جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | پارک گورکی

پارک گورکی

پارک گورکی، به عنوان پربازدیدترین و معروف ترین پارک مسکو که در دوره شوروی بنا شده است، جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم مسکو و گردشگران دارد. این پارک طی تمام فصول سال، به عنوان یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی، ورزش، لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و شرکت در رویدادهای فرهنگی شناخته شده است. این پارک در امتداد رودخانه تماشایی مسکو واقع شده است و شامل چهار فضای سبز مختلف، پارک هنرهای موزئون، باغ نسکوچنی و تپه اسپارو می باشد.

پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت گورکی


پارک مورد علاقه مردم مسکو، بدون شک پارک گورکی است. این پارک، به عنوان پربازدیدترین و محبوب‌ترین پارک شهر، جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران تور روسیه دارد. ای پارک در امتداد رودخانه مسکوا، در منطقه مرکزی شهر واقع شده و فاصله‌ آن تا میدان سرخ حدود دو کیلومتر است.
نام رسمی این پارک، پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت گورکی است ، اگرچه معمولاً به طور خلاصه به عنوان پارک گورکی شناخته می شود. نام این پارک از ماکسیم گورکی، نویسنده و فعال سیاسی شوروی، که بنیانگذار جنبش ادبی رئالیسم سوسیالیستی بود، گرفته شده است. او پنج بار برای جایزه نوبل ادبیات نامزد شد و در سال ۱۹۳۶ درگذشت. اگر از مقبره لنین دیدن کنید، می‌توانید قبر او را در قبرستان دیوار کرملین ببینید. در پارک، یک بنای تاریخی به این شخص اختصاص داده شده است.
این پارک در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و طراحی آن به عهده معمار مشهور کنستانتین ملنیکوف بود. در سال ۲۰۱۱، به دلیل خرابی‌های جدی، پارک مورد بازسازی دقیق قرار گرفت. این پارک با مساحت ۲۲۰ هکتار امکانات فراوانی ارائه می‌دهد؛ از باغ‌ها و تالاب‌ها گرفته تا مناطق تفریحی، فضاهای ورزشی، موزه‌ها، رستوران‌ها و سایر امکانات تفریحی و فرهنگی که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

پارک گورکی مسکو

 

4 منطقه پارک گورکی


در حال حاضر، پارک گورکی به 4 منطقه از شمال به جنوب تقسیم شده است که هر کدام معنای منحصر به فردی دارند:
موزئون: این بخش در شمال پارک واقع شده و یک موزه باز در فضای باز است که بیش از ۱۰۰۰ مجسمه شوروی را در خود جای داده است. این مجسمه‌ها پس از فروپاشی کمونیسم از پارک‌ها و میدان‌های روسیه حذف شدند.
پارتر: این بخش اصلی پارک است که در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و منشا آن نمایشگاه کشاورزی است که پس از انقلاب روسیه در این منطقه برگزار شد.
باغ نسکوچنی: این بخش در میانه پارک واقع شده و تاریخی‌ترین قسمت آن با بناهای تاریخی است که ارزش بازدید زیادی دارد.
تپه گنجشک (Vorobyovy Gory): تپه گنجشک های مسکو یک ذخیره‌گاه طبیعی زیبا که در کنار رودخانه مسکوا واقع شده و دارای یک تپه است که از آن می‌توانید یکی از بهترین مناظر شهر را ببینید.

 

تاریخچه پارک گورکی


در دوران قبل از انقلاب، پارک گورکی یک زباله دانی و زمین بایر در شهر بود. در سال 1923، این منطقه برای برگزاری نمایشگاه کشاورزی و صنایع دستی روسیه تمیز شد و در سال 1928 به یک پارک بزرگ تبدیل شد که شامل باغ نسکوچنی نیز بود. از آن زمان، این پارک به عنوان یک مرکز فرهنگی باقی مانده است و در طول سال‌ها با بازسازی‌ها و اضافه شدن تجهیزات، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی در تور روسیه تبدیل شده است.
در سال 1937، الکساندر ولاسوف به خاطر تاثیر ویژه‌ای که در طراحی داخلی پارک گورکی داشت، جایزه بزرگی را در نمایشگاه جهانی پاریس به دست آورد. این دوره به عنوان "عصر طلایی" پارک گورکی شناخته می‌شد، که آنجا نه تنها به مکانی برای تفریح تبدیل شد، بلکه فضایی عمومی که فرهنگ و زندگی شوروی در آن به نمایش گذاشته می‌شد.
در دهه‌های پس از جنگ، تجهیزات جدیدی مانند طاق پیروزی 24 متری در ورودی پارک، یک رصدخانه نجومی و چرخ و فلک مشهور به پارک اضافه شد. متأسفانه، در سال 2008 چرخ و فلک بسته شد. همچنین یک فواره با نور و موسیقی به طور دائمی به این پارک اضافه شد، که جلب توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند.

 

امروز در پارک گورکی چه کاری می توانید انجام دهید؟


امروزه بازدید کنندگان تور مسکو میتوانند از تماشای جاذبه های معماری، فواره ها، باغ های زیبا و مراکز ورزشی لذت ببرند، از موزه هنرهای معاصر گاراژ و موزه پارک گورکی دیدن کنند، در دریاچه قایق سواری کنند و یا در خاکریز پوشکینسکایا قدم بزنند. 
همچنین، امکان کرایه دوچرخه، اسکوتر و اسکیت بورد نیز در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

 

جاذبه های پارک گورکی


پارک گورکی یکی از بهترین پارک های مسکو، با نمایی مسحورکننده و زیبا و محیطی سرسبز و دیدنی برای ثبت تصاویری خاطره‌انگیز و بیادماندنی بسیار مناسب است. برخی از رویدادهای فرهنگی و تفریحی نظیر کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه‌های کتاب و موزه هنرهای معاصر در این فضای دل‌انگیز پارک برگزار می‌شود.

 

فعالیت در فضای باز

فعالیت در فضای باز پارک گورکی

فضای سرسبز پارک گورکی، نه تنها برای پیاده‌روی مناسب است، بلکه می‌توانید تجربه‌های متنوعی را در آن داشته باشید. از اجاره قایق برای لذت بردن از حرکت در حوضچه‌ها یا بازدید از ساحل در خاکریز پوشکینسکایا، گرفته تا حمام آفتاب روی آب، کرایه دوچرخه، اسکوتر برقی، لانگ برد یا حتی اسکیت غلتکی برای گشت و گذار در پارک، این پارک امکانات تفریحی متنوعی دارد. همچنین، می‌توانید امکانات ورزشی مانند بازی تنیس روی میز، بازدید از مجموعه ورزشی برای بازی‌های فوتبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون یا والیبال را تجربه کنید. 


موزه پارک گورکی

موزه پارک گورکی

موزه پارک گورکی، واقع در کنار اسکله چپ ورودی پارک، به دوران "عصر طلایی" دهه ۱۹۳۰ میلادی در مسکو می‌پردازد. این نمایشگاه با نگاهی به تاریخچه پارک مرکزی مسکو، توسعه و تغییراتی که در آن دوران رخ داده است، از زاویه دید بتی گلان،میپردازد. بازدیدکنندگان این موزه با استفاده از دوربین‌های تلسکوپی که در بام آن نصب شده، می‌توانند جاذبه‌های گردشگری مسکو مانند کلیسای جامع مسیح منجی، مقبره پتر بزرگ و خط افق مسکو را مشاهده کنند.


گاراژ موزه هنرهای معاصر (Garage Museum of Contemporary Art)

گاراژ موزه هنرهای معاصر

Garage Museum، اولین موسسه هنری روسیه که به هنر معاصر اختصاص دارد، در سال 2008 توسط رومن آبراموویچ و داشا ژوکوا تأسیس شد و در پارک گورکی مستقر است. این موزه هر ساله ده نمایشگاه بزرگ را برگزار می‌کند تا آثار هنرمندان برجسته و پیشرو را به نمایش بگذارد.

 

 رستوران های اطراف پارک 


در اطراف پارک گورکی، مجموعه‌ای بی‌نظیر از کافه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که میتوانید از  یک فنجان قهوه لذت ببرید یا در فضایی زیبا و گرم غذایی خوشمزه را با همراهان خود سرو کنید.
کافه‌ی زیبای Ostrovok (جزیره کوچک) کنار دریاچه، با محیط شیک و غذاهای اروپایی و روسی و Vremena Goda (فصول)، با طراحی مجلل و منوی دلپذیر، دو انتخاب بی‌نظیر برای لذت بردن از غذا هستند. اگر به تجربه‌ی غذاهای جدید علاقه‌مندید، می‌توانید به رستوران تایلندی رنگارنگ Lebedinoe Ozero (دریاچه قو) یا trattoria Merkato با تراس تابستانی بزرگ سر بزنید.

 

چگونه به پارک گورکی مسکو برویم؟


پارک گورکی در مسکو، واقع در خیابان کریمسکی وال، از طریق ایستگاه های متروی مسکو، ایستگاه اوکتیابرسکایا و پارک کولتوری به راحتی قابل دسترسی است. با پیاده شدن از ایستگاه اوکتیابرسکایا، کافیست به سمت خیابان کریمسکی وال حرکت کنید. پس از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، به پارک گورکی مسکو می‌رسید.هرچند پارک دارای 26 ورودی مختلف است. بنابراین، برای بازدید از هر منطقه‌ای از پارک، باید در یکی از ایستگاه‌های متروی نزدیک به ورودی اصلی توقف کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط