جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بازار ریلی مائک لانگ

بازار ریلی مائک لانگ

در بازار ریلی مائک لانگ تایلند، تجربه‌ای فوق‌العاده و هیجان‌انگیز در انتظار شماست. ویژگی بارز این بازار این است که ریل راه‌آهن از وسط آن عبور می‌کند و این امر بازار را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند. طی روز، چندین بار قطار از این بازار عبور می‌کند و ریل به نحوی قرار گرفته که فاصله بین قطار و بازدیدکنندگان به حداقل ممکن می‌رسد، به طوری که با یک قدم جلوتر رفتن، می‌توانید آن را لمس کنید. این بازار  به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد و دیدنی در تایلند شناخته شده است که گردشگرانی از سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

بازار ریلی معروف مائک لانگ تایلند


بازار ریلی مائک لانگ

بازار ریلی معروف مائک لانگ (بازار Hoop Rom) یک بازار محلی در استان ساموت سونگخرام است که به دلیل واقع شدن غرفه‌هایش در نزدیکی خط راه‌آهن Mae Klong-Ban به بازار سیانگ تای (بازار خطرناک زندگی) معروف است. این بازار یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گرشگری در تور تایلند محسوب می شودر نزدیکی ایستگاه راه‌آهن Mae Klong، منطقه Mueng، استان ساموت سونگخرام واقع شده است.  بازار Maeklong از ساعت 6:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر باز است.

 

آنچه در بازار ریلی مائک لانگ توجه شما را جلب می کند


در بازار ریلی مائک لانگ کالا و محصولات خاصی به فروش نمی‌رسد ولی ساختار منحصر به فرد آن باعث جذب گردشگران می‌شود. در این بازار، عمدتاً مواد غذایی، شیرینی‌های تایلندی، گوشت، غذای دریایی، سبزیجات، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها به فروش می‌رسد، هرچند لباس و کالاهای دیگر نیز در دسترس هستند. بنابراین اگر به دنبال خرید سوغاتی های تایلند هستید، روی بازار مائک لانگ حسابی باز نکنید. 
همانطور که پیشتر اشاره کردیم یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازار، عبور قطار از وسط آن است.

بازار ریلی مائک لانگ تایلند

فروشندگان در بازار برای محافظت از خود در برابر آفتاب، چترهای آفتابی یا بوم میگذارند. هنگامی که زنگ هشدار به نشانه رسیدن قطار به ورودی بازار به صدا در می آید ، هرج و مرجی ایجاد می‌شود؛ فروشندگان با شتاب به سمت چتر و بوم‌های خود می‌رود تا آن‌ها را ببندند و کالاهای خود را بردارند که جلوی حرکت قطار را نگیرند بعد از عبور قطار، فروشندگان سریعاً سایبان‌ها را به حالت اولیه برمی‌گردانند. همه به حالت عادی بازمی‌گردند و گویا هیج اتفاقی رخ نداده است. بر این اساس به این بازار اصطلاحا هوپ رام یا بازار چتر بسته نیز گفته می شود.
این منظره نیز برای گردشگران تجربه‌ای جالب و دیدنی خواهد بود. رویداد بسته شدن چتر ها 8 بار در روز  با توجه به زمانی که قطار ها از ماهاچای به سمت مای کلانگ و یا برعکس حرکت میکنند رخ می‌دهد.

 

تاریخچه بازار مائک لانگ بانکوک


تاریخ تأسیس بازار مایک لانگ بانکوک به سال 1905 برمی‌گردد. این بازار در خلیج تایلند قرار دارد جایی که شغل اصلی اهالی اش در گذشته دور ماهیگیری بوده است. هدف اصلی این مردم از ایجاد بازار، فروش محصولاتی بود که از دریا و زمین‌های خود به دست می‌آوردند. اقدامات دولت تایلند برای ساخت راه‌آهن در این منطقه، امکان دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر اهالی به بازارهای دیگر کشور را فراهم کرد. با این تغییرات، بازار قدیمی همچنان با قدرت خود ادامه داده و تحولات جدیدی نیز تجربه کرده است.

 

نکات بازدید از بازار ریلی مائک لانگ 


اگر می‌خواهید فیلم یا عکس بگیرید، یا جسارت گرفتن سلفی را دارید، این نکات را جهت آمادگی کافی در نظر داشته باشید.
1.    تنظیمات دوربین خود را بر روی شرایط کم‌نور تنظیم کنید زیرا بازار پوشیده از بیش از صد سایبان است.
2.    همراه خود بادبزن، پنکه کوچک و بطری آب داشته باشید زیرا هوای بازار گرم است.
3.    بهتر است صبح زود بروید یا وقت زیادی برای بازدید اختصاص دهید چرا که هرچه جلوتر بروید خلوت تر می شود.
4.    در ورودی بسیار شلوغ بازار مراقب محصولات زیر پایتان باشید و اجازه دهید ابتدا جمعیت خارج شود.
5.    اگرچه قطار سرعت زیادی ندارد، اما بهتر است از راه‌های ریل دوری کنید و در مسیرهای آن نایستید تا هیچ خطری برای خود ایجاد نکنید.

 

چگونه می‌توان به بازار ریلی مائک لانگ رسید


این بازار یکی از  منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری تایلند برای بازدید است و از آنجا که نزدیک به بانکوک است، دسترسی به آن با استفاده از حمل و نقل عمومی تایلند آسان است.
بازار ریلی مائک لانگ در فاصله حوالی 60 کیلومتر از بانکوک قرار دارد. با رانندگی حدود 1.5 ساعت از بزرگراه کانچانافیسک، که در حومه شهر قرار دارد، به آنجا می‌توان رسید.
ما همچنین توصیه می‌کنیم از خدمات ون عمومی استفاده کنید که چندین بار در روز از ایستگاه اتوبوس سای تای شروع میکند و به بازار ریلی مائک لانگ می‌رود. 
در نهایت، آسان‌ترین و مناسبترین راه برای رسیدن به این بازار، استفاده از قطار هوایی است. باید در ایستگاه ویکتوری مونومنت از قطار پیاده شوید و از آنجا با مینی بوسی سوار شوید که شما را برای بازدید از بازار می‌برد. قیمت تورها بین 1500 تا 2000 بات متغیر است.

 

captcha

مطالب مرتبط