جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کاخ کاترین

کاخ کاترین

کاخ کاترین (Catherine Palace) یک کاخ تاریخی واقع در شهر پوشکین، روسیه است. این کاخ در دوران سلطنت کاترین بزرگ ساخته شده و یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی در منطقه است. کاخ کاترین با معماری باروک و سبک روسی، به همراه باغ‌های بزرگ و برجسته‌ی آن، مجسمه‌های زیبا و تزئینات داخلی گران‌قیمت، یک نمونه برجسته از طراحی و هنر روسی است.

کاخ کاترین


catherine-palace

کاخ کاترین کاخ امپراتوری سابق، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های مجاور سنت پترزبورگ است. این کاخ در شهر پوشکین (Tsarskoye Selo سابق) در 25 کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ واقع شده است.
کاخ کاترین به نام کاترین اول، همسر پیتر کبیر، که پس از مرگ همسرش به مدت دو سال بر روسیه حکومت کرد، نامگذاری شده است. کاخ کاترین که در اصل یک ساختمان ساده دو طبقه بود که توسط پیتر برای کاترین در سال 1717 سفارش داده شد. این کاخ عظمت حیرت انگیز خود را مدیون دختر پیتر کبیر، ملکه الیزابت است که این کاخ را به عنوان اقامتگاه تابستانی اصلی خود انتخاب کرد. در ماه مه 1752، او از معمار بارتولومئو فرانچسکو راسترلی خواست تا کاخ را بازسازی کند، زیرا او آن را بسیار قدیمی و کوچک می‌دانست. پس از برچیدن و بازسازی باشکوه، که چهار سال به طول انجامید، کاخ مدرن به طور کامل به سبک باروک روسی ساخته شد. 
محیط این کاخ مجلل تقریباً 1 کیلومتر است که با نماهای آبی و سفید تزئین شده است.  بیش از 100 کیلوگرم طلا برای تزئین نمای بیرونی کاخ استفاده شده است.

برای آشنایی با کاخ های روسیه کلیک کنید.

طراحی داخلی کاخ کاترین 


فضای داخلی کاخ کاترین بسیار تماشایی است. اتاق‌ها و سالن‌های داخل کاخ با استفاده از معماری باروک و نئوکلاسیک طراحی شده‌اند و با تزئینات و ظروف مجلل تزئین شده‌اند.
یکی از برجسته‌ترین اتاق‌های کاخ کاترین، اتاق عقاب (The Eagle Room) است که توسط بارتولومئو رستروپوچین طراحی شده است. این اتاق با استفاده از رنگ‌های طلایی و نقش‌های پیچیده به همراه تزئینات عقاب‌ها و اشیاء قیمتی آنها، ظاهری بسیار گرانبها و لوکس دارد.
اتاق عقبه (The Amber Room) نیز از جمله بخش‌های مهم کاخ کاترین است. این اتاق که به وسیلهٔ زیبایی‌شناسانی از طلا و آهن و تزئینات عقیق طبیعی طراحی شده است، به عنوان یکی از شاهکارهای هنری جهان شناخته می‌شود.
علاوه بر این، کاخ کاترین شامل سالن‌ها و اتاق‌های دیگری است که هر کدام با استفاده از رنگ‌های زنده، کندل‌ها، تابلوها و مبلمان گرانبها تزئین شده‌اند. این تزئینات شامل آثار هنری معروف، پرده‌های طلایی، مجسمه‌ها و تزئینات سنگی است.
کاخ کاترین با طراحی داخلی خیره‌کننده خود، تمامیت و لوکسی کاخ را به تمامی بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و یک تجربه بی‌نظیر از زیبایی و هنر را به ارمغان می‌آورد.
مهمانان از طریق پلکان ایالتی وارد می‌شوند که مربوط به دهه 1860 است. با نرده‌های پرآذین و کوپیدهای مرمری خمیده‌اش، طعم آینده را می‌دهد.

catherine-palace1

تالار بزرگ کاخ کاترین، که به نام "تالار نور" نیز شناخته می‌شود، یکی از قسمت‌های باشکوه و شگفت‌انگیز این کاخ است. این تالار یکی از بزرگ‌ترین تالارهای اروپا است و نزدیک به 1000 متر مربع وسعت دارد و با طراحی غنی و تزئینات چشمگیر خود، یک شاهکار هنری به حساب می‌آید.
تالار نور با آباژورها و چراغ‌های بسیار زیادی که در سقف آن قرار دارند، معروف است. این چراغ‌ها به شکل شمعدان‌های بزرگ طراحی شده‌اند و باعث تاب‌نورهای شگفت‌انگیزی می‌شوند که در اطراف تالار پخش می‌شود. این نورها به تالار زیبایی و جذابیتی خاص می‌بخشند و اثری بسیار دیدنی و سحرآمیز ایجاد می‌کنند.
تالار نور با دیوارهای پوشیده از آینه‌ها نیز تزئین شده است. این آینه‌ها منجر به تکثیر نور و ایجاد احساس فضا وسیع‌تر می‌شوند. با ترکیب نورهای متعدد با آینه‌ها، تالار به نحوی متفاوت و براق می‌درخشد و کل سقف توسط یک نقاشی دیواری به یاد ماندنی به نام پیروزی روسیه پوشانده شده است که بازدیدکنندگان تور سنت پترزبورگ را شگفت‌زده می‌کند.

portrait-hall-of-catherine-palace

از دیگر ویژگی‌های برجسته تالار بزرگ می‌توان به تالار پرتره اشاره کرد که شامل پرتره‌های از کاترین و الیزابت است. گالری تصاویر، که در آن تقریباً هر اینچ از فضای دیوار با تابلوهایی که شامل بوم‌های قرن هفدهم و هجدهم می باشد پوشیده شده است. 
قابل توجه ترین قسمت در فضای داخلی کاخ کاترین اتاق های به اصطلاح کامرون هستند، سوئیت هایی که در دوران سلطنت کاترین کبیر توسط معمار مورد علاقه او، چارلز کامرون تزئین شده اند. تمایل او به تقارن کلاسیک و سلیقه عالی او برای رنگ در اتاق ناهار خوری سبز جذاب، که در اصل برای پل پسر کاترین ساخته شده بود، و اتاق طراحی آبی لذت بخش، با کاغذ دیواری ابریشمی رنگ آمیزی آبی و سفید و سقف نقاشی شده فوق العاده مشهود است. اتاق نشیمن آبی به همان اندازه جذاب است و کاغذ دیواری‌های ابریشمی رنگ‌آمیزی با مناظر پیچیده چینی را به رخ می‌کشد.

 

اتاق افسانه ای کهربا    


the-legendary-amber-room

تالار کهربایی یکی از مشهورترین اتاق‌ها در کاخ کاترین در روسیه است. این تالار با استفاده از تکنیک‌های باروک و طراحی هنری بی‌نظیر خود، به یک شاهکار هنری تبدیل شده است. برخی از دیوارها و سقف‌های تالار با قطعات کوچکی از کهربا و طلا پوشانده شده است که به آن ظاهری بسیار شگفت‌انگیز می‌بخشد.
تالار کهربایی در طول تاریخ تعدادی بار تغییر شکل داده است و در سال‌های ۱۷۱۶ تا ۱۷۱۷ توسط نیکلاسوم دانیلوف و آندری دوبرینین با استفاده از کهربا، آینه و سنگ‌های قیمتی طراحی و ساخته شد. اما در جریان جنگ جهانی دوم، تالار کهربایی توسط نازی‌ها تخریب و غیرقابل بازسازی شد. 
در سال 1982 دستور شروع بازسازی اتاق کهربایی داده شد، فرآیندی که بیش از 20 سال طول کشید و بیش از 12 میلیون دلار هزینه داشت. اتاق کهربایی بازسازی شده در سال 2003 توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و صدراعظم گرهارد شرودر افتتاح شد.
به لطف اتاق کهربایی، کاخ کاترین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی سنت پترزبورگ است و سالانه افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این کاخ تور روسیه خریداری میکنند و به سن پترزبورگ سفر میکنند.

captcha

مطالب مرتبط