جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای بازدید از پوکت

بهترین زمان برای بازدید از پوکت

پوکت، جزیره‌ای شگفت‌انگیز در تایلند، مکانی که هر ساله گردشگرانی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. با سواحل زیبا، هتل‌های لوکس، فرهنگ محلی جذاب و تجربه‌های غذایی فوق‌العاده، پوکت به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای تعطیلات در جزیره‌های گرمسیری شناخته می‌شود. اما بهترین زمان برای بازدید از این جزیره زیبا کدام است؟

 

چرا باید از پوکت بازدید کنید


چرا باید از پوکت بازدید کنید

تور پوکت، در تایلند، یکی از نقاط توریستی محبوب منطقه است و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند تا زیبایی‌های آن را تجربه کنند. این جزیره زیبا با سواحل آرام و آرامش‌بخش و فعالیت‌های هیجان‌انگیز همچون یک بهشت است.
سواحل پوکت یکی از بهترین مکان های دیدنی پوکت است. هیچ جای تعجبی نیست که بسیاری از مردم بارها و بارها به این جزیره سفر میکنند تا از جاذبه‌های آن شگفت‌زده شوند. می‌توانید در سراسر پوکت، ساحل‌های با ماسه سفید و آب های فیروزه ای را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال صحنه‌های مهمانی و تنوعی از رستوران‌ها و بارهای ساحلی هستید ساحل پاتونگ در ساحل غربی، مقصدی است که باید به آن سر بزنید.
غذاهای تایلندی نیز شهرت جهانی دارند. عطر و طعم خاص آن‌ها شناخته شده است. اگر گرسنگی را احساس کردید، پوکت دارای مکان‌های متعددی برای تجربه غذاهای تایلندی لذیذ است. وجود خوراکی های خوشمزه ای و غذاهای خیابانی در پوکت مانند پد تای و فینگرفود ها و ... ، به هیچ وجه گرسنه نخواهید ماند.
اگر به دنبال ماجراجویی هستید، پوکت مقصدی مناسب برای شماست. این جزیره به عنوان یک مقصد برتر برای علاقمندان به هیجان‌ها در تایلند شناخته شده است.کارهای هیجان انگیز زیادی در اینجا وجود دارد که قلب شما را به تپش می اندازد.علاقه مندان میتوانند از مهیج ترین ورزش های آبی در پوکت لذت ببرند.

 

بهترین زمان برای بازدید از پوکت چه زمانی است؟


بهترین زمان برای بازدید از پوکت

بهترین زمان برای بازدید از پوکت در فصل خشک، از نوامبر تا فوریه است. در این دوره، هوا نسبتاً خنک و خشک بوده و دما بین 23 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد قرار دارد. این فصل همچنین به عنوان فصل اوج گردشگری در پوکت شناخته می‌شود و به همین دلیل، قیمت‌ها به طور کلی بالا هستند. پوکت به دلیل موقعیت جغرافیایی استوایی خود، در طول سال آب و هوای گرمی دارد. این شهر دارای دو فصل است که فصل مرطوب از می تا اکتبر و فصل خشک از نوامبر تا آوریل می باشد که فوریه خشک‌ترین ماه در آن است.
در طول سال، شرایط آب و هوایی تقریباً گرم هستند، اما تفاوت قابل توجهی در میزان بارندگی هر ماه وجود خواهد داشت. با این حال، آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر گرم‌ترین ماه‌ها در سال هستند. با توجه به بادهای موسمی جنوب غربی، دوره سپتامبر تا اکتبر نیز بیشترین رطوبت را دارد. فعالیت‌های شنا و غواصی تنها در فصول غیرموسمی قابل انجام است. حتی در هنگام بارش‌های موسمی، باران به صورت متناوب و به در فاصله زمانی کوتاهی رخ می‌دهد و در بین آن ها آفتاب فراوانی وجود دارد.

 

پوکت در فصل اوج گردشگری


دسامبر تا مارس فصل اوج بازدید از جزیره زیبای پوکت در نظر گرفته می‌شود. این زمان بهترین دوره برای شرکت در تور تایلند و لذت بردن از دریاهای آرام، آسمان آبی و زندگی شبانه در پوکت است. در ژانویه تعداد گردشگران به اوج خود میرسد و به همین دلیل هزینه های پرواز و اقامت در این زمان بالاتر خواهد بود. در این دوره، خشک‌ترین و آفتابی‌ترین روزهای پوکت را تجربه خواهید کرد. همچنین، زندگی شبانه در اوج خود است و گردشگران میتوانند از یک فضای مهمانی کاملاً عالی لذت ببرند.

برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه پوکت کلیک کنید.

ارزان ترین زمان برای بازدید از پوکت


ارزان ترین زمان برای بازدید از پوکت

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از پوکت در بین ماهای جولای و اکتبر است. در این مدت، به دلیل باران‌های شدید در سپتامبر و اکتبر، تعداد کمتری بازدیدکننده وجود دارد. اما این می‌تواند فرصتی عالی برای یافتن معاملات مناسب و یافتن فضایی آرام باشد.
این فصل به طور گسترده‌ای به عنوان لو سیزن یا فصل کم گردشگر شناخته می‌شود و به عنوان بهترین زمان برای بازدید از پوکت در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، در ماه‌های جولای و آگوست، باران‌های شدید با نور آفتاب و باد خنک همراه می‌شوند و هوا را بسیار خوشایندتر می‌کنند. با این وجود، سپتامبر مرطوب‌ترین ماه سال در تایلند است، برای سفر توصیه نمی‌شود.
در این دوره، ساکنان پوکت معمولاً در مراسم‌ها و جشن‌های متنوعی شرکت می‌کنند. مثلاً مسابقه قایق‌رانی بین‌المللی Phuket Raceweek در اواسط ماه جولای در سواحل پوکت برگزار می‌شود که هوای آن بسیار مناسب است. همچنین، رگاتا و جشنواره روح گرسنه در ماه اوت برگزار می‌شود.
علاوه بر مناظر و صداها، گردشگران ممکن است از خرید نیز لذت ببرند. پوکت در طول سال فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید دارد. بین ژوئن تا آگوست، در تایلند یک "فروش بزرگ شگفت‌انگیز" برگزار می‌کند که در آن تقریباً ۱۵,۰۰۰ فروشگاه و ارائه‌دهنده خدمات خود را با تخفیف ۸۰ درصدی به خریداران ارائه می‌دهند.

برای مطالعه راهنمای خرید در پوکت کلیک کنید.

بهترین زمان برای بازدید از پوکت از نظر شلوغی


پس از فصل اوج، زمانی که بیشتر بازدیدکنندگان پوکت را ترک کردند، زمان بسیار خوبی برای سفر به پوکت است. فصل شانه در پوکت در ماه‌های آوریل، می، آگوست و نوامبر مشاهده می‌شود. این فصل به طور معمول پس از سال نو تایلندی یا سونگ کران آغاز می‌شود. دمای متوسط در این بازه زمانی تقریبا 30 درجه است.
بارندگی در این ماه‌ها شدیدتر اما به صورت بازه زمانی کوتاه‌ است و زمان زیادی برای تماشای مناظر، استراحت در کنار استخر هتل و تجربه غروب خیره‌کننده خورشید، وجود دارد.
همچنین این ماه‌ها برای خرید در تعطیلات بسیار مناسب است. یکی از در این زمان ها خطر موج ها و جریان های آب است که برای شنا و سایر تفریحات آبی اصلا مناسب نیست. لطفاً به علائم هشدار دهنده در سواحل توجه کنید و در صورت وجود آنها وارد آب نشوید.

captcha