جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | رودخانه مسکوا

رودخانه مسکوا

رودخانه مسکوا (به روسی: река Москва, Москва-река, Moskva-reka) از میان استان‌های مسکو و اسمولنسک در کشور روسیه سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از شاخه‌های رودخانه اوکا نشات می‌گیرد و به عنوان یک منبع اساسی آب برای شهر مسکو شناخته می‌شود. عرض رودخانه به طور کلی در حدود 200 متر است و در بخش‌های گسترده‌تری به بیش از 1 کیلومتر می‌رسد. شهرهای بزرگی که در امتداد این رودخانه قرار دارند، عبارتند از مسکو، موژایسک، زونیگورود، ژوکوفسکی، برونیتسی، ووسکرسنسک و کولومنا. 

نام رودخانه مسکوا از کجا آمده است؟


رودخانه مسکو از کل شهر مسکو می گذرد که نام مسکو از آن گرفته شده است. نام رودخانه مسکوا  از منشأی قدیمی و پیچیده برخوردار است که هنوز هم مورد بحث است. یکی از نظریات مطرح شده این است که این نام از یک زبان باستانی فنلاندی به ارث برده شده است. در این زبان، "مسکو" به معنای "محل باتلاقی، آب‌های تاریک، پشه" است. این نام احتمالاً به دلیل ویژگی‌های زیستی و محیطی که اطراف این رودخانه را تشکیل می‌دهد، به وجود آمده است. 

 

رودخانه مسکوا

جاذبه های دیدنی اطراف رودخانه مسکو


رودخانه مسکوا به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مسکو، زیبایی‌های فراوانی را در اطراف خود دارد که باعث جذب گردشگران تور روسیه و بازدیدکنندگان از سراسر جهان می‌شود. گشت و گذار در رودخانه مسکو، در فصل کشتیرانی بسیار لذت بخش است. با قایق تفریحی می‌توانید لذت بخش‌ترین سفر خود را تجربه کنید، از آن نقاط مانند تپه‌های گنجشک های مسکو، ساختمان اصلی دانشگاه مسکو، کلیسای جامع مسیح منجی، موزه تاریخ دولتی و پارک فرهنگی لذت ببرید.
آب روی رودخانه می درخشد، مناظر ساحل زیباست و می توانید از معماری زیبای مسکو لذت ببرید. کلیسای جامع مسیح منجی، یکی از شاهکارهای فرهنگی که در کنار رودخانه مسکوا قرار دارد. در این مکان، مجسمه‌هایی از پیتر کبیر و کشتی‌های رزمی روم باستان نیز مشاهده می‌شود. مجسمه‌ها، به ارتفاع ۶۰ متر، بر روی رودخانه ایستاده و همچون یک اثر هنری عمومی، برای تزیین چشم‌انداز طبیعی آنجا طراحی شده‌اند.

 

رمز و راز های رودخانه مسکوا


رودخانه مسکو، علاوه بر زیبایی خود، رمز و رازهای بسیاری را در دل خود نهفته دارد. در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۵۴۷، مسکو در آتش سوزی بزرگی غرق شد و از آن زمان، شایعات می‌گویند که ساکنان شهر، "مرواریدهای شفاف و جواهرات گرانبها" را به رودخانه پرتاب کردند. در اوایل قرن نوزدهم، زمانی که ارتش ناپلئون به شهر نزدیک شد، یک کشتی پر از جواهرات طلا و نقره در کف رودخانه فرو رفت. فرانسوی‌ها تمام تلاش خود را برای بازیابی آن انجام دادند، اما باز هم چیزی به دست نیاوردند.
همچنین ضرب المثلی هم وجود دارد که می‌گوید استفاده از تجهیزات غواصی بدون مجوز خاص، اجازه ورود به بخشی از رودخانه مسکو که از مرکز شهر می‌گذرد را ممنوع می‌سازد. این ممنوعیت به دلیل این است که آبراه‌های اینجا امکان دسترسی به نیروگاه‌های دولتی بسیار مستحکم، از جمله کرملین را فراهم می‌کنند. واحد غواصی سرویس امنیت فدرال، مشهور به "مرد قورباغه"، از دروازه زیرآبی کرملین محافظت می‌کند. اعضای این واحد، بهترین شناگران ناوگان شمال هستند و آموزش‌های نظامی سختی را گذرانده‌اند. آن‌ها با لباس‌های مرطوب، روزانه چندین بار در منطقه‌ای که رودخانه مسکو از کرملین می‌گذرد گشت می‌زنند.

 

جذاب ترین سفرهای دریایی در رودخانه مسکو 


سفرهای دریایی در رودخانه مسکو 

سفرهای دریایی در امتداد رودخانه مسکوا یک فعالیت تفریحی عالی است که در هوای گرم مورد علاقه مردم مسکو و گرداشگران تور مسکو است. این به شما این امکان را می دهد که شهر را از منظر کاملا متفاوت دیگری بشناسید، پل های روی رودخانه مسکو را از نزدیک ببینید و برخی از بناهای تاریخی اصلی شهر را مشاهده کنید. 
 ناوبری اصلی در مسکو در اواسط آوریل باز می شود و تا اوایل نوامبر ادامه دارد. علاوه بر این، سفرهای دریایی زمستانی رودخانه در پایتخت وجود دارد، بنابراین قایق های کشتی ناوگان رادیسون رویال در تمام طول سال در امتداد رودخانه مسکو حرکت می کنند، و در زمستان نیز کشتی های دریایی در Maestro و Rio وجود دارد.
مسیرهای سفرهای دریایی رودخانه در امتداد رودخانه مسکو جالب و متنوع است. پنج یا هفت سال پیش فقط خط مرکزی از ایستگاه راه‌آهن کیف تا پل Novospassky و همچنین سفرهایی از ایستگاه رودخانه به منطقه مسکو و سفرهایی به Kolomenskoye و Strogino وجود داشت. در سال‌های اخیر ده‌ها مسیر جدید برای قایق‌ها ظاهر شده است و تقریباً از هر اسکله در مسکو می‌توان یک سفر دریایی کوچک یا طولانی انجام داد.

 

هزینه تورهای دریایی در رودخانه مسکو چقدر است؟


هر یک از تورهای دریایی بر اساس شرکت، نوع قایق و خدمات ارائه شده، قیمت‌های مختلفی دارند. اما می‌توانید تورهایی با قیمت‌های متنوع از ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ روبل پیدا کنید. اگر انتخاب کنید که سرویس ناهار یا شام نیز دریافت کنید، باید حداقل ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ روبل به قیمت اصلی اضافه کنید.

برای مطالعه راهنمای هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط