جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کلیسای ناجی در خون ریخته شده

کلیسای ناجی در خون ریخته شده

کلیسای ناجی در خون ریخته شده سن پترزبورگ، یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مراکز مذهبی در شهر سن پترزبورگ در روسیه است. این کلیسا که با نام کامل « کلیسای رستاخیز عیسی مسیح» شناخته می‌شود، در سال 1883 میلادی ساخته شده و در قلب شهر سنت پترزبورگ واقع شده است.

درباره کلیسای ناجی در خون ریخته شده سن پترزبورگ


کلیسای ناجی در خون ریخته شده سن پترزبورگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ در روسیه است. این کلیسا به دلیل معماری باروک خود و همچنین مجسمه‌های زیبا و کاربردی که در داخل آن قرار دارند، محبوبیت فراوانی در بین گردشگران دارد.
کلیسای رستاخیز عیسی مسیح برای مردم سن پترزبورگ به عنوان کلیسای ناجی غرق خون شناخته می شود، زیرا این مکان نشان دهنده محل زخمی شدن اسکندر دوم در یک سوء قصد در 1 مارس 1881 است. کلیسای رستاخیز که توسط آلفرد پارلند به سبک کلیساهای روسی قرن شانزدهم و هفدهم طراحی شده است. طراحی این کلیسا تضاد آشکاری (بعضی می گویند تلخ) با محیط پیرامونش از معماری باروک، کلاسیک و مدرنیستی ارائه می دهد.
اسکندر دوم بر اثر جراحات وارده در یک حمله گروه تروریستی جان باخت. بلافاصله، وارث او، الکساندر سوم، اعلام کرد که قصد دارد کلیسایی را به سبک "سنتی روسی" در این مکان به یاد پدرش برپا کند.

church-of-the-savior-on-spilled-blood

حدود 24 سال طول کشید تا چنین عمارت باشکوهی ساخته شود و پس از خرابکاری های اولیه شوروی، 27 سال زمان برد تا این بنا بازسازی شد. مردم حتی به شوخی می گفتند که به محض برداشتن پایه های ساختمانی بیرون، رژیم شوروی سقوط خواهد کرد.
شاید تصادفی بوده باشد، اما بازسازی که در سال 1991 به پایان رسید، با اتفاقات معروفی که به رژیم کمونیستی پایان داد، به دنبال داشت.

 

چرا از کلیسای ناجی غرق در خون دیدن کنید؟


the-architecture-of-the-church-of-the-savior-drowned-in-blood

کلیسای جامع منجی غرق خون با پنج گنبد پیازی خود که به شکلی باشکوه تزئین شده و با مینای جواهرسازی پوشانده شده است، مردم را به خود جذب می کند. این کلیسا نمای مشابهی با کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو دارد و نمای بیرونی رنگارنگ عجیب و غریب آن باعث می‌شود که کلیسا از با معماری خاص خود و ترکیب‌های رنگی از دیگر ساختمان های شهر سن پترزبورگ متمایز شود.
برجسته ترین نمای داخلی و خارجی کلیسای جامع، مجموعه موزاییکی آن است که بر اساس نقاشی های واسنتسف، نستروف و وروبل ساخته شده است. این کلیسا با مساحت 23130 فوت مربع، یکی از بزرگترین مجموعه های موزاییک در اروپا است. 
در بیرون این کلیسا، بیست صفحه گرانیتی وجود دارد که مهمترین وقایع سلطنت اسکندر دوم را بیان می کند. این کلیسا جواهری بسیار ارزشمند در تور سن پترزبورگ و سفر به روسیه است.

 

تاریخچه کلیسای ناجی غرق در خون 


history-of-the-church-of-the-blood-drenched-savior

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این کلیسا به دستور الکساندر سوم ساخته شد. این کلیسا که به وضوح شبیه کلیسای جامع سنت باسیل مسکو است، به قدری مجلل است که ساخت آن 24 سال به طول انجامید و حدود 1 میلیون روبل هزینه داشت. معماران این پروژه آلفرد پارلند، معمار اسکاتلندی-آلمانی اهل سنت پترزبورگ، و ارشماندریت ایگناتی، که در آن زمان ریاست کلیسای ارتدکس روسیه را بر عهده داشت، بودند. 
در سال 1932 ، کلیسا -با وجود تبدیل شدن به یک کلیسای جامع رسمی در سال 1923 – غارت و بسته شد. در این زمان شایعاتی مبنی بر تخریب کلیسا به گوش می رسید. 
پس از جنگ جهانی دوم، کلیسا به عنوان انباری برای تئاتر اپرای کوچک مورد استفاده قرار گرفت. در 20 ژوئیه 1970 کلیسا به شعبه ای از موزه کلیسای جامع سنت اسحاق تبدیل شد و 80 درصد از بازسازی فوق العاده کلیسا از طریق سود حاصل از سنت اسحاق تامین شد. خسارات ناشی از جنگ جهانی دوم و محاصره لنینگراد هنوز بر روی دیوارهای کلیسا دیده می شود.دهه‌ها خرابی و سپس مرمت با بازگشایی چشمگیر کلیسا در آگوست 1997، زمانی که هزاران بازدیدکننده مشتاق کلیسا را غرق کردند، به اوج خود رسید. در انتهای این مقاله به شما پیشنهاد میکنیم در هنگام شرکت در تور روسیه و بازدید از شهر سنت پترزبورگ حتما از این کلیسا دیدن کنید.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط