جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جزایر فی فی

جزایر فی فی

جزایر فی فی در جنوب تایلند و در نزدیکی پوکت و کرابی قرار دارند. این مجموعه از شش جزیره تشکیل شده است و جزیره‌های فی فی دون و فی فی لی به عنوان دو جزیره معروف‌تر شناخته می‌شوند. این جزایر با آب های بکر و فعالیت‌های پرجنب و جوش، یک مقصد استثنایی برای گذراندن چند روز در تایلند به حساب می‌آیند. علاوه بر این، فی فی سه جزیره دیگر به نام‌های بیدانوک، بیدانای و کو مای فای را در خود جای داده است که به جزیره بامبو نیز شناخته می‌شوند.

 

معرفی جزایر فی فی


 جزایر فی فی

جزایر فی فی به شکلی مشابه ساعت شنی طراحی شده است و از دو بخش که توسط یک نوار باریک به هم وصل شده‌اند، تشکیل شده است. این جزیره از زمان انتشار فیلم "ساحل" در سال 1999 که با بازی لئوناردو دی کاپریو بود، محبوبیت بیشتری به دست آورد. در دسامبر سال 2004، جزایر فی فی تحت تأثیر سونامی قرار گرفتند، اما در مدت کوتاهی به طور کامل بازسازی شد.
جزیره فی فی، مکانی است که "غار وایکینگ" را در خود جای داده است. این جزیره در حقیقت یک صنعت پررونق است که لانه‌های خوراکی پرندگان را عرضه می‌کند. با صخره‌های خیره‌کننده، سواحل سفید پر از شن و جنگل‌های اطراف و آب‌های آبی شفاف، جزیره فی فی یک قطعه زیبا و بهشتی به نظر می‌رسد. بدون وجود جاده‌ها، اکثر جزایر مسکونی هستند و این وضعیت آن را به یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر جهان تبدیل کرده است.

برای آشنایی با دیگر جاذبه های پوکت کلیک کنید.

تاریخچه جزیره فی فی


تاریخچه جزیره فی فی

در گذشته جزایر فی فی به دلیل وجود درخت آتشین یا حرا خاکستری در سرتاسر جزیره، به نام "پولاو آتشین" که به معنای "جزیره آتشین" است، نامیده میشدند. این نام در طول زمان رایج شد و به تدریج به فی فی تغییر کرد. این جزایر در سال‌های اخیر، به ویژه پس از بازسازی سریعی که پس از سونامی سال ۲۰۰۴ در این جزایر انجام شد، توجه بسیاری از گردشگران تور تایلند را به خود جلب کرده‌است.

 

آب و هوا جزایر فی فی


آب و هوا جزایر فی فی

بهترین زمان برای سفر به جزایر فی فی از ژانویه تا می می‌باشد. در این بازه زمانی، هوا گرم است و و بارندگی کم است. در ماه‌های ژوئن تا دسامبر، احتمال بارش و وزش باد بیشتر است و بیشترین بارش‌ها معمولاً در بعد از ظهر و عصر اتفاق می‌افتد. در این ماه‌ها، دمای هوا همچنان حدود 30 درجه سانتی‌گراد است. مزیت فصل بارندگی این است که تعداد گردشگران تور پوکت کمتری است و هتل ها نیز ارزان تر هستند.

 

گشت و گذار در جزایر فی فی


کوه فی فی دون

کوه فی فی دون

فی فی دون به عنوان بزرگترین جزیره در مجموعه جزایر فی فی شناخته می‌شود. مرکز این جزیره روستای پرجمعیت "تون سای" است که پر از بازارها، فروشگاه‌ها، مدارس غواصی و رستوران‌ها است. از این نقطه، می‌توان یک پیاده‌روی بلند به سمت چشم‌انداز کوه فی فی آغاز کرد که به هیچ عنوان نباید از دست داده شود. ارتفاع این نقطه تقریباً ۲۰۰ متر از سطح دریا است و منظره‌ای که ارائه می‌دهد، واقعاً فراموش‌نشدنی است.

 

کوه فی فی لی

کوه فی فی لی

فی فی لی یک جزیره کاملاً محافظت شده و خالی از سکنه است و به خاطر فیلم «ساحل» که لئوناردو دی کاپریو در آن نقش آفرینی می‌کرد، شناخته شده است. در جزیره فی فی لی، می‌توانید خلیج معروف مایا و تالاب فی له را مشاهده کنید که توسط صخره‌های چشمگیر احاطه شده‌اند و هر دو با قایق قابل دسترسی هستند.
لطفا توجه داشته باشید: به منظور احیای طبیعت، دولت تایلند در اکتبر 2018 تصمیم گرفت دسترسی به خلیج مایا را به طور نامحدود ببندد.

 

غواصی در جزایر فی فی

غواصی در جزایر فی فی

جزایر فی فی دارای برخی از بهترین مکان‌های غواصی در جنوب تایلند هستند. غواصی، بهترین راه برای کشف کوه‌های آهکی باشکوه، غارهای عمیق دریا و تماشای ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌های دریایی و مرجان‌ها است. جزایر فی فی دارای بهترین مکان‌های غواصی همچون هین کلانگ، جزیره بامبو، لوه ساما، تالاب پیله و لانگ بیچ است. شما می‌توانید با قیمت 1500 THB لوازم غواصی را در اینجا اجاره کنید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از دنیای زیر آب را تجربه کنید. با غواصی در جزایر فی فی، به دنیایی جدید از زیردریایی‌ها فرو می‌روید و لحظاتی پر از هیجان را تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی با مهیج ترین ورزش های آبی در پوکت کلیک کنید.

کوه‌پیمایی و صخره‌نوردی در کوه فی فی

کوه‌پیمایی و صخره‌نوردی در کوه فی فی

جزایر فی فی، برای علاقه‌مندان به صخره‌نوردی یک مقصد ایده‌آل است. شما می‌توانید از صخره‌های شیب‌دار بالا بروید و از تماشای منظره‌ی فوق‌العاده‌ای که میبینید، لذت ببرید. برج تون سای و هین تاک نیز از جمله بهترین نقاط برای صعود و صخره‌نوردی در این جزایر است. این مکان‌ها با چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی ارائه می‌شوند و شما را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد از صخره‌نوردی در جزایر فی فی دعوت می‌کنند.

 

جزیره بامبو و جزیره پشه

جزیره بامبو و جزیره پشه

جزیره بامبو دارای یک ساحل سفید و زیبا با منظره‌ای خیره‌کننده است. در سمت چپ جزیره بامبو، جزیره پشه‌ها قرار دارد و صخره‌های آهکی عظیمی از زمین برافراز جزیره برجسته شده‌اند. شما می‌توانید در اینجا غواصی کنید و از تجربه‌ای فوق‌العاده در زیر آبهای این منطقه لذت ببرید.

 

زندگی شبانه در جزایر فی فی


بهترین چیز در مورد زندگی شبانه در جزایر فی فی این است که شلخته نیست. جمعیت جوان و پر جنب و جوش در میخانه ها و بارهای اینجا که هر شب تا ساعت 2:00 صبح باز هستند، چیزهای زیادی برای لذت بردن دارند.
یکی از جذابیت‌های بزرگ در زندگی شبانه جزایر فی فی این است که همواره پرانرژی و هیجان است. بارها و کلاب‌های این منطقه هر شب تا ساعت 2:00 بامداد باز هستند و فرصت‌های بی‌شماری را برای سرگرمی و لذت بردن ارائه می‌دهند. اینجا مکانی است که شما می‌توانید از تجربه‌ای بی نظیر در شب همراه با رقص و بهترین موسیقی ها داشته باشید.

 

رگی بار پوکت

رگی بار پوکت

در جزایر فی فی، نوار رگی یک میخانه‌ی منحصر به فرد است که به خاطر برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ موی تای در وسط آن متمایز می‌شود! این میخانه با ارائه پیشنهادهای عالی به مردم، آن‌ها را به حضور در رینگ مرکزی تشویق می‌کند و بسیاری از مشتریان از این فرصت برای شرکت در این مسابقات بهره‌مند می‌شوند. مردم محلی و حتی حرفه‌ای‌ها اغلب به این مکان برای تمرین و سرگرمی می‌آیند و در مسابقات هیجان‌انگیز این رینگ شرکت می‌کنند.

 

رستوران ها و بارها در کنار ساحل


 بار و رستوران ساحلی سان فلاور

Sunflower beach bar and restaurant

این کلبه زیبا با ظاهری، در نزدیکی خلیج لوه دالوم و دقیقاً در ساحل واقع شده است. بانوج و تشک‌هایی که اطراف این ساختمان بامبو و کاهگلی قرار گرفته‌اند، به آن احساس هیپی و اصالت می‌بخشند. موسیقی زنده آکوستیک و نمایش آتش در این مکان، شما را در شب‌ها سرگرم می‌کند.

برای آشنایی با بهترین غذاهای تایلندی کلیک کنید.

Hippies Bar

Hippies Bar

Hippies Bar یک بار و رستوران شیک در شرق تونسای است. این مکان در سونامی سال 2004 ویران شد اما در سال 2011 مجددا بازسازی و بازگشایی شد. این ساختمان کمی بالاتر از ساحل در یک تراس قرار دارد و دارای بنایی ساخته شده از چوب رانش و سایر مواد بازیافتی است. با اجرای موسیقی زنده، دی جی ها و شوهای آتش، این یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن یک شب سرگرم کننده است.

برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه پوکت کلیک کنید.

چگونه به جزایر فی فی برویم؟


چگونه به جزایر فی فی برویم؟

می‌توانید با کشتی یا قایق تندرو از شهرهای پوکت، کرابی و کوه لانتا به جزایر فی فی سفر کنید با قایق تندرو تنها در 45 دقیقه یا با کشتی در 90 دقیقه قابل دسترسی است. اما  بهترین دسترسی به جزایر فی فی از کرابی است. هر روز چندین قایق به جزیره می روند. همین امر در مورد پوکت نیز صدق می کند، که همچنین از تعدادی قایق در روز حرکت می کند. قایق ها از اکتبر تا آوریل از Koh Lanta و Ao Nang حرکت می کنند.
اکثر قایق‌ها در آئو تون سای، پهلو می‌گیرند.  تون سای مرکز جزیره نیز هست: دهکده شلوغ اما همیشه دلپذیر با رستوران ها، مغازه ها و بارهای بی شمار. همچنین یک بار در روز یک کشتی به ساحل Laemtong وجود دارد.

 

حمل و نقل در جزایر فی فی


در جزیره‌ی فی فی وسیله‌ی حمل و نقل عمومی وجود ندارد، به جز چند دستگاه موتورسیکلت که آنها تنها برای حمل و نقل محلی استفاده می‌شوند. همه چیز به راحتی با پیاده‌روی قابل دسترس است. برای انجام فعالیت‌هایی در اطراف جزیره، اغلب به یک قایق دم‌بلند وابسته هستید. همچنین میتوانید از یک گزینه سرگرم کننده دیگر مانند اجاره کایاک بهره ببرید.


 

captcha

مطالب مرتبط