جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خیابان های معروف مسکو

خیابان های معروف مسکو

مسکو یک کلان شهر بزرگ با مناطق تاریخی و فرهنگی بی نظیر است. به دلیل قرار گیری این مناطق باستانی و تاریخی به صورت فشرده، به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در خیابان های معروف مسکو قدم بزنند و از بسیاری از مناظر مهم و جذاب مسکو دیدن کنند. راهنمای ما، ساختمان به ساختمان، خیابان‌های معروف و زیبای شهر را در بر می‌گیرد و شما را به تجربه ای نزدیک از سفر به مسکو، می‌برد.

Tverskaya Ulitsa


خیابان tverskaya-ulitsa مسکو

خیابان تورسکایا، که به زبان روسی به عنوان "Тверская улица" شناخته می‌شود، در بازه زمانی بین سال‌های 1935 تا 1990، معروف به خیابان گورکی (улица Горького)، اصلی‌ترین و شاید مشهورترین خیابان شعاعی در مسکو بود. این خیابان از میدان مانژ به سمت شمال غربی امتداد دارد و در پایان به حلقه باغ ختم می‌شود و به همین سبب Tverskoy نامگذاری شده است. این مسیر تا خیابان اول Tverskaya-Yamskaya، خیابان Leningradsky و بزرگراه Leningradskoye ادامه دارد.
به گردشگران تور مسکو گفته می‌شود که خیابان Tverskaya از اوایل قرن ۱۲ وجود داشته است. این خیابان از اهمیت بسیار زیادی در دوران قرون وسطایی برای شهر مسکو برخوردار بود، زیرا آن را با رقیب برتر و سپس اصلی خود، تور (Tver)، مرتبط می‌کرد. در آن زمان، این جاده از روی رودخانه نگلینایا عبور می‌کرد. 
اکنون خیابان تورسکایا به صورت یک ترکیب الگوبرداری شده از معماری، ارتباطات شهری و پروژه‌های ساختمانی قرن بیست و یکم، با الهام از نئوکلاسیکیسم استالینی، یکی از مراکز خرید اصلی در مسکو محسوب می‌شود.

 

مکان های دیدنی در خیابان Tverskaya 

در خیابان تورسکایا (Tverskaya)، که یکی از خیابان‌های اصلی مسکو است و به طول 1.6 کیلومتر درازی می‌کشد، می‌توانید مکان‌های دیدنی متعددی را ببینید. علاوه بر فرصت‌های خرید متنوع، چندین ساختمان اصلی که در دوران استالین ساخته شده‌اند همچنان باقی مانده‌اند. از مکان های دیدنی این خیابان میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

 

هتل نشنال

این هتل زیبا در اوایل قرن بیست ساخته شده و با امکانات رفاهی مدرن، موقعیت مکانی عالی و دکوراسیون برجسته، یکی از بهترین هتل‌های آن زمان تلقی می‌شود. حتماً نقاشی دیواری بزرگ به سبک رئالیستی سوسیالیستی روی نمای این هتل را از دست ندهید. 

 

دومای ایالتی

state-duma

روبروی هتل نشنال، ساختمان عظیمی که رو به هتل مسکوا قرار دارد، خانه دومای دولتی جنجالی روسیه است. بلوک ده طبقه با ابهت مناسب در دهه 1930 برای قرار دادن Sovnarkom (شورای کمیسرهای خلق)، و سپس Gosplan، کمیته برنامه ریزی مرکزی که اصلاحات اقتصادی و برنامه های صنعتی استالین را اجرا می کرد، ساخته شد. این بنا در اواخر قرن هفدهم توسط فئودور ترویروکوف، مشاور پیتر کبیر ساخته شد و یکی از معدود نمونه های باقی مانده در نوع خود است. 

 

باشگاه انگلیسی 

باشگاه انگلیسی مسکو

باشگاه انگلیسی که در شماره 21 خیابان واقع شده است، تنها قصری است که تاکنون هیچگونه بازسازی نشده است. در سال 1831، زمانی که کلوپ انگلیسی، یک باشگاه اجتماعی مهم برای نخبگان، به یکی از نمادهای برجسته منطقه تبدیل شد. این ساختمان اکنون به عنوان خانه موزه تاریخ معاصر روسیه شناخته می‌شود.

 

Savvinskoe Podvorye 

savvinskoe-podvorye در مسکو

این بلوک آپارتمانی زیبا که در سال 1907 با معماری باروک، آرت نوو و سبک روسی ساخته شده است، در خیابان Tverskaya شماره 6 واقع شده است. این عمارت از برنامه های تخریب استالین جان سالم به در برد و بنا به گفته آنها، ساختمان 23000 تنی یک شبه در حالی که ساکنانش در خواب بودند، 160 فوت (50 متر) جابجا شد!

 

ساختمان دولت مسکو

ساختمان دولت مسکو

دولت مسکو که در شماره 13 واقع شده است، یک ساختمان قرمز با ابهت است که در سال 1782 برای فرماندار کل مسکو ساخته شده است. این ساختمان نیز، مانند سایر ساختمان های همسایه خود، به طول 42 فوت (13 متر) جابجا شده است تا امکان توسعه و گسترش خیابان فراهم شود.
محل: در قلب مسکو، در کنار میدان سرخ.
حمل و نقل مترو : Tverskaya، خط 2، Pushkinskaya، خط 7، Chekhovskaya، خط 9 و Okhotny Ryad، خط 1

 

خیابان نیکلسکایا


خیابان نیکلسکایا

خیابان نیکلسکایا خیابانی زیبا است که از میدان لوبیانکا به میدان سرخ منتهی می شود. این خیابان یکی از تزئین‌شده‌ترین و درخشان‌ترین خیابان‌های مسکو است که حتی در شب به لطف هزاران نور، به طرز باورنکردنی روشن است. به طور کلی، فضای کریسمس و سال نو را می توان حتی در تابستان در خیابان احساس کرد.
این خیابان عابرپیاده که مستقیماً به کرملین منتهی می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های مسکو است. اولین اشاره به آن به سال ۱۵۴۷ برمی‌گردد. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند ساختمان‌های قدیمی مربوط به قرن‌های 17-18، مانند صومعه قدیمی در شماره 9 و چاپخانه Synod در شماره 15 را تحسین کنند، جایی که گفته می‌شود اولین چاپ در روسیه، رسولان، در آنجا متولد شد.


مکان های دیدنی در خیابان نیکلسکایا

 

چاپخانه Synod

چاپخانه مسکو

یکی از منظره هایی که توجه شما را جلب میکند، چاپخانه سینود است که طلسم هایش، شیر و اسب شاخدار، در نمای آن دیده می شود.
در سال ۱۵۶۳، چاپخانه سینود به عنوان اولین چاپخانه مسکو تأسیس شد و این خیابان را به مرکز معنوی و فکری پایتخت تبدیل کرد. یک سال بعد، چاپگران ایوان فدوروف و پیوتر مستیسلاوتس آپوستول، اولین کتاب چاپ شده در روسیه را منتشر کردند.

 

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

صحنه مجلسی تئاتر بولشوی نیز اتفاقاً در خیابان نیکلسکایا است. ساختمان آن قبلا رستورانی به نام بازار اسلاویانسکی بود که در روسیه قبل از شوروی بسیار محبوب بود. در دهه 1990 دچار آتش سوزی شد و هرگز بازگشایی نشد. 

 

سایر اماکن خیابان نیکلسکایا

در سال 2018، خیابان نیکلسکایا به یکی از مکان های مورد علاقه طرفداران در جام جهانی فوتبال تبدیل شد. آنها یک منطقه هواداران غیررسمی در اینجا ترتیب دادند، جایی که با هم رقصیدند، آواز خواندند و اوقات خوشی را سپری کردند. کافه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در Nikolskaya وجود دارد. در پایین خیابان، می توانید خود را در خواربار فروشی Vokrug Sveta که غذاهای لذیذ از سراسر جهان می فروشد، پذیرایی کنید. سپس می‌توانید به سیدرلا، یک خانه سیب معروف مسکو در ایستگاه متروی Ploshchad Revolyutsii بروید.

 

خیابان آربات


خیابان آربات

نام خیابان آربات به قدری رایج شده است که تقریباً همه شهرهای روسیه خیابان‌های پیاده‌روی مرکزی خود را «آربات محلی» می‌نامند. طول آن در مسکو کمی بیش از یک کیلومتر است و در ابتدا و انتهای آن ایستگاه های مترو قرار دارند. 
اگر به قرن پانزدهم میلادی برگردیم، این خیابان توسط بازرگانان و استادکاران اشغال شده بود و کلیساهای زیادی در آن شروع به ساختن کردند. بعدها، در قرن هجدهم ، اشراف روسی آن را معتبرترین مکان برای زندگی می‌دانستند، اگرچه در طی اشغال مسکو توسط ناپلئون در سال 1812، تقریباً به طور کامل توسط آتش سوزی ویران شد.
امروزه این خیابان یکی از جاذبه های گردشگری مسکو است. محیط خاص خود را دارد و برای عابران پیاده بسیار مناسب است زیرا از سال 1985 عملاً بدون ترافیک جاده ای بوده است (به جز یک بخش کوچک که به میدان اسمولنسکایا می رسید).

 

مکان های دیدنی خیابان آربات

 

مناظر زیادی در آربات وجود دارد، همه خانه ها تاریخی هستند، بنابراین موزه هایی از افراد مشهور مختلف (از جمله الکساندر پوشکین) وجود دارد که میتوانید در تور روسیه از آن دیدن کنید. علاوه بر این، آربات دارای تئاتر تاریخی Vakhtangov، رستوران هایی برای همه سلیقه ها  و یکی از جالب ترین مکان های زیرزمینی مسکو  به نام دیوار Tsoi است. همچنین در مسیرهای آربات یک بنای تاریخی منحصر به فرد برای آوانگارد روسی وجود دارد، خانه ای استوانه ای از معمار کنستانتین ملنیکوف.

 

ایستگاه مترو آرباتسکایا  

ایستگاه مترو آرباتسکایا  

ایستگاه مترو Arbatskaya (خط 3 Arbatsko - Pokrovskaya) یکی از مجلل ترین ایستگاه های پایتخت است و به طور رسمی در سال 1953 در بالای ایستگاه دیگری که در جنگ جهانی دوم آسیب دیده بود افتتاح شد. این ایستگاه مترو دارای عناصر مهمی از باروک مسکو است که شامل سنگ مرمر، کف گرانیتی چند رنگ، طاق، لوستر و نقش برجسته گل است. این یکی از طولانی ترین ایستگاه های مترو شهر است.
علاوه بر ایستگاه مترو Arbatskaya در خط 3، ایستگاه دیگری در چند متری آن‌ها وجود دارد که به همین نام به جز خط: ایستگاه Arbatskaya در خط 4 Filyovskaya واقع شده است .
این ایستگاه در سال 1935 ساخته شده و امروزه تردد کمتری نسبت به ایستگاه قبلی دارد. لابی آن به شکل یک ستاره پنج پر است که یکی از نمادهای اصلی متروی مسکو است. نمای خارجی با رنگ قرمز و مقداری سفید در محیط بسیار بدیع است.

 

خانه پذیرایی دولت فدراسیون روسیه (خیابان وزدویژنکا 16)

خانه پذیرایی دولت فدراسیون روسیه

همانطور که از ایستگاه مترو Arbatskaya (خط 3) خارج می شوید، به خانه پذیرایی دولت فدراسیون روسیه (یا خانه آرسنی موروزوف) در خیابان Vozdvizhenka 16 می رسید. معماری این ساختمان به شکلی منحصر به فرد است که به ندرت در مسکو مشاهده می‌شود. این معماری ترکیبی از  هنر نو و التقاط در سبک عجیب و غریب عربی است که نتیجه سفرهای آرسنی موروزوف، یک نجیب زاده روسی، به اسپانیا و پرتغال بوده است.
قدمت این خانه به پایان قرن نوزدهم باز می گردد. به عنوان یک نکته جالب، اعتقاد بر این است که هرکس اژدهایی را روی دیوارهای آن بیابد در طول سال بسیار خوش شانس خواهد بود. این ساختمان در سال 2006 بازسازی شد و اکنون میزبان جلسات هیئت های دولتی، دیپلمات ها و کنفرانس های بین المللی است.

 

آپارتمان یادبود الکساندر پوشکین (خیابان آربات 53)

آپارتمان یادبود الکساندر پوشکین

ادامه در امتداد خیابان آربات، در شماره 53، آپارتمان-موزه پوشین قرار دارد، جایی که شاعر ملی افسانه ای روسیه (همچنین یک نمایشنامه نویس و رمان نویس) از فوریه تا مه 1931 در آن زندگی می کرد.  آثار او تحت جنبش رمانتیک قرار می گیرد و او بنیانگذار ادبیات ملی روسیه است. شناخته شده ترین ساخته او نمایشنامه بوریس گودونوف است .


سایر اماکن دیدنی خیابان آربات

•    کلیسای تغییر شکل ناجی روی ماسه ها
•    بنای یادبود Bulat Okudzhava
•    روبن سیمونوف تئاتر درام مسکو
•    خانه مرکزی بازیگر
•    تئاتر آکادمیک دولتی واختانگف 
•    نمازخانه Sts. بوریس و گلب 

 

خیابان لاوروشینسکی و کلیمنتوفسکی


خیابان لاوروشینسکی

پس از قدم زدن در سالن های گالری ترتیاکوف، اگر می خواهید کمی هوای تازه بگیرید. خیابان لاوروشینسکی لین در امتداد ساختمان های گالری بهترین محل برای پیاده روی است. در اینجا می توانید با آرامش به سمت خاکریز کانال Vodootvodny قدم بزنید، یک قهوه شیک راف مسکو را در یکی از قهوه خانه های میدان Shmelev بنوشید و سپس از خیابان Bolshaya Ordynka عبور کنید و به Klimentovsky Lane برسید.

خیابان کلیمنتوفسکی

این خیابان به معنای واقعی کلمه پر از رستوران ها و تراس های روباز است. در هنگام بازدید از این خیابان حتما به دیدن یکی از زیباترین کلیساهای شهر، کلیسای سنت کلمنت، بروید.

 

از وروبیف تا خاکریزهای کریمسکایا


خاکریزهای کریمسکایا

برای کسانی که پیاده روی طولانی را ترجیح می دهند، درست در مرکز مسکو، یک مسیر خوب 8 کیلومتری وجود دارد. می توان آن را از ایستگاه مترو Vorobyovy Gory، جایی که یک پل بر روی رودخانه Moskva وجود دارد، شروع کرد. مسیرهای مناسبی برای عابران پیاده، دوندگان و دوچرخه سواران در خاکریز وجود دارد.
با عبور از باغ نسکوچنی (به معنای واقعی کلمه خسته کننده نیست)، پارک گورکی، جایی که می‌توانید برای قهوه و شراب توقف کنید، از جشنواره دیگری یا موزه هنرهای معاصر گاراژ بازدید کنید.

برای آشنایی با پارک های مسکو کلیک کنید.

سپس در امتداد خاکریز در پارک Museon با فواره ها و نیمکت ها ادامه دهید. یا به گالری ترتیاکوف جدید بروید، جایی که هنر روسی قرن بیستم، از جمله آثار کاسیمیر مالویچ در آن به نمایش گذاشته شده است.
سپس از پل عابر پیاده پدرسالار عبور کنید و در امتداد خانه فرهنگ جدید GES-2 و مجسمه رسوای "Big Clay N4" قدم بزنید و پیاده روی طولانی را در کلیسای جامع مسیح نجات دهنده به پایان برسانید.


 

captcha

مطالب مرتبط