جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

«سرزمین لبخندها» یکی از جواهرات آسیای جنوب شرقی و بهشتی بر روی زمین است. سفر به تایلند تجربه ماجراجویی های بی نظیری را ارائه میدهد. از سواحل ماسه‌ای سفید، جنگل‌های بارانی و معابد خیره‌کننده گرفته تا بازارهای شبانه، فروشگاه‌ها و بهترین غذاهای خیابانی تقریبا هر چیزی که می خواهید در این کشور پیدا می‌کنید. گاهی اوقات تلاش برای تصمیم گیری در مورد اینکه کجا می خواهید بروید و چه چیزی را می خواهید در تایلند ببینید، می تواند زمان بر و دشوار باشد. در این مقاله بر اساس تجربیات خود ما و مشتریانمان، 8 مکان شگفت انگیز برای بازدید در تایلند از معابد درخشان تا سواحل طلایی آورده شده است.

the-grand-palace

کاخ بزرگ


یکی از مکان‌های دیدنی  بانکوک  که در تور تایلند باید حتماً از آن دیدن کنید، قصر باشکوه گراند، معروف‌ترین نقطه دیدنی پایتخت و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری جهان است ! کاخ بزرگ در واقع یک شهر باستانی باشکوه است که همچنان با معماری زیبا و جزئیات پیچیده خود بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند و همه اینها نشان از خلاقیت و هنر مردم تایلند است. 
امروزه، کاخ بزرگ و محوطه دیدنی آن، محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی تایلند و میزبان مراسم سلطنتی و رویدادهای رسمی است. در داخل مجموعه، چندین ساختمان، زیارتگاه و معابد برای دیدن دارید. کاخ دوسیت ماها پراسات به عنوان سالن تماشاگران مورد استفاده قرار می گرفت و در مجاورت تالار تخت پیمان راتایا واقع شده است. در پشت این کاخ، بودا راتاناساتان ، یک موزه کوچک در مجموعه با آثار هنری و آثار خیره کننده قرار دارد. نقطه برجسته این کاخ وجود Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردی، مقدس ترین معبد تایلند است که بودای زمردی را در خود جای داده است و قدمت آن به 700 سال قبل می رسد.

Temple of the Emerald Buddha

بعد از تماشای کاخ بزرگ میتوانید با کمی پیاده روی از معبد Wat Arun (مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید) و Wat Po ، که تنها چند دقیقه با این کاخ فاصله دارند بازدید نمایید. 

 

همه روزه: 7.30 صبح باز است. تا ساعت 3.30 بعد از ظهر 
هزینه پذیرش: 500 بات 

wat-arun

Wat Arun در بانکوک


وات آرون یکی از مشهورترین مکان های دیدنی بانکوک است که در کرانه غربی رودخانه چائو فرایا، روبروی کاخ بزرگ و معبد بودای زمردی است. نام معبد از آرونا، خدای سپیده دم هندی گرفته شده است، از این رو به آن معبد طلوع نیز می گویند.
وات آرون با معماری خیره کننده، مناره های سر به فلک کشیده، دیوارهای رنگارنگ و موزاییک کاری های ظریف خود بازدید کنندگان را شگفت زده خواهد کرد. این معبد به عنوان یکی از قدیمی ترین معابد بانکوک ، ساختارهای مختلف بودا را در خود جای داده است و مجسمه های غول پیکر و مجسمه های جنگجوی چینی زیادی به نمایش گذاشته شده است.
علاوه بر معماری چشمگیر این معبد، این مکان به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود نیز شناخته شده است. از بالای مناره مرکزی، میتوانید رودخانه پر پیچ و خم چائو فرایا را تماشا کنید.
این معبد قطعا مکان خوبی برای تماشای طلوع و غروب خورشید است. پیشنهاد میکنیم حتما یک بعدازظهر را برای بازدید و عکاسی از این معبد باشکوه با رودخانه چائو فرایا در پس زمینه اختصاص دهید. این عکس ها خاطرات زیبایی از بانکوک را برای شما زنده خواهند کرد.

همه روزه: 7.30 صبح باز است. تا ساعت 5.30 بعد از ظهر 
هزینه پذیرش: 20 بات 

جهت مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

khao-yai

پارک ملی  Khao Yai

 


خائو یای  قدیمی ترین و پربازدیدترین پارک ملی تایلند است که تنها چند ساعت از بانکوک فاصله دارد. Khao Yai با مساحت 2168 کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین جنگل های موسمی دست نخورده باقی مانده در سرزمین اصلی آسیا را در خود جای داده است، به همین دلیل است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده است. این پارک بهشتی برای دوستداران طبیعت است و برای افرادی که قصد ماجراجویی و کمپینگ شبانه در اقامتگاه ها دارند پیشنهاد خوبی است.

railay-beach

ساحل ریلی


استان کرابی خانه برخی از معروف ترین مقاصد ساحلی تایلند است و Railay به عنوان یکی از خیره کننده ترین آنها در صدر فهرست قرار دارد. منطقه ریلی در واقع یک شبه جزیره بزرگ است که به آندامان می رسد، اما چیزی که این مکان را واقعاً خاص می کند این است که با ردیفی از تپه های شیب دار از بقیه سرزمین اصلی جدا شده است، به این معنی که فقط با قایق می توانید به آنجا بروید. 
ساحل ریلی با ماسه های سفید و آب های فیروزه ای رنگ این احساس را به شما میدهد که به قطعه ای از بهشت سفر کرده اید. از شهر کرابی و آئو نانگ می توان با قایق به این جزیره رسید، سفر با قایق سنتی دم بلند به همان اندازه ای که به سواحل میرسید جادویی است.
این ساحل با قله های کارست یک منطقه مناسب برای صخره نوردی است که ماجراجویان با تجربه و تازه کار را به سوی خود می کشاند . در میان بسیاری از کارهای فعال دیگر، Railay به خاطر قایقرانی در اقیانوس ،کایاک سواری وغواصی شناخته شده است، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در کلاس‌های آشپزی شرکت کنند یا از خدمات ماساژ لذت ببرند. علاوه بر این ساحل ریلی دارای مجموعه ای از استراحتگاه ها، رستوران ها و بارهای ساحلی است که به بازدیدکنندگان خدمات متنوعی را ارائه می دهند.

koh_phiphi

جزایر فی فی


Koh Phi Phi در واقع مجمع الجزایری از شش جزیره مختلف تشکیل شده است که دو جزیره اصلی آن فی فی له و فی فی دون هستند. جزایر فی فی با وجود آب های آبی شفاف، شن های نرم، مناظر خیره کننده که تا ابد ادامه دارد یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی تایلند به شمار می آید. 
شاید یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نقاط کو فی فی، ساحل میمون‌ها باشد ، جایی که نه تنها به خاطر ساکنان پشمالویش معروف است، بلکه به عنوان یک نقطه درجه یک غواصی شناخته می شود. لانگ بیچ یکی دیگر از نقاط خوب جزیره است که برای تماشای غروب خورشید عالی است.

رسیدن به جزیره فی فی به لطف کشتی های کارآمد و قایق های تندرو که معمولا از پوکت و کرابی می آیند بسیار آسان است. کشتی تا حد زیادی محبوب ترین روش برای رسیدن به جزایر است که از پوکت حدود 2 ساعت و از کرابی یا کو لانتا 90 دقیقه طول می کشد.

damnoen-saduak

 بازار شناور  Damnoen Saduak


بازار شناور Damnoen saduak در جنوب غربی بانکوک یکی از محبوب ترین بازارهای شناور در تایلند است. هر روز بسیاری از گردشگران تایلندی و خارجی برای خرید، غذا خوردن و جذب فضای بازارهای آبی تایلند به اینجا سفر می کنند.
قایق های دم دراز مملو از میوه و سبزیجات از کانال های باریک با درختان استوایی در دو طرف عبور می کنند. دستفروشان با کلاه حصیری فریاد می زنند تا کالاهای خود را بفروشند. بازار شناور یکی از نمادین ترین ویژگی های تایلند است. امروزه بازارهای شناور بیشتر به‌عنوان آهن‌رباهای توریستی عمل می‌کنند،  و باعث میشوند تا گردشگران با فرهنگ سنتی این کشور بیش تر پیش آشنا شوند. 

sanctuary-of-truth

پناهگاه حقیقت در پاتایا (Sanctuary of Truth)


Sanctuary of Truth یک سازه تمام چوبی است که در ساحلی آرام در 10 کیلومتری پاتایا واقع شده است. این مکان از دور شبیه یک قایق بادبانی باشکوه به نظر می رسد که با منبت کاری های نفیس و پیچیده تزئین شده است. پناهگاه حقیقت از این نظر منحصر به فرد است که همه چیز چوبی است و برای کنار هم قرار دادن تکه های چوب میخکوب نشده است.

یکی از مفاهیمی که در پس پناهگاه حقیقت وجود دارد این است که تمدن بشری بر اساس حقیقت، هنر، دین و فلسفه شکل گرفته است. معماری معبد Sanctuary of Truth از باورهای بودایی و هندو الهام گرفته شده است و به 4 بال مختلف در 4 طرف تقسیم شده است. بال اول کاریزما چینی را به تصویر می کشد. بال دوم گردشگران را به یاد معماری باشکوه آنگکور وات می اندازد. بال سوم با اساطیر هندی آغشته شده است و آخرین بال به سبک سنتی تایلندی حک شده است.
ساعت بازدید همه روزه: 8 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر 
هزینه پذیرش: 500 بات 

patong-beach

ساحل پاتونگ


پاتونگ، شبیه یک نوار شنی طلایی در سمت غربی جزیره پوکت واقع شده است و یکی از برترین مکان‌های توریستی است که در تور پوکت پیشنهاد میکنیم از آن بازدید کنید. طول این ساحل سه کیلومتر است و دارای ردیفی از درختان نارگیل، نخل و بادام استوایی است که ساحل را از جاده اصلی جدا می کند. از تجربه انواع مختلف فعالیت در ورزش های آبی مانند پاراسلینگ، جت اسکی گرفته تا خوردن غذاهای تایلندی در رستوران های ساحلی و خدمات ماساژ در سالن های ساحلی، پاتونگ بدون شک قلب شما را به دست خواهد آورد.
بخش بزرگی از جاده ساحلی (از کوچه هاد پاتونگ تا جاده پراچانوخرو) مملو از رستوران‌ها و کافه‌ها، از جمله فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی مانند مک‌دونالد، کی‌اف‌سی، و برگر کینگ است.

captcha

مطالب مرتبط