جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | شب های سفید سن پترزبورگ

شب های سفید سن پترزبورگ

شب های سفید یکی از اصلی ترین جاذبه های سنت پترزبورگ در فصل تابستان است. پدیده فصلی "شب های سفید" یک تجربه طبیعی خاص است که نباید از دست داد.این پدیده هرساله اغلب در اواخر اردیبهشت ماه تا اواسط مردادماه اتفاق می‌افتد. هر سال در این زمان مرکز سن پترزبورگ مملو از افراد در هر قشر و هر سنی است که برای تماشای این پدیده شگفت انگیز به سن پترزبورگ سفر کرده اند. برای دوستداران هنر و شب بیدارها، این بهترین زمان از سال برای بازدید از پایتخت سابق روسیه و لذت بردن از گنجینه های فرهنگی فراوان آن است.

 

 

آشنایی با پدیده شب های سفید سن پترزبورگ


شب‌های سفید سن پترزبورگ یک پدیده طبیعی است که در ماه‌های تابستان رخ می‌دهد، زمانی که خورشید تا بعد از نیمه‌شب قابل مشاهده است و غروب‌های بی‌پایان زیبایی را ایجاد می‌کند که شهر را در درخششی جادویی غرق می‌کند.
اگر در طول بهار و اوایل تابستان به سن پترزبورگ سفر کنید ، نه تنها منظره دیدنی شهر را در یک حالت مداوم گرگ و میش مشاهده می‌کنید ، بلکه با جشن هایی که شب های سفید به ارمغان می آورد، از یک تجربه فوق العاده بی نظیر لذت خواهید برد. در حالی که این پدیده را می توان در سایر شهرهای اروپایی در دایره قطب شمال مشاهده کرد، اما در سن پترزبورگ، فرا رسیدن فصل تابستان یک اتفاق بزرگ است و با آتش بازی، کنسرت در فضای باز و کارناوال جشن گرفته می شود.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

festival white-nights


جشنواره شب های سفید در سن پترزبورگ چیست؟


این شهر باستانی تزارها با میراث فرهنگی خیره کننده ، در تمام طول سال پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان است. با این حال بازدید از جشنواره شب های سفید تجربه ای فراموش نشدنی است. در این زمان ساکنان سن پترزبورگ و گردشگران، شب ها با پرسه زدن در خیابان از مناظر شگفت انگیز لذت می برند. آسمان تاریک که توسط یک قوس نوری باشکوه با پالت رنگی که از سفید تا قرمز را در بر می گیرد، تزیین شده است و تجربه ای منحصر به فرد و سورئال را ایجاد می کند.
تاریخچه جشنواره شب‌های سفید ، به سال 1993 برمی‌گردد. در این جشنواره رویدادهای زیادی در سراسر شهر برگزار میگردد. موزه مشهور جهانی هرمیتاژ بیش از حد معمول باز می‌ماند. تئاتر بولشوی میزبان اجراهای باله مشهور روسی است، تئاتر ماریینسکی که به عنوان میزبان جشنواره عمل می کند هر شب مکانی برای اجرای موسیقی کلاسیک است.
قدم زدن در امتداد رودخانه نوا در شب ، اکنون زمان آن رسیده است که پس از یک زمستان تاریک و طولانی در فضای باز باشید و از مناظر خیره کننده لذت ببرید. برافراشتن سنتی پل‌های متحرک بر روی رودخانه نوا نیز صحنه تماشایی را در پس‌زمینه آتش‌بازی و موسیقی ایجاد می‌کند. جشنواره شب‌های سفید یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این شهر تاریخی است. نیازی به گفتن نیست که این زمان برای عکاسی نیز زمان ایده آلی است.

Scarlet-Sails-Festival


بادبان های سرخ 


محبوب ترین رویداد مهم جشنواره شب های سفید یک رویداد سالانه به نام بادبان های سرخ یا Алые Паруса در روسی است. این جشن فارغ التحصیلان دبیرستان سن پترزبورگ و آغاز رسمی تعطیلات تابستانی است. پس از پایان تعداد زیادی کنسرت در فضای باز، نمایشی دیدنی در رودخانه نوا که نقطه اوج آن به شکل یک کشتی بادبانی باشکوه با روکش قرمز رنگ برگزار می‌شود.
این رویداد برگرفته از کتابی است در سال 1922 توسط الکساندر گریم، نویسنده کودکان ، نوشته و موضوع آن درباره دختری جوان است که توسط عشقش در کشتی با بادبان‌های قرمز برده می‌شود. این نمایش که نمادی برای آزادی، عشق و آینده‌ای روشن است به عنوان یکی از پربازدیدترین رویدادهای روسیه تبدیل شده است که میلیون ها تماشاگر را به خود جذب می کند. 

 

نکات مهم برای شب های سفید در سنت پترزبورگ


اگر قصد دارید در طول جشنواره شب های سفید از سنت پترزبورگ دیدن کنید، بهتر است قبل از سفر بررسی کنید که چه رویدادهایی در شهر در حال وقوع است، تا برنامه سفر خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که برنامه های سفر شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد. 
شایان ذکر است که در طول جشن های شب های سفید سن پترزبورگ، ممکن است قیمت ها در هتل ها و پروازها افزایش یابد و بلیط جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی بیشتر به فروش می رسند، بنابراین بهتر است از قبل تور سن پترزبورگ خود را رزرو کنید.
نکته مهم دیگر اینکه اگر در روشنایی به سختی خوابتان میبرد، مطمئن شوید که هتل شما پرده های نور گیر داشته باشد و به یاد داشته باشید که یک ماسک چشم به همراه داشته باشید. همانطور که تماشای غروب های بی پایان شگف انگیز هستند، وقتی به خوابی راحت نیاز دارید، از آنها لذت نخواهید برد!

.در صورتی که قصد سفر به سن پترزبوگ و دیدن این پدیده جذاب را دارید میتوانید، تور مسکو سن پترزبوگ  در سایت ما رزرو کنید.

captcha

مطالب مرتبط