جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | شهرهای تایلند

شهرهای تایلند

تایلند کشور تضادهاست که دارای ترکیبی عالی از مکان های دیدنی مدرن ماجراجویانه و سنتی باستانی است. بهترین شهرهای تایلند مقاصد متعددی را با میراث فرهنگی معتبر، مکان‌های تاریخی معروف و سواحل شگفت‌انگیز نشان می‌دهند. سالانه میلیون‌ها گردشگر از محبوب‌ترین شهرهای تایلند دیدن می‌کنند تا طعم ماجراجویی را بچشند. پایتخت بانکوک یک نقطه شروع عالی برای کسانی است که می‌خواهند مستقیماً در اعماق این کشور متنوع شیرجه بزنند، در حالی که شهرهای محبوب دیگر مانند چیانگ مای، پاتایا و پوکت شگفتی‌های طبیعی خیره‌کننده، زندگی شبانه عالی و فرصتی برای کشف تاریخ تایلند را ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین شهرهای تایلند برای سفر را معرفی کنیم تا با توجه به علایق و سلیقه خود بیایید که کدام شهر تایلند را برای سفر خود انتخاب کنید.

بانکوک ؛ پایتخت تایلند


بانکوک

در بانکوک، یک کلان شهر شلوغ که در آن آسمان خراش های فلزی و شیشه ای در کنار معابد چند صد ساله قرار گرفته اند، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
Wat Phra Kaew که بیشتر به عنوان معبد بودای زمرد شناخته می شود، مقدس ترین معبد در این کشور به حساب می آید که پیشنهاد میکنیم در تور تایلند از آن دیدن کنید. این معبد در داخل محوطه کاخ بزرگ، اقامتگاه رسمی پادشاهان سیام تا سال 1925 واقع شده است. امروزه، مجموعه معبد و کاخ نوعی موزه زنده است که مراسم سلطنتی هنوز در آن برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند در تالارها، غرفه‌ها و حیاط‌های ثروتمندترین خانواده سلطنتی جهان قدم بزنند.
یکی دیگر از مواردی که باید در بازدید از پایتخت تایلند ببینید، وات فو، خانه بودای خوابیده به طول 46 متر و پوشیده از ورق طلا ، 10 دقیقه پیاده تا کاخ بزرگ فاصله دارد.

برای کسانی که در حال و هوای خرید هستند، بانکوک دارای تعدادی مرکز خرید بزرگ و همچنین بزرگترین بازار آخر هفته در فضای باز جهان است. بازار آخر هفته چاتوچاک با بیش از 8000 غرفه بازار که همه چیز از صنایع دستی و عتیقه جات گرفته تا لوازم جانبی و مبلمان حیوانات خانگی را می فروشند، مکان خوبی برای خرید بهترین سوغاتی های تایلند است.

برای آشنایی با بهترین مراکز خرید بانکوک کلیک کنید.

جاده خائو سان، در قلب بانکوک، یکی دیگر از مکان‌های عالی برای خرید و تست غذاهای خیابانی تایلند است که در بین مسافران کوله‌پشتی و گردشگران محبوب است. همچنین در شب با اجرای موسیقی زنده، اجراکنندگان خیابانی و رستوران‌های در فضای باز فراوان بسیار سرزنده است.

 

پوکت


پوکت

بیشتر مردم به خاطر سواحل شنی سفید زیادی که اطراف آن را احاطه کرده اند به پوکت می آیند، اما خود شهر نیز به دلیل میراث زیبایش ارزش بازدید دارد، که برای هرکسی که در مرکز شهر قدیمی قدم بزند مشهود است.
شهر پوکت که ترکیبی از معماری چینی-پرتغالی و مغازه‌های قرن نوزدهمی است، همیشه پر از هیجان است و هنوز هم جذابیت تاریخی خود را از دست نداده است. بازار شبانه شهر پوکت فقط آخر هفته ها فعال است، اما همچنان بهترین مقصد خرید در پوکت محسوب میشود.  در اینجا همه چیز از سوغاتی گرفته تا لباس و لوازم الکترونیکی، به علاوه برخی از بهترین غذاهای خیابانی در پوکت را خواهید یافت.
از دیگر کارهایی که باید در تور پوکت انجام دهید بازدید از جاذبه های مدرنی مانند موزه " trick-eye" و " upside-down house"است که در چند سال گذشته در شهر افتتاح شده است.
معبد Jui Tui (مرکز صحنه جشنواره سالانه معروف گیاهخواری پوکت) و موزه تایلند هوآ (که در یک عمارت خیره کننده چینی-استعماری قرار دارد) از دیگر جاذبه های گردشگری پوکت است که به همان اندازه ارزش بازدید را دارند.


پاتایا


پاتایا

پاتایا ممکن است به خاطر زندگی شبانه پر سر و صداش و کلاب های شبانه اش شناخته شود، اما این شهر دارای فعالیت های آبی فراوان، چهار کیلومتر ساحل شنی و فرصت های پیاده روی فراوان، از جمله فرصتی برای رفتن به دنبال ماهی قرمز غول پیکر است. 

برای آشنایی با بهترین کلاب های شبانه پاتایا کلیک کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که در تور پاتایا باید انجام دهید ، پیاده‌روی در تپه پراتومناک و تماشای چشم‌اندازی وسیع از خلیج و دریا است.
تنها دو ساعت دورتر از بانکوک، پاتایا یک مقصد محبوب آخر هفته است. سواحل پاتایا یکی از بهترین مکان ها برای استراحت و انجام فعالیت های آبی است. ساحل مرکزی پاتایا پر سر و صدا و شلوغ می شود، اما سواحل Jomtien و Naklua فرصتی برای تماشای غروب خورشید تقریباً در خلوت دارند . برای کسانی که می خواهند چیز متفاوتی ببینند، Sanctuary of Truth یک سالن چوب ساج است که به عنوان مرکز هنر و ایمان و یک منظره خیره کننده در شمال ساحل Wongamat طراحی شده است.
از دیگر جاذبه های دیدنی پاتایا میتوان به باغ‌های استوایی Nong Nooch که به سبک فرانسوی قرن هفدهمی طراحی شده است، اشاره کرد. بزرگترین پارک آبی تایلند با 50 سرسره نیز در این شهر واقع شده است. همچنین یک جزیره کوچک به نام Koh Larn  که درست روبروی ساحل پاتایا قرار دارد و مکان مناسبی برای پاراسلینگ، اسکی و ماساژ ساحلی است.

 

چیانگ مای


چیانگ مای

شهر آرام چیانگ مای برای رفت و آمد آسان است و محیطی عالی برای کسانی که عاشق فعالیت های بیرونی هستند. اطراف شهر را کوه‌هایی احاطه کرده‌اند که پر از پارک‌های ملی، آبشارها و معابد تاریخی، از جمله بلندترین کوه تایلند، دوی اینتانون، هستند.
کوه نوردی قبیله ای نیز یک فعالیت محبوب در چیانگ مای است، جایی که بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که از میان تپه ها و کوه های محلی پیاده روی کنند تا به روستاهای قبیله ای برسند.
در حالی که بسیاری از شهرهای تایلند تورهای فیل را ارائه می دهند که از نظر اخلاقی مشکوک است، چیانگ مای خانه چندین پناهگاه فیل در اعماق دامنه تپه است که بازدیدکنندگان می توانند با حیوانات نجات یافته در زیستگاه طبیعی خود تعامل داشته باشند.
چیانگ مای که به‌خاطر بسیاری از مدارس آشپزی تایلندی شهرت دارد، مقصدی عالی برای دیدن معابد، از جمله معابد طلایی قرن چهاردهمی وات فرا سینگ و وات فرا که دوی سوتپ در بالای یک کوه است.

 

چیانگ رای


چیانگ رای

شهر بزرگ Chian Rai که در نزدیکی مرزهای لائوس و میانمار قرار دارد، به اندازه سایر شهرهای شمالی ترافیک ندارد. بازدیدکنندگانی که به این شهر می آیند فرصتی برای کشف مناظر خیره‌کننده و تماشای طلوع خورشید در پارک جنگلی ملی فو چی فا خواهند داشت .
معروف ترین مکان در شهر Wat Rong Khun (همچنین به عنوان "معبد سفید" شناخته می شود) است اگرچه این ساختمان صرفاً یک بنای مذهبی نیست، بلکه زاییده فکر یک هنرمند بصری محلی است. 
پلی که به نظر می رسد روی آب شناور است و نشان دهنده عبور از برزخ قبل از ورود به کلیسای اصلی ساختمان است. این معبد با نقاشی های دیواری استادانه با تصاویر رنگارنگ سفینه های فضایی، هری پاتر، و حتی شخصیت های جنگ ستارگان و مرد عنکبوتی تزئین شده است.
معبد معروف دیگر در چیانگ رای  Wat Huai Pla Kang نام دارد که دارای مجسمه 23 طبقه ای از Kuan Yin، الهه رحمت و یک بتکده 9 طبقه است.

 

شهر کرابی


شهر کرابی

کرابی یک شهر معمولی تایلندی است که تنها چند دقیقه از ساحل معروف ماسه سفید Railay فاصله دارد. کرابی بسیار بیشتر از یک نقطه ترانزیت است. جزایر خیره کننده کرابی، مانند جزایر کوه فی فی، نام شما را صدا می کنند و شهر کرابی برای تجربه فرهنگ اصیل تایلندی ارزش دیدن دارد.
پیاده‌روی در کنار رودخانه کرابی، جایی که بازار شبانه شهر هر روز برگزار می‌شود، مکان خوبی برای حس کردن فرهنگ مردم محلی شهر است. قایق‌ها، ساکنان مسن‌تر که تای چی تمرین می‌کنند و غرفه‌های کوچک غذا همگی با هماهنگی کامل در اینجا ترکیب می‌شوند.
Wat Tham Sua (معبد غار ببر) در بالای تپه ای است که فقط سه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. برای تجربه اصیل تایلندی در اینجا با یک توک توک بروید، سپس از 1237 پله به سمت بودای بزرگ طلایی بالا بروید.
درست خارج از شهر و با 15 دقیقه قایق دم بلند، کوه های خائو خاناب نام قرار دارند که در واقع تپه های آهکی به ارتفاع 100 متر هستند. غارهای متعددی در کوه ها پنهان شده اند که برخی از آنها رازهایی را در خود جای داده اند که به معابد تبدیل شده اند.

 

captcha

مطالب مرتبط