جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاهای دیدنی روسیه

جاهای دیدنی روسیه

اگر به دنبال تجربه کوه‌های شگفت‌انگیز، دره‌های خیره‌کننده، دریاچه‌های شفاف و سفر به سرزمین‌های برفی و گرم با مناظر طبیعی باشکوه می‌گردید، روسیه بهترین مقصد گردشگری برای شماست. این کشور بزرگ به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان تمام چیزهایی که می‌خواهید را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید از جاهای دیدنی روسیه، از شهرهای قدیمی تا مکان‌های تاریخی، فعالیت‌های فرهنگی، تندراهای جذاب روسیه و حتی از شفق‌های قطبی در مورمانسک بازدید کنید. 
آیا قصد سفر به روسیه را دارید؟ در اینجا یک نگاه کلی به بهترین جاذبه ‌های گردشگری روسیه که برای برنامه‌ریزی سفر خود باید در نظر داشته باشید، ارائه شده است. به منظور راحتی شما در انتخاب مجموعه‌ای گسترده ای از جاذبه‌ها و مکان‌ های دیدنی روسیه، ما برخی از برترین مقاصد را جهت بازدید انتخاب کرده‌ایم.

 

سفر به مسکو: شگفتی‌های بی‌پایان پایتخت روسیه


سفر به مسکو: شگفتی‌های بی‌پایان پایتخت روسیه

از آنجایی که بیشتر پروازهای بین‌المللی به مقصد مسکو انجام می‌شوند یا حداقل در مسکو توقف می‌کنند، بهتر است در  برنامه‌ریزی سفر خود از جاذبه های گردشگری مسکو دیدن کنید و حداقل چند ساعت برای پیاده روی و گشت و گذار در شهر اختصاص دهید. تور روسیه، یک تلفیق شگفت‌آور از فضاهای سبز طبیعی و معماری فوق‌العاده خیره‌کننده است، که یادآور دوران‌های تاریخی گذشته می‌شود.
اکثر جاهای دیدنی مسکو در مرکز این شهر قرار دارند، جایی که کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل واقع شده‌اند. همچنین مرکز خرید GUM با سقف شیشه‌ای و ساختار فولادی‌اش، یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب است. حتی برای گردشگرانی که قادر به خرید محصولات لوکسی که در اینجا عرضه می‌شوند نیستند، GUM مکانی عالی برای امتحان غذاهای سنتی روسی به حساب می‌آید.
حتی اگر شما به موزه‌ها علاقه ندارید، مسکو گزینه‌های شگفت‌انگیزی دارد که ارزش بازدید دارند. برخی از این گزینه‌ها شامل گالری دولتی ترتیاکوف می‌شوند که تنها هنر روسی را در خود به نمایش می‌گذارد. موزه پوشکین برای دیدن مجموعه‌های بین‌المللی بسیار متنوع و جذاب است. همچنین موزه اسلحه خانه کرملین یک مکان مناسب برای نگاهی به برخی از اقلام منحصر به فرد تاریخی مانند تخت عاج ایوان وحشتناک و کالسکه‌های امپراتوری با پوشش طلا می‌باشد. اگر به فرهنگ و هنر علاقه دارید پیشنهاد میکنیم از تئاتر بولشوی که یکی از بزرگترین تئاترهای باله و اپرا در جهان است بازدید کنید.
ایستگاه های متروی مسکو به خودی خود یک اثر هنری هستند که با نقش برجسته چینی، لوسترهای کریستالی و آثار هنری موزاییکی منحصر به فرد تزئین شده اند که این مکان ها را اساساً شبیه قصرهای زیرزمینی می کند. ایستگاه متروی مایاکوفسکایا، با موزاییک‌های سقفی و ستون‌های رودونیت صورتی، و ایستگاه کیفسکایا، پر از سنگ مرمر سفید، نقاشی‌های دیواری و آثار هنری استادانه، دو مورد از خیره‌کننده‌ترین مکان‌هایی هستند که باید در تور مسکو از آنها بازدید کنید.

 

 سن پتربورگ


جاهای دیدنی سن پترزبورگ

اگرچه سن پترزبورگ کوچکتر از مسکو است، اما تعداد جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ به قدری متنوع است که  نمی‌توان در یک روز از آنها بازدید کرد. در مقایسه با مسکو، سنت پترزبورگ بیشتر تحت تأثیر هنرهای زیبای اروپایی و جزئیات طراحی نفیسی که با تاریخ در هر گوشه‌ای ترکیب شده، قرار دارد.
شما می‌توانید با پیاده‌روی در این شهر، معماری فوق‌العاده آن را از نزدیک مشاهده کنید یا با سفر دریایی به کاوش در کانال‌های 300 کیلومتری که از وسط شهر امپراتوری عبور می‌کنند، بپردازید. برای تجربه یک سفر فرهنگی بی‌نظیر، به شما پیشنهاد میکنیم از کاخ مویکا و کلیسای جامع سنت ایزاک که در واقع یک موزه ارتدکس روسی است، بازدید کنید. این دو مکان نه تنها دارای معماری خیره‌کننده هستند، بلکه یک رونق فرهنگی فراتر از تصورهای معمول را نیز ارائه می‌دهند.
موزه هرمیتاژ، به عنوان مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری سنت پترزبورگ و دومین موزه بزرگ هنر و فرهنگ در جهان، مجموعه‌ای دارد که بیش از سه میلیون اثر را در خود جای داده است. این مجموعه همه چیز را از هنر ماقبل تاریخ (شامل مقالاتی از قبایل عشایری در آلتای) تا دوران کاترین بزرگ را پوشش می‌دهد.
حدود 25 کیلومتر خارج از شهر سنت پترزبورگ، یک جواهر زیبا به نام کاخ پترهوف وجود دارد که بازدید از آن در تور سن پترزبورگ تجربه بی نظیری است. این بنا، که در اوایل دهه 1700 به عنوان اقامتگاه تابستانی برای پیتر کبیر ساخته شد. این ساختمان شباهت‌های زیادی به کاخ ورسای در فرانسه دارد و شما را به دوران‌های گذشته سن پترزبورگ میبرد.

25 شاهکار موزه هرمیتاژ که باید از آن ها دیدن کنید

سوچی 


سوچی 

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه در تابستان، شهر زیبا و مدرن سوچی روسیه است که در دریای سیاه قرار دارد و به عنوان یک اقامتگاه ساحلی تابستانی مناسب شناخته می‌شود. این شهر پس از میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014 محبوبیت بین المللی زیادی به دست آورده است.
شهر ساحلی سوچی، با ساحل‌های طولانی، نمونه‌های باشکوهی از معماری استالینیستی، جشنواره فیلم تابستانی Kinotavr، و تعداد زیادی چشمه‌های معدنی و بازارهای روباز از همه سلیقه‌ها پذیرایی می‌کند. طولانی‌ترین رودخانه روسیه، Mzymta، قبل از ورود به دریای سیاه از سوچی عبور می‌کند و مقصدی بسیار محبوب برای رفتینگ است.
علاوه بر این، ذخیره‌گاه زیست‌کره طبیعی دولتی قفقاز، با وسعت 3000 کیلومتر مربع، تنها 50 کیلومتری سوچی واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان زیستگاه تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله پلنگ ایرانی که در حال انقراض است.

 

جزیره کیژی


جزیره کیژی

این جزیره کوچک با طول شش کیلومتر که در دریاچه اونگا در شمال غربی روسیه واقع شده است، حداقل از قرن پانزدهم مسکونی بوده است. مشهورترین مناظر این جزیره به نام کیژی پوگوست است، که یک موزه در فضای باز با بیش از 80 سازه چوبی باستانی دارد. دو کلیسای قرن هجدهم ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای دارند و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. این کلیساها همچنین به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین و بلندترین سازه‌های چوبی در اروپا شناخته می‌شوند.
کلیسای اصلی دارای 22 گنبد نقره‌ای است (بلندترین آنها 37 متر است) و یک محراب چوبی عظیم و همچنین 102 آیکون که دیواره‌های آن را تزئین می‌کنند. این بنا بدون میخ ساخته شده و طبق افسانه‌ها فقط از یک تبر ساخته شده است. در روسیه هیچ سازه چوبی دیگری به سبک مشابه ساخته نشده است.

برای دسترسی به این جزیره، بازدیدکنندگان باید از شهر نزدیک پتروزاوودسک از طریق کشتی با سفر کنند. در فصل تابستان، سفرهای دریایی با قابلیت توقف در این جزیره، گردشگران را به اطراف دریاچه می‌برند.

برای آشنایی با شرایط اخد ویزای توریستی روسیه کلیک کنید.

دریاچه بایکال


دریاچه بایکال

دریاچه بایکال، که به عنوان مروارید سیبری شناخته میشود، جزء عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه‌ها در جهان محسوب می‌شود. این دریاچه عظیم، بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است که حدود 20 درصد از ذخایر آب شیرین جهان را در خود جای داده است. این دریاچه در سیبری واقع شده و توسط رشته کوه احاطه شده است و یکی از شفاف ترین دریاچه های جهان به حساب می آید. 
برای حدود یک ماه در ماه آگوست، دمای آب دریاچه می تواند به حدود 16 درجه سانتیگراد برسد، که آن را برای شناهای سریع یا شناهای کوتاه مناسب می کند. با این حال، در بقیه ایام سال معمولاً زیر پنج درجه سانتیگراد باقی می ماند. در تابستان، دریاچه بایکال مقصد معروفی برای کایاک سواری، قایق‌های دریایی و کشف سواحل است. در زمستان، زمانی که دریاچه یخ می زند، بازدیدکنندگان می توانند در بخش هایی از آن اسکی کنند و از غارهای یخ زده استپ تازهران دیدن کنند.

 

حلقه طلایی روسیه 


حلقه طلایی روسیه 

حلقه طلایی روسیه یک مسیر گردشگری شناخته شده است که در دهه 1960 به وجود آمد. این مسیر از بسیاری از شهرهای قرون وسطایی روسیه می گذرد که در سمت شمال شرقی مسکو قرار دارد. حلقه طلایی در مجموع از 8 شهر اصلی به همراه برخی شهرهای تابعه در مسکو، ایوانوو، یاروسلاول، ولادیمیر و کوستروما تشکیل شده است. اگرچه فهرست شهرها و مناظر موجود در حلقه طلایی بر اساس تجربیات مردم متفاوت است، اما مسیر رایجی که قطارها در اطراف حلقه حرکت می کنند از مسکو شروع می شود و از سرگیف پوساد، پرسلاول، روستوف، یاروسلاول، روستروما، ایوانوو، سوزدال و ولادیمیر می گذرد.

برای مطالعه راهنمای سفر به روسیه کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط