جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | سفر به کرابی

سفر به کرابی

کرابی یکی از مقاصد پرطرفدار تایلند در ساحل غربی است. این منطقه دارای صخره‌های آهکی زیبا، جنگل‌های فراوان، سواحل شنی سفید و بیش از 100 جزیره اطراف آن است و به همین دلیل یکی از زیباترین مناطق ساحلی تایلند محسوب می‌شود. با این حال، به دلیل وسعت منطقه، برخی از جاذبه‌ها با فواصلی نسبتاً دور از هم قرار دارند. در راهنمای سفر به کرابی، بهترین فعالیت‌ها و همچنین بهترین مکان‌ها برای اقامت، غذا خوردن و نوشیدن را برای شما ارائه نموده ایم.

5 دلیل اصلی برای سفر به کرابی


هیچ مکانی روی زمین مانند کرابی، یکی از جواهرات توریستی تایلند، وجود ندارد. کرابی با جزایر آهکی کارست ناهموارش که از دریای نیلگون برمی خیزد، سواحل سفید خالص، و معابد عجیب و غریب در خشکی، مکانی جذاب برای بازدید در تور تایلند است. از غارهای بودایی باستانی و رستوران‌های کنار دریا گرفته تا ورزش‌های آبی، گلف، و تفریحات شبانه پرجنب‌وجوش، در ساحل اطراف کرابی همه چیز وجود دارد. آفتاب گرمسیری و مردم محلی دوستانه را تماشا کنید و با سفر به کرابی ببینید که چرا این منطقه زیبای تایلند آنقدر دوست داشتنی است.

سفر به کرابی

 

مناظر خیره کننده جزیره سنگ آهک کارست

کرابی با جزایر آهکی دراماتیک و سر به فلک کشیده که خط ساحلی منطقه را پر کرده، یکی از مقاصد گردشگری بی‌نظیر تایلند است. این جزایر، در نتیجه هزاران سال فرسایش شیمیایی، شکل گرفته‌اند و برخی از بهترین سواحل تایلند و مکان‌های صخره‌نوردی جهان را در خود پنهان کرده‌اند. شما میتوانید در سفر به کرابی با کشتی‌های دریایی از دیدنی‌ترین نقاط این جزایر مانند کوه فی فی و کوه پودا دیدن کنید. 

 

سواحل سفید خالص افسانه ای

جزایر و سواحل این منطقه با شن‌های نرم، که در هر نقطه از آسیای جنوب شرقی (و جهان) یافت می‌شوند، پوشیده شده‌اند. مناطقی همچون ساحل ریلی با آب‌های گرم، محیط‌های آرام و صخره‌های خیره‌کننده و خلیج‌هایی مثل Klong Muang که تجربه‌های استراحتگاهی معمولی را ارائه می‌دهند، همچنین مکان‌هایی دورافتاده نظیر ساحل غار Phra Nang کرابی را به مقصدی عالی برای استراحت تبدیل کرده است.

 

تفریحات شبانه فراوان و رستوران های شگفت انگیز

خط ساحلی اطراف شهر کرابی به عنوان یکی از مقاصد هیجان‌انگیز تایلند برای تعطیلات شناخته می‌شود و زندگی شبانه در اینجا، با وجود آرامش بیشتر نسبت به گزینه‌های دیگر مانند پاتایا، هیچ‌گاه خسته‌کننده نیست. پیشنهاد میکنیم در سفر به کرابی چشم‌اندازهای فوق‌العاده و رویدادهای دی‌جی در آئو نانگ را از دست ندهید.

 

مجموعه عظیمی از معابد و زیارتگاه های بودایی برای بازدید

در کرابی چیزی بیشتر از سواحل و مناظر چشمگیر در انتظار شماست، اینجا یک مرکز مهم برای فرهنگ بودایی در تایلند به شمار می آید. معابد و زیارتگاه‌های رنگارنگی با تزئینات زیبا در این شهر وجود دارد. در سفر به کرابی با رفتن به معبد غار ببر، شما می‌توانید جلوه‌ی بودای طلایی و مناظرشگفت‌انگیز را ببینید و در پاسیو 2700 یاردی Wat Kaew Korawaram که در بالای شهر کرابی واقع شده است، پرسه بزنید.

 

فعالیت های تعطیلات بی پایان، از فیل سواری تا اسکی روی آب

اگر به دنبال تجربه‌های هیجان انگیز ورزشی یا تفریح در طبیعت هستید، کرابی به عنوان یک مقصد بی‌نظیر شناخته می‌شود. از بانجی جامپینگ در آئو نانگ، دوچرخه‌سواری در کوهستان، تا بازدید از آبشار Huay Toh، فیل‌سواری در شهر کرابی و اجاره قایق‌های ماهیگیری برای گشت و گذار در جزایر، هیجان‌انگیزترین تفریحات را در سفر به کرابی تجربه خواهید یافت.

 

چه زمانی باید از کرابی بازدید کرد


بهترین زمان برای سفر به کرابی، از نظر آب و هوا، بین نوامبر و مارس است. در این ماه‌ها، شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب بوده و میانگین دما حدود 28 درجه سانتی‌گراد است. این ماه ها بدون بارندگی بوده و آب و هوای برای سفر به کرابی بسیار معتدل است. در فصل بالا که از نوامبر تا فوریه ادامه دارد، دما مطلوب بوده و بارش باران نسبت به دیگر فصول کمتر است. با این حال، در زمان ممکن است هزینه‌های اقامت به دلیل تعطیلات و تراکم گردشگران بیشتر شود.

در فصل شانه (آوریل تا ژوئیه)، که گرم‌ترین زمان سال است و دما به حداکثر 96 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، شرایط آب و هوایی مناسب است، اما گرما ممکن است باعث ناراحتی برخی از گردشگران شود.
فصل کم (اوت تا اکتبر) همراه با باران‌های موسمی است. در این فصل، اگرچه قیمت هتل‌ها مناسب‌تر خواهد بود، اما به دلیل بارش شدید و طولانی باران، سفر در این فصل توصیه نمی‌شود، مگر اینکه به فصل بارانی و جو طبیعی آن علاقمند باشید.

 

کارهایی که باید درسفر به کرابی انجام داد


کرابی، یک منطقه فرهنگی و تاریخی در تایلند، با شهرهای آئو نانگ و کرابی به عنوان مقاصد گردشگری اصلی، یک مقصد فراموش نشدنی برای افرادی است که به دنبال تجربه‌های خاص و خاطره‌انگیز هستند. اینجا، تعدادی از فعالیت‌هایی که در سر به کرابی می‌توانید انجام دهید، آورده شده‌اند:

 

بازدید از معبد Wat Kaew Korawaram

 

Wat Kaew Korawaram در کرابی

Wat Kaew Korawaram، یکی از بزرگترین معابد در مرکز شهر کرابی و یکی از جاذبه های گردشگری در تایلند است. این معبد سفید دارای یک راه پله زیبا است که با کنده‌کاری‌های تزئینی و اژدهای طلا به داخل ادامه دارد. در ساعات غروب آفتاب، به دلیل زیبایی تزئینات، این معبد به رنگ طلایی درخشان درآمده و ظاهر آن را به طور بی‌نظیر به تصویر می‌کشد.


تور جزایر هنگ

 

تور جزایر هنگ

در کرابی، تورهای روزانه به جزایر بسیاری موجود است، و یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توان در اینجا داشت، تور جزایر هنگ است. با یک قایق سنتی دم بلند به این گروه جزایر زیبا بروید و از تالاب‌های خیره‌کننده، صخره‌های آهکی و سواحل باشکوه آن لذت ببرید.

تورهای یک روزه در تایلند


معبد غار ببر (Wat Tham Sua)

 

معبد غار ببر (Wat Tham Sua)

خود را برای بالا رفتن از 1237 پله ای که شما را از صخره آهکی بالا می برد، به چالش بکشید، جایی که می توانید از بودای طلایی باشکوهی که در قله قرار دارد دیدن کنید. صعود از معبد غار ببر با منظره 360 درجه باورنکردنی بر فراز دره کرابی چشم انداز زیبایی را به شما ارائه خواهد داد. 
افسانه ها حاکی از آن است که در داخل غارهای آهکی که در پایین صخره قرار دارند، ببری زندگی می کرده است اما اکنون هیچ ببری در معبد وجود ندارد. اکنون ا تعداد زیادی میمون گستاخ وجود دارد، بنابراین همیشه وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید.


ساحل ریلی - بهترین ساحل در کرابی

 

ساحل ریلی - بهترین ساحل در کرابی

ساحل ریلی، شبه جزیره‌ای با نوارهای ساحلی خیره‌کننده است که در دل تایلند قرار دارد. این ناحیه به دلیل کارست‌های آهکی فوق‌العاده‌اش که از آب‌های سبز زمردی به سطح می‌آید، شهرت دارد. این منطقه یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است و فقط با قایق می‌توان به آن دسترسی داشت.


 بازار شبانه کرابی

 

 بازار شبانه کرابی

بازار شبانه شهر کرابی از بهترین بازارهای شبانه تایلند محسوب می‌شود! هر جمعه، شنبه و یکشنبه ساعت 5 بعدازظهر، این بازار درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و غرفه‌های آن غذاهای سنتی خیابانی تایلند و کالاهای تایلندی را به نمایش می‌گذارد.


کوه لانتا

 

کوه لانتا

از بین تمام جزایر تایلند، کوه لانتا کمترین تعداد گردشگر را دارد، اما به همین دلیل، یکی از آرام‌ترین جزایر تایلند به شمار می‌رود. این مرکز هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر برای بازدیدکنندگان باز است و خانه بسیاری از گربه‌ها و سگ‌های ولگرد است که اکنون توسط داوطلبان مراقبت می‌شوند.

 

چگونه در اطراف کرابی بگردیم


ساده ترین روش های حمل و نقل در کرابی اجاره اسکوتر، توک توک و تاکسی خصوصی، و همچنین قایق دم بلند برای حمل و نقل بین Ao Nang و West Railay است. ایستگاه اتوبوس ارتباط بین نقاط مختلف و شهرهای اطراف را برقرار می‌کند. راحت ترین گزینه ها Songthaew یا تاکسی معمولی هستند که هر دو به قیمت مناسبی ارائه می‌شوند. این دو گزینه هزینه‌های متفاوتی دارند، اما به طور معمول حدود ۲۰۰ پوند برای تاکسی به معبد غار یا ۵۰ پوند برای Songthaew از شهر کرابی به آئو نانگ می‌باشد.

اجاره ماشین یکی دیگر از راه های بسیار کاربردی و محبوب برای رفت و آمد در کرابی است و می توانید از National، Sixt یا Budget در فرودگاه ماشین کرایه کنید. با ماشین، می‌توانید در عرض چند ساعت به پوکت برسید. هزینه اجاره ماشین در تایلند معمولا حدود 250 پوند در روز خواهد بود.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در پوکت کلیک کنید.

 

مکان هایی برای خوردن و نوشیدن در کرابی


در کرابی، شما با یک تجربه مذاقی متنوع و فراوانی از غذاهای لذیذ مواجه خواهید شد. از غذاهای دریایی تا غذاهای هندی، این شهر یک مقصد غذایی بی‌نظیر است. یکی از بهترین محل‌ها برای تجربه غذاهای دریایی و کاری‌های آتشین، رستوران Crab و Lae Lay Grill در Ao Nang است. این رستوران‌ها با مناظر خیره‌کننده دریا و محیطی دلنشین، غذاهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند که حتماً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

همچنین، بازار شبانه کرابی یا "واکینگ استریت" یک مقصد بسیار جذاب در شهر است. این بازار تنها در جمعه، شنبه و یکشنبه عصر از ساعت 6 عصر تا 9:30 شب باز است. در این بازار شلوغ و گرم، غرفه‌های غذایی متنوعی وجود دارند که انواع غذاهای ارزان قیمت از جمله برنج چسبناک انبه، کرپ، ذرت کبابی، سوشی و غذاهای دریایی را ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی بهترین رستوران های کرابی میپردازیم.

 

رستوران THE GROTTO  در RAYAVADEE

 

رستوران THE GROTTO  در RAYAVADEE

RAYAVADEE در Railay یک غار خاص و منحصر به فرد قرار دارد، که در ساحل Phra Nang در دل یک کارست آهکی قرار دارد. این غار با منظره‌های فوق‌العاده از اقیانوس و جزایر فراساحلی خودش موقعیت مکانی چشم گیری دارد. تجربه غذاخوری در این غار به عنوان یک تجربه منحصر به فرد شناخته می‌شود.


آشپزخانه جنگلی

 

آشپزخانه جنگلی در Ao Nang

آشپزخانه جنگلی در Ao Nang یک مقصد محلی محبوب است که با ارائه غذاهای تایلندی خوشمزه و مقرون به صرفه، جذابیت خود را دارد. از غذاهای محبوب این رستوران خانوادگی محلی مشهور میتوان به چون خرچنگ کاری زرد، میگو کبابی، سوپ تام یام و خرچنگ فلفل سیاه اشاره کرد.


آشپزخانه کودام

 

آشپزخانه کودام  در Ao Nang

آشپزخانه کودام نیز یکی از مقاصد محبوب در Ao Nang است. منویی غذایی این رستوران حاوی غذاهای کلاسیک تایلندی، از جمله کاری، سرخ کردنی، سوپ و سالاد پاپایا، می باشد. این رستوران همچنین با میگوهای خود شهرت دارد که به روش‌های متنوعی، از جمله تابه کبابی با کره سیر و فلفل، سرو می‌شوند.

 

هتل های کرابی


منطقه کرابی یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در تایلند است. علاوه بر مناظر آهکی معروف و سواحل کاملاً افسانه ای، مجموعه ای فوق العاده از هتل ها و اقامتگاه ها نیز مسافران زیادی را به کرابی جذب می کند. این بهشت ​​گرمسیری که در ساحل غربی تایلند جنوبی واقع شده است، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و ویلاهای زیادی را در خود جای داده است. با وجود تعداد بسیار زیادی برای انتخاب، انتخاب یک گزینه عالی به راحتی می تواند بسیار دشوار باشد.

 

هتل Banyan Tree Krabi

 

هتل Banyan Tree Krabi

Banyan Tree Krabi دارای 72 سوئیت و ویلا مجلل مجهز به استخرهای خصوصی در محیط جنگل های بارانی استوایی است که بسیاری از آنها چشم اندازی به دریای آندامان دارند. این هتل ساحلی در پایین جاده از خلیج فولای واقع شده است.


PHULAY BAY، یکی از هتل های RITZ-CARLTON

 

هتل PHULAY BAY

هتل PHULAY BAY دارای بیش از 50 ویلا است که در واحه‌ای گرمسیری به قدری وسیع است که مهمانان با کالسکه در محوطه حرکت می‌کنند. اتاق‌ها دارای امکانات فوق‌العاده نظیر تخت‌خواب‌های بزرگ با ملحفه‌های سفید مجلل، وان‌های فضای باز، وان‌های سرپوشیده، استخرهای غوطه‌ور، کمد دیواری و پنجره‌های از کف تا سقف هستند. در حالی که هتل کنار ساحل است، اما ساحل صخره ای برای شنا و آفتاب گرفتن ایده آل نیست. 


رستوران RAYAVADEE KRABI

 

RAYAVADEE KRABI هتل

این هتل در لبه پارک ملی دریایی کرابی واقع در Railay قرار دارد و توسط کارست‌های سنگ آهک برجسته کرابی احاطه شده است. اتاق‌ها این هتل بزرگ و آرام هستند که میمون‌های وحشی هر روز صبح از بالای درختان از مهمانان استقبال می‌کنند. کارست های سنگ آهک به عنوان پس زمینه برای استخر شنا، زمین تنیس و رستوران ها عمل می کنند. 
 

captcha

مطالب مرتبط