جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای سفر به تایلند

بهترین زمان برای سفر به تایلند

آیا قصد سفر به تایلند را دارید و میخواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به تایلند چه هنگام است؟ اگرچه آب و هوا در سرتاسر تایلند متفاوت است، اما می توانید در تمام طول سال از آن بازدید کنید. بهترین فصل برای سفر به تایلند از نوامبر تا اوایل آوریل است، زیرا بارش باران بسیار کم است و آسمان صاف است. روزها گرم و مناسب برای گردش در ساحل یا بازدید از جاذبه های گردشگری است. از آوریل به بعد گرما طاقت فرسا می شود و ژوئن دوباره شروع فصل بارانی است.

بهترین زمان برای سفر به تایلند کدام است؟


بهترین زمان برای سفر به تایلند

تایلند که در سراسر جهان با مردم مهمان نواز، غذاهای سنتی تایلندی و سواحل فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود، محبوب ترین مقصد سفر در آسیای جنوب شرقی است. این یک مکان عالی برای بازدید در هر زمانی از سال است. اما آب و هوا می تواند در طول سال متفاوت باشد و بر ازدحام جمعیت و قیمت ها اثر بگذارد. بیشتر کشور دارای آب و هوای استوایی (خشک و مرطوب)  است که از سه فصل تشکیل شده است: بالا: نوامبر تا مارس، شانه: آوریل تا ژوئن و ماه اکتبر، کم: جولای تا سپتامبر
بهترین زمان برای سفر به تایلند در فصل پرآب است که بین نوامبر تا فوریه اتفاق می افتد، زمانی که آب و هوا به طور کلی در سرتاسر کشور در بهترین حالت خود قرار دارد.
در شمال تایلند فصل خشک بین نوامبر و مه است. ماه ژوئن تا اکتبر با بارش شدید مشخص می شود و دما بین اکتبر و ژانویه سردتر است.
جنوب را می توان به دو بخش تقسیم کرد: مرطوب ترین ماه ها در ساحل غربی بین آوریل و اکتبر است. در حالی که سواحل شرقی از سپتامبر تا دسامبر بارندگی شدیدی را تجربه می کند. در بقیه ایام سال هوای معمولا خشک و آفتابی است.

 

بهترین زمان برای بازدید از تایلند از نظر آب و هوایی


بهترین زمان برای بازدید از تایلند از نظر آب و هوایی

برای تجربه آب و هوای ایده‌آل، بهتر است در طول فصل خشک از تایلند بازدید کنید که اغلب از نوامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس یا حتی آوریل ادامه دارد. در این زمان، اکثر مناطق کشور آب و هوای خوبی دارند و که شما می‌توانید از آن لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که خلیج پایین، که جزایر مثل کوه سامویی، کو فانگان و کوه تائو را در بر می‌گیرد، از این قاعده آب و هوایی مستثنی است و بیشترین بارندگی را از سپتامبر تا دسامبر دارد.
در سواحل آندامان، نوامبر تا فوریه دارای خنک‌ترین و بهترین شرایط آب و هوایی، با احتمال بارش کم است. علاوه بر آب و هوای عالی، در این زمان از سال فستیوال‌های مهم تایلند و تعطیلات کریسمس و سال نو برگزار می‌شود. به همین دلیل در این فصول تعداد گردشگران و درنتیجه هزینه های سفر افزایش می یابد. اگر میخواهید در فصل کم جمعیت تر از این کشور دیدن کنید، زمان سفر خود را برای اوایل نوامبر برنامه کنید.
درباره فصل کم (تابستان)، باید انتظار رگبارهای کوتاه و شدید را داشته باشید. اگرچه سواحل شرقی تایلند الگوهای آب و هوایی خاص خود را دارد و تابستان به عنوان فصل خشک‌تر در آن منطقه شناخته می‌شود.

برای آشنایی با بهترین جزایر و سواحل تایلند کلیک کنید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند با از نظر هزینه


بهترین زمان برای سفر به تایلند با از نظر هزینه

تایلند یک مقصد نسبتاً مقرون به صرفه در طول سال است، اگرچه مسافران ممکن است در طول ماه های ژوئن تا سپتامبر از تخفیف‌هایی در پروازها، اقامتگاه‌ها و تورها برخوردار شوند. زیرا در این زمان، تعداد گردشگران کمتری در تایلند وجود دارد و نرخ ها معمولاً پایین تر است. این امر تایلند را به مقصدی عالی در طول تابستان تبدیل می کند.
 با این حال، برخی از ماه‌ها گرم‌تر و برخی مرطوب‌تر هستند. از آنجایی که تایلند در یک منطقه گرمسیری قرار دارد، باران‌ها معمولاً در بیشتر نقاط کشور کوتاه و شدید هستند. هوا در این زمان ممکن است با بارش‌های کوتاه ابری یا حتی باران‌های چند روزه همراه باشد که باعث محدودیت خدمات قایق‌ها و دسترسی به جزایر می‌شود. مخصوصاً در ماه سپتامبر، آب و هوا بسیار مرطوب و تعداد گردشگران کمتر است. اما در ماه ژانویه و آگوست آب و هوا معتدل تر می شود.
برای تجربه بهتر، می‌توانید سفر خود را در طول فصل‌های شانه، یعنی از آوریل تا ژوئن یا اکتبر، برنامه‌ریزی کنید. در این زمان، باران‌ها معمولاً از نوع طوفان‌های کوتاه بعد از ظهر هستند و هوا به‌طور کلی آب و هوایی معتدل‌تر دارد که باعث تجربه مطلوب‌تر سفر شما خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های سفر به تایلند کلیک کنید.

بهترین زمان برای بازدید از تایلند برای شرکت در جشنواره ها


بهترین زمان برای بازدید از تایلند برای شرکت در جشنواره ها

تایلند با فرهنگ و آداب و رسوم فراوان خود، مجموعه‌ای از جشن‌ها و مراسم‌های متنوع را به مسافران ارائه می‌دهد که به شدت جذاب و هیجان‌انگیز هستند. هر گردشگری باید حداقل یکی از فستیوال‌های تایلند را تجربه کنند، که در آن‌ها همه چیز از گل و میوه‌ها تا میمون‌ها و فیل‌ها جشن گرفته می‌شود. در ادامه به بهترین زمان برای سفر به تایلند و شرکت در هر یک از این فستیوال ها اشاره میکنیم:
دو مورد از محبوب‌ترین جشنواره‌های فانوس اواخر نوامبر هستند: یی پنگ، که طی آن شرکت‌کنندگان هزاران فانوس کاغذ برنجی را به آسمان رها می‌کنند. و لوی کراتونگ، که تایلندی ها سبدهای برگ موز درست می کنند، آنها را با گل و شمع های سوزان پر می کنند و آنها را روی دریاچه ها، رودخانه ها و کانال ها رها می کنند. چیانگ مای مرکز یی پنگ است و لوی کراتونگ در سراسر کشور جشن گرفته می شود.
سال نوی چینی در ژانویه یا فوریه، محله چینی بانکوک را به دریایی از اژدها، طبل‌زنان، عبادت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تبدیل می‌کند که همگی زیر درخشش ترقه‌ها و فانوس‌های قرمز هستند. همچنین در ماه فوریه جشنواره سه روزه گل در چیانگ مای برگزار می شود که با رژه شناورهای استادانه ای که با گل های داوودی، گل های رز دمشق و انواع دیگر تزئین شده اند، به اوج خود می رسد.
Songkran، جشنواره آب در تایلند، سال نو تایلندی را در اواسط آوریل با رژه، مهمانی، و اجرا در سراسر کشور آغاز می کند. جشنواره گیاه‌خواری نیز در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر برگزار می‌شود و به یاد 9 روز پرهیز از گوشت به افتخار نه خدایان امپراتور Taosim است.

 

بازدید از تایلند در ژانویه


بازدید از تایلند در ژانویه

در این فصل از سال، آب و هوا در سراسر کشور بسیار خوب است. احتمال بارش‌ها کمتر است و دماها در شمال کشور خنک‌تر هستند که شرایط را دلپذیرتر می‌کند. همچنین، سواحل غربی احتمالاً در آفتاب غرق می‌شوند و هوای فوق العاده ای دارند. البته، ممکن است تنها استثناء ، کوه سامویی باشد که اغلب در این زمان از سال شاهد بارش‌های زیاد است.

 

بازدید از تایلند در ماه فوریه


در آغاز ماه فوریه در سواحل شرقی تایلند تعدادی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اما در بقیه کشور همچنان هوا گرم و خشک است. 

 

بازدید از تایلند در ماه مارس


در ماه مارس، در سرتاسر تایلند هوای خوب و مساعدی پیش‌بینی می‌شود. دما تا 30 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و هوای سردتر در مناطق شمالی دیگر وجود ندارد. این به این معناست که شما می‌توانید به هر نقطه‌ای از کشور سفر کنید و از سواحل لذت ببرید.

 

بازدید از تایلند در ماه آوریل


ماه آوریل یک زمان بسیار مناسب برای بازدید از تایلند است. هوای این ماه بسیار عالی و دلپذیر است و تعداد بازدیدکنندگان همچنان در حال افزایش است. بهتر است قبل از سفر، محل اقامت خود را رزرو کنید تا بتوانید از بهترین انتخاب هتل‌ها بهره‌مند شوید. 

 

بازدید از تایلند در ماه می


ماه می بهترین زمان برای سفر به تایلند است؛ زیرا پس از فصل اوج، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و شما می‌توانید از تخفیف‌ها خدمات در این فصل استفاده کنید. این به این معناست که سفر به تایلند در این ماه می‌تواند اقتصادی‌تر باشد.

 

بازدید از تایلند در ماه ژوئن


ژوئن، یک زمان بسیار مناسب برای بازدید از تایلند است. در این ماه از سال، تمام زیبایی‌های این کشور در آفتاب خیره‌کننده غرق می‌شوند و شما می‌توانید از فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری تایلند بهرمند شوید.

 

بازدید از تایلند در ماه جولای


در ابتدای ماه جولای خورشید هنوز در سواحل ساحل شرقی میدرخشد است، که به شما فرصتی برای لذت بردن از آفتاب و فعالیت‌های ساحلی فراهم می‌کند. اما مراقب باشید که جزایری مانند سامویی در این زمان از سال معمولاً در تعطیلات مدرسه شلوغ می‌شوند. با شایع‌تر شدن باد و باران، دمای هوا در اواخر ماه کاهش می یابد.

 

بازدید از تایلند در ماه اوت


در ماه اوت، باران در سراسر تایلند به صورت گسترده و شدید میبارد. به ویژه در مناطق شمالی کشور، بارندگی‌های شدید و پراکنده رخ می‌دهند. در این زمان، تفریحات ساحلی به شدت کاهش میابد. با این وجود این زمان بهترین زمان برای سفر به تایلند و بازدید از هواآهین و کوه سامویی میباشد.

 

بازدید از تایلند در ماه سپتامبر


سپتامبر، معمولاً مرطوب‌ترین ماه سال در تایلند است، بنابراین برای مسافران علاقه‌مند به سفرهای ساحلی، این زمان ایده‌آل نیست. اما با این حال، کسانی که به دنبال یک فصل ارزان قیمت و بدون جمعیت هستند، هنوز هم می‌توانند از این زمان از سال برای شرکت در تور تایلند لذت ببرند.

 

بازدید از تایلند در ماه اکتبر


بازدید از تایلند در ماه اکتبر

اوایل اکتبر، همچنان باران‌ها ادامه دارند و دما شروع به کاهش می‌کند. اما در پایان این ماه، دمای خنک‌تر، رطوبت کمتر و احتمال کمتر باران، اکتبر را به یک ماه مناسب و خوب برای سفر به تایلند تبدیل می‌کند.

 

بازدید از تایلند در ماه نوامبر


در این زمان از سال که خورشید به سواحل غربی تایلند باز می گردد، گردشگران بار دیگر به سمت خائو لاک، پوکت و کرابی جذب می شوند. شاید تنها استثناء کوه سامویی باشد که اغلب در این زمان از سال بارندگی بالایی دارد. 

 

بازدید از تایلند در ماه دسامبر


بازدید از تایلند در ماه دسامبر

اکتبر با داشتن آب و هوای خوب، زمان اوج سفر به تایلند و به‌طور کلی به عنوان بهترین زمان برای سفر به تایلند شناخته می‌شود. شاید تنها استثناء کوه سامویی باشد، جایی که اغلب در این زمان از سال باران زیادی می بارد.
 

captcha

مطالب مرتبط