رای و آیوتایا  ارزان تر هستند زیرا کیفیت خدمات و امکانات آن‌ها در سطح متوسط قرار دارد.

 

هزینه خوردن و آشامیدن در تایلند


thai-food

وعده‌های غذایی در تایلند در مقایسه با سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی نسبتاً ارزان است، اما اندازه وعده ها به طور قابل توجهی کوچکتر است. غذاهای سنتی تایلند خوشمزه و بسیار لذیذ هستند. بسیاری از غذاهای منحصر به فرد تایلندی، مانند پد تای (نودل سرخ شده تایلندی) و سوم تام (سالاد پاپایای تند) را می توان از غرفه های کنار جاده ای با قیمت 1 تا 2 دلار خریداری کرد. هزینه یک رستوران مناسب برای هر نفر حدود 10 تا 15 دلار است در صورتی که هزینه رستوران های لوکس 50 تا 60 دلار برای هر نفر و بالاتر است. 
در زیر به نرخ برخی از اقلام موادغذایی در تایلند اشاره میکنیم:

  • غذای بیگ مک مک دونالد 2,8 دلار/3 دلار
  •  آبجو 2.6 دلار
  •  آبجو وارداتی 4 دلار
  •  کاپوچینو 2 دلار
  •  نوشابه 0.6 دلار
  •  آب 0.3 دلار

برای آشنایی با بهترین رستوران های تایلند کلیک کنید.

هزینه اقامت در تایلند


مکان های زیادی برای اقامت در تایلند برای هر نوع بودجه سفر وجود دارد. هزینه اقامت در تایلند به نوع هتل (3 ستاره تا 5 ستاره) و مدت زمان اقامت بستگی دارد.

hotel-of-thailand

هتل میان رده

هزینه یک هتل میان رده تایلند در مقایسه با استانداردهای غربی می تواند بسیار ارزان باشد. یک هتل زیبا با استخر و امکانات رفاهی زیاد می‌تواند تا 20 دلار در هر شب هزینه داشته باشد، اگرچه میانگین هزینه آن بین 30 تا 60 دلار در هر شب است. 

 

هتل لوکس

اگر به دنبال اقامت در یکی از بهترین هتل ها و استراحتگاه های تایلند هستید، گزینه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد. به خصوص هنگامی که به یکی از جزایر این کشور سفر می کنید، می توانید سوئیت های ساحلی خیره کننده ای پیدا کنید که امکانت رفاهی و خدمات متنوعی را ارائه میدهند. هتل های لوکس در تایلند به طور میانگین بین 100 تا 300 دلار در هر شب هزینه دارند. 

 

هزینه حمل و نقل عمومی در تایلند


thailand-transportaion

حمل و نقل عمومی در تایلند بسیار مقرون به صرفه است. رفت و آمد شهری در مسافت های کوتاه از طریق توک توک و یا تاکسی موتور سیکلت انجام می‌شود. تاکسی،Songtaews ، اتوبوس یا قطارهای BTS/MRT برای مسافت‌های طولانی تر مورد استفاده قرار میگیرند.

 

Songtaews

این کامیون‌ها یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش حمل و نقل برای سفرهای یک روزه به شهر یا جزیره خاصی از تایلند هستند. اگر منتظر بمانید تا کل کامیون پر شود، همه می توانند هزینه را تقسیم کنند و سواری ارزان تر می شود. اگر 5 تا 20 دقیقه در یک شهر سفر می کنید، هزینه سفر شما نباید بیش از دو دلار باشد. اما اگر یک سفر طولانی یک روزه دارید و رانندگی یک ساعته است، کل سفر ممکن است حدود 50 دلار هزینه داشته باشد. اما بین 10 نفر تقسیم می‌شوید، که در نهایت حدود 5 دلار می‌پردازید. 

 

تاکسی ها

برای پیمودن مسافت های سریع درون شهری، تاکسی دومین راه ارزان برای سفر است. هزینه سفر با تاکسی بسته به مسافت پیموده شده متفاوت خواهد بود و از 5 دلار بیشتر نخواهد بود. 
 فقط به خاطر داشته باشید که از تاکسی هایی استفاده کنید که تاکسیمتر دارند. 

 

توک توک و تاکسی موتوری

توک توک‌ها اسکوترهای موتوردار و سه چرخ هستند که به دلیل جذابیت برای گردشگران معمولا رانندگان آن هزینه بیشتری دریافت می کنند. به طور معمول هزینه سواری توک توک تا 10 دلار است که برای تایلند قطعاً گران است. 
هزینه تاکسی موتوری ها نیز بسته به مسافت 5 -9 دلار می‌باشد.

 

کشتی

برای سفر از یک جزیره به جزیره دیگر باید از کشتی یا قایق استفاده نمایید. معمولا هزینه سفر با کشتی به طور متوسط حدود 20 دلار است و هزینه قایق‌های دم بلند از 26 تا 58 دلار است.

 

هزینه های فعالیت های متنوع در تایلند


thailand-activity

پس از بررسی تمام هزینه های ضروری سفر، مانند هزینه غذا، حمل و نقل و اقامت می توانید بودجه خود را برای چیزهای سرگرم کننده برنامه ریزی کنید. فعالیت های متنوع و هیجان انگیزی در تایلند وجود دارد که باید در طول اقامت خود حداقل از چند فعالیت سرگرم کننده لذت ببرید. 
بلیط برای اکثر جاذبه‌های گردشگری تایلند از 1 تا 15 دلار متغیر است که بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین برخی از معابد و موزه های زیادی وجود دارد که رایگان هستند، مانند Wat Chedi Luang در چیانگ مای. برخی از فعالیت های ساحلی یا سرگرمی ها مانند غواصی، کلاب های شبانه، ماساژ تایلندی و غیره حدود 15 تا 50 دلار در هر بار هزینه دارند.

برای آشنایی با بهترین مراکز ماساژ در تایلند کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط