جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | صومعه نوودویچی

صومعه نوودویچی

صومعه نوودویچی، یکی از جاذبه‌های دیدنی و منحصربفرد در جنوب غربی مسکو است و همچنین از زیباترین و برترین صومعه‌های این شهر به شمار می‌رود. این مجموعه در سال ۱۵۲۴ تأسیس شده و از آن زمان تاکنون، تحت تغییرات قابل توجهی قرار نگرفته است، که باعث شده است تا به یک نمونه کامل از طراحی و معماری باروک در مسکو تبدیل شود. این صومعه مستقیماً با تاریخ سیاسی، فرهنگی و مذهبی روسیه مرتبط بوده و ارتباط نزدیکی با کرملین مسکو داشت. این مجموعه مورد استفاده زنان خانواده تزار و اشراف بوده است و قبرستان صومعه شامل دفن اقوام و بستگان تزار است. 

معرفی صومعه نوودویچی


صومعه نوودویچی

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مسکو صومعه نوودویچی است که در سال 2004 در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شد. صومعه نوودویچی که نام آن به عنوان صومعه دختر جدید ترجمه می شود، در سال 1524 به دستور شاهزاده بزرگ واسیلی سوم مسکو برای جشن گرفتن جشن روسیه تأسیس شد. قدمت این مجموعه به اوایل قرن شانزدهم بازمی‌گردد و در تور مسکو نمی‌توان بازدید از آن را از دست داد.

این مجموعه شامل 14 ساختمان، از جمله 8 کلیسای جامع (یک زیارتگاه، 4 کلیسا، یک ناقوس با کلیسای Barlaam و Josaphat و دو نمازخانه) و تعدادی ساختمان مسکونی و خدماتی است. این صومعه گاهی اوقات "کرملین مسکو در مینیاتور" نامیده می شود. قدیمی ترین ساختمان آن یک کلیسای جامع سنگی است که به نماد خدای مادر اسمولنسک اختصاص داده شده است که در سال های 1524-1525 پس از مد کلیسای جامع عروج در کرملین مسکو ساخته شده است.

بناهای صومعه نوودویچی

صومعه نوودویچی تنها صومعه باستانی است که از زمان تاسیس به عنوان یک قلعه عمل می کرد. در قرون 16 تا 18، صومعه نوودویچی انتخابی برای زنان از سلسله تزار و همچنین خانواده‌های ثروتمند بویار و اشراف بود. صومعه نوودویچی پیوندهای نزدیکی با کرملین داشت و ارتباط تنگاتنگی با تاریخ سیاسی، فرهنگی و مذهبی روسیه، رویدادهای مهم تاریخی و شخصیت های مهم تاریخی کشور روسیه دارد. 

 

تاریخچه صومعه نوودویچی


تاریخچه صومعه نوودویچی

در اواسط قرن هفدهم، راهبه‌هایی از سرزمین‌های مختلف روسیه به صومعه منتقل شدند و راهبه‌های سالخورده که جنبش مومنان قدیمی را کنار گذاشتند، در این صومعه پناه گرفتند. چند سال بعد، صومعه به عنوان یک بیمارستان نظامی برای سربازان و افسران ارتش امپراتوری روسیه و یک یتیم خانه برای نوزادان زن عمل میکرد. لازم به ذکر است که دولت روسیه از صومعه حمایت می کند و هر سال 1500 روبل و 1300 ربع نان با 680 روبل و 480 ربع نان برای بیش از 250 کودک رها شده فراهم می کند.
یک داستان واقعاً قابل توجه در سال 1812 اتفاق افتاد، ارتش ناپلئون سعی کرد صومعه را منفجر کند، اما راهبه ها توانستند صومعه را از نابودی نجات دهند. در اوایل دهه 1900، کلیسای جامع توسط معمار و محافظ، ایوان ماشکوف مورد بررسی و بازسازی قرار گرفت.
پس از انقلاب 1917، صومعه تعطیل شد و راهبه ها بیرون راندند تا جایی برای موزه آزادی زنان باز شود. این صومعه بعداً به عنوان موزه بازگشایی شد و به اقامتگاه رسمی متروپولیتن کرویتسکی و کولومنسکی کلیسای ارتدکس تبدیل شد. مجموعه صومعه نوودویچی اکنون برای بازدیدکنندگان تور روسیه باز است.

برای آشنایی با کاخ های روسیه کلیک کنید.

تاریخچه دست نخورده


تاریخچه دست نخورده صومعه نوودویچی

صومعه نوودویچی به لحاظ تاریخی معتبر است، زیرا تا به امروز بدون تغییرات چشمگیری باقی مانده است و تنها چندین مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است. علاوه بر این، این مجموعه توانسته است طرح کلی خود و ساختمان‌های فردی خود را با همان ساختار اولیه حفظ کند. همچنین، ساختمان‌های مقدس در حال حاضر نقش مذهبی را برعهده دارند، در حالی که ساختمان‌های مسکونی به عنوان موزه‌های فرهنگی عمل می‌کنند که توسط راهبان محافظت شده‌اند.
در طول عمر خود، ساختمان های این مجموعه چندین بار بازسازی شده است. در سالهای 1890-1900 معمار SK Rodionov کارهای مرمتی صومعه را انجام داد. با همکاری IP Mashkov، معمار معروف و محقق معماری قدیمی روسیه، اس‌کی رودیونوف کلیسای جامع اسمولنسکی را بازسازی کرد و رنگ‌های روغنی را از روی نقاشی‌های دیواری پاک کرد.
این مجموعه در اواخر قرن بیستم مورد بازسازی قرار گرفته است، اما این شامل تکرار نشد. انجام مرمت با بررسی کامل آثار تاریخی انجام شد. فرآیند مرمت توسط معمار NCRomanov با استاندارد بالایی از برتری علمی و قابلیت اطمینان مشخص شد. مرمت و حفاظت منظم، با نظارت نهادهای مختص و اجرای کارها، حفظ اصالت مجموعه را تضمین می‌کند.

برای مطالعه راهنمای سفر به مسکو کلیک کنید.

گورستان صومعه نوودویچی


گورستان صومعه نوودویچی

گورستان صومعه نوودویچی یکی از جاذبه‌های مهم در این صومعه است. این قبرستان واقع در نزدیکی صومعه قرار گرفته است و به عنوان مکان خاکسپاری افراد معروف، هنرمندان، نویسندگان و شخصیت‌های تاریخی معروف استفاده شده است. این قبرستان محل استراحت و خاکسپاری بسیاری از افراد مهم و تاریخی است که به طور معمول توسط بازدیدکنندگان و گردشگران مورد توجه قرار می‌گیرد. قبرستان صومعه نوودویچی یکی از مقاصد دیدنی این صومعه است که به صورت جداگانه از صومعه قابل بازدید است.

 

نمایشگاه های موزه


نمایشگاه های موزه

امروزه صومعه موزه ای است که توسط موزه تاریخی دولتی اداره می شود، اما دو کلیسای آن به کلیسای ارتدکس بازگردانده شده است. امروزه امکان بازدید از صومعه به عنوان گردشگر یا بازدیدکننده وجود دارد. اگر می‌خواهید از کلیسای جامع بانوی اسمولنسک و نمایشگاه ها بازدید کنید، باید بلیط بخرید. با این حال، اگر تنها تمایل دارید در محوطه صومعه قدم بگذارید، می‌توانید بدون خرید بلیط وارد شوید (به این نکته توجه داشته باشید که این قانون فقط برای افرادی که در کلیساها دعا می‌کنند اعمال می‌شود). با این حال، برای گرفتن عکس باید یک پاس عکس بخرید، اگرچه این امر اجباری نیست. این موزه نمایشگاه‌هایی را در اتاق‌های صوفیه صومعه و اتاق‌های ایرینا گودونوا متصل به کلیسای سنت آمبروز و همچنین در کلیسای جامع بانوی اسمولنسک برگزار می‌کند.

 

کلیسا تغییر شکل دروازه ناجی


کلیسا تغییر شکل دروازه ناجی

ورودی اصلی صومعه نوودویچی، کلیسای تغییر شکل دروازه ناجی به سبک باروک به رنگ قرمز با پنج گنبد کوچک طلایی بر فراز دروازه‌های شمالی صومعه قرار دارد. این کلیسا بین سال‌های 1687 و 1689 ساخته شد. اتاق‌های Lopukhinskie در ضلع غربی دروازه‌های شمالی ساخته شده‌اند که قدمت آن به همان زمان ساخت کلیسا می‌رسد.

 

کلیسای جامع بانوی اسمولنسک


کلیسای جامع بانوی اسمولنسک

کلیسای جامع صومعه، کلیسای جامع بانوی ما از اسمولنسک است. در مورد زمان ساخت کلیسای جامع سردرگمی وجود دارد، اما بیشتر مورخان میگویند زمان ساخت آن به سال های 1520 یا 1560 بر میگردد. در هر صورت کلیسای جامع با استفاده از کلیسای جامع خوابگاه کرملین به عنوان نمونه ساخته شده است. این ساختمان با پنج گنبد، یک گنبد طلایی مرکزی بزرگتر که توسط چهار گنبد نقره ای احاطه شده و دارای گالری هایی در اطراف سه ضلع آن است.

فضای داخلی کلیسای جامع بانوی اسمولنسک

در داخل این کلیسا، نقاشی های دیواری متعلق به قرن شانزدهم حفظ شده است. این کلیسای جامع همچنین یک نسخه قدیمی و مورد احترام از نماد بانوی اسمولنسک را در خود جای داده است. امروزه کلیسای جامع یک موزه باقی مانده است و برای دیدن نقاشی های دیواری آن باید بلیط بخرید.

 

برج ناقوس


برج ناقوس

جدا از کلیسای جامع آن، یکی از معروف ترین مناظر صومعه، برج ناقوس آن است که در اواخر قرن هفدهم به سبک استادانه باروک ناریشکین ساخته شد. این برج از شش طبقه تشکیل شده و بالای آن یک گنبد طلایی قرار گرفته است. در داخل برج دو کلیسا وجود دارد: کلیسای سنت بارلاام و یوسفات در سطح پایین و سنت جان الهی در سطح بالایی.

 

کلیسای رستاخیز


کلیسای رستاخیز

امروزه کلیسای اصلی صومعه نوودویچی، کلیسای Dormition است که در بازهٔ زمانی بین سال‌های ۱۶۸۵ و ۱۶۸۷ به‌عنوان یک ساختمان تک گنبدی با سفره خانه‌ای طولانی در جلوی آن ساخته شده است. این کلیسا همراه با سایر بخش‌های صومعه در دورهٔ انقلاب بسته شد، اما در سال ۱۹۴۵ مجدداً بازگشایی شد و به کلیسای اصلی صومعه تبدیل شد. در سال ۱۹۶۴، کلیسای جامع متروپولیتن کروتیتسکی و کلومنا به این مکان منتقل شد و در سال ۱۹۸۸ نماد کلیسای Dormition که در مکانی به نام Pokrovka واقع شده بود، در اینجا نصب شد. در حال حاضر، این کلیسا دارای قدیمی‌ترین نسخه روسی از نماد بانوی ایکونیک است.

 

کلیسا دروازه شفاعت


کلیسای دروازه شفاعت

کلیسای دروازه شفاعت دروازه‌ای در صومعه نوودویچی است. این کلیسا در بالای دروازه‌های جنوبی صومعه قرار دارد. این ساختمان به سبک باروک مشابهی طراحی شده است و فقط سه گنبد دارد. اتاق‌های ماریینسکی در سمت شرقی کلیسا ساخته شده‌اند. دروازه‌های جنوبی، اگر باز می‌بودند، می‌توانستند مستقیماً به قبرستان نوودویچی همسایه منتهی شوند، اما تنها با خروج از صومعه می‌توان به قبرستان دسترسی پیدا کرد.

captcha

مطالب مرتبط