جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک یکی از بزرگترین جاذبه های این کشور است. اگرچه بسیاری از آبراه‌ها جای خود را به جاده داده‌اند، اما جذابیت بی‌نظیر این بازارها، آن‌ها را به مقاصدی ارزشمند تبدیل می‌کند. تعداد زیادی بازار شناور در بانکوک وجود دارد و شما می توانید تعطیلات خود را در یکی از این بازارهای شناور در داخل و اطراف بانکوک بگذرانید. چه علاقه‌مند به گرفتن سوغاتی های منحصر به فرد باشید و چه فقط حال و هوای حضور در این بازارهای را احساس کنید، بازدید از هر یک از این بازارهای شناور در بانکوک مطمئنا شما را مجذوب خود خواهد کرد! 
پس هنگام تهیه فهرستی از مکان‌های دیدنی تایلند، حتماً بازارهای شناور بانکوک را در برنامه خود گنجانده و از این تجربه‌ی جالب بهره‌مند شوید. پس با قدم زدن به بازارهای شناور بانکوک، از لحظاتی پر از هیجان و سرگرمی بهره‌مند شوید و تجربه‌ی منحصر به فردی از فرهنگ و زندگی محلی تایلند را به دست آورید.

 

بازار شناور آمفاوا


بازار شناور آمفاوا

آمفاوا یک بازار شناور بسیار محبوب در میان گردشگران تور تایلند است که در 50 کیلومتری بانکوک واقع شده است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای شناور بانکوک است و به خاطر فضای آرام خریدش معروف است. اینجا جایی است که فروشندگان محلی غذاهای دریایی تازه، نوشیدنی ها و دسرهای تایلندی، لباس و سوغاتی های تایلند را می فروشند. 
در هنگام بازدید از این بازار شناور، حتماً معبد کوچک و شگفت‌انگیزی را که توسط یک درخت غول‌پیکر در آن سوی رودخانه بلعیده شده است، مشاهده کنید. حتماً زمانی را برای بازدید از آمفاوا در سفرتان به بانکوک در نظر بگیرید و لحظات خاطره‌انگیزی را در این بازار شناور در کنار رودخانه‌ی زیبا به خاطر بسپارید.
زمان : جمعه تا یکشنبه: 11:00 صبح تا 9:00 شب (از دوشنبه تا پنجشنبه تعطیل است.)
بهترین زمان برای بازدید - بعد از 2 بعد از ظهر

آدرس: منطقه آمفاوا استان ساموت سونگخرام
نحوه دسترسی: Amphawa 10 دقیقه با ماشین از Maeklong فاصله دارد که دارای اتوبوس و قطار از بانکوک است.

برای مطالعه راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند کلیک کنید.

بازار شناور Damnoen Saduak


بازار شناور Damnoen Saduak

بازار شناور Damnoen Saduak یکی از محبوب ترین بازارهای شناور در جهان است که حدود 100 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. این بازار با بیش از صد سال قدمت، معروف ترین بازار شناور در تایلند و یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است. طرفداران جیمز باند آن را به عنوان بخشی از صحنه های خاصی از فیلم "مردی با تفنگ طلایی" که در سال 1974 ساخته شد، می شناسند. این بازار بزرگ، سه بازار کوچک به نام‌های Khun Phitak، Ton Khem و Hia Kui را در خود جای داده است. تون خم که در Khlong Damnoen Saduak واقع شده است، بزرگترین بازار از این سه بازار است.

زمان بندی : 7 صبح تا 12 بعد از ظهر (شنبه-یکشنبه)
بهترین زمان برای بازدید : صبح زود
فاصله از بانکوک : 100 کیلومتر
آدرس: 9 Tambon Damnoen Saduak، Amphoe Damnoen Saduak، Chang Wat Ratchaburi 70130، تایلند

نحوه دسترسی: واقع در 100 کیلومتری بانکوک، بهترین راه برای رسیدن به اینجا پیوستن به یک تور محلی است.

برای آشنایی با تفریحات شبانه بانکوک کلیک کنید.

بازار شناور Khlong Lat Mayom


بازار شناور Khlong Lat Mayom

بازار شناور Khlong Lat Mayom که در 10 کیلومتری شرق مرکز شهر بانکوک و  نزدیکی بازار شناور Taling Chan قرار دارد، یکی دیگر از بازارهای شناور بانکوک است. این یک بازار محلی است و شما ممکن است یکی از معدود خارجی های اطراف باشید. در این بازار محصولات و شیرینی های محلی با کیفیت بالا به فروش می رسد. همچنین مغازه هایی وجود دارد که لوازم التحریر را عمدتاً برای کودکان می فروشند.
از جنبه منفی، اینکه بازار شناور Khlong Lat Mayom یک جاذبه توریستی نیست، و به اندازه دیگر بازارهای شناور بانکوک مشهور نیست. 
زمان بندی :  8 صبح تا 5 بعد از ظهر (شنبه-یکشنبه)
بهترین زمان برای بازدید : صبح زود

آدرس: 30/1 Moo 15, Bang Ramat Road | Khwaeng Bang Ramat، Khet Taling Chan، بانکوک 10170
نحوه دسترسی: با قطار هوایی BTS به Bang Wa بروید و سپس با تاکسی به بازار شناور از Bang Wa بروید. تاکسی مستقیم از یک طرف برای شما حدود 200 بات هزینه دارد

 

بازار شناور کوان ریام


بازار شناور کوان ریام

بازار شناور Khwan Riam که توسط معابد Wat Bamphen Nuea و Banpheng Tai به دو بخش تقسیم شده است، جدیدترین بازار غذا در مرکز بانکوک است که در آن قایق های سنتی رنگارنگ رشته فرنگی، برنج، دسرهای تایلندی و غذاهای آیسان می فروشند. این بازار منطقه وسیعی را پوشش می‌دهد و برای گردشگرانی که می‌خواهند بهترین غذاهای تایلندی را امتحان کنند، بسیار وسوسه‌انگیز است.
این بازار در روزهای شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 7 صبح تا 9 صبح باز است و دارای یک پل چوبی دیدنی و گاومیش های آبی است که می توانید سوار آنها شوید. این یکی از پر جنب و جوش ترین بازارهای شناور بانکوک است که در تعطیلات آخر هفته یا هر تعطیل رسمی دیگری برپا می شود. 
معروف برای: غذاهای تایلندی
زمان بندی: 7 صبح تا 6 بعد از ظهر (شنبه-شنبه)
نحوه دسترسی: تاکسی به شما کمک می کند تا به دروازه اصلی برسید و از آنجا می توانید، سوار دوچرخه شوید تا به بازار برسید.

آدرس: بین Soi Ramkhamhaeng 187 و Soi Saereethai 60 واقع شده است و در فاصله 30 کیلومتری بانکوک قرار دارد.

 

بازار شناور Taling Chan


بازار شناور Taling Chan

بازار شناور Taling Chan یکی از بازارهای شناور بانکوک است که در 12 کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. این بازار شناور حدود یک ساعت و نیم با اتوبوس از مرکز شهر بانکوک فاصله دارد و به دلیل نبود تعداد گردشگران زیاد جذابیت خود را حفظ کرده است. نوازندگان محلی با موسیقی سنتی تایلندی به فضای کلی بازار شناور شادی میبخشند. غذاهای دریایی تازه تهیه شده یکی از نکات برجسته بازار شناور Taling Chan است.
در این محل، شما قادر خواهید بود تا خریدهایتان را انجام دهید، از غذاهای محلی لذت ببرید، ماساژ بگیرید و بینشی در مورد شیوه زندگی مردمان محلی پیدا کنید. حتماً دوربین‌تان را همراه داشته باشید، زیرا این بازار رنگارنگ بیش از اندازه، فرصت‌های بی‌شماری برای عکس‌برداری فراهم می‌کند. 
در نزدیکی، سفرهای دریایی کوچکی با قایق دم‌بلند برگزار می‌شود که شما به اطراف khlongs (کانال‌ها) می برد و به شما اجازه می‌دهد تا یک نگاه اجمالی آرامش‌بخش به منطقه اطراف داشته باشید. این سفرهای دریایی، شاید فاقد جذابیت دنیای قدیم بازارها باشند، اما حس واقعی‌تری را به شما هدیه می‌دهند.
زمان بندی - 8 صبح تا 5 بعد از ظهر (شنبه-یکشنبه)
بهترین زمان برای بازدید -  11 صبح تا 2 بعد از ظهر برای گروه تایلندی
آدرس: 300 Soi Chak Phra 17، Khwaeng Khlong Chak Phra، Khet Taling Chan، Krung Thep Maha Nakhon 10170، تایلند
نحوه دسترسی: حمل و نقل عمومی گزینه مناسبی است. در ایستگاه S6 پیاده شوید، با قایق سریع السیر Chao Phraya به اسکله پل Phra Pinklao بروید و سپس از آنجا با اتوبوس شماره 79 به بازار شناور برسید.

برای آشنایی با لوکس ترین مراکز خرید در بانکوک کلیک کنید.
 

captcha