جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت

پوکت بزرگترین و مشهورترین جزیره تایلند است. جاذبه های گردشگری متنوعی در این جزیره وجود دارد از آب های آبی فیروزه ای با سواحل شنی زیبا گرفته تا تست غذاهای خوشمزه تایلندی، غواصی و... همگی از جذابیت های این جزیره به شمار می آیند. مسافران و گردشگران از سرتاسر جهان برای استراحت و ماجراجویی به پوکت می آیند به همین دلیل این جزیره به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تایلند شناخته می شود. از آنجایی که این جزیره دارای تفریحات و مکان های دیدنی  بسیار متنوعی می‌باشد، در این مقاله به لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی پوکت اشاره می کنیم.  

سواحل پوکت 


ساحل پاتونگ   (Patong Beach)

patong-beach

پاتونگ ساحل اصلی در غرب پوکت و یکی از شلوغ ترین و طولانی ترین سواحل این جزیره محسوب می‌شود. این ساحل به واسطه‌ شلوغ بودن و دسترسی عالی ، امکانات فراوان زیادی را در دل خود جای داده است که برای گردشگران جذابیت ویژه ای ایجاد کرده است. هتل های بسیاری برای انتخاب در نزدیکی این ساحل وجود دارد اما تنها سه هتل دارای ساحل اختصاصی هستند. در این ساحل مهیج ترین تفریحات آبی پوکت مانند شنا، غواصی، قایق‌سواری، اسکی روی آب فراهم شده است اما اگر به دنبال آرامش و استراحت در یک ساحل آرام و خلوت باشید، میتوانید از ساحل های دیگر پوکت دیدن کنید.

 

ساحل کاتانوی  (Kata Noi Beach)

kata-noi-beach

ساحل کاتا پس از پاتونگ دومین ساحل محبوب و یکی از جاذبه های گردشگری پوکت است. سالانه گردشگران بسیاری در تور تایلند، از این ساحل دیدن میکنند. کاتانوی با وجود اینکه ساحل کوچکی است، اما سر تا سر آن با درختانی سرسبز پوشانده شده و توسط دریایی با آب های فیروزه‌ای احاطه شده است. این ساحل دنج و خلوت  برای خانواده ها و زوج ها، فضای مناسبی برای استراحت، شنا، غواصی و موج سواری است.
طیف وسیعی از رستوران ها، فروشگاه هایی برای خرید، و تفریحات شبانه مناسب در این ساحل وجود دارد. همچنین هتل های زیادی، متناسب با هر بودجه ای در اطراف ساحل وجود دارد، اما تعداد انگشت شماری از آنها دقیقاً در ساحل قرار دارند.

 

مجمع‌الجزایر فی‌ فی  (Phi Phi Islands)

phi-phi-islands

جزایر فی فی مجمع الجزایری متشکل از 6 جزیره هستند که 2 جزیره اصلی آن فی فی دون و فی فی له هستند.این جزایر تنها 45 دقیقه با قایق تندرو یا 90 دقیقه با قایق معمولی از پوکت یا کرابی فاصله دارند. جزایر فی فی با مناظر و چشم انداز های زیبا و عالی از شگفتی های جنوب شرقی آسیا هستند که خود دارای جاذبه های شگفت انگیزی نظیر غار وایکینگ ، طبیعت فوق‌العاده و بکر، سواحل مرجانی و تفریحات آبی می باشند. 
 فی فی دون جزیره بزرگتر و مسکونی است که صدها مسافر را به سواحل دوست داشتنی خود جذب می کند، در حالی که فی فی له خالی از سکنه و کوچکتر، دارای خلیج ها و سواحل زیبا از جمله خلیج نمادین مایا است.

 

معابد پوکت 


معبد چالونگ (Wat Chalong) 

wat-chalong

معبد وات چالونگ یکی از بزرگترین و پربازدیدترین معابد پوکت است. ساختمان مرکزی معبد در محوطه وات چالونگ دارای فضای مقبره گنبدی شکلی به نام "چدی" با ارتفاع 60 متر است که تکه ای از استخوان بودا را در خود جای داده است. این معبد اغلب میزبان تایلندی‌ها و گردشگرانی است که با اهدای گل نیلوفر آبی و نصب یک ورق طلایی کوچک به مجسمه‌های راهبان داخل معبد، به این مکان مذهبی ادای احترام می‌کنند. دیوارها و سقف ها با نقاشی های زیبایی که زندگی بودا را به تصویر می کشند و همچنین مجسمه های طلایی اهدایی زیادی تزئین شده است. وات چالونگ چدی در سه طبقه ساخته شده است، شما می توانید با خیال راحت به تراس طبقه بالا بروید و منظره ی تماشایی از کل محوطه معبد داشته باشید. همچنین در کنار معبد مغازه‌های بسیاری را خواهید دید که در آن انواع سوغاتی‌ها و هدایا  به فروش می‌رسد.
ورود به این معبد رایگان و مانند تمام معابد بودایی، برای ورود به این معبد نیز قوانین و سخت گیری هایی وجود دارد که باید رعایت کنید.
ورود به داخل معبد با کفش ها هرگز مجاز نیست. خانم ها موظفند شانه های خود را بپوشانند و شلوار یا دامن بپوشند که تا زیر زانو باشد.
برای رعایت احترام انتظار می رود، با لحنی آرام در معبد صحبت کنید و مجسمه ها یا سایر آثار بودایی را لمس نکنید.

 

بودای بزرگ  (Phuket Big Buddha)

phuket-big-buddha

بودای بزرگ پوکت یکی از مهم ترین و مورد احترام ترین مکان های دیدنی در این جزیره است و با 45 متر ارتفاع در بالای تپه های ناکرد بین چالونگ و کاتا قرار دارد به طوری که از دور به راحتی قابل مشاهده است. 
از محل قرارگیری بودا، مناظر وسیع شهر پوکت، کاتا، سواحل کارون و خلیج چالونگ با نمایی 360 درجه قابل مشاهده است. این معبد به راحتی از طریق یک جاده 6 کیلومتری منتهی به مسیر اصلی قابل دسترسی است و بازدید از آن برای همه کسانی که برای اولین بار در این جزیره هستند خاطره انگیز است. فضای اطراف بودای بزرگ آرامش‌بخش است و صدای گوش‌نواز زنگ‌های کوچک، رقص پرچم‌های بودا در باد و موسیقی ملایم در فضا بر جذابیت آن افزوده است.
 مجسمه بودای بزرگ یک مکان مذهبی است و حضور در این مکان ملزم به رعایت قوانینی است. ورود با لباس ساحلی و دامن کوتاه یا تیشرت‌هایی با تصاویر و نوشته‌ها بی‌احترامی محسوب می‌شود. بنابراین اگر لباس‌هایتان به اندازه کافی پوشیده نیست، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، لباس محلی مردم مالزی و تایلند را به امانت بگیرید و بدن خود را بپوشانید. قبل از ورود به معبد حتما کفش‌های خود را دربیاورید. اگر به پیاده‌روی علاقمند باشید، می‌توانید تا بالای تپه پیاده بروید، اما حتما باید کفش راحتی به همراه داشته باشید. بازدید از این مکان رایگان است.

 

پارک فانتاسی   (Fantasea)


fantasea

پارک فانتاسی نه تنها جذابیت و زیبایی تایلند را به نمایش می گذارد، بلکه سنت های باستانی تایلند را با شگفتی های فناوری پیشرفته و جلوه های ویژه ادغام می کند. این پارک به وسعت 30 هکتار است که به بهترین سرگرمی شبانه در جزیره تفریحی پوکت تبدیل شده است. 
اگر به بازدید از پارک تفریحی فانتاسی در پوکت علاقه مند باشید می توانید در این پارک از قسمت های تفکیک شده مانند بخش روستای جشنواره ، بخش رستوران و بوفه های مواد غذایی و در نهایت بخش کاخ فیل ها بازدید کنید. در بخش روستای جشنواره، گردشگران می توانند غرفه ها و نمایشگاه های بی شماری را بازدید کنند که در هر کدام از آن ها انواعی از صنایع دستی و هنرهای مردم پوکت به نمایش گذاشته شده اند همچنین گردشگران می توانند زیباترین صنایع دستی مربوط به این منطقه را به عنوان هدیه خریداری کنند .

در بخش رستوران و بوفه های مواد غذایی، رستورانی با گنجایش 4000 نفر وجود دارد که غذاهای با کیفیت و خوشمزه تایلندی و بین المللی را ارائه می کنند و افراد علاقه مند و گردشگران بی شماری را جذب کند .
دوست داشتنی ترین قسمت این پارک یعنی بخش کاخ فیل ها محل نگهداری  44 فیل ، 40 جوجه ، 400 کبوتر ، 40 بز  و 3 ببر است که با انجام حرکات نمایشی بسیار خیره کننده باعث جذب گردشگران میشود، در واقع کاخ فیل ها بخشی است که در آن نمایش حیوانات پارک انجام می شود و افراد علاقه مند می توانند در آن ها عکس بگیرند و این لحظه را ثبت کنند و می توانند با پرداخت هزینه ای جداگانه از فیل سواری در این بخش نیز لذت را ببرید . 
 هزینه بلیط ورودی برای هر بخش از این مجموعه متفاوت است. به طور مثال اگر قصد دارید از نمایش ها دیدن کنید و بعد برای صرف شام بروید، حدودا 2200 بات برای بزرگسالان و 2000 بات برای کودکان پرداخت نمایید. ولی اگر تمایل دارید تنها به تماشای نمایش ها بپردازید، می توانید با پرداخت 1800 بات برای بزرگسالان و 800 بات برای کودکان از این مجموعه دیدن کنید. 
این پارک روزهای جمعه تا چهارشنبه از ساعت 5:30 بعد از ظهر تا 11:30 شب فعالیت دارد و ورود در روزهای تعطیل مانند پنجشنبه ها ممکن نخواهد بود . 

 برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه در پوکت کلیک کنید.

پناهگاه فیل ها  (Phuket Elephant Sanctuary)


Phuket Elephant Sanctuary

یکی از این جاذبه‌های گردشگری در پوکت زیبا، پناهگاه فیل‌ها در نواحی تالانگ (30 کیلومتری از شهر پوکت) است. این پناهگاه برای فیل‌های از کار افتاده ای که دیگر توان فعالیت های سنگین و یا توانایی ادامه دادن زندگی در حیات وحش را ندارند در نظر گرفته شده است، آن ها به مکان‌هایی نظیر پناهگاه فیل‌های پوکت آورده می‌شوند تا در آخرین سال‌های زندگی‌ را در فضایی آرام سپری کنند؛ مهم‌ترین اولویت سلامت و آرامش فیل‌ها است،آنها دیگر مجبور به شرکت در هیچ فعالیتی نیستند، از آن ها درخواست فیل‌سواری یا اجرای نمایش نمیشود و حتی کسی به آنها نزدیک نمیشود و دست نمیزند مگر اینکه خود فیل ها با تمایل به گردشگران نزدیک شوند.
گردشگران برای بازدید از پناهگاه فیل‌ها، می توانند تورهایی در زمان صبح و یا عصر را انتخاب کنند. گردشگران با بازدید از فیل های مهربان این پناهگاه می توانند به آن ها میوه بدهند، در کنارشان راه بروند، همراه‌شان وارد جنگل شوند و یا حمام فیل‌ها را از نزدیک ببینند؛ همچنین بوفه ای بسیار با کیفیت برای تهیه نوشیدنی و تنقلات در این پناهگاه در نظر گرفته شده است و راهنمایانی در این محیط وظیفه همراهی و مراقبت از تعامل بین فیل ها و گردشگران و توضیح تاریخچه فیل ها را دارند. 
این مجموعه در دو زمان تورهایی برای بازدید برگزار میکند تور صبحگاهی از ساعت 9:30 تا 13:00 فعالیت میکند و تور عصر نیز از ساعت 13:30 تا  17:00 برگزار می‌شود. گردشگران برای ورودی حدودا  3000 بات تایلند برای بزرگسالان و 1500 بات تایلند برای کودکان 4 تا 12 سال میپردازند.

 

شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town)


phuket-old-town

شهر قدیمی منطقه ای است که مورد توجه گردشگران تور پوکت است و جزو بافت تاریخی شهر است.  این منطقه با توجهی که میان گردشگران ایجاد کرده است پوکت را به دو قسمت مدرن و قدیمی تقسیم میکند. شهر قدیمی به دلیل معماری خانه های آن که به سبک چینی-پرتغالی میباشد مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از ساختمان های قدیمی به مغازه ها، هتل ها، رستوران ها و موزه ها تبدیل شده اند. این بخش به دلیل عمارت هایی با معماری قدیمی و باستانی و همچنین بازارهای محلی و غذاخوری های متنوع ،محیطی دنج و دیدنی را برای گردشگران فراهم آورده است. این منطقه نسبت به بافت مدرن از هیاهوی کمتری برخوردار است.

 

بازار واکینگ اِستریت   (Walking Street Market) 


walking-street-market-

خیابان واکینگ پوکت یک بازار شبانه است که هر یکشنبه بعدازظهر در جاده زیبای Thalang در شهر قدیمی پوکت برپا می‌شود. خیابان واکینگ پوکت به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا برخی از غذاهای معمولی جنوب تایلند را امتحان کنند و از صنایع دستی محلی و غرفه‌های هدیه بازدید کنند. این رویداد هفتگی برای حضور خانوادگی مناسب است و با غرفه های اسباب بازی و اجرای موسیقی و سایر اقدامات سرگرم کننده است.
نماهای خانه های رنگارنگ به سبک چینی و پرتغالی با اضافه شدن نورهایی که تغییر رنگ میدهند، پس زمینه ای دوست داشتنی را در این مکان ایجاد می کنند و باعث جذابیت بیشتر این منطقه می‌شوند.

برای آشنایی با بهترین غذاهای سنتی تایلند کلیک کنید.


 

captcha

مطالب مرتبط