جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | تپه گنجشک های مسکو

تپه گنجشک های مسکو

تپه گنجشک های مسکو که در زبان انگلیسی به آن تپه اسپارو نیز میگویند در تپه ای در ساحل راست رودخانه مسکو قرار دارد و یکی از بلندترین نقاط شهر مسکو به شمار می‌آید. در بالای تپه، 85 متر بالاتر از رودخانه، سکوی رصدی قرار دارد که منظره پانورامایی زیبایی از شهر ارائه می دهد. 

درباره تپه گنجشک های مسکو


sparrow-hills-moscow

تپه گنجشک ها، یکی از باورنکردنی ترین جاذبه های گردشگری مسکو است که در بلندترین نقطه شهر واقع شده است. این تپه منظره زیبایی از شهر را ارائه میدهد. زیبایی که نمیتوان آن را با کلمات توصیف کرد و تنها باید از نزدیک شاهد آن باشید. با خرید تور روسیه و با بازدید از این جاذبه بی نظیر، یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید. جایی که می توانید کل شهر مسکو را در زیر پاهایتان مشاهده کنید. این تپه می تواند بهترین مکان برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی باشد.
تپه گنجشک ها به عنوان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری مسکو شناخته می شود و مسافران و گردشگران بسیاری هر ساله از این منطقه بازدید می کنند. دامنه های این تپه پوشیده از درختان بوده و یک پارک جنگلی ایجاد کرده است. همچنین مسیرهایی برای دوچرخه سواری و اسکی و همچنین مکانی برای تماشای پرندگان در این منطقه وجود دارد.

 

تاریخچه تپه گنجشک های مسکو


تپه‌های گنجشک (به روسی Vorobyovy Gory) نام خود را از روستای قرن چهاردهم Vorobyovo گرفته است که از نام قبیله بویار باستانی Veliky Novgorod، Vorobyovs نامگذاری شده است. این دهکده توسط یکی از شاهزادگان مسکو در اواسط دهه 1450 خریداری شد و به یک ملک بزرگ برای خانواده سلطنتی تبدیل شد. کاخ چوبی وروبیفسکی که در این منطقه قرار داشت و برای قرن ها به عنوان اقامتگاه تابستانی اشراف روسی مورد استفاده قرار می گرفت، متأسفانه در جریان آتش سوزی مسکو در سال 1812 سوخت. 
پس از این تاریخ، کار ساخت و ساز عظیم در تپه اسپارو آغاز شد و در سال 1648 صومعه آندریوسکی در پای تپه اسپارو تأسیس شد. از اواخر قرن نوزدهم به بعد، تپه اسپارو به مکانی محبوب برای استراحت آخر هفته در تمام فصول تبدیل شد. جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مردمی در آنجا برگزار می‌شد و بسیاری از مردم روسیه خانه‌های خود را در منطقه مجاور بنا کردند. تزار الکساندر اول دستور ساخت کلیسای جامع مسیح منجی را در تپه اسپارو به عنوان یادبود پیروزی روسیه بر ناپلئون صادر کرد. با این حال، به دلیل خاک نامناسب، ساخت و ساز به زودی متوقف شد و کلیسای جامع به جای آن در مکان امروزی خود در مرکز مسکو ساخته شد.
اسپارو هیلز در دوره اتحاد جماهیر شوروی دستخوش توسعه قابل توجهی شد. از سال 1935 تا 1999، تپه‌های اسپارو به تپه‌های لنین تغییر نام داد و یک پارک و سکوی دیدبانی در آنجا ساخته شد. از سال 1949 تا 1953، پردیس اصلی دانشگاه دولتی مسکو در فلات بالای تپه اسپارو ساخته شد. پل مترو لوژنتسکی و ایستگاه مترو وروبیووی گوری نیز برای پیوند دانشگاه و تپه اسپارو با مرکز شهر مسکو ساخته شده اند. سکونتگاه قرون وسطایی Vorobyovo سرانجام با تکمیل محوطه دانشگاه ناپدید شد.

 

تپه گنجشک ها در کجا قرار دارد؟


تپه‌ گنجشک‌ها منطقه‌ای در جنوب غربی مسکو است که در ساحل شیب‌دار رودخانه مسکوا قرار دارد و به طور انبوه پوشیده از جنگل است و توسط دره‌های عمیق و چشمه‌های طبیعی مشخص شده است. تپه اسپارو یکی از هفت تپه مسکو، بلندترین نقطه شهر با ارتفاع 220 متر از سطح دریا است.
این تپه ها از دهانه رودخانه Setun تا پل Andreevskiy کشیده شده اند. تپه گنجشک ها تقریباً در مرکز مسکو، در فاصله 5.5 کیلومتر از کرملین و 13 کیلومتر از MKAD (جاده کمربندی مسکو) واقع شده است. 

 

مکان های دیدنی در تپه گنجشک ها


عرشه رصد

یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی و محبوب‌ترین مکان‌ها در بین مردم محلی و گردشگران تور مسکو، تراس تپه گنجشگ ها است که چشم‌اندازی بی‌نظیر از منظره شهری مسکو ارائه می‌دهد. با استفاده از دوربین های که در این محل نصب شده اند میتوانید تعدادی از ساختمان های برجسته مسکو را از قبیل کلیسای جامع مسیح منجی، صومعه نوودویچی، کرملین، برج رادیویی شوخوف، استادیوم لوژنیکی و آسمان خراش های شهر مسکو را مشاهده کنید.
چندین رستوران کوچک و بزرگ نیز در این منطقه وجود دارد که می توانید از غذاها و نوشیدنی های محلی و بین المللی لذت ببرید. این تپه های زیبا در طول تاریخ مکانی عاشقانه برای عاشقان و شاعران مشهور روسی بوده است و در حال حاضر کنسرت ها و رویدادهای تابستانی متعددی در این مکان برگزار می‌شود.

 

پارک جنگلی تپه‌های اسپارو

sparrow-hills-forest-park

این پارک جنگلی عظیم که دامنه تپه‌ گنجشگ ها را در بر می‌گیرد، واحه‌ای سرسبز در مسکو و تنها منطقه طبیعی حفاظت‌شده ویژه در نزدیکی مرکز شهر است. این مکان با برکه‌ها، چشمه‌های طبیعی، گونه‌های کمیاب گیاهان و جانوران  بهترین مکان برای گشت و گذار در مسکو است.
در پایین پارک، خاکریزهای Vorobyovskaya و Andreevskaya قرار دارند، با تفرجگاه‌هایی که در امتداد رودخانه Moskva کشیده شده‌اند و دارای ساحل و اسکله‌هایی هستند، امکان سفر با قایق را فراهم می‌کنند. 

 

دانشگاه دولتی مسکو

moscow-state-university

این دانشگاه که قدیمی ترین دانشگاه روسیه و مرکز آموزشی و علمی این کشور است که در بالای تپه اسپارو قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند نگاهی اجمالی به برترین دانشگاه روسیه داشته باشند.


صومعه آندریوسکی

andreyevsky-monastery

یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های مسکو و اولین مؤسسه آکادمیک در شهر است که در سال 1648 به عنوان یک مدرسه برادری و مذهبی «آموزشی» تأسیس شد. صومعه Andreevsky مکانی آرام برای بازدید از معماری باروک و باغ های دوست داشتنی است. 

 

کلیسای تثلیث

trinity-church-moscow

تنها ساختمان بازمانده از روستای وروبیوو، این کلیسا در اثر حمله ناپلئون جان سالم به در برد. این کلیسای کوچک به سبک کلاسیک ساخته شده و دارای یک گنبد سبز رنگ و یک برج ناقوس دو طبقه است. 

 

ورزش و فعالیت در فضای باز


telecabin

تپه گنجشک ها برای ورزش و سایر فعالیت های فضای باز در تمام فصول بسیار محبوب است. یک مسیر دوچرخه‌سواری 5 کیلومتری در کنار رودخانه بین پارک گورکی و ذخیره‌گاه طبیعی تپه‌های اسپارو از طریق باغ‌های نسکوچنی وجود دارد. علاوه بر این یک مجموعه ورزشی جدید زمستانی با اسنوبورد، اسکیت روی یخ، و پیست‌های اسکی و پرش‌های مختلف در حال حاضر در دست ساخت است.
یک تله کابین 720 متری هم در این منطقه وجود دارد که تپه گنجشگ ها و ورزشگاه لوژنیکی را در طرف مقابل رودخانه مسکوا به هم متصل می کند و منظره ای باورنکردنی را به مسافران ارائه می دهد. 

 

جاذبه های دیدنی اطراف تپه گنجشگ های مسکو


با ایستادن بر روی سکوی تپه گنشگ ها تقریباً می توانید تمام مرکز مسکو را ببینید: استادیوم لوژنیکی، گنبدهای صومعه نوودویچی؛ کلیساهای کرملین؛ کلیسای جامع مسیح نجات دهنده و هفت خواهر و ساختمان های بلند استالین.


ورزشگاه لوژنیکی 

luzhniki-stadium

این ورزشگاه، ورزشگاه ملی روسیه و بزرگترین استادیوم فوتبال این کشور است که میزبان بازی‌های المپیک 1980 و جام جهانی 2018 بوده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در تورهای استادیوم شرکت کنند! 

 

صومعه نوودویچی 

hill-of-sparrows

یکی از مقدس ترین مکان های باستانی مسکو. این باشکوه ترین نمونه از معماری باروک مسکو است که تا به امروز در روسیه حفظ شده است و گنجینه ای از آثار مذهبی و آثار هنری را در خود جای داده است.

برای آشنایی با بهترین تفریحات رایگان در مسکو کلیک کنید.

نحوه دسترسی به تپه گنجشگ ها


برای رفتن به آنجا می توانید از متروی مسکو استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه مترو به تپه گنجشک ها، ایستگاه Vorobyevy Gory است. این ایستگاه در پایین پارک و نزدیک پل است. حدود 15-20 دقیقه طول می کشد تا به بالای تپه برسید. البته علاوه بر مترو، می توانید با اتوبوس و تاکسی محلی نیز نزدیک این تپه پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید. با این حال، اگر نمی خواهید از تپه بالا بروید، می توانید با تله کابین از پارک بالا بروید.

برای مطالعه راهنمای حمل و نقل عمومی در مسکو کلیک کنید.

هزینه و ساعت بازدید از تپه گنجشک ها


شما می توانید به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت از منطقه تپه گنجشک بازدید کنید و هزینه ورودی برای بازدید از این مکان کاملا رایگان است.

 

captcha

مطالب مرتبط