جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پاول یکی از جاذبه‌های توریستی بسیار مهم در شهر سنت پترزبورگ است. این قلعه در سال 1703 توسط پیتر بزرگ برای حفاظت از شهر سنت پترزبورگ در برابر تهدیدات خارجی ساخته شد. طراحی این قلعه بر اساس سبک باروک انجام شده و معماری آن بسیار زیبا و متنوع است.در طول تاریخ، قلعه پیتر و پاول بارها توسط امپراطوران روسیه تغییراتی را تجربه کرده است و در حال حاضر به عنوان موزه و محلی برای نگهداری تاریخ و فرهنگ روسیه شناخته می‌شود.

تاریخچه قلعه پیتر و پل


history-of-peter-and-paul-castle

در سال 1703، پایه‌های قلعه پیتر و پل ریخته شد : شش سنگر که با دیوارهای تحمیلی برای محافظت از پایتخت جدید روسیه در برابر حملات در طول  جنگ بزرگ شمالی به یکدیگر پیوستند . این ارگ، واقع در جزیره زایچی (خرگوش) در رودخانه نوا، که در وسیع ترین قسمت نوا قرار گرفته است، ساخته شد.
قلعه پیتر و پل، اولین ساختمان ساخته شده در سن پترزبورگ و به عنوان زادگاه شهر سن پترزبورگ در ابتدا به عنوان یک پایگاه نظامی و قلعه دفاعی مورد استفاده قرار گرفت اما هرگز به هدف دفاعی که برای آن طراحی شده بود، خدمت نکرد. علاوه بر این، در طول تاریخ طولانی خود به عنوان یک پایگاه نظامی، مکانی برای ساختمان های دولتی، محل دفن خانواده امپراتوری روسیه، مکانی برای تحقیقات علمی پیشگامانه، و یک زندان سیاسی که برخی از بهترین زندان های روسیه را در خود جای داده است، خدمت کرده است

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

مکان های دیدنی در قلعه پیترو پل


قلعه پیتر و پل که در شهر سنت پترزبورگ در روسیه قرار دارد، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در تور سن پترزبورگ است و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های روسیه نیز محسوب می‌شود. این قلعه در واقع شامل چندین ساختمان تاریخی می‌باشد که در مجموعه آن قرار دارند. در ادامه به برخی از جاذبه‌های این قلعه اشاره می‌کنیم:

 

زندان سنگر Trubetskoy

trubetskoy-trench-prison

زندان سنگر Trubetskoy یکی از بخش‌های مهم و تاریخی قلعه پیتر و پل در شهر سنت پترزبورگ روسیه است. این زندان در قرن ۱۸ ساخته شده و در طول تاریخ، محل زندانی کردن شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار روسیه بوده است.
 امروزه، زندان سنگر Trubetskoy به عنوان بخشی از موزه قلعه پیتر و پل برای بازدید عمومی باز است. در این بخش می توانید سلول‌های زندانیان را ببینید و با توجه به متن‌های تاریخی که در هر سلول قرار دارند، با داستان زندانیان آشنا شوید. بنابراین، بازدید از زندان سنگر Trubetskoy در تور روسیه یک فرصت عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ روسیه است.

 

کلیسای جامع پیتر و پل

st-peter-and-paul-cathedral

کلیسای جامع پیتر و پل (St. Peter and Paul Cathedral) یکی از بناهای مهم و تاریخی قلعه پیتر و پل در شهر سنت پترزبورگ روسیه است. این کلیسا در سال ۱۷۴۰ ساخته شده و در طول تاریخ، به عنوان محل دفن شاهان و امپراتوران روسیه شناخته شده است.
کلیسای جامع پیتر و پل اولین کلیسای سنت پترزبورگ و بلندترین کلیسای ارتدکس جهان است که با استفاده از طرح و نقشه معماری باروک طراحی شده است. در داخل کلیسای جامع پیتر و پل، می توانید سراغ مزارهای بسیاری از شاهان و امپراتوران روسیه مانند مزار پیتر بزرگ و مزار نیکلای دوم، آلکساندر سوم و کاترین بزرگ در اینجا قرار دارند، بروید.
همچنین، دیوارهای کلیسا با تصویرگری و تزئینات فراوان، شامل نقاشی‌ها و تصاویر مذهبی هستند که بازدید از آن‌ها می تواند بسیار لذت‌بخش باشد. علاوه بر این، بالای کلیسای جامع پیتر و پل، یک برج بلند به نام "برج ایزاکیوس" وجود دارد که از بالای آن می توانید چشم اندازی فوق العاده از شهر سنت پترزبورگ را داشته باشید.

 

پانورامای نوسکایا 

nevskaya-panorama

نوا پانوراما یک مسیر پیاده روی دیدنی است که در امتداد پشت بام استحکامات سابق قلعه پیتر و پل در سنت پترزبورگ (زایاچی اوستروف) قرار دارد. مسیر پیاده روی "Nevsky Panorama" به طول 300 متر است و بر روی یک پل چوبی بر روی سقف دیوار قلعه سابق قلعه پیتر و پل می باشد. قدم زدن در امتداد دیوارهای قلعه، منظره‌ای باشکوه از جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ و فرصت تماشای غروب خورشید را به شما می‌دهد.
این نقطه دید منظره زیبایی از نوا به کاخ زمستانی ، جزیره اسپیت واسیلیفسکی ، دریاسالاری و کلیسای جامع سنت آیزاک را ارائه می دهد.

برای آشنایی با پدیده شب های سفید در سن پترزبورگ کلیک کنید.

موزه فضانوردی و فناوری موشکی 

museum-of-cosmonautics-and-rocket-technology

از میان چندین موزه ای که در قلعه پیتر و پل قرار دارند ، این یکی از جالب ترین موزه هاست، اگرچه به نظر می رسد کمترین ارتباط را با محیط تاریخی خود دارد. در واقع، این ساختمان های خاص در دهه 1930 برای قرار دادن یکی از اولین آزمایشگاه های تحقیقات موشکی نظامی اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار گرفتند.
در این موزه میتوانید تاریخچه توسعه فناوری موشک در اتحاد جماهیر شوروی و روسیه را مشاهده کنید تجهیزات فضاپیما و فیلم فضایی شوروی را ببینید و در مورد توسعه موشک های روسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

مکان های نزدیک به قلعه پیتر و پل


•    کاخ زمستانی (1.1 کیلومتر)
•    موزه دولتی هرمیتاژ (1.2 کیلومتر)
•    میدان قصر (1.2 کیلومتر)
•    کلیسای ناجی روی خون ریخته شده (1.3 کیلومتر)

 

نحوه رسیدن به قلعه پیتر و پل


برای رسیدن به این قلعه میتوانید از طریق مترو خط 2 (آبی رنگ) در ایستگاه Gorkovskaya پیاده شوید و یا از طریق اتوبوس خط 46 به این مکان برسید.

 

ساعت و هزینه بازدید 


محوطه قلعه از ساعت 6 صبح تا 10 شب باز است. همچنین تمامی نمایشگاه ها همه روزه به جز چهارشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 18 دایر هستند و آخرین زمان پذیرش ساعت 5 بعد از ظهر است. سه شنبه ها نیز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر میزبان گردشگران است و آخرین زمان پذیرش در ساعت 4 بعد از ظهر است.
هزینه ورودی این قلعه برای بزرگسالان حدود 350 روبل است.


 

captcha

مطالب مرتبط