جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | مکان های غواصی در تایلند

مکان های غواصی در تایلند

وقتی صحبت از غواصی به میان می آید، محیط استوایی و آب های شفاف تایلند آن را به یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان تبدیل کرده است. چه در حال شنا با پرتوهای مانتای باشکوه، کاوش در غارهای پوشیده از مرجان یا قله‌های آهکی زیر آب باشید، غواصی در سرزمین لبخند تجربه‌ای به یاد ماندنی است. در امتداد ساحل تایلند، از سواحل غربی تا سواحل شرقی، امکانات غواصی متعددی وجود دارد که طیف وسیعی از سطوح غواصی از غواصی پیشرفته تا غواصی مبتدی ارائه می دهند. انتخاب مکان مناسب برای غواصی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در ادامه، بهترین مکان‌ های غواصی در تایلند و تجربه‌های دریایی که می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید، را برایتان معرفی می‌کنیم.

 جزایر سورین، خائولک


 جزایر سورین، خائولک

جزایر سورین (با ساحل سورین در پوکت اشتباه نشود)، که در حدود 60 کیلومتری غرب خائو لک و به عنوان بخشی از پارک ملی مو کو سورین واقع شده است، از  پنج جزیره تشکیل شده است. این مناطق زیرآبی جزیره سورین تنوع زیبایی از مرجان‌های سخت، مرجان‌های نرم آسان‌ساز و زندگی دریایی فراوان را ارائه می‌دهند.
باید توجه داشت که این جزیره به عنوان یک مقصد غواصی دورافتاده در تور تایلند شناخته می‌شود و معمولاً جزو مقاصد پررونق گردشگری نمی‌باشد. به همین دلیل، شما می‌توانید گونه‌هایی از ماهی‌ها را در اینجا مشاهده کنید که در دیگر مکان های غواصی در تایلند به راحتی پیدا نمی‌شوند. این جزیره به علت عدم توسعه، به عنوان یک بهشت برای افرادی شناخته می‌شود که به دنبال آرامش و فرار از شلوغی هستند.
هر پنج جزیره جزایر سورین (کو سورین نوئا، کو سورین تای، کو ری، کو کای و کو کلانگ) که به دلیل جنگل‌های انبوه با سواحل احاطه شده توسط مرجان‌ها شناخته شده‌اند، بسیار نزدیک به هم قرار دارند و سطح آب آن ها بسیار کم عمق است. این شرایط به غواصان این امکان را می‌دهد که انواعی از موجودات دریایی چون طوطی ماهی سربالا، ناپلئون راسه، شقایق ماهی گوجه‌فرنگی، فرشته‌ماهی نقاب‌دار زرد و باراموندی را مشاهده کنند. جزایر سورین را می توان با یک لایو برد غواصی که بیشتر از اکتبر تا اوایل ماه مه اجرا می شود، کاوش کرد. بقیه سال پارک ملی دریایی مو کو سورین برای غواصان بسته است.

برای آشنایی با بهترین جزایر و سواحل تایلند کلیک کنید.

جزایر سیمیلان


جزایر سیمیلان

مجموعه جزایر سیمیلان، که شامل 11 جزیره کوچک در دریای آندامان واقع شده است، در فاصله حدود 120 کیلومتری پوکت قرار دارد. این جزایر به عنوان بخشی از یک پارک ملی حفاظت شده بر حفاظت از حیات وحش و محیط زیست تمرکز دارد. ای جزایر از جمله بهترین مقاصد تایلند هستند و با سواحل ماسه‌ای سفید و آب‌های بکر و آبی زیبا خود، هر کسی را شگفت‌زده می‌کنند.
برای بازدید از جزایر سیمیلان، شما باید یک تور با راهنما را رزرو کنید، زیرا این امکان به تنهایی ممکن نیست و از طریق تور ارائه می‌شود. در حال حاضر امکان بازدید انفرادی از جزیره وجود ندارد. جزایر سیمیلان در طول سال تنها از 15 اکتبر تا 15 مه برای بازدیدکنندگان باز است، اگرچه زمان دقیق هر سال ممکن است متفاوت باشد. تعداد بازدید‌کنندگان مجاز در هر روز محدود شده و حدود 4000 نفر اجازه ورود به این جزایر را دارند.
جزایر سیمیلان، با صخره‌های مرجانی که قدمت آن‌ها به بیش از 5000 سال بازمی‌گردد و دارای حیات دریایی گسترده‌ای از جمله لاک پشت‌های دریایی، پرتوها، مارماهی‌ها و کوسه‌های نهنگ، و همچنین یک جامعه بزرگ از ماهی‌های گرمسیری، به عنوان بهترین مکان های غواصی در تایلند در نظر گرفته میشود. 

 

Koh Phi Phi


Koh Phi Phi

جزایر فی فی یکی از بهترین مکان های غواصی در تایلند است که تنها 40 کیلومتر دورتر از پوکت قرار دارد. فی فی از شش جزیره تشکیل شده است که فی فی دون و فی فی له دو جزیره مشهور از این شش جزیره هستند. این جزایر با آب‌های بکر و مهمانی‌های پرجنب وجوش، یک مقصد بی‌نظیر برای تفریح در تایلند محسوب می‌شوند.
مناطق زیادی با عمق کم و مرجان‌های دیدنی وجود دارد که جزایر فی فی را به یک مقصد غواصی برجسته تبدیل کرده‌اند. در انتهای جنوبی این جزایر، دو جزیره صخره‌ای واقع شده که به عنوان بهترین مکان برای غواصی شناخته می‌شوند. در این مناطق، یک راهروی طبیعی نزدیک به کوه بیدا وجود دارد که معمولاً پر از طعمه‌های ماهی است.
همچنین، خلیج Loh Samah در ساحل شرقی از جزیره فی لی قرار دارد و به خاطر غواصی شبانه‌اش مشهور است. این منطقه دارای یک شبکه گسترده از مرجان‌های سخت است که پر از ماهی‌های کوچک تا متوسط هستند. همچنین، یک دره زیبا در اینجا وجود دارد که بهشتی برای عکاسان زیرآبی محسوب می‌شود.

 

کوه تائو


کوه تائو

بسیاری از افراد در واقع کوه تائو را به عنوان انتخاب اول برای صدور گواهینامه غواصی خود انتخاب می‌کنند. قیمت اقتصادی دوره‌های آموزشی، شرایط آسان و تجربه‌های زیبای غواصی، این منطقه را به یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع غواصی تبدیل کرده است. غواصی در جزیره کوه تائو نه تنها برای مبتدیان فرصت‌های عالی ایجاد می‌کند، بلکه غواصان حرفه‌ای نیز از تجربیات جذاب زیر آبی در اینجا بهره‌مند خواهند شد.
یکی از نقاط معروف و جذاب برای غواصی در اطراف کوه تائو، چامفون پیناکل است. این مکان واقع در نزدیکی جزیره تائو قرار دارد و طیف گسترده‌ای از فرصت‌های غواصی را در طول سال ارائه می‌دهد. در اینجا، شما می‌توانید از قله‌های گرانیتی بزرگ و یک سری قله‌های کوچکتر لذت ببرید. در بالای این قله‌ها، شقایق‌های صورتی زیبا و فریبنده وجود دارند. صخره باراکودا نیز یک محل استراحت برای هامور غول‌پیکر محسوب می‌شود. Chumphon Pinnacle به ویژه برای غواصان با تجربه توصیه می‌شود.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به تایلند کلیک کنید.

کوسامویی


کوسامویی

کوه ساموئی، دومین جزیره بزرگ تایلند که به دلیل جنگل‌های بارانی فراوان، سواحل نارگیل و درختان نخل مشهور است، اما به عنوان یک مقصد محبوب برای غواصی هم شناخته می‌شود. ممکن است غواصی در کوه ساموئی برای برخی از غواصان جذاب نباشد، زیرا این منطقه به عنوان یک مقصد تعطیلات پراز گردشگران و شلوغ‌تر از دیگر نقاط تایلند شناخته می‌شود. با این حال، این جزیره مکان‌های زیبایی را برای غواصی ارائه می‌دهد که هرگز نباید از دست بدهید. 
 برخی از بهترین مکان های غواصی در تایلند، مانند صخره بادبانی، بسیار نزدیک به کوه سامویی قرار دارند. کوسه های نهنگ اغلب هنگام غواصی در اطراف کوه سامویی مشاهده می شوند. همچنین می‌توانید بسیاری از باراکوداها، لاک‌پشت‌ها، جک‌ماهی‌ها و شاخه‌های مختلف و میگو را برای دوستداران کلان مشاهده کنید. علاوه بر این، شرایط غواصی با آب های آرام و به طور کلی دید خوب در اطراف مقصد غواصی در طول سال عالی است.

 

صخره ریشلیو


صخره ریشلیو

صخره ریشلیو که در 200 کیلومتری شمال غربی پوکت قرار دارد، یک مکان غواصی محبوب در دریای آندامان است. بخشی از پارک ملی سورین است. صخره‌ای به شکل نعل اسب با مرجان‌های بنفش و حیات دریایی فراوان به شکل ماهی‌های کوچک و میگو تا ماهی‌های دریایی بزرگ مانند کوسه‌های نهنگ، هامور، باراکودا و پرتوهای مانتا دارد. علاوه بر این، برای نگهداری انواع موجودات دریایی کمیاب مانند اسب های دریایی، قورباغه ماهی ها، میگوهای هارلکین و غیره بسیار شناخته شده است. این یکی از نمادین ترین مکان های غواصی تایلند است که با قایق های غواصی در طول سفرهای دریایی چند روزه قابل دسترسی است.
صخره ریشلیو، واقع در 200 کیلومتری شمال غربی پوکت، یکی از مقاصد محبوب غواصی در دریای آندامان است و جزء بخشی از پارک ملی سورین محسوب می‌شود. این صخره به شکل نعل اسبی با مرجان‌های بنفش و حیات دریایی زیادی از جمله ماهی‌های کوچک و میگوها تا ماهی‌های دریایی بزرگ از قبیل کوسه‌های نهنگ، هامور، باراکودا و پرتوهای مانتا می‌باشد. علاوه بر این، این منطقه به عنوان مکانی معروف برای محافظت از موجودات دریایی کمیاب مانند اسب‌های دریایی، قورباغه‌ماهی‌ها، میگوهای هارلکین و موجودات دیگر شناخته می‌شود. این یکی از نمادین‌ترین مکان های غواصی در تایلند محسوب می‌شود و از طریق قایق‌های غواصی در طول سفرهای دریایی چند روزه به راحتی قابل دسترسی است.

 

هین دانگ و هین موانگ، کرابی


خلیج فانگ نگا

بر خلاف جزایر پرشور تایلند، خلیج فانگ نگا یکی از جزایر آرام در کوه‌لانتا است. معروف‌ترین مکان‌های غواصی  اینجا، یعنی هین دانگ و هین موانگ، تحت حفاظت یک پارک ملی قرار دارند و به عنوان یکی از نقاط نادر برای زندگی دریایی شناخته می‌شوند. این جزیره‌ها محل دیدن مرجان‌های نرم در غروب آفتاب است که در سایه‌های قرمز جلوه می‌کنند. علاوه بر مرجان‌های جذاب، این مناطق خانه کوسه‌های نهنگ و پرتوهای مانتا هستند. در حالی که هین دانگ به دلیل مرجان‌های قرمزش مشهور است، هین موانگ، همسایه‌اش، به خاطر مرجان‌های بنفش خود معروف است. این دو مکان برای غواصان حرفه‌ای پیشنهاد میکنیم، زیرا عمق آب در اینجا معمولاً بین 40 تا 60 متر است.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط