جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین جزایر و سواحل تایلند

بهترین جزایر و سواحل تایلند

آیا می دانید برای تعطیلات بعدی خود به کجا بروید؟ اگر مشتاقانه منتظر لذت بردن از یک سفر پر جنب و جوش و خاطره انگیز هستید، هرگز در انتخاب تایلند تردید نکنید. بر کسی پوشیده نیست که تایلند میزبان برخی از بهترین جزایر در جهان است. هر ساله، گردشگران زیادی تقریباً از هر نقطه‌ای از جهان برای تماشای سواحلی شنی با آب‌های فیروزه ای شفاف به سرزمین لبخندها می‌آیند، جایی که می‌توانند تمام شب برقصند، از نوشیدنی‌های درجه یک لذت ببرند و با افراد جدید ملاقات کنند. در این مطلب لیستی از بهترین جزایر و سواحل در تایلند که در هنگام سفر به این کشور باید از آن بازدید کنید، ارائه نموده ایم.

جزایر فی فی


phi-phi-islands

در شمال دریای آندامان مجموعه جزایر فی فی قرار دارد، مجمع الجزایر جذابی که با حضور فراموش نشدنی خود در فیلم "ساحل" سوپر ستاره لئوناردو دی کاپریو در سراسر جهان شناخته شده شد. کوه فی فی از بسیاری از جزایر زیبا تشکیل شده است، اما معروف ترین آنها به نام‌های کوه فی فی دون و کوه فی فی له است. در حال حاضر فی فی دون تنها جزیره مسکونی است که در سال های اخیر توسعه چشم‌گیری پیدا کرده و امکانات توریستی بیشتری مانند رستوران ها، بارهای ساحلی و فروشگاه ها در آن وجود دارد.
 این بهشت استوایی فوق‌العاده با آب‌های آرام فیروزه ای، ماسه های نرم سفید و خط افق خیره کننده بسیار محبوب است. آب‌های اطراف جزایر فی فی مملو از حیات‌های دریایی عجیب و غریب، از جمله کوسه‌های پلنگی و لاک پشت های دریایی است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک قایق دم بلند کرایه کنند و در جزیره بگردند، به داخل آب بپرند و یا در مناسب‌ترین مکان‌ها غواصی کنند. همچنین مکان‌های شگفت‌انگیزی برای اقامت و غذا خوردن در نزدیکی خلیج Loh Samah وجود دارد که به جهانگردان اجازه می‌دهد از یک روز مفرح و بانشاط در خلیج لذت ببرند. کوه فی فی دون، جزیره میمون ها، ساحل پشه ها، خلیج لائم تانگ و لانگ بیچ از مکان های دیدنی جزایر فی فی هستند.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.
 

خلیج مایا

maya-bay

خلیج مایا معروف ترین و خیره کننده ترین خلیج در جزایر فی فی است. این خلیج توسط صخره های آهکی بلند احاطه شده است. آب فیروزه ای شفاف با بچه کوسه هایی است که در اطراف شنا می کنند، این مکان را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل کرده است. در داخل خلیج، چندین سواحل وجود دارد که برخی از آنها فقط در هنگام جزر و مد ظاهر می شوند. این خلیج زندگی دریایی شگفت انگیز و صخره های مرجانی را برای کاوش ارائه می دهد.
 

ساحل میمون

monkey-beach

ساحل میمون ها یکی از منحصر به فرد ترین نقاطی است که در تور پوکت و بازدید از جزایر فی فی باید از آن دیدن کنید. این ساحل در تایلند به معنای واقعی کلمه پر از میمون های بازیگوش از نژاد ماکاک دم دراز  هستند که به طور معمول خطری برای بازدیدکنندگان ندارند. با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که هر ساله از ساحل میمون بازدید می کنند، میمون ها نحوه تعامل با انسان ها را درک می کنند. در حین تعامل با میمون ها مراقب باشید زیرا آن‌ها می توانند بسیار وحشی شوند!

جزایر فی فی یا کوه فی فی یکی از بهترین جزایر در تایلند است که در استان کرابی قرار دارند. اگر از کرابی سفر می کنید ، حدود نود دقیقه طول می کشد تا از آئو نانگ به فی فی سفر کنید اما اگر در پوکت هستید، می توانید از طریق کشتی یا قایق تندرو، ظرف زمان دوساعت به فی فی برسید.

 

جزیره پوکت


phuket-island

پوکت که در جنوب تایلند واقع شده است، با زیبایی سواحل شنی جذاب، مناظر دریایی نفس گیر و همچنین مکان های تاریخی و فرهنگی جذاب، بهترین مقصد برای تعطیلات ساحلی فوق العاده است. برای هر مسافر خارجی، پوکت یکی از بهترین مقاصد در تور تایلند است که باید در فهرست برنامه سفرشان به این کشور باشد. آب های آبی، سواحل شنی، غذاهای تند تایلندی و فعالیت‌های آبی متنوع همه بخشی از جذابیت های این جزیره هستند. مسافران با ورود از سراسر جهان برای استراحت و ماجراجویی به پوکت می آیند و این جزیره به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تایلند شناخته می شود.
 

ساحل پاتونگ

patong-beach

جزیره پوکت سواحل معروف زیادی دارد که محبوب ترین آنها ساحل پاتونگ است که در آن می توانید از موسیقی زنده و مهمانی های شبانه لذت ببرید. شما می توانید در طول روز از مجموعه ای از امکانات و فعالیت ها مانند ورزش های آبی، رستوران ها، بارهای ساحلی و غیره لذت ببرید. ساحل پاتونگ همچنین به خاطر زندگی شبانه اش با بارها، کلوب های شبانه و  کاباره های مختلف معروف است.
ممکن است نتوانید در پاتونگ مکانی آرام برای مطالعه و تفکردرباره ی زندگی پیدا کنید، اما خرید و فعالیت زیادی برای سرگرم کردن خود پیدا خواهید کرد. استراحتگاه های زیادی در امتداد جاده ساحلی قرار گرفته اند و یکی از بهترین هتل های جزیره، آماری پوکت، بر فراز کوهی مشرف به دریا واقع شده است.

برای آشنایی با کلاب های شبانه پوکت کلیک کنید.

ساحل کاتا

kata-beach

اگر به دنبال یک مقصدی آرام و به دور از انبوه جمعیت هستید، ساحل کاتا مکان مناسبی برای شماست! از شن‌های طلایی با آب های فیروزه‌ای شفاف تا موج‌سواری، غواصی، تفریح خانوادگی و فعالیت‌های بی‌پایان هر آنچه را به دنبال آن هستید در این ساحل پیدا خواهید کرد. این ساحل همچنین به عنوان یک مقصد عالی برای خانواده شناخته شده است.

 

کوه سامویی


koh-samui

در کنار شهرت جهانی پوکت یا کوه فی فی، سومین جزیره بزرگ تایلند، کوه سامویی، به دلیل مناظر بکر، سواحل برجسته، درختان نخل و همچنین طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و سرگرمی‌ها و فعالیت های متنوع مکانی ایده‌آل برای تعطیلات ساحلی شگفت‌انگیز است. ناگفته نماند بازدید از کوه سامویی قطعا خاطرات فراموش نشدنی و تجربیات منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می آورد.
سواحل معروف کوه سامویی، مانند ساحل چاونگ، ساحل لامای، ساحل بوفوت، ساحل مینام و ساحل چونگ مون، مکان های بسیار خوبی برای استراحت هستند. این سواحل با آب‌های نیلگون با شن‌های سفید و آب و هوای استوایی منظره خارق‌العاده‌ای دارند که این جزیره را به یکی از جذاب ترین جزایر تایلند تبدیل نموده است.

 

کوه تائو


koh-tao

جزیره بعدی که باید در برنامه سفر خود برنامه ریزی کنید کوه تائو است که در زبان تایلندی به آن جزیره لاک پشت ها می‌گویند. این جزیره یکی از بهترین جزیره های جهان برای یادگیری غواصی است و تعداد انبوهی از مربیان تقریباً از همه کشورهای جهان وجود دارد. صخره های مرجانی پر جنب و جوش به طور طبیعی محل زندگی طیف گسترده ای از موجودات دریایی رنگارنگ از جمله لاک پشت ها هستند.
این جزیره کوچک در 55 کیلومتری شمال کوه سامویی قرار دارد و در اوایل دهه 1980 کشف شد، اما اکنون مجموعه متنوعی از هتل ها، مهمانخانه های ارزان قیمت، خانه های ییلاقی ساحلی و حتی استراحتگاه های لوکس 5 ستاره در آن وجود دارد. تعداد و کیفیت رستوران ها و مراکز تفریحی شبانه به طور مداوم در حال رشد بوده است، تا جایی که اکنون این جزیره امکانات متنوعی را متناسب با هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. 

 

کوه فانگان


koh-phangan

Koh Phangan پنجمین جزیره بزرگ تایلند و یکی از زیباترین و وحشی ترین جزیره های تایلند است که بین کوه تائو و کوه سامویی قرار دارد. این جزیره عمدتا از گرانیت تشکیل شده است و تقریبا یک جزیره بکر محسوب می‌شود. کوه فانگان به خاطر فضای داخلی با پوشش جنگل های سرسبز استوایی و بسیاری از سواحل طولانی و شنی سفید و بیش از 20 مکان برای غواصی شهرت دارد. نقاط اصلی پیاده‌روی Thongsala و Haad Rin هستند. 
این جزیره میزبان بزرگترین مهمانی ساحلی و جشن‌های افسانه‌ای ماه کامل است (جشن مهمانی های ماه کامل در تایلند هر ماه برگزار می‌شود) که هزاران نفر از سراسر جهان می آیند تا در جشن ها شرکت کنند و تا طلوع خورشید برقصند.

 

کوه لانتا


koh-lanta

در سواحل کرابی، جزیره ای استوایی با چشم انداز باورنکردنی قرار دارد. کوه لانتا جزیره ای آرام است که دارای ساحلی طولانی از سواحل شنی طلایی، آب های شفاف و تپه های چشمگیر است. این جزیره یکی از بهترین نقاط برای تماشای غروب خورشید در تایلند است، زیرا خط ساحلی با منظره غروب خورشید جادویی می‌شوند.
اگرچه کوه لانتا کمتر از سایر جزایر تایلند مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد، اما جذابیت های این جزیره به اندازه سایر جزایر زیبای تایلند است. این جزیره با طبیعت زیبا و زندگی روزمره پر جنب و جوش، مملو از روستاهای جالب و بارهای هیجان انگیز است. فضای آرام و دوستانه در کوه لانتا آن را به یکی از بهترین جزایر برای بازدید در تایلند تبدیل کرده است. 

 

captcha

مطالب مرتبط