جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فستیوال های تایلند

فستیوال های تایلند

به‌عنوان یک کشور غنی از فرهنگ و سنت، فستیوال های جذاب زیادی در تایلند برگزار میگردد. فستیوال های تایلند در طول سال برگزار می‌شوند و به ما فرصتی هیجان‌انگیز را برای جشن گرفتن با خانواده، دوستان و عزیزانمان می‌دهند. از جشن‌های بزرگی مانند جشن سونگکران که در سرتاسر کشور جشن گرفته می‌شود، تا جشنواره‌های خاص و منحصربه‌فردی مانند جشنواره فیل سورین، تایلند مقصد گردشگران بسیاری است که با شور و شوق می‌توانند در این جشنواره‌ها شرکت کنند.

یی پنگ (جشنواره فانوس)


جشنواره فانوس

یکی از دیدنی ترین فستیوال های تایلند، جشنواره یی پنگ در شهر افسانه‌ای چیانگ مای برگزار می‌شود که در گذشته پایتخت پادشاهی لانا بود. این شهر همچنان به خاطر بناهای استوار و خندق‌های فرسوده اش از گذشته، از اهمیت فرهنگی و تاریخی برخوردار است. در طول جشنواره یی پنگ که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، فانوس‌های کاغذی چینی به آسمان شب رها می‌شوند که نمادی از رها شدن از بدبختی‌های سال گذشته است. هزاران نفر جمع می‌شوند تا در این جشنواره شرکت کنند و از مناظر تماشایی لذت ببرند. جاده Tha Phae و دانشگاه Mae Jo بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از جشنواره هستند، اما توصیه می‌شود زودتر به آنجا بروید تا یک مکان مناسب در میان جمعیت پیدا کنید. پس از رها شدن فانوس‌ها، شما می‌توانید از اجراهای موسیقی زنده و آتش بازی هایی که آسمان شب را روشن می کنند لذت ببرید.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

جشنواره سونگکران  - جشنواره آب در تایلند


جشنواره آب در تایلند

جشنواره آب در تایلند یک جشن ملی است که در آن سال نو تایلندی را جشن میگیرند. این جشنواره هر سال در 13 آوریل برگزار می شود، و حداقل یک هفته طول می کشد. در طول این جشنواره مردم خانه های خود را تمیز می کنند، روی مجسمه های بودا آب می ریزند و یکدیگر را خیس می کنند تا نماد پاک کردن گناهان سال گذشته باشد. آنها همچنین به اعضای مسن خانواده و اجداد آنها ادای احترام می کنند. این جشن در سراسر کشور تایلند برگزار می شود، اما بزرگترین جشن‌ها را می‌توان در شهرهای چیانگ مای، پوکت و بانکوک مشاهده کرد. قبل از شروع جشن‌های آب، مردم تایلند ابتدا به معابد می‌روند تا از خدا برای سال گذشته تشکر کنند و برای خوشبختی در سال آینده دعا کنند.

 

فی تا خون (جشنواره ارواح)


جشنواره ارواح تایلند

جشنواره ارواح تایلند، با نام فی تاخون، از درون تاریکی‌های وحشتناک بروز می‌کند. این جشن مهیج سه روزه در شهر کوچک دان سای برگزار می‌شود و با ماسک‌های رنگارنگ شناخته می‌شود. این ماسک‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های خیره‌کننده همراه با بینی‌های بزرگ و مجسمه‌سازی شده به شکل فالیک تزیین می‌شوند. این جشنواره معمولاً در ششمین ماه کامل تقویم قمری، یعنی در ژوئن یا ژوئیه، برگزار می‌شود.
طبق افسانه ها فی تاخون یک مهمانی سرگرم‌کننده است که هم انسان‌ها و هم ارواح آرزو دارند در آن شرکت کنند. مردم محلی باور دارند که صداهای بلند ارواح، رودخانه مون را که از شهر آنها عبور می‌کند، بیدار می‌کند.
در دو روز اول این جشنواره، رژه‌ها و مسابقات زیبایی برگزار می‌شود و اجراهای موسیقی همه را شگفت‌زده می‌کند. اما در روز سوم، مراسم‌های بودایی به طرزی غم‌انگیز برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه دان سای یک شهر کوچک است، سفر به آنجا ممکن است دشوار باشد و مکان‌های اقامتی به سرعت پر می‌شوند، بنابراین ایده خوبی است که از قبل رزرو کنید و از این تجربه وحشتناک و هیجان‌انگیز لذت ببرید.

 

بون بنگ فای (جشنواره موشک)


جشنواره  موشک در استان یاسوتورن در شمال شرقی تایلند

جشنواره  موشک در استان یاسوتورن در شمال شرقی تایلند برگزار می شود. این یکی از جشنواره‌های تایلند است که در میان کشاورزان بسیار محبوب است، زیرا هدف از موشک‌ها تشویق خدایان به برکت باران فراوان است. مردم محلی موشک های پیچیده ای می سازند که طول آن تقریباً 20 فوت است. 
موشک‌ها ابتدا در اطراف شهر به صورت رژه‌ای حرکت می‌کنند و سپس با استفاده از سوخت گوگرد و زغال به آسمان پرتاب می‌شوند. شخصی که موشکی با بالاترین ارتفاع را پرتاب کند، معمولاً جایزه‌ای به ارزش 10000 THB برنده می‌شود. برای کسانی که موشکشان پرتاب نمی‌شود، به عنوان تنبیه، در حمام گلی پرتاب می‌شوند. 
در این جشنواره، موسیقی محلی زنده زیادی وجود دارد و با نوشیدن شراب برنج محلی، شادی و خوشحالی به اوج خود می‌رسد. هدف این جشنواره در تایلند امید به فراوانی باران در آینده است.

 

جشنواره فیل سورین


جشنواره فیل سورین

جشنواره فیل سورین، یکی از فستیوال های تایلند است که به نام جشن فیل ها شناخته می شود. فیل‌ها بخش مهمی از تاریخ این کشور را تشکیل می‌دهند؛ از گذشته تاکنون در نبردها استفاده شده‌اند، در کشاورزی به مردم کمک کرده‌اند و حتی برای سفرهای مختلف نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع، خدای هندو گانشا در این منطقه بسیار محبوب است و مجسمه‌های او در بیشتر شهرها و روستاها یافت می‌شوند.
در جشنواره فیل سورین که در شمال شرقی تایلند برگزار می‌شود، رژه‌های عظیمی از فیل‌هایی که عاشقانه با میوه‌ها و سبزیجات تغذیه می‌کنند، برگزار می‌شود. این رژه‌ها با گروه‌های راهپیمایی و نمایش فیل‌ها همراه است. گردشگران تور تایلند عاشق تعامل با این حیوانات دوست‌داشتنی هستند و از فرصت‌های گرفتن عکس با آن‌ها، به ویژه زمانی که فیل‌ها با گل و خمیر تزئین می‌شوند، لذت می‌برند. جشنواره فیل سورین معمولاً در آخر هفته سوم نوامبر برگزار می‌شود.

 

وینگ کوای (جشنواره مسابقه بوفالوهای آبی)


جشنواره مسابقه بوفالوهای آبی

جشنواره "وینگ کوای" یا گاومیش‌دوانی تایلند یکی از فستیوال های تایلند است که در استان چونبوری در ماه اکتبر برگزار می‌شود. این جشنواره شامل یک مسیر مسابقه در نزدیکی تالار شهر چونبوری است که بیش از ۱۰۰ متر طول دارد. در این جشنواره، ده‌ها جوکی شرکت می‌کنند و گاومیش‌های خود را برهنه تا خط پایان مسابقه می‌دوانند.
فعالیت‌های متنوع دیگر مربوط به گاومیش در این جشنواره وجود دارد، از جمله تزئین بوفالو و برگزاری مسابقات زیبایی بوفالوهای عجیب و غریب. استان چونبوری همچنین فضایی شاد و کارناوال مانند را با بازی‌ها و غرفه‌های غذا ارائه می‌دهد.
استان چونبوری با فاصله یک ساعت رانندگی از بانکوک و پاتایا قرار دارد، که این واقعیت باعث می‌شود جشنواره وینگ کوای به یک مقصد آسان برای گردشگران تور تایلند تبدیل شود.

 

جشنواره گیاهخواری پوکت


جشنواره گیاهخواری پوکت

جشنواره گیاه‌خواری پوکت یکی از جشنواره‌های خاص و منحصر به فرد و فستیوال های تایلند است. این جشنواره نام خود را از پرهیز از مصرف گوشت، سیر، پیاز و دیگر گروه‌های غذایی به مدت یک ماه قبل از آغاز جشنواره می‌گیرد. در ماه اکتبر به اوج خود می‌رسد و به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین فستیوال‌های تایلند شناخته می‌شود.
در این جشنواره بزرگ، افراد در کارهای بسیار جالب و بی‌نظیری شرکت می‌کنند، از جمله سوراخ کردن صورت، راه‌رفتن روی ذغال‌های داغ و درازکشیدن روی تختی از چاقو. همچنین آتش‌بازی، رقص‌های پرانرژی و سرودخوانی نیز از فعالیت‌های این جشنواره میباشد. شرکت‌کنندگان با این کارها باور دارند که خدایان را متقاعد می‌کنند تا از آنها در برابر آسیب‌ها و خطرات محافظت کنند.
جشنواره گیاه‌خواری پوکت شاهد برگزاری مراسم در معابد چینی مانند معبد جوی توئی در پوکت است. تماشای این جشنواره تجربه‌ای شگفت‌انگیز و منحصر به فرد در تور پوکت است، اما به دلیل شدت فعالیت‌ها و ویژگی‌های وحشتناک، شرکت در این جشنواره برای افراد ضعیف و حساس توصیه نمی‌شود.

برای آشنایی با بهترین غذاهای خیابانی در پوکت کلیک کنید.

ضیافت میمون لوپبوری (جشنواره غذا)


ضیافت میمون لوپبوری

در افسانه‌ها، حکایت از نجات یک دختر خدایی توسط خدای هندو به نام هانومان از دست یک شیطان در تایلند وجود دارد. از آن زمان، میمون‌ها به خاطر این حادثه با خوشحالی در این منطقه پذیرفته شده‌اند. آنها بیشتر در شهرهای باستانی مانند لوپبوری که در 150 کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد، یافت می‌شوند. مردم محلی در هر نوامبر در لوپبوری، یک مراسم بزرگ به نام "جشن میمون‌ها" برگزار می‌کنند. در این مراسم، میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها به 3000 میمونی که در منطقه معبد لوپبوری زندگی می‌کنند، تقدیم می‌شود. دیدن و لذت بردن از این میمون‌ها در حال جشن بسیار هیجان‌انگیز و دیدنی است، اما باید مراقب باشید و فاصله‌تان را حفظ کنید، زیرا در غیر این صورت آنها نیز ممکن است به سمت شما حمله کنند!

برای آشنایی با بهترین غذاهای تایلند کلیک کنید.

سال نو چینی


سال نو چینی

به دلیل وجود جمعیت زیاد چینی‌ها در تایلند، جشن سال نو چینی در این کشور به یکی از مشهورترین فستیوال های تایلند تبدیل شده است. این جشنواره بسته به تقویم قمری در ماه‌های ژانویه یا فوریه برگزار می‌شود. جشن برتر در محله چینی بانکوک یاوارات برگزار می‌شود. در طول این روزها، شما ترقه‌هایی را در آسمان پر می‌بینید و رقصندگان سنتی اژدها خیابان‌ها را فراگرفته‌اند. برای طرفداران غذاهای چینی، در طول این جشنواره غذاهای چینی فراوانی در دسترس هستند. قبل از آغاز جشن‌ها، سنتی است که مردم محلی به معابد (به ویژه معبد وات منگکوک کامالاوات در خیابان چارون کرونگ در بانکوک) رفته و ادای احترام می کنند.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط