جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کاخ بزرگ کرملین مسکو

کاخ بزرگ کرملین مسکو

کاخ بزرگ کرملین مسکو که بین قرن‌های 14 و 17 توسط معماران برجسته روسی و خارجی ساخته شد، به‌طور جدایی‌ناپذیری با همه مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و سیاسی روسیه از قرن سیزدهم پیوند خورده است. کرملین در قلب شهر مسکو و در منطقه میدان سرخ واقع شده است و اسرار زیادی را در خود پنهان نموده است. این کاخ یک مرکز مذهبی بود همچنین محلی است که تزارهای روسی در آن تاجگذاری کردند.

کرملین، مسکو (روسیه)


kremlin-palace

کرملین کلمه ای است که برای نشان دادن بسیاری از ارگ های روسیه در سراسر کشور استفاده می شود. در این میان، کرملین در مسکو مشهورترین آن هاست. این کاخ از جنوب به رودخانه مسکوا، از شرق به کلیسای جامع سنت باسیل و از غرب به باغ اسکندر مشرف است. کرملین که اکنون مقر استقرار ریاست جمهوری است، دارای پنج کاخ بزرگ، چهار کلیسای جامع، برج‌های کرملین و دیوار معروف کرملین است. پیشنهاد میکنیم در سفر خود به روسیه در تور مسکو حتما از این مکان دیدن کنید.

 

 تاریخچه کرملین 


history-of-the-kremlin

در مرکز جغرافیایی و تاریخی مسکو، کرملین قدیمی ترین بخش شهر است. کرملین اولین بار در هیپاتین کرونیکل در سال 1147 به عنوان استحکاماتی که توسط یوری دولگوروکی، شاهزاده سوزدال در ساحل چپ رودخانه مسکوا ساخته شد. این کاخ با شهرک‌ها و حومه‌هایی که بیشتر توسط استحکامات جدید احاطه شده بودند توسعه پیدا کرد. 
کرملین زمانی منحصراً محل سکونت تزارهای روسیه بود اما هم اکنون به عنوان اقامتگاه رئیس جمهور فدراسیون روسیه و محل برگزاری رویدادهای تشریفاتی که شامل جلسات و کنفرانس های رسمی با مقامات خارجی، مراسم تحلیف و مراسم اهدای جوایز دولتی است، در نظر گرفته می شود.
تاریخ کرملین مسکو به روزهای قبل از تزارها باز می‌گردد، زمانی که مقر دوک‌های بزرگ بود. اما معماری فعلی تحت نظارت ایوان سوم بود و کاخ های جدید و همچنین برج و دیوار کرملین به وجود آمدند. 

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مسکو کلیک کنید.

چرا از کاخ کرملین دیدن کنید؟


نگاهی نادر به راهروهای تزئین شده و تاریخی، اتاق‌های تاج و تخت، سالن‌های رقص و کلیساهای جامعی که در کاخ بزرگ کرملین قرار دارند بیاندازید. بیش از 12 سال طول کشید تا این کاخ که نمادی از عظمت استبداد روسیه است ساخته شود. این مجموعه قدرتمند دارای 9 کلیسا، 700 اتاق، کاخ ترم و دهلیز مقدس است.
تورهای کاخ بزرگ در کرملین بسیار انحصاری است و برای گردشگران عادی ممنوع است. تورهایی با راهنمای رسمی بهترین فرصت را برای قدم زدن در اتاق هایی که زمانی برای خانواده سلطنتی بودند، فراهم می کند.

 

معماری کاخ کرملین


معماری کرملین مسکو حتی زمانی که آسمان ابری است، تماشایی است! گنبدهای طلایی کلیساها و برج های ناقوس همواره می درخشد. این کاخ در طول قرن ها تغییر کرده و گسترش یافته است، اما هنوز نمای سبز، سفید و طلایی آثار کنستانتین کبیر و بخشی از کاخ اصلی اواخر قرن پانزدهم را حفظ کرده است.

st-georges-hall

تالار سنت جورج، اولین و بزرگترین سالن کاخ بزرگ کرملین است. این تالار به نام سنت جورج که توسط کاترین دوم به عنوان بالاترین جایزه نظامی امپراتوری روسیه معرفی شد، نامگذاری شد. دیوارهای این تالار با بیش از ده هزار نام افسران و ژنرال های روسی مانند سووروف، نخیموف، کوتوزوف و غیره پوشیده شده است. به طور سنتی، تالار سنت جورج محل برگزاری مراسم پاداش قهرمانان ملی ارتش روسیه است.

برای مطالعه 10 حقیقت جالب درباره کرملین مسکو کلیک کنید.

assumption-cathedral

مهمترین کلیساهای کرملین مسکو در میدان کلیسای جامع واقع شده اند. آنها کلیسای جامع Assumption، کلیسای فرشته، کلیسای بشارت و برج ناقوس ایوان ولیکی هستند. تقریباً همه آنها توسط معماران مدعو ایتالیایی طراحی شده اند که در سبک معماری آنها به وضوح دیده می شود. کلیسای جامعAssumption  (1475-1479) توسط یک معمار ایتالیایی Aristotele Fiorvanti ساخته شد. فضای داخلی آن با نقاشی های دیواری و یک نماد پنج طبقه (قرن 15-17) تزئین شده است. کلیسای جامع تبدیل به کلیسای اصلی ارتدکس روسیه و محل عروسی و تاجگذاری برای شاهزادگان بزرگ، تزارها و امپراتوران و همچنین زیارتگاه کلانشهرها و ایلخانان شد.

church-of-the-archangel

در همان زمان، معمار ایتالیایی دیگری به نام آلویزیو نووی، کلیسای پنج گنبدی فرشته را در 1505-1508 بنا کرد. از قرن هفدهم تا نوزدهم، فضای داخلی آن با نقاشی های دیواری فوق العاده تزیین شده بود. در این کلیسا بسیاری از شاهزادگان و تزارهای بزرگ مسکو به خاک سپرده شده اند. از جمله آنها می توان به ایوان اول کالیتا، دیمیتری دونسکوی، ایوان سوم، ایوان چهارم وحشتناک، میخائیل فدوروویچ و الکسی میخایلوویچ رومانوف اشاره کرد.

bell-tower-of-ivan-veliki

برج ناقوس ایوان ولیکی با ارتفاع 82 متر، در سال 1505-1508 ساخته شد. این برج مرتفع ترین ساختمان روسیه بود که به کانون گروه کرملین تبدیل شد.
کاخ وجوه (۱۴۸۷–۱۴۹۱) یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های مدنی کرملین است. معماران ایتالیایی مارکو فریازین و پیترو آنتونیو سولاریو آن را به عنوان یک سالن بزرگ برای برگزاری مراسم دولتی، جشن ها و برای پذیرایی از سفیران خارجی ساخته اند. همچنین کاخ ترمنوی که در قرن هفدهم ساخته شد، قابل توجه ترین ساختمان مدنی کرملین است.

برای مطالعه راهنمای سفر به مسکو کلیک کنید.

great-kremlin-palace

کاخ بزرگ کرملین که توسط معمار روسی KA Thon طراحی شد و بین سال‌های 1839 و 1849 به عنوان خانه خانواده امپراتوری ساخته شد، ترکیبی از ساختارهای تاریخی کرملین مانند کاخ چهره‌ها، اتاق طلایی تزارینا، اتاق‌های استاد، کاخ و کلیساهای ترنوی است. در اتاق اسلحه خانه که توسط  KA Thon ساخته شده، یک موزه از قرن 16 وجود دارد که به طور رسمی به دستور الکساندر اول در سال 1806 تأسیس شد.

 

جاذبه های دیدنی اطراف کرملین


red-squre

کاخ بزرگ کرملین در ضلع شرقی میدان سرخ قرار دارد و در اطراف آن مکان های دیدنی دیگری وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از آن ها بازدید نمایید.  
در انتهای جنوبی کرملین کلیسای جامع معروف پوکروفسکی (کلیسای جامع سنت باسیل) قرار دارد که یکی از زیباترین بناهای معماری کلیسای قدیمی روسیه است که در سال های 1555-1560 برای بزرگداشت پیروزی ایوان مخوف بر خانات کازان ساخته شد. ساخت میدان سرخ در اواخر قرن نوزدهم همراه با برپایی موزه تاریخی امپراتوری (موزه تاریخی دولتی امروزی) و مرکز خرید خرید گوم به پایان رسید. همچنین در سال 1929، مقبره لنین که نمونه ای برجسته از معماری یادبود شورو بود به پایان رسید.

captcha

مطالب مرتبط