جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | مهیج ترین ورزش های آبی در پوکت

مهیج ترین ورزش های آبی در پوکت

پوکت، بزرگترین جزیره در تایلند و یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان شناخته می شود که طیف گسترده ای از ورزش های آبی را برای مسافران ارائه می دهد. فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی زیادی در پوکت وجود دارد که می‌توانید در تعطیلات خود از آن لذت ببرید. قایق سواری روزانه، پاراسلینگ، ورزش های اکشن واقعی مانند موج سواری و ... را می توان از انواع تفریحات آبی موجود در این منطقه نام برد. برای داشتن یک سفر سرگرم کننده حتما مهیج ترین ورزش های آبی در پوکت را تجربه کنید.

غواصی 


پوکت جزو 10 مقصد برتر غواصی در جهان است، که دارای مراکز غواصی معتبر متعددی میباشد. تصور کنید که از کنار غارها، صخره‌های زیبا، باغ‌های مرجانی، خرابه‌ها و مناظر زیبایی عبور میکنید و منظره ای از باورنکردنی‌ترین آبزیان مانند ماهی‌های استوایی، اسب‌های دریایی، مانتا و کوسه‌ها و نهنگ و ... مشاهده میکنید. غواصی در پوکت بدون شک می تواند یکی از جادویی ترین تجربیات زندگی شما باشد.

snorkeling

پوکت دارای دو نوع غواصی است، اسنورکلینگ (غواصی در ساحل) و غواصی در دریا. اسنورکلینگ یک ورزش آبی فوق العاده در پوکت است. با انجام این فعالیت آبی می‌توانید در دریای آبی زمردی قدم بزنید، از کنار ماهی‌های بادبانی رنگارنگ بگذرید، کمیاب‌ترین مرجان‌ها را ببینید و از یکی از بهترین ورزش‌های آبی پوکت لذت ببرید. غواصی در ساحل فقط بین نوامبر تا آوریل امکان پذیر است زیرا وزش بادهای موسمی شرایط آب های ساحل را بسیار خطرناک می کند. غواصی در ساحل عمدتاً کم عمق و برای مبتدیان مناسب است. 

scuba-equipmen

غواصی در دریا از محبوب ترین تفریحات آبی به شمار می‌آید. این نوع غواصی در تمام طول سال برای غواصان مبتدی و پیشرفته هر دو امکان پذیر است. غواصی در دریا به شما امکان می دهد از شیرجه زدن در دریای آبی فیروزه ای و شنا با ماهی های رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی لذت ببرید. همچنین اگر فرصت کافی داشته باشید، می توانید نحوه غواصی را یاد بگیرید و گواهینامه PADI خود را نیز دریافت کنید. برای خرید وسایل غواصی نیز میتوانید به یکی از فروشگاه های اطراف ساحل مراجعه نمایید.

sea-kayaking

کایاک سواری 


کایاک سواری می‌تواند هیجان‌انگیزترین راه برای تماشای زیبایی‌های طبیعی تایلند و برای گشت و گذار در داخل و اطراف مناطق پر آب این جزیره باشد. با کایاک سواری، می توانید از تماشای جاذبه های گردشگری تایلند، مناظر چشم نواز، حیات وحش جنگل های حرا، غارهای دریایی، کارست های آهکی، صخره ها و جزایر عجیب و غریب لذت ببرید.

کایاک سواری در تمام طول سال امکان پذیر است اما بهتر است در طول فصل باران های موسمی از ماه می تا اکتبر از آن اجتناب کنید.

surfing

موج سواری


موج سواری یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین ورزش های آبی است که در تور تایلند میتوانید تجربه کنید.  بیشتر موج سواری ها در امتداد ساحل غربی این جزیره انجام می شود، زیرا امواج در این مناطق زیاد نیستند و برای مبتدیان عالی است. بهترین زمان برای موج سواری در پوکت از ماه می تا اکتبر است. 
همچنین در برخی از سواحل مربیانی حضور دارد که به شما آموزش میدهند و شما را راهنمایی میکنند. حتی اگر قبلا هرگز این فعالیت را انجام نداده اید میتوانید این ورزش آبی را امتحان کنید.

kitesurfing

کایت سواری


کایت‌سواری محبوب‌ترین فعالیت آبی در پوکت است! شما میتوانید بر روی یک تخته نرم که یک بادبادک بزرگ قابل هدایت به آن وصل شده است، سوار امواج شوید. کایت سواری یکی از هیجان انگیزترین ورزشهای آبی پوکت محسوب می‌شود که مطمئنا تجربه ای بی نظیری برای شما خواهد داشت. فقط مطمئن شوید که با یک مربی خبره کایت سواری می کنید. 

jet-skiing

جت اسکی


برای آن دسته از غیرشناگران که می خواهند نهایت هیجان را در دریا تجربه کنند، هیچ چیز هیجان انگیزتر از جت اسکی نیست.  جت اسکی مانند دوچرخه سواری روی دریا است. هنگام گشت و گذار با وسیله نقلیه آبی در آب های نیلگون دریای آندامان، نسیم ملایمی را روی صورت خود احساس خواهید کرد که حس شگفت انگیزی را به شما القا می کند. تقریباً در تمام سواحل پوکت جت اسکی وجود دارد، اما بدون شک پاتونگ یکی از محبوب ترین و بهترین سواحل برای ورزش های آبی، به ویژه جت اسکی است.

wake-boarding

ویک برد


Wake boarding یکی دیگر از فعالیت های سرگرم کننده ای است که بسیار شبیه به موج سواری و جت اسکی می باشد و به مهارت در شنا و تمرکز بر تعادل بدن نیاز دارد. در این فعالیت ورزشی، روی تخته ای که با طناب به قایق تندرو متصل است، تعادل خود را برقرار می کنید و بر امواج دریا سوار می شوید. هنگامی که هنر تعادل و سوار شدن بر امواج را یاد گرفتید، از هیجان واقعی این کار لذت خواهید برد!  توجه داشته باشید که هنگام انجام این فعالیت از کفش و لباس راحت استفاده کنید.

flybording

فلای بورد


فلای بورد یکی از جدیدترین ورزش‌های آبی است که در تور پوکت میتوانید تجربه کنید و در زمره ورزش‌های سخت قرار می‌گیرد. در این ورزش آبی با کمک موتور جت قدرتمندی که به پاهایتان متصل می شود، می توانید بر روی دریا شناور شوید. آب با سرعت بالا که از میان لوله ها فوران می کند به شما کمک می کند تا در حین انجام حرکات نمایشی در هوا مانور دهید. این فعالیت آبی یکی از سخت ترین و چالش برانگیزترین ورزش های آبی در پوکت است و برای کسانی که به دنبال افزایش آدرنالین هستند ایده آل است .ناگفته نماند که ساحل پاتونگ یکی از بهترین سواحل پوکت برای فلای بورد است.

parasailing

پاراسلینگ


پاراسلینگ به شما امکان می دهد لذت پرواز را از منظره چشم پرندگان دریا تجربه کنید. در این ورزش آبی، یک چتر نجات به یک قایق تندرو متصل می شود که شما را در امتداد خط ساحلی در حالی که بر روی دریا شناور می شوید، می برد. این یک فعالیت عالی برای زوج ها و خانواده ها است تا در کنار هم از آن لذت ببرند. ماه های اردیبهشت تا اوایل مهر بهترین زمان برای لذت بردن از این فعالیت آبی است. در این ماه ها دریا آفتابی و آرام بوده و جریان های باد نیز به ایجاد شرایط ایده آل برای پاراسلینگ کمک می کند.

banana-riding

بنانای پوکت؛ تجربه موز سواری در دریای آندامان


بنانای پوکت یکی از ساده ترین و در عین حال لذت بخش ترین ورزش های آبی در پوکت است که کودکان نیز میتوانند از آن لذت ببرند. یک قایق بادی به شکل موز به یک قایق تندرو متصل است که آن را در اطراف دریای آندامان می برد. علاوه بر یک مربی، قایق می تواند 6 تا 8 نفر را در خود جای دهد. برای کسانی که به دنبال یک فعالیت هیجان انگیز با قیمت عالی هستند، قایق های موزی یکی از بهترین گزینه ها برای فعالیت‌های آبی هستند.

starboard-paddle

استند آپ پادلبوردینگ


مردم ممکن است با موج سواری آشنا باشند، اما پادلبوردینگ یا Stand Up Paddle چیست. پادلبوردینگ یا پارو زدن ایستاده یک فعالیت ماجراجویی بسیار محبوب در پوکت است. این ورزش به مهارت های تعادل بدن و آمادگی جسمانی نیاز دارد، اما هر کسی می تواند به سرعت یاد بگیرد. تخته های SUP معمولاً 9 تا 12 فوت طول دارند و به اندازه کافی پهن و ضخیم هستند تا وزن فردی را که بر روی تخته ایستاده تحمل کنند. نبرد با امواج در حین موج سواری و پارو زدن در میان آنها سرگرم کننده خواهد بود. می‌توانید تجهیزات پادلبوردینگ را از مغازه های اطراف ساحل اجاره کنید. افراد در تمامی سنین می توانند در این ورزش شرکت کنند و از آن لذت ببرند.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

fishing

ماهیگیری 


یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای ماهیگیری جزیره پوکت است، جایی که بازدیدکنندگان این شانس را دارند که از هیجان ماهیگیری و شکارهای بزرگ در یک محیط سرسبز استوایی لذت ببرند. برای کسانی که علاقمند به انجام فعالیت های تفریحی در پوکت هستند ماهیگیری گزینه ایده آلی محسوب میشود. ماهیگیری، ورزشی آرام و در عین حال رقابتی وسرگرم کننده است. در پوکت، مکان‌های ماهیگیری متعددی وجود دارد که ماهیگیران می‌توانند ماهی‌های باورنکردنی مانند مارلین آبی و سیاه، تروالی، ماهی بادی، کوسه مرجانی، دورادو، ماهی تیغ، رنگین کمان، ماهی تن سگ دندان، ماهی خال مخالی، جک، اره‌ماهی و بسیاری دیگر را صید کنند. 
جزایر راچا یای، راچا نوی و فلات قاره 3 مقصد برای ماهیگیری در پوکت هستند که اکثر قایق های ماهیگیری به آنجا می روند. شما می‌توانید یک قایق اجاره کنید و مدتی را صرف ماهیگیری نمایید. 


 

captcha

مطالب مرتبط