آرزوی شما را برآورده میکنیم!
arezoosafar.com
سوخومویت بانکوک

سوخومویت بانکوک

تایلند - بانکوک 1403/04/17

بانکوک، پایتخت پرجنب و جوش تایلند، با آثار تاریخی و فرهنگی بی‌شمارش، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. در میان تنوع شگفتی‌های این شهر، گذرگاه سوخومویت به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های آن به شمار می‌آید. با امتدادی بیش از 490 کیلومتر، این جاده از جنوب شرقی بانکوک تا کامبوج امتداد دارد و به عنوان یکی از طولانی‌ترین جاده‌های اصلی جهان شناخته می‌شود. اگر اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا شگفتی‌های شلوغ‌ترین گذرگاه پایتخت تایلند را کشف کنند.

جاده سوخومویت در بانکوک و تایلند


جاده سوخومویت در بانکوک و تایلند

جاده سوخومویت در بانکوک قسمتی از یک جاده اصلی در تایلند است که از مرکز شهر به سمت مرز کامبوج ادامه دارد و طول این جاده آن را به یکی از طولانی ترین جاده های کشور تبدیل کرده است. این جاده با ساختمان‌های بلند و فروشگاه‌های رو به خیابان شناخته شده و به عنوان یک خیابان تجاری اصلی در بانکوک شناخته می‌شود. این منطقه و خیابان‌های فرعی آن که به عنوان سوخومویت شناخته می شوند، از ناحیه مرکزی شهر تا حومه شهر برینگ امتداد دارد. این منطقه در طول روز و شب پر از مردم محلی، مهاجران و گردشگران تور تایلند است.

 

سوخومویت: مقصد پرجنب‌وجوش بانکوک


جاده پرخروش سوخومویت به عنوان یک مقصد پرجنب‌وجوش, طولانی ترین گذرگاه شهر است که در بخش تجاری و مسکونی اصلی بانکوک، واقع شده است. این جاده با طول 490 کیلومتر، یکی از طولانی ترین جاده های اصلی جهان است.
در سوخومویت، شما به راحتی می توانید غذاهای خیابانی تایلندی، بارهای دیدنی روی پشت بام، کلاب های شبانه و رستوران های بسیار خوب تایلندی را پیدا کنید. چه عاشق غذا باشید، چه اهل مهمانی، یا در جستجوی یک گوشه دنج برای استراحت، سوخومویت بانکوک چیزی برای همه دارد.

 

غذا خوردن در سوخومویت بانکوک


غذا خوردن در سوخومویت بانکوک

وقتی به سوخومویت بانکوک سر می‌زنید، با تنوع بی‌نظیری از بهترین غذاهای تایلندی مواجه می‌شوید. این خیابان همچون سایر خیابان‌های شهر، پر از فروشندگانی است که از مرغ سوخاری گرفته تا سوم توم تند و دیگر لقمه‌های سریع عرضه می‌کنند.
فودکورت ها در مراکز خرید را نادیده نگیرید، جایی که کیفیت آنها بسیار بالاتر از آنچه انتظار دارید است. مرکز خرید Emporium دارای چندین رستوران و فروشگاه های غذایی است و مرکز خرید ترمینال 21 دارای یک فودکورت در طبقه پنجم  است که یکی از بهترین ها مکان ها برای غذاخوردن در بانکوک است .
برای تجربه‌ی غذاهای سنتی هند، Rang Mahal در بالای هتل رامبراند Soi 18 را امتحان کنید. از جمله بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن می‌توان به Kuppadeli (داخل امپوریوم)، Nadimos (لبنانی) و نانوایی وگانری در نزدیکی پارک Benjasiri اشاره کرد .
از بهترین رستوران‌های بانکوک در Sukhumvit Soi 11 می‌توان به رستوران بوراپا با غذاهای تایلندی شرقی و شمالی، رستوران Limoncello با غذاهای ایتالیایی عالی و رستوران Oskar Bistro با غذاهای دریایی اشاره کرد. همچنین، رستوران پاستل با منوی مدیترانه ای و رستوران Rosabieng با غذاهای کلاسیک تایلندی و رستوران Cabbages & Condoms انتخاب‌های عالی دیگری برای تجربه غذاخوردن در این منطقه هستند. 

 

خرید در جاده سوخومویت


خرید در جاده سوخومویت

یکی از تجارب بی‌نظیر در تور بانکوک، خرید در مراکز خرید سوخومویت است. این منطقه، که قلب تجارت و خرده‌فروشی بانکوک است، میزبان از بازارهای شبانه تا مجلل‌ترین مراکز خرید، گنجینه‌ای از تنوع فرهنگی و تجربه‌های خرید فراوان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. از بهترین مراکز خرید بانکوک در منطقه سوخومویت عبارتند از:

 

ترمینال 21

ترمینال 21 یکی از بهترین مراکز خرید تایلند در منطقه سوخومویت بانکوک است که با طراحی شگفت‌انگیز و تنوع بی‌نظیر فضاهایش، تجربه‌ای متفاوت و جذاب از خرید و تفریح ارائه می‌دهد. این مجموعه بیش از 600 فروشگاه را در پنج طبقه فراهم کرده است، هر یک با تم و سبک معماری خود که از شهرهای مختلف جهان الهام گرفته‌اند. ترمینال 21 در موقعیت ایده آلی بین سوخومویت 19 و 20 قرار دارد و به ایستگاه Asok BTS و ایستگاه MRT سوخومویت متصل است. این امر رفت و آمد به و از این مرکز خرید سوخومویت را آسان می کند.

 

EmQuartier & Emporium

اگر به دنبال یک تجربه خرید مجلل در سوخومویت هستید، به منطقه EM بروید، جایی که مراکز خرید برجسته‌ای مانند EmQuartier و Emporium واقع شده‌اند. این مراکز خرید شامل مجموعه‌ای چشمگیر از برندهای بین‌المللی از جمله Chanel، Dior، Prada  Dolce & Gabbana و  Jimmy Choo هستند. EmQuartier و Emporium در منطقه Phrom Phong واقع شده‌اند و ایستگاه BTS Phrom Phong که در وسط آن‌ها قرار دارد.
EmQuartier به سه منطقه "کوارتیر شیشه ای"، "کوارتیر هلیکس" و "کوارتیر آبشار" تقسیم می‌شود که هر کدام با فضای داخلی خاص و جذابیت خودشان مسافران را مجذوب خود می‌کند.  Emporium یکی از مراکز خرید معروف در بانکوک است که برخی از بهترین برندهای طراحی جهان را در خود جای داده، همچنین دارای یک سینما با نمایشگرهای لوکس و فضای نمایشگاهی است.

 

بازار شبانه سوخومویت

با غروب خورشید،یکی از بازارهای شبانه تایلند به نام بازار شبانه سوخومویت زنده می‌شود. در فاصله یک کیلومتری جاده نانا، بازاری زنده و پرانرژی با پیاده‌روها و غرفه‌های فروش لباس، لوازم جانبی، محبوب‌ترین سوغاتی‌های تایلند و غذاهای خیابانی خوشمزه برای شما امکان یک تجربه فراموش‌ناپذیر را فراهم می‌کند. این بازار هر عصر از ساعت 5 شروع می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. موقعیت ایده‌آل این بازار بین ایستگاه‌های نانا و آسوک بی‌تی‌اس واقع شده است و با پیاده‌روی حدود ۵ دقیقه می‌توانید از هر ایستگاه به آنجا برسید.

 

مرکز خرید Gateway Ekamai 

مرکز خرید Gateway Ekamai انتخابی مناسب برای خریدارانی است که به دنبال تجربه‌ی خرید مقرون به صرفه هستند. این مرکز خرید از طریق یک پیاده‌رو از ایستگاه قطار هوایی Ekamai BTS به راحتی قابل دسترسی است. این مرکز خرید با سبک ژاپنی متمایز خود، دارای انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌های ژاپنی مقرون به صرفه و سوپرمارکت 24 ساعته است.
مرکز خرید Gateway Ekamai  دارای طبقه‌های مختلفی است که به اقسام محصولات و خدمات مختلف اختصاص داده شده‌اند. از جمله یک طبقه بهداشتی و آرایشی، یک طبقه بوتیک لباس و یک بخش IT که میزبان فروشندگان بزرگ فناوری است. 

 

مکان‌هایی برای اقامت در سوخومویت


 اقامت در سوخومویت

در سوخومویت، منطقه‌ای معروف برای فعالیت‌های و تفریحات شبانه بانکوک، گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد. اگر به دنبال یک مکان با در نزدیکی تفریحات شبانه در بانکوک هستید، Soi 4 یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در این منطقه، هتل‌های مختلفی وجود دارد که امکانات متنوعی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، هتل Ibis و Novotel با قیمت‌های معقول، مکانی عالی برای اقامت در تایلند هستند. این هتل‌ها دسترسی آسانی به مراکز خرید و رستوران‌های معروفی که تا شبانه‌روز باز می‌مانند، دارند.
برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای لوکس‌تر هستند، هتل‌هایی همچون Landmark و Marriott واقع در نزدیکی Soi 4 انتخاب خوبی هستند. این هتل‌ها امکاناتی از جمله استخرهای زیبا، سرویس اتاق با کیفیت و رستوران‌های با منوی باز، اقامت شما را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کند.
با توجه به محدودیت‌های بودجه و سلیقه شخصی، گزینه‌های متعددی برای اقامت در منطقه سوخومویت در بانکوک وجود دارند. در ادامه چند مورد از بهترین هتل های بانکوک در منطقه سوخومویت را معرفی میکنیم:

•    رادیسون بلو پلازا بانکوک
•    Sofitel Bangkok Sukhumvit
•    Okura Prestige Bangkok
•    ترمینال گراند سنتر پوینت 21 بانکوک
•    شرایتون گراند سوخومویت
•    هتل کارلتون سوخومویت بانکوک
•    هایت ریجنسی سوخومویت بانکوک

 

جاذبه های دیدنی سوخومویت


از آنجایی که سوخومویت یکی از مناطق مدرن شهر بانکوک است، جاذبه های گردشگری سنتی زیادی ندارد. اگرچه تایلند و سایر مناطق بانکوک به خاطر معابد زیبا و کاخ های تاریخی شهرت دارند، اما آنها را در اینجا در میان آسمان خراش ها و مراکز خرید نخواهید یافت. با این حال، برخی از جاهای دیدنی بانکوک وجود دارد که باید سعی کنید در حین کاوش در منطقه از آن‌ها دیدن کنید تا احساس بیشتری نسبت به فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد سوخومویت داشته باشید. در ادامه به برخی از برترین جاذبه های سوخومویت اشاره می‌کنیم:

جاذبه های دیدنی سوخومویت

 

پارک بنجاسیری 

پارک بنجاسیری، واقع در نزدیکی ایستگاه Phrom Phong BTS، یکی از فضای سبز پرطرفدار و محبوب در بانکوک است. این پارک به‌رغم اندازه نسبتاً کوچک خود، امکانات متنوعی را برای انواع فعالیت‌ها فراهم می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به تجهیزات ورزشی عالی، پیست دویدن و یک دریاچه مرکزی زیبا اشاره کرد که با درختان سرسبز احاطه شده است.
یکی از ویژگی‌های جذاب پارک بنجاسیری، مجسمه‌های هنر مدرنی است که در سراسر پارک به نمایش گذاشته شده‌اند. قدم زدن در پارک و تماشای این آثار هنری تجربه‌ای دلنشین و آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌شود در طول بازدید خود، بستنی بخرید و در حین قدم زدن از زیبایی‌های پارک لذت ببرید.

 

موزه خانه Kamthieng 

موزه خانه Kamthieng، که در میان آسمان‌خراش‌های اطراف ایستگاه BTS Asok قرار دارد، یک نمونه زیبا و بازسازی شده از خانه‌های سنتی تایلندی است که از چوب ساج ساخته شده‌اند. این موزه فرصتی بی‌نظیر برای فرار از شلوغی شهر و تجربه فرهنگ و تاریخ غنی تایلند فراهم می‌کند.
بازدیدکنندگان می‌توانند در اینجا به نگاهی دقیق به زندگی سنتی روستایی تایلند بپردازند. از لحظه ورود، زیبایی و سادگی خانه‌های چوبی سنتی شما را مسحور می‌کند. در داخل موزه، مجموعه‌ای از مصنوعات و اشیاء تاریخی به نمایش گذاشته شده‌اند که هر یک داستانی از گذشته‌ی این سرزمین زیبا را روایت می‌کنند.

 

Flight Experience Bangkok 

Flight Experience Bangkok در طبقه دوم مرکز خرید Gateway Ekamai واقع شده است و یک شبیه‌ساز پرواز بسیار واقعی ارائه می‌دهد که شما را به سرتاسر جهان می‌برد. این شبیه‌ساز به شما امکان می‌دهد تا از هزاران فرودگاه مختلف پرواز کنید و حتی شرایط آب و هوایی مختلف را برای تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر و چالش‌برانگیزتر انتخاب نمایید. شما می‌توانید بین بسته‌های نیم ساعته و یک ساعته که محبوب‌تر هستند انتخاب کنید و از یک جلسه آموزشی با هدایت یک خلبان واقعی لذت ببرید. 

 

زندگی شبانه سوخومویت


زندگی شبانه سوخومویت

سوخومویت، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های بانکوک، به خاطر زندگی شبانه فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. این منطقه، مملو از سالن‌های مجلل و کلاب‌های شبانه بانکوک است که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند لحظات خوبی را در آنجا تجربه کند. برای کسانی که به دنبال یک شب شیک و لوکس هستند، سالن‌های مجلل و شیک سوخومویت با فضای زیبا و نوشیدنی‌های متنوع، گزینه‌ای عالی هستند. شما می‌توانید بهترین لباس‌های خود را بپوشید و از شبی فراموش‌نشدنی در این مکان‌ها لذت ببرید.در ادامه برخی از بهترین نقاط برای تفریح شبانه در سوخومویت معرفی می‌کنیم:

 

Levels Club & Lounge 

اگر به دنبال تجربه‌ای کامل از زندگی شبانه در یک مکان هستید، حتماً به Levels Club & Lounge سر بزنید. این محل شامل سه بخش مجزا است که ترکیبی از یک بار، یک سالن و یک کلوب را در خود جای داده است. معمولاً موسیقی هاوس در اینجا پخش می‌شود، اما کلوب میزبان دی‌جی‌های مختلفی است که انواع میکس‌های متنوع را اجرا می‌کنند. بار تراس، که در طبقه ششم واقع شده، مناظر زیبا و بی‌نظیری از منطقه سوخومویت را به نمایش می‌گذارد.

 

Octave Rooftop Lounge & Bar 

برای تجربه مناظری وسیع و پانورامای بانکوک، حتماً سری به Octave Rooftop Lounge & Bar بزنید و از کوکتل‌های خوشمزه لذت ببرید. این بار در طبقه 45 هتل ماریوت بانکوک سوخومویت قرار دارد و چندین طبقه را به خود اختصاص داده است. هنگام امتحان کردن مجموعه‌ای از کوکتل‌های خاص، می‌توانید به چشم‌اندازهای جاده شلوغ سوخومویت خیره شوید. در بالاترین نقطه، نوار دایره‌ای شکلی وجود دارد که چشم‌انداز 360 درجه کامل و بدون مانعی از شهر ارائه می‌دهد.

 

بیم 

بیم یک کلاب رقص زیرزمینی به سبک است. این باشگاه پر جنب و جوش دارای یک زمین رقص بزرگ و یک محیط مهمانی فوق العاده است که با کمک یک نمایش لیزر LED خیره کننده و دستگاه مه ایجاد شده است. بلندگوها موسیقی عمیق تکنو و هاوس را از مجموعه ای از دی جی های بین المللی پخش می کنند. این یک انتخاب محبوب برای مهمانی آخر شب در منطقه سوخومویت است.

 

حمل و نقل عمومی در سوخومویت


حمل و نقل عمومی در سوخومویت

یکی از ویژگی‌های برجسته منطقه سوخومویت، وجود سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته از جمله قطار هوایی BTS، مترو و خط آهن فرودگاه است. این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی در سوخومویت حرکت کرده و به سایر نقاط شهر به سرعت دسترسی داشته باشید.

برای مطالعه راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند کلیک کنید.

•    قطار هوایی : خط BTS سوخومویت از غرب به شرق در امتداد جاده سوخومویت امتداد دارد. 
•    مترو : ایستگاه سوخومویت MRT در خط آبی MRT دسترسی به مرکز منطقه سوخومویت در مرکز شهر را فراهم می‌کند و تنها سه دقیقه پیاده از ایستگاه Asok BTS فاصله دارد .
•    پیوند ریلی فرودگاهی : پیوند ریلی فرودگاه یک قطار مسافربری از فرودگاه سووارنابومی است که مسافران را به ایستگاه BTS Phaya Thai در Skytrain و Phetchaburi MRT در مترو متصل می‌کند.

 

ثبت دیدگاه برای این مطلب