جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | حمل و نقل عمومی در روسیه

حمل و نقل عمومی در روسیه

روسیه کشوری پهناور با مقاصد طبیعی و فرهنگی باورنکردنی است که هر گردشگری را تحت تاثیر قرار میدهد. هر مقصدی را که برای سفر انتخاب می‌کنید از پایتخت زیبای روسیه تا سن پترزبورگ عظیم و یا مورمانسک با جادوی شفق قطبی، توصیه می‌کنیم برنامه سفر خود را از قبل به‌طور کامل برنامه‌ریزی کنید. در روسیه وسایل حمل و نقل عمومی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود استفاده کنید. مترو، اتوبوس و تاکسی برای مسافت های کوتاه و قطار برای مسافت‌های طولانی‌تر در دسترس است. در ادامه با ما در آرزوی سفر همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، راهنمای حمل و نقل عمومی در روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

metro

 

مترو


مترو یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل در بسیاری از شهرها است. در حال حاضر شهرهایی از روسیه مانند مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک، سامارا، یکاترینبورگ و کازان دارای مترو هستند. همچنین یک تراموا زیرزمینی در شهر ولگوگراد (استالینگراد سابق) وجود دارد. در روسیه متروها با علامت  M مشخص می شوند و قیمت بلیط بسته به شهر متفاوت است. به عنوان مثال، ارزان ترین کرایه برای یک سواری 28 روبل در نیژنی نووگورود و 62 روبل در پایتخت است.
سالانه به طور میانگین 148 میلیون نفر از مترو مسکو و سن پترزبورگ استفاده میکنند. در ساعات شلوغی، قطارهای مسکو هر دقیقه یکبار و قطارهای سن پترزبورگ هر دو دقیقه یکبار وارد ایستگاه میشوند که نشان از سرعت بالای این حمل و نقل است.
مترو نه تنها به مهم‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی روسیه تبدیل شده است بلکه یک پدیده فرهنگی شگفت انگیز و یکی از جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می‌آید.
اجازه دهید نگاه دقیق تری داشته باشیم. مترو روسیه اولین بار (شوروی سابق) در زمان جوزف استالین ساخته شد. در هنگام برنامه ریزی ساخت و طراحی ایستگاه های مترو، رهبر آن زمان دولت شوروی آنها را به عنوان کاخ های طبقه کارگر در نظر گرفت. به همین دلیل اولین ایستگاه های مترو در شهر های مسکو و سن پترزبورگ به زیبایی کاخ ها طراحی شدند.
پیشنهاد میکنیم در برنامه تور روسیه، بازدید از ایستگاه های مترو مسکو و سن پترزبورگ را فراموش نکنید  و زمان کافی برای بازدید از آنها در نظر بگیرید. شاهکارهای هنر شوروی در مسکو ایستگاه های مترو "Ploshchad Revolutsii"، "Mayakovskaya"، "Teatralnaya"، "Komsomolskaya" هستند. در مورد سنت پترزبورگ، توصیه می کنیم از ایستگاه های زیرزمینی پوشکینسکایا، ناروسکایا و آوتوو دیدن کنید.

اگر می خواهید در مورد روسیه و شرایط سفر آن بیشتر آشنا شوید, توصیه می کنیم تا راهنمای سفر به روسیه را مطالعه نمایید.

taxi

تاکسی


یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل در شهرهای دنیا، چه پیشرفته چه غیر پیشرفته، بدون شک تاکسی است. تاکسی ها در روسیه از قیمت مناسبی برخوردارند و ساده ترین راه برای گرفتن تاکسی در روسیه، استفاده از یک برنامه تاکسی است. اکثر مردم روسیه Uber یا Yandex را ترجیح می دهند. گزینه های دیگر Gettaxi، Citymobil، Taxovichkof هستند، با این حال، آنها از محبوبیت کمتری برخوردارند.
استفاده از این برنامه ها دو مزیت بزرگ دارد اول از همه اینکه، اگر توانایی زبان روسی شما اندک است این برنامه به شما در انتخاب مسیر کمک میکند زیرا اکثر رانندگان انگلیسی بلد نیستند. دومین مزیت این است که شما میتوانید با استفاده از این برنامه ها، انواع خدمات تاکسی را از نظر هزینه با هم مقایسه کنید.

همچنین توجه داشته باشید هنگام رفت و آمد به فرودگاه از خدمات شرکت های تاکسیرانی غیرقانونی خودداری کنید. در فرودگاه فقط باید در بین تاکسی های رسمی به دنبال تاکسی های مجاز فرودگاه باشید. هنگامی که در شهرهای کوچک و روستاهای روسیه هستید، اگر تصادفاً مانند همه جای دنیا سوار تاکسی غیررسمی شدید، قبل از سوار شدن، ابتدا در مورد هزینه آن صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

bus

اتوبوس


اتوبوس پس از مترو محبوب ترین و پرکاربردترین نوع حمل و نقل در روسیه است. اولین اتوبوس ها قبل از انقلاب 1917 در شهر ظاهر شدند. امروزه 18 ناوگان اتوبوس در بیش از هزار مسیر مختلف فعالیت می کنند. در شهرهای بزرگ روسیه معمولا در دو شیفت کار می کنند.
شما میتوانید هم از اتوبوس های  ساده که با سوخت فسیلی کار می کنند و هم اتوبوس های برقی در تمام شهرهای بزرگ این کشور استفاده کنید. اتوبوس های برقی، در مراکز شهری بزرگ، رایج هستند و دولت این کشور قصد دارد که تا سال 2023 یک ناوگان اتوبوس کاملا برقی داشته باشد. در حال حاضر مسکو به تنهایی بیش از 1000 اتوبوس برقی دارد که یکی از بزرگترین ناوگان اتوبوس برقی در اروپا است. 
همچنین وسیله ای مانند تراموا در دسته حمل و نقل اتوبوس قرار می گیرد. در تور روسیه، توجه داشته باشید که روس ها برای ایستگاه های مختلف این نوع حمل و نقل از حروف مختلفی استفاده می کنند. ایستگاه اتوبوس با علامت A، ایستگاه اتوبوس برقی با علامت T و ایستگاه های تراموا با علامت Tp مشخص شده است.

همچنین لازم به ذکر است که هیچ سیستم مشخصی از پرداخت کرایه حمل و نقل اتوبوس در روسیه وجود ندارد. برخی از شهرها بدون توجه به مسیر، کرایه یکسانی دارند اما بعضی دیگر نسبت به مسیر قیمت گذاری شده اند. روش های پرداخت کرایه نیز در هر شهر متفاوت است به عنوان مثال در مسکو کرایه ها باید از طریق کارت Troika و یا گوشی هوشمند پرداخت شود در حالی که در سایر شهرها به صورتی نقدی دریافت میگردد.

matrushka

مارشوتکا


کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق مملو از اتوبوس‌های کوچکی هستند که به عنوان مارشوتکا (маршрутка) شناخته می شوند. مارشوتکا معمولا دارای مسیرها و شماره مسیرهای خاصی است که توسط شرکت خصوصی اداره می شود. از مزیت مارشوتکا این است که به دلیل اندازه کوچکشان بسیار سریع هستند و میتوانند مسافران را سریعتر از اتوبوس های برقی به مقصد برسانند. همچنین مارشوتکا میتواند از توقف های تمامی ایستگاه های اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا استفاده کنند. علاوه بر این، شما نه تنها میتوانید در ایستگاه‌های اتوبوس یا ترولی‌بوس سوار مارشوتکاها شوید، بلکه هر زمان که آن را دیدید، کافی است دستتان را پایین بیاورید و در صورتی که به مقصد رسیدید کافی است از راننده بخواهید توقف کند. (بهتر است با صدای بلند وبه روسی بگویید"Ostanovite pozhaluista"  زیرا اکثر رانندگان زبان انگلیسی نمیفهمند.)
هزینه بلیط برای یکبار سفر حدود 50 روبل (0.69 یورو) است و هنگام سوار شدن به مینی بوس باید مستقیماً به راننده پرداخت کنید. 


 

captcha

مطالب مرتبط