جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | موزه تاریخی دولتی

موزه تاریخی دولتی

موزه تاریخی دولتی در مسکو، مهم ترین مرکز علمی و فرهنگی روسیه، در ضلع شمالی میدان سرخ قرار دارد. در اینجا می توانید آثار تاریخی و بناهای تاریخی را از دوران باستان تا مدرن بیابید. این ساختمان آجری قرمز رنگ آن که در سال 1874 توسط ولادیمیر شرود طراحی شده است، نمونه ای عالی از سبک احیای روسی است که نقوشی از معماری مسکووی را در خود جای داده است.

موزه تاریخی دولتی در مسکو


موزه تاریخی دولتی در مسکو

موزه تاریخی دولتی در مسکو، موزه اصلی روسیه و بزرگترین گنجینه ملی آن و مخزن آثار تاریخی در مقیاس جهانی است. علاوه بر این، این موزه در بین پنج موزه بزرگ جهان قرار دارد. این موزه شامل  مجموعه عظیمی است که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ روسیه چند ملیتی از زمان های اولیه تا امروز است. علاوه بر این، ساختمان موزه تاریخی دولتی یک اثر تاریخی و معماری منحصر به فرد است. 
ساختمان موزه تاریخی دولتی در مرکز مسکو، در میدان سرخ در طول سال های 1875-1881 ساخته شد. دیوارهای موزه تاریخی دولتی مانند دیوارهای کرملین از آجر قرمز ساخته شده است. این ساختمان همچنین با برج هایی شبیه به کاخ کرملین تزئین شده است. بازدیدکنندگان در جلوی ایوان ملاقات می کنند. معماری آن فضای روسیه قرون وسطایی را ایجاد می کند. 
پیشنهاد میکنیم در طول سفر خود به پایتخت روسیه، تور مسکو، حتما از این مکان دیدن کنید. اگر به تاریخ روسیه علاقه مند هستید و وقت دارید، ارزش دیدن را دارد. 

برای آشنایی با تفریحات رایگان با مسکو کلیک کنید.

تاریخچه موزه تاریخی دولتی 


تاریخچه موزه تاریخی دولتی 

موزه تاریخی دولتی، موزه ملی مرکزی روسیه است. محلی که اکنون موزه در آن قرار دارد قبلاً توسط ساختمان اولین داروخانه در روسیه که به دستور پیتر کبیر ساخته شده بود، اشغال شده بود. بعدها، این فضا میزبان دانشگاه معروف مسکو بود که توسط میخائیل لومونوسوف در سال 1755 تأسیس شد. سرانجام، با فرمان الکساندر سوم، موزه تاریخی در سال 1872 تأسیس شد. پروژه ساخت آن توسط معماران شرود و سمنوف طراحی شد. ساختمان موزه که در مرکز مسکو، در میدان سرخ، روبه روی کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد. در سال 1883، در روز تاجگذاری امپراتور الکساندر سوم، به روی عموم بازدیدکنندگان باز شد.

 

مجموعه های موزه تاریخی دولتی


موزه تاریخی دولتی در مسکو بزرگترین موزه ملی روسیه است. مجموعه های آن بیش از 100 سال است که شکل گرفته اند و اکنون بیش از 4.5 میلیون مورد را شامل می شود. 39 سالن در دو طبقه قرار دارند که در آن تاریخ روسیه از قدیمی ترین روزها تا آغاز قرن بیستم نشان داده شده است. این نمایشگاه در یک تالار تشریفاتی باشکوه در ورودی (Paradnye seny) با «درخت تبارشناسی حاکمان روسی» که جزئیات درخت خانوادگی سلطنت روسیه را نشان می دهد، پذیرایی می کند.

مجموعه های موزه تاریخی دولتی

این موزه بازدیدکنندگان را به سفری در تاریخ روسیه می برد. اولین تالارها (1-7) با نمایشگاه هایی درباره عصر سنگ، برنز و فلز آغاز می شود تاریخ باستان روسیه را معرفی می کنند. آثار و اسناد باستان شناسی مختلف بینش شگفت انگیزی را در مورد رویدادهای مهمی که مسیر تاریخ کشور را مشخص کرده اند ارائه می دهد.

طبقه دوم موزه تاریخی مسکو

طبقه دوم موزه به تاریخ جدیدتر روسیه اختصاص دارد و تاریخ بزرگ امپراتوری روسیه در قرن 18-20 را به ما نشان می دهد.
مجموعه موزه تاریخی دولتی شامل یافته‌های باستان‌شناسی، نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپی اولیه، نمادهای باستانی، سلاح‌ها و جواهرات، شاهکارهای شیشه و سرامیک، نمونه‌هایی از لباس‌های ملی و بسیاری اشیاء دیگر است. در اینجا می توانید وسایل تزارهایی مانند ایوان چهارم وحشتناک، پیتر اول و متعلقات نمایندگان خاندان رومانوف را نیز بیابید.
گردشگران تور روسیه که به نقاشی علاقه دارند از تماشای آثار بسیاری از نقاشان مشهور خوشحال خواهند شد.
نزدیک به 22 هزار شی در مساحت 4 هزار متری وجود دارد و برای قدم زدن در کل نمایشگاه باید تقریباً 3 کیلومتر بیشتر را پشت سر گذاشت.

 

چگونه به موزه برسیم؟


برای رفتن به موزه تاریخی دولتیمی‌توانید از حمل و نقل عمومی روسیه استفاده کنید. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مسکو است و به دلیل وسعت شهر و مسیرهای مختلف حمل و نقل، انتخاب‌های متعددی برای رسیدن به آن وجود دارد.
برای رسیدن به موزه تاریخی دولتی، شما می‌توانید از مترو مسکو استفاده کنید. به دلیل وجود چندین خط مترو در مسکو، می‌توانید از یکی از ایستگاه‌های زیر برای رسیدن به موزه استفاده کنید:
•    Okhotny Ryad (خط 1، قرمز)
•    Teatralnaya (خط 2، سبز) 
•    Ploschad Revolyutsii (خط 3، آبی)


محل: میدان سرخ
ساعات بازدید:

  • سپتامبر تا مه: چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر (جمعه ها و شنبه ها تا ساعت 9 شب؛ سه شنبه ها تعطیل است).
  • ژوئن تا آگوست: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب.

قیمت: 500 روبل (دلار امریکا$5.30).


 

captcha

مطالب مرتبط