جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند

خلیج فانگ نگا در تایلند به عنوان یک مقصد سحرآمیز با جزیره‌ های عجیب و غریب شناخته می‌شود. یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه، جزیره مشهور جیمز باند است که با صخره‌های متعادل و غیرعادی خود به یکی از بهترین مناظر خلیج تبدیل شده است.
این جزیره که در زبان تایلندی به نام جزیره ناخن یا "کو تا پو" نیز شناخته می‌شود، نام مستعار خود را از زمان حضور در فیلم "مردی با تفنگ طلایی" در سال 1974 به دست آورد. امروزه، خلیج فانگ نگا به عنوان یک پارک ملی در تایلند شناخته می‌شود که که در آن می‌توانید کایاک سواری کنید و و ده‌ها جزیره شگفت‌انگیز با غارها، جنگل‌های حرا، حیات وحش و حتی دهکده‌ای شناور به نام Koh Panyee را ببینید.
سفر به خلیج فانگ نگا از شهرهای پوکت، کرابی یا خائو لک در یک سفر یک روزه با قایق آسان است و این امکان را به شما می‌دهد تا از جزیره جیمز باند و سایر دیدنی‌های این خلیج را دیدن کنید.
در این راهنما، شما با نحوه رسیدن به این منطقه، بهترین جاذبه‌ها، انتخاب مکان اقامت و سایر اطلاعات مهمی که قبل از سفر باید بدانید، آشنا خواهید شد.

 

جزیره جیمز باند کجاست؟


جزیره جیمز باند کجاست

جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا در جنوب تایلند واقع شده است. از آنجایی که این خلیج یک پارک ملی است، هیچ فرودگاه، هتل یا اقامتگاهی در خلیج وجود ندارد. با این حال گردشگران میتوانند به راحتی از مکان های نزدیک به جزیره جیمز باند با قایق یا کشتی به این منطقه سفر کنند.

 

تاریخچه جزیره جیمز باند


تاریخچه جزیره جیمز باند

در ابتدا، این جزیره با نام Khao Phing Kan شناخته می‌شد و قبل از آنکه به شهرت دست یابد، به عنوان یک منطقه بومی بی سر و صدا در تایلند بود. پس از انتخاب این جزیره برای فیلم مشهور فرانچایز جیمز باند به نام "مردی با تفنگ طلایی"، نام انگلیسی این جزیره به جیمز باند تغییر یافت. از آن زمان، این تغییر شناخت جهانی جزیره جیمز باند را به یک مقصد محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به سینما در سراسر جهان تبدیل کرد.

 

چگونه به جزیره جیمز باند تایلند برویم


رسیدن به جزیره جیمز باند

تنها راه رسیدن به جزیره جیمز باند سفر با قایق است. شما می توانید یکی از گزینه های قایق دم بلند تایلندی، قایق چوبی بزرگ یا قایق تندرو را انتخاب کنید که هر کدام از آن ها گزینه های خوبی هستند. قایق تندرو سریعترین وسیله حمل و نقل به جزیره جیمز باند است و معمولاً برای تورهای کوچکتر و خصوصی تر ارائه میشوند، اما هزینه آن بیشتر است.  حدودا میتوانید یک قایق تندرو با یک نماینده محلی با قیمت 2200 بات برای هر بزرگسال رزرو کنید.
سفر با قایق از طریق خلیج فانگ نگا به خودی خود خیره کننده است و ده ها جزیره صخره ای در همه جهات از دریا خارج می شوند. با این حال، یکی از بهترین قسمت های سفر، کایاک سواری در غارهای آهکی است. این احتمالاً یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های کایاک سواری است که میتوانید در تور تایلند داشته باشید!

 

بازدید از جزیره جیمز باند: چه چیزهایی انتظار می‌رود؟


فروشگاه‌های سوغاتی  در جزیره جیمز باند

زمانی که برای اولین بار به جزیره جیمز باند وارد می‌شوید، قایق در سواحل عقبی از جزیره اصلی، یعنی خائو فینگ کان، پارک می‌شود. خائو فینگ کان جزیره‌ای بسیار منحصر به فرد است که با تپه‌های آهکی پوشیده شده است. یکی از ویژگی‌های بارز آن، صخره‌های متعادلی هستند که به نظر می‌رسد روی آب شناورند. بر خلاف دیگر مناطق تایلند، غواصی در خلیج فانگ نگا به دلیل آب کدر و عدم وجود مرجان مناسب نمی‌باشد.

برای آشنایی با بهنرین مکان های غواصی در تایلند کلیک کنید.

بیشتر تورهای Phang Nga به مدت یک ساعت به شما اجازه می‌دهند که در جزیره جیمز باند باشید. این زمان به شما فرصت می‌دهد تا در ساحل شنا کنید، صخره شناور مشهور را ببینید و بهترین چهره جیمز باند را برای عکس گرفتن انتخاب کنید.
هرچند که جزیره جیمز باند به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش به یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل شده است، اما باید توجه داشته باشید که در بیشتر اوقات روز، این منطقه بسیار شلوغ است، مگر اینکه صبح زود به آنجا بروید.
در جزیره فروشگاه‌های سوغاتی موقتی زیادی وجود دارند. اما لازم به ذکر است که قیمت‌ها در اینجا کمی بالاتر از حد معمول است، بنابراین بهتر است خریدهای خود را در این منطقه محدود نکنید.
برای فرار از شلوغی و گرفتن عکس‌های زیبا، می‌توانید از پله‌های سیمانی به سمت بالا حرکت کنید. به طور معمول در مناظر‌ بالای صخره، تعداد افراد کمتری حضور دارند، در حالی که ناحیه نزدیک به ساحل همواره شلوغ  است و ازدحام جمعیت وجود دارد.

 

گزینه های تور جزیره جیمز باند


بازدید از جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا گزینه های متعددی برای تور فراهم می کند که می توانید در نظر بگیرید.
تورهای قایق : شما فرصتی برای گشت و گذار در اطراف جزیره و تماشای زیبایی های طبیعی آن از زوایای مختلف دارید. این در مورد دیدن آن صخره های آهکی شگفت انگیز است که فیلم مورد علاقه شما از جیمز باند برجسته شده است.
تورهای کایاک سواری : این تورها فعالیت‌های ماجراجویانه‌تری را ارائه می‌دهند، جایی که می‌توانید کارست‌های خیره‌کننده را کشف کنید. از نحوه شکل گیری این سازه های بلند در دوره پرمین - 250 میلیون سال پیش - شگفت زده شوید!
بسته‌های تور ترکیبی : برخی از اپراتورهای تور بسته‌های ترکیبی ارائه می‌دهند که شامل جاذبه‌های دیگر در خلیج فانگ نگا همراه با جزیره جیمز باند هستند. این بسته‌ها برای گردشگران بهترین گزینه‌ها را فراهم می‌کنند.
تورهای خصوصی: اگر تمایل به اجتناب از جمعیت زیاد و لذت بردن از تجربه‌ای شخصی‌تر دارید، تورهای خصوصی به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای شما پیشنهاد می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای یک روز تایلند کلیک کنید.

 

چیزهای بیشتری برای دیدن در خلیج فانگ نگا


در اینجا لیستی از برخی از دیدنی های برتر در خلیج فانگ نگا آورده شده است. شما می توانید بیشتر این مکان ها (به همراه جزیره جیمز باند) را در یک تور یک روزه ببینید:

جزیره Koh Hong

جزیره Koh Hong: نباید با جزیره Koh Hong در استان کرابی اشتباه گرفت، این جزیره زیبا در Phang Nga با ساحل شنی و چندین غار آهکی است که می توانید با کایاک به گشت و گذار بپردازید. این یکی از دیدنی ترین مکان های کایاک سواری در تایلند است، پس آن را از دست ندهید!

جزیره Koh Phanak

جزیره Koh Phanak: یکی دیگر از جزیره های آهکی بزرگ با چندین غار از جمله غار خفاش و غار بستنی که نام خود را از صخره های استالاکتیتی سفید روشن داخل آن گرفته است. در اینجا می توانید حرا و میمون های وحشی را نیز ببینید.

دهکده شناور Koh Panyee

دهکده شناور Koh Panyee: یک دهکده ماهیگیری کوچک بسیار جالب با جمعیتی در حدود 1700 نفر است. این دهکده شناور حدود 200 سال پیش توسط مسلمانان مالایی تأسیس شد و این مکان اغلب به عنوان توقفگاه ناهار در تورهای قایق جیمز باند عمل می کند.

دیدگاه Samet Nangshe

دیدگاه Samet Nangshe : این منظره شگفت انگیز از نظر فنی در خارج از پارک ملی قرار دارد و شما فقط می توانید از طریق زمینی از آن بازدید کنید (نه در تور قایق جیمز باند). با این حال، مناظری زیبا از خلیج فانگ نگا، همراه با جنگل‌های حرا و جزایر بسیار دارد. این یکی از بهترین مناظری است که در هر جای دنیا دیده ام، و طلوع خورشید نیز چشمگیر است.

برای آشنایی با بهترین جزایر و سواحل تایلند کلیک کنید.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره جیمز باند تایلند


بهترین زمان برای بازدید از جزیره جیمز باند تایلند

بهترین زمان برای سفر به جزیره جیمز باند در منطقه دریای آندامان تایلند، از نوامبر تا آوریل است، زمانی که هوا خشک و آفتابی است. این دوره از سال باعث جلب تعداد زیادی گردشگر می‌شود، اما با توجه به تفاوت‌های فصلی، ممکن است انتخاب بهتری باشد.
هوا از ماه می تا اکتبر چندان خوب نیست. روزهای بارانی بیشتر است و در عصرها طوفان مکرر وجود دارد. با این حال، به دلیل کمتر بودن تعداد گردشگران، هنوز هم می‌توانید سفری آرام و لذت‌بخش داشته باشید.
جالب است بدانید که لغو تورهای قایق در جزیره جیمز باند بسیار نادر است؛ این به دلیل واقعیتی است که جزیره در داخل یک خلیج بزرگ قرار دارد که از امواج خشن دریا محافظت می‌کند.
بنابراین در پایان، واقعاً زمان بدی برای بازدید از جزیره جیمز باند وجود ندارد!

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به تایلند کلیک کنید.

نکات کلیدی در هنگام بازدید از خلیج فانگ نگا


حمام: در جزیره جیمز باند، امکان استفاده از امکانات حمام وجود دارد، با این حال احتمال دارد که برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه کمی باشید (پیشنهاد می‌شود مقداری پول نقد همراه داشته باشید). اگر تصمیم به رزرو یک تور با یک قایق چوبی بزرگ بگیرید، توالت نیز درون قایق موجود است. اما لازم به ذکر است که قایق‌های دم بلند تایلندی و قایق‌های تندرو این امکان را ندارند.
سرویس تلفن همراه: در طول گردش در خلیج فانگ نگا، سرویس تلفن همراه خوب است؛ اما وقتی به ساحل جزیره جیمز باند می‌رسیدید، احتمالاً با مشکلاتی مثل از دست دادن سیگنال روبرو خواهید شد، زیرا منطقه اطراف این جزیره با کوه‌های شیب‌دار پر است.

برای مطالعه راهنمای خرید سیم کارت در تایلند کلیک کنید.

پشه‌ها: در سفر ما به خلیج فانگ‌ نگا یا جزیره جیمز باند، خوشبختانه هیچ نشانی از حضور پشه وجود ندارد. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید در مناطق دیگر تایلند مانند پوکت یا کرابی، مواد دافع حشرات  را تهیه کنید. همچنین مالاریا در این منطقه وجود ندارد.
 

captcha

مطالب مرتبط