جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ، به عنوان یکی از جاذبه‌های بی نظیر در سن پترزبورگ شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید. با بیش از 3 میلیون آیتم در این موزه، بازدیدکنندگان فرصت کوتاهی دارند تا بتوانند از همه شاهکارهای گوناگون این مجموعه دیدن کنند. اینجا به عنوان یک گنجینه فرهنگی شناخته می‌شود، که دارای شاهکارهای امپرسیونیستی تا گنجینه‌های شرقی خیره‌کننده می‌شود.
تخمین زده می‌شود که برای دیدن تمامی نمایشگاه‌ها و اثار موزه هرمیتاژ، نیاز به حدود ده سال زمان است. با این حال، به منظور صرفه‌جویی در وقت بازدیدکنندگان، ما 25 شاهکار از این موزه را به شما معرفی میکنیم.

موزه هرمیتاژ


موزه هرمیتاژ، به عنوان یکی از نمادهای هنر و فرهنگ در شهر سن پترزبورگ روسیه و یکی از مقاصد گردشگری برجسته در تور روسیه شناخته می‌شود. این مجموعه هنری، با فرمان کاترین کبیر در سال ۱۷۶۴ تأسیس شد و مجموعه شخصی این امپراتور در کاخ زمستانی نگهداری می‌شد. پادشاهان روسیه بعد از کاترین، مجموعه‌های گسترده‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، آثار هنری و آثار باستان‌شناسی اروپای غربی را که از فرهنگ‌های باستانی مصر، یونان، روم و شرق به دست آورده بودند، در این موزه نگهداری می‌کردند.
از سال ۱۸۵۲ به بعد، این موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی عمومی به بازدیدکنندگان باز شده و هر سال سالگرد خود را در تاریخ ۷ دسامبر، جشن می‌گیرد. در سال ۲۰۲۱، روزنامه "آرت" این موزه را در رتبه ششم لیست موزه‌های هنری پربازدید خود با ۱,۶۴۹,۴۴۳ بازدیدکننده، قرار داد.
موزه ارمیتاژ امروزه یکی از بزرگترین موزه‌های هنری جهان است و دارای  ۳ میلیون اثر هنری است که در چندین ساختمان مختلف پخش شده است. در حال حاضر، تنها ساختمان‌های کاخ زمستانی و ساختمان ستاد کل برای بازدید عمومی باز است.

 

Cameo Gonzaga (پرتره های بطلمیوس دوم و آرسینوی دوم)


cameo-gonzaga

در سال ۱۸۱۴، ژوزفین، همسر ناپلئون بناپارت، یک پرتره دوتایی فوق‌العاده خاص را به امپراتور الکساندر اول هدیه داد. این هدیه به عنوان نماد قدردانی از بازدید شخصی تزار روسیه از کاخ او در نزدیکی پاریس اهدا شد؛ یک بازدید که به منظور تضمین امنیت امپراتور در زمان ورود نیروهای متفق به شهر برگزار شده بود. این پرتره در گالری Cameo واقع در طبقه اول ساختمان New Hermitage به نمایش گذاشته شده است.
 اسکندریه، مصر، قرن سوم قبل از میلاد.

 

آفرودیت (زهره تورید). یونان باستان


aphrodite2

این مجسمه ۱۶۷ سانتی‌متری، که از مرمر ساخته شده است، هدیه ای از واتیکان به پیتر کبیر بود (منابع دیگر نیز ادعا می‌کنند که در ازای یادگارهای سنت بریجیت سوئدی مبادله شده است). این مجسمه ابتدا در باغ تابستانی به نمایش گذاشته شد و سپس به کاخ تائوریک، خانه شاهزاده پوتمکین منتقل شد. در سال ۱۸۵۲، این اثر به موزه ارمیتاژ اهدا گردید و در حال حاضر در اتاق ۱۰۹ به نمایش گذاشته شده است.
قرن دوم قبل از میلاد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ کلیک کنید.

مجسمه مشتری. روم باستان


statue-of-jupiter

این مجسمه از بزرگترین آثار موزه هرمیتاژ به حساب می‌آید و در اتاق ۱۰۷ هرمیتاژ جدید به نمایش گذاشته شده است. این مجسمه عظیم‌الجثه، یک خدای باستانی را به تصویر می‌کشد و در سال ۱۸۶۱ توسط الکساندر دوم از مارکیز ورشکسته کامپانا به عنوان هدیه به موزه هرمیتاژ اهدا شد.
 اواخر قرن اول پس از میلاد.

 

لئوناردو داوینچی. مدونا لیتا، دهه 1490


leonardo-da-vinci

این تابلو، یکی از آثار برجسته اوایل دوره رنسانس است که برای حاکمان میلان خلق شد. موزه هرمیتاژ این اثر را در سال ۱۸۶۴ از دوک لیتا، عضو یک خانواده اشرافی میلانی، که این نقاشی را برای چندین قرن نگهداری می‌کرد، خریداری کرد. این نقاشی در اتاق ۲۱۴ از موزه هرمیتاژ قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

 

جووانی باتیستا سیما از کونگلیانو. بشارت ، 1495 


giovanni-battista-5

این اثر در ابتدا بر یک پایه چوبی آفریده شد، اما زمانی که شاهزاده روسی، سرگئی گولیتسین، او را در اواسط قرن نوزدهم به دست آورد، توسط محافظ هنری او به بوم منتقل شد. در سال ۱۸۸۶، گلیتسین این تابلو را در یک حراج به فروش گذاشت و در همانجا برای موزه خریداری شد. این اثر در حال حاضر در اتاق ۲۱۷ از موزه هرمیتاژ بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

 

راجر ون در ویدن. سنت لوک در حال ترسیم باکره ، قرن پانزدهم 


rogier-van-der-weyden

این نقاشی به یک شیوه منحصر به فرد به موزه هرمیتاژ منتقل شد. این اثر به دو قسمت تقسیم شده است: نیمه سمت راست که تصویر لوک مقدس را نشان می‌دهد، در سال ۱۸۵۰ از مجموعه پادشاه ویلم دوم هلند به دست آمد؛ او که با دختر امپراتور پل اول روسیه ازدواج کرده بود. همچنین، نیمه سمت چپ که تصویر مدونا و کودک را به تصویر می‌کشد، در سال ۱۸۸۴ توسط دلال عتیقه پاریسی به نام آنتوان برا، برای موزه خریداری شد.

 

رافائل. Conestabile Madonna ، 1504 


rogier-van-der-weyden

این اثر بزرگ اولیه از رافائل در مجموعه کنت Conestabile della Stafa در پروجا، ایتالیا قرار داشت. در سال ۱۸۷۱، تزار الکساندر دوم این تابلو را برای همسرش ماریا الکساندرونا خرید. در سال ۱۸۸۱، این اثر به دستور ملکه به موزه هرمیتاژ منتقل شد و در حال حاضر می‌توانید آن را در اتاق ۲۲۹ هرمیتاژ جدید مشاهده کنید.

جورجیونه. جودیت ، 1504 


giorgione8

تنها نقاشی در روسیه که بی‌تردید به قلم جورجیونه میباشد، این اثر است. این اثر بی‌نظیر از مکتب ونیزی است که در سال ۱۷۷۲ توسط کاترین کبیر خریداری شد و یکی از جواهرات مجموعه‌ی بارون پیر کروزات در پاریس بود. این شاهکار با ابعاد ۱۴۴ سانتی‌متر، در اتاق ۲۱۷ هرمیتاژ بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

 

لوکاس کراناخ بزرگ. زهره و کوپید ، 1509


 lucas-cranach-the-elder

این هنرمند آلمانی، اولین فردی بود که توانست در شمال اروپا الهه برهنه عشق را به تصویر بکشد. کاترین کبیر این نقاشی را به همراه کل مجموعه از کنت آلمانی هاینریش فون برول خریداری کرد. این اثر که اساس مجموعه موزه را در سال 1769 تشکیل داد، اکنون در اتاق ۲۵۵ از موزه هرمیتاژ کوچک به نمایش گذاشته می‌شود که میتوانید در تور مسکو سن پترزبورگ از آن بازدید کنید.

 

میکل آنژ. پسر خمیده ، 1530-34 


michelangelo

تعداد کمی از موزه‌ها در جهان قادر به نمایش گذاشتن مجسمه‌های این نابغه معروف رنسانس هستند و این مجسمه میکل آنژ تنها مجسمه موجود در روسیه است. این اثر پسر خمیده در سال ۱۷۸۵ توسط کاترین کبیر خریداری شد و مدتی در آکادمی هنرهای امپراتوری نگهداری شد، جایی که به عنوان یک مدل برای نقاشان و مجسمه‌سازان عمل می‌کرد. با افتتاح هرمیتاژ جدید در سال ۱۸۵۱، این اثر به موزه پیوست و در حال حاضر در اتاق ۲۳۰ به نمایش گذاشته شده است.

 

تیتیان. مجدلیه توبه کننده ، 1560 


titian11

مجدلیه توبه‌کار یک نقاشی رنگ روغن اثر تیتیان از سنت مریم مجدلیه در سال 1565 است که اکنون در موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ قرار دارد. این اثر پس از مرگ تیتیان به کریستوفورو بارباریگو فروخته شد که کل مجموعه او توسط نیکلاس اول در سال 1850 برای ارمیتاژ خریداری شد. اکنون این اثر در اتاق 221 هرمیتاژ بزرگ به نمایش گذاشته شده است. 

 

کاراواجو. نوازنده عود ، 1596–1596 


caravaggio

این تصویر در سه نسخه موجود است. دو مورد دیگر در موزه هنر متروپولیتن نیویورک و خانه بدمینتون در انگلستان نگهداری می شوند. نسخه سوم، که در مجموعه کلکسیونر ایتالیایی وینچنزو جوستینیانی نگهداری می شود، توسط الکساندر اول در سال 1808 خریداری شد. نوازنده عود در اتاق 232 هرمیتاژ جدید نگهداری می‌شود.   

 

دیگو ولاسکز. ناهار ، 1617 


diego-velazquez13

از آنجایی که این نقاشی در مجموعه شخصی کاترین کبیر قرار داشت، قدمت آن به روزهای اولیه موزه بازمی‌گردد، اگرچه هنوز درباره نقاش  واقعی آن بحث‌هایی وجود دارد. این نقاشی اکنون در اتاق 239 هرمیتاژ جدید به نمایش گذاشته شده است.   

 

پیتر پل روبنس. پرسئوس آندرومدا را آزاد می کند ، 1622 


peter-paul-rubens14

این اثر نقاش فلاندری توسط کاترین کبیر به همراه مجموعه کنت هاینریش فون برول تهیه شد و یکی از قطعاتی بود که مجموعه اصلی موزه را تشکیل می داد. این شاهکار که به اسطوره یونان باستان پرسئوس اختصاص دارد، در اتاق 247 هرمیتاژ جدید به نمایش گذاشته شده است. 

 

نیکلاس پوسین. تانکرد و ارمینیا ، 1631 


nicolas-poussin

این اثر پوسین، استاد کلاسیک گرایی فرانسوی، که صحنه ای از شعر اورشلیم را به تصویر می‌کشد، توسط شاعر ایتالیایی تورکواتو تاسو الهام گرفته شده است. این نقاشی از مجموعه هنرمند پاریسی ژاک آود در سال 1766 به دست آمد و اکنون در اتاق 279 کاخ زمستانی، یکی از زیباترین کاخ های روسیه به نمایش گذاشته شده است.   

 

رامبراند. بازگشت پسر ولگرد ، 1668


 rembrandt

این نقاشی توسط استاد هلندی توسط کاترین کبیر از دوک فرانسوی آندره d'Ansesen خریداری شد که پدربزرگ همسرش به عنوان دیپلمات در دربار لویی چهاردهم خدمت کرده بود و احتمالاً بوم را در هلند خریداری کرده بود. این تصویر در اتاق 254 هرمیتاژ جدید نگهداری می شود. 

کاخ کاترین ، قصر باشکوه سن پترزبورگ

ژان باتیست سیمئون شاردن. لباسشویی ، 1730 


jean-baptiste-simeon

این شاهکار نقاش فرانسوی و "شاعر زندگی روزمره" شاردن بخشی از مجموعه بارون پیر کروزا بود که در سال 1772 توسط کاترین کبیر خریداری شد. این نقاشی در اتاق 284 کاخ زمستانی به نمایش گذاشته شده است.

 

ساعت طاووس. لندن، دهه 1770


the-peacock-clock

این ساعت مکانیکی مجلل ساخته شده توسط جواهرساز انگلیسی جیمز کاکس برای کاترین کبیر توسط درباری (و مورد علاقه) شاهزاده پوتمکین سفارش داده شد.
در سال 1781 در قطعات جداگانه به روسیه تحویل داده شد و توسط مکانیک معروف ایوان کولیبین مونتاژ شد. امروزه این ساعت در اتاق 204 هرمیتاژ کوچک به نمایش گذاشته شده است.

 

آنتونیو کانوا. کوپید و روان ، 1794-1799 


antonio-canova

استاد ونیزی دو نسخه از این گروه مجسمه‌سازی مرمری ساخت که یکی از آن‌ها در موزه لوور قرار دارد و دیگری، به سفارش شاهزاده یوسوپوف ساخته شد و برای مدت طولانی در املاک ارخانگلسکوی خانواده در نزدیکی مسکو نگهداری میشد. در سال 1926، پس از انقلاب، مجسمه به موزه هرمیتاژ منتقل شد و در اتاق 241 ارمیتاژ جدید به نمایش گذاشته شد. اتفاقاً، همان اتاق نسخه دیگری از مجسمه «ایستاده» توسط همان هنرمند را در خود جای داده است که توسط الکساندر اول از ژوزفین خریداری شده است.

 

کلود مونه. زن در باغ. سنت-آدرس ، 1867 


claude-monet

تابلوی امپرسیونیست بزرگ در سال ۱۸۹۹ توسط پیوتر شوکین، هنرشناس روسی، خریداری شد و به مجموعه عظیم او پس از انقلاب ملی اضافه شد. این نقاشی در سال ۱۹۴۸ به موزه ی هریمیتاژ، یکی از بهترین جاهای دیدنی روسیه، منتقل شد و در حال حاضر در اتاق ۴۰۳ ساختمان ستاد کل به نمایش گذاشته شده است.

 

کامیل پیسارو. بلوار مونمارتر در پاریس ، 1897 


camille-pissarro

این نقاشی امپرسیونیست فرانسوی به تاجر و مجموعه‌دار روسی، میخائیل ریابوشینسکی، تعلق داشت. پس از انقلاب، او بخشی از مجموعه خود، از جمله این اثر، را به گالری ترتیاکوف مسکو هدیه داد. بعداً، این نقاشی به موزه دولتی هنرهای مدرن غربی در مسکو منتقل شد و پس از بسته شدن آن در سال ۱۹۴۸، در موزه ارمیتاژ و در اتاق ۴۰۶ ساختمان ستاد کل نگهداری شد.

 

 پابلو پیکاسو. دو خواهر (دیدار) ، 1902 


pablo-picasso

سرگئی شوکین، کلکسیونر برجسته روسی، نقاشی‌های فراوانی از هنرمند اسپانیایی را، از جمله این اثر برجسته دوره آبی را خریداری نمود. مجموعه شوکین در ابتدا در موزه دولتی هنر مدرن غربی به نمایش گذاشته شد و سپس در سال ۱۹۴۸ به موزه هرمیتاژ منتقل گردید، جایی که این مجموعه تا به امروز در اتاق ۴۳۲ ساختمان ستاد کل باقی‌مانده است.

 

تخم مرغ ساعت روچیلد فابرژ، 1902


rothschild-faberge-clock-egg

این ساعت بسیار استثنایی به سبک تخم مرغ عید پاک، متعلق به بارون ادوارد روچیلد است. این شاهکار برای مدت طولانی در مالکیت خانواده روچیلد باقی ماند و هیچ‌وقت در هیچ جایی به نمایش گذاشته نشد. این ساعت توسط کلکسیونر روسی الکساندر ایوانوف در سال ۲۰۰۷ خریداری شد و سپس در سال ۲۰۱۴ به عنوان هدیه به موزه هرمیتاژ اهدا گردید. در حال حاضر این ساعت در اتاق ۳۰۲ ساختمان ستاد کل به نمایش گذاشته شده است.

 

هانری ماتیس. رقص ، 1910 


henri-matisse

این تابلو به دستور خود مجموعه‌دار روسی، سرگئی شوکین، برای عمارت خود سفارش داده شده است. نخستین نسخه از این اثر در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می‌شود، در حالی که نسخه‌ای از آن، همراه با مجموعه شوکین ملی شد و در سال ۱۹۴۸ به موزه هرمیتاژ منتقل گردید. این اثر در حال حاضر در اتاق ۴۴۰ ساختمان ستاد کل نگهداری می‌شود و به طور انحصاری به هنری ماتیس اختصاص یافته است.

 

واسیلی کاندینسکی. ترکیب ششم ، 1913 


wassily-kandinsky

این تابلو توسط برجسته‌ترین انتزاع‌گر روسی در آلمان نقاشی شد، جایی که این هنرمند بیش از یک دهه از زندگی خود را در آنجا گذراند. این آثار حاوی دیدگاه‌های گسترده خود هنرمند است که استفاده از رنگ‌ها و افکت‌های بیانی خاص را توضیح می‌دهد. این نقاشی در سال ۱۹۴۸ از موزه دولتی هنر مدرن غربی به ارمیتاژ منتقل شد، که پس از انقلاب افتتاح و سپس تعطیل شد. این اثر اکنون در ساختمان ستاد کل، در اتاق ۴۴۳ نگهداری می‌شود.

گربه های موزه هرمیتاژ ، نگهبانان موزه

captcha

مطالب مرتبط