جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بهترین جاهای دیدنی بانکوک

بهترین جاهای دیدنی بانکوک

بانکوک، پایتخت تایلند، با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که به دلیل وجود معابد و قصرهای باشکوه، زندگی شبانه پر جنب و جوش، مراکز خرید متنوع و کلاب های شبانه سالانه پذیرای گردشگرانی از اقصی نقاط جهان است. جاذبه های گردشگری بانکوک نه تنها فرهنگ کشور تایلند را در بهترین حالت خود منعکس می کنند، بلکه تجربه سفر هیجان انگیز را نیز ارائه می دهد. در این مقاله بهترین جاهای دیدنی بانکوک که در سفر به تایلند حتما باید از آنها دیدن کنید، معرفی میکنیم: 

کاخ بزرگ   |   The Grand Palace


the-grand-palace

کاخ بزرگ در بانکوک، امروزه به عنوان مشهورترین جاذبه توریستی در بانکوک شناخته می شود که هر بازدید کننده ای باید در سفر خود به بانکوک در تور تایلند از آن بازدید کند. از زمانی که این کاخ ساخته شد، به مدت 150 سال به عنوان خانه پادشاه تایلند و در نقش یک اقامتگاه سلطنتی عمل کرد. اما اکنون فقط برای مناسبت ها یا مراسماتی خاص از آن استفاده می شود.
کاخ بزرگ به 3 منطقه اصلی تقسیم می شود. صحن بیرونی جایی است که می توانید معبد بودای زمردی را در آن ببینید، مجسمه یشم سبز که به طرز بی عیب و نقصی حک شده و در میان زیور آلات طلاکاری شده در این بخش به نمایش گذاشته شده است قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد!
 صحن میانی جایی است که بیشتر ساختمان های مسکونی و ایالتی مهم در آن قرار دارند و صحن داخلی منحصراً برای پادشاه، ملکه و همسرانش طراحی شده است.
توجه داشته باشید که هنگام بازدید از این کاخ باید لباس مناسب بپوشید! پوشیدن هر لباس بدون آستین یا کوتاه ممنوع است! ساعت کار این کاخ زیبا برای عموم از ساعت 8:30 صبح تا 15:30 است و هزینه ی ورودی آن 500 بات در نظر گرفته شده است. پانتئون سلطنتی در معبد بودای زمرد تنها یک روز در سال، در 6 آوریل باز است.

 

محله چینی‌ها |  China Town


china-town

محله چینی ها، در جاده یائومارت قرار دارد و یکی از مکان های گردشگری محبوب در بانکوک است. در واقع این منطقه، محل زندگی یک جامعه بزرگ از اقوام چینی در تایلند است. شما می توانید از هزاران مغازه طلا فروشی، پوشاک، منسوجات، سوغاتی و... در حین پیاده روی و گشت و گذار در این محله بازدید کنید. 
اگر اهل غذا خوردن هستید، این محله قطعا برای شما جذاب خواهد بود، زیرا در طول شب می توانید غذاهای بسیار خوشمزه خیابانی چینی را در محله چینی ها پیدا کنید. 

 

سرگیجه و ماه |   Vertigo and Moon


vertigo-and-moon

رستوران Vertigo & Moon در طبقه 61 هتل Banyan Tree Bangkok واقع شده است و منظره 360 درجه فوق العاده ای از خط افق بانکوک و نمای زیبای شهر ارائه می دهد. جایی که برای افزایش آدرنالین خود میتوانید در  «Moon Walk» با کف شیشه‌ای قدم بگذارید.
این رستوران یک محیط فوق العاده برای زوج ها است . در این رستوران میتوانید انواع نوشیدنی ها  از کوکتل های عجیب و غریب گرفته تا نوشیدنی های غیر الکلی را سفارش دهید. 

بهترین زمان برای بازدید از این فضا، هنگام غروب خورشید است. منوی غذای این رستوران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و شامل انواع غذاهای دریایی و استیک های درجه یک است.

برای آشنایی با بهترین رستوران های تایلندی کلیک کنید.

معبد بودای زمردی |  Wat Phra Kaew


wat-phra-kaew

Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردی، در بخش قدیمی شهر گراند پالاس واقع شده است و یکی از معابد شگفت انگیز بانکوک محسوب میشود. بسیاری فکر می کنند که این مکان یک معبد بودایی است، اما در واقع یک کلیسای کوچک سلطنتی است. این معبد در سال 1783 ساخته شد و بودای زمرد معروف در محوطه آن نگهداری می شود. مردم تایلند معتقدند بودای زمردی برای کشور رفاه به ارمغان می آورد و از مردم محافظت می کند. ارتفاع این بودا حدود 66 سانتی متر است و به زیبایی از یک سنگ یشم تراشیده شده است.
هیچ کس به جز پادشاه تایلند و ولیعهد نمی تواند مجسمه را لمس کند. سه بار در سال (تابستان، زمستان و فصل بارندگی)، مراسم مهمی انجام می‌شود، جایی که پادشاه شنل دور مجسمه را عوض می‌کند تا در هر فصل برای کشور خوش‌بختی به ارمغان بیاورد.
توجه داشته باشید که هنگام بازدید از این معبد لباس مناسب داشته باشید و پوشیدن لباس بدون آستین یا کوتاه ممنوع است. این مکان از ساعت 8:30 تا 15:30 و در تمام طول هفته فعال است و هزینه ورودی  آن 500 بات است.

 

شهربازی دریم ورلد | Dream World


dream-world

بازدید از پارک دریم ورلد یک روز مفرح و سرگرم کننده را برای گردشگران در بانکوک فراهم کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، فانتزی‌های کودکان در این پارک به واقعیت تبدیل می‌شوند. دریم ورلد از سه بخش دریم ورلد پلازا، منطقه پرماجرا و باغ رویایی منطقه خیالی تشکیل شده است و کودکان می‌توانند در سرزمین برفی سورتمه سواری کنند و یا فرشته برفی بسازند، سوار ترن هوایی به بالای کوه فضایی شوند و با سیندرلا و پوکاهونتاس ملاقات کنند.
موسیقی شادی در سرتاسر پارک پخش می‌شود که در کنار مجموعه‌ای از باغ‌های آراسته، گل‌ها و آب‌نماها چشم انداز زیبایی را به ارمغان می آورد. سواری‌های جذاب‌تری شامل وسایل مورد علاقه قدیمی مانند Space Mountain، ترن هوایی که در تاریکی زمین می‌چرخد و کشتی وایکینگ‌ها در این مجموعه وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین وسایل سواری این پارک، یک ترن هوایی نسبتاً مدرن به نام اسکای است.
همچنین چندین نمایش مانند نمایش حیوانات و نمایش شیرین کاری در طول روز برگزار می شود. بعدازظهرها نیز یک رژه خیابانی پر جنب و جوش در امتداد معابر پارک اجرا می شود که از نکات برجسته در Dream World است. 

دریم ورلد تایلند که در میان خانواده‌های محلی محبوب است، در آخر هفته‌ها شلوغ‌ترین مکان برای بازدید است، اما صف‌های انتظار برای تهیه بلیت به ندرت بیش از 10 دقیقه می رسد. این پارک موضوعی در حدود 17 کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بین المللی Don Mueang قرار دارد. هزینه ورودی حدود 1100 بات است. اگر می‌خواهید از تمام امکانات پارک موضوعی لذت ببرید، می‌توانید بلیت های ویژه را انتخاب کنید که هزینه آن از 1125 بات شروع می‌شود.

 

مزرعه و باغ وحش تمساح‌ها |  Samutprakarn Crocodile Farm and Zoo


samutprakarn-crocodile-farm

مزرعه و باغ وحش کروکودیل Samut Prakan واقع در جاده تای بان در تامبون تای بان قرار دارد و از طریق جاده قدیمی سوخومویت، قابل دسترسی است. در مزرعه کروکدیل بیش از 60000 کروکودیل در اندازه های مختلف پرورش داده می شود ،هر روز از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر فعال است و نمایش های تمساح ها در آن برگزار می شود. نمایش های دیگری در ساعت 12:00 صبح و 5:00 بعد از ظهر نیز در این مجموعه برگزار می شود. همچنین این باغ‌وحش خانه‌ای برای ببرها، شامپانزه‌ها، گیبون‌ها، لاک‌پشت‌ها، مارها، پرندگان، شترها، اسب آبی، گوزن‌ها و ماهی‌ها است. علاوه بر این یک موزه از دایناسورها وجود دارد که در آن اسکلت‌ها و مدل‌ دایناسورها به نمایش گذاشته شده است. این باغ وحش همه روزه از ساعت 7:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر باز است. ورودی برای بزرگسالان 300 بات و برای کودکان 200 بات است. 

 

شکم‌گردی خیابانی در بانکوک | Bankok Street foods


bankok-street-foods

غذاهای خیابانی یکی از ناب‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با فرهنگ محلی است و به نوعی سفر به بانکوک بدون تست غذاهای خیابانی سفری ناقص است. با این حال، برای خارجی ها و گردشگرانی که تازه وارد شهر شده اند، توصیه میکنیم با احتیاط بیشتری این غذاها را امتحان کنند. به هر کجای شهر که بروید، غرفه های اغذیه فروشی به وفور دیده می شود و در مناطق شلوغ، تعداد بیشتری از آنها را خواهید دید. برخی از فروشندگان خیابانی به صورت گروهی فعالیت می کنند، به خصوص در بازارهای محلی، به این معنی که می توانید هر شب به یک مکان بروید و غذای متفاوتی را انتخاب کنید. برخی حتی به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند.
سالاد پاپایا، برنج سرخ شده، پد تای کونگ، انواع نودل ها با میگو، مرغ بخارپز روی برنج،سیخ مرغ کبابی/خوک،سوسیس اسان ترش،گوشت خوک سرخ شده با ریحان، ماهی کبابی شده در نمک و بسیاری از این قبیل غذاها را میتوانید در خیابان های بانکوک امتحان کنید.

برای آشنایی با غذاهای سنتی تایلند کلیک کنید.

بازار شناور | Floating Markets


floating-markets

بازارهای شناور بانکوک از جمله جاذبه های این شهر هستند. تقریباً هر مسافری در اولین سفر خود به بانکوک حداقل از یکی از این بازارهای شناور بازدید می کند. این بازارهای پرجنب‌وجوش که بر روی کانال‌های پر هرج و مرج (معروف به خلونگ) واقع شده‌اند، بازدیدکنندگان را با مجموعه‌ای خیره‌کننده از غرفه‌ها و قایق‌هایی که میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، سوغاتی‌های دست‌ساز، و انواع و اقسام اجناس را می‌فروشند، جذب می‌کنند.
بازارهای شناور بانکوک با ارائه انواع غذاهای محلی از پاتای گرفته تا بستنی نارگیلی مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال شکم گردی هستند.

برای آشنایی با تفریحات شبانه و کلاب های مهیج بانکوک کلیک کنید.
 

captcha