جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کاخ های روسیه

کاخ های روسیه

طبیعتا روسیه تاریخ طولانی دارد و پر از گنجینه های باورنکردنی است که سفر به آنجا را به تجربه ای بسیار جذاب تبدیل می کند. از سوی دیگر، اگر می خواهید در سفر به روسیه شکوه و عظمت امپراتوری روسیه را تجربه کنید، در اینجا لیستی از 7 مورد از کاخ های روسیه را مشاهده می کنید که این کشور به آنها افتخار می کند.

کاخ زمستانی


winter-palace

بدون شک کاخ زمستانی یکی از جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ است که در سفر به روسیه پیشنهاد میکنیم حتما از آن بازدید کنید.
این کاخ برجسته که یکی از بزرگترین اقامتگاه های سلطنتی جهان است، امروزه یکی از 6 ساختمانی است که موزه ارمیتاژ را در خود جای داده است. موزه هرمیتاژ دارای بزرگترین مجموعه نقاشی در جهان است. بیش از 3 میلیون اثر هنری و مصنوعات فرهنگ جهانی وجود دارد و اگر فقط یک دقیقه یا بیشتر در کنار هر شی توقف کنید، باز هم چندین روز طول می کشد تا از سالن اصلی عبور کنید! درک آن آسان نیست، باید خودتان آن را ببینید!

25 شاهکار موزه هرمیتاژ که باید از آن ها دیدن کنید

ادعا می شود که رنگ کاخ در طول تاریخ خود تغییر کرده است، از زرد گرم به رنگی متراکم تر و حتی در زمان امپراتور نیکلاس دوم به رنگ آجری قرمز رنگ آمیزی شده است. امروزه نماهای کاخ با رنگ های زمردی، آبی، سفید و طلایی رنگ آمیزی شده اند. این کاخ یک گنج واقعی در سواحل رودخانه نوا است که نشان دهنده شکوه امپراتوری روسیه است.

 

قلعه سنت مایکل


saint-michaels-castle

قلعه سنت مایکل، با معماری منحصر به فردی که دارد در قلب سنت پترزبورگ واقع شده است. این مکان به دلیل افسانه ها و اسرار مرتبط با آن، ادعا می شود که یکی از عجیب ترین نقاط برجسته سنت پترزبورگ است. اعتقاد بر این است که روح امپراتور پل اول هنوز در اطراف دیوارهای قلعه پرسه می زند.
تمام نماهای قلعه میخائیلوفسکی سبک خاصی دارند. معاصران فضای داخلی کاخ را معجزه ای از تجمل و سلیقه می نامیدند. اقامتگاه تشریفاتی امپراتور که توسط معماران و مجسمه سازان برجسته آن زمان طراحی شده بود، به عنوان موزه هنرهای باستانی، اروپایی و روسی نیز خدمت می کرد. بعدها این اقامتگاه به دانشکده مهندسی ارتش تبدیل شد و به قلعه مهندس تغییر نام داد.
امروزه، کاخ میخائیلوفسکی میزبان شعبه ای از موزه روسیه است. یک نمایشگاه دائمی از گالری هنری و نمایشگاه اختصاص داده شده به تاریخ قلعه وجود دارد.

 

کاخ بزرگ کرملین


grand-kremlin-palace

کاخ بزرگ کرملین ، چه کسی در مورد آن چیزی نشنیده است؟ وقتی در تور مسکو هستید، فرصت بازدید از قلمرو و موزه های آن را از دست ندهید. این مکان زمانی محل اقامت تزارهای مسکو بوده است، امروزه این مجموعه درخشان از اتاق ها و کاخ ها برای گردشگران باز است. بازدید از کاخ کرملین را می توان با سفر به گذشته مقایسه کرد زیرا روح دوره های مختلف تاریخ روسیه را حفظ می کند. 
در ابتدا، کاخ به عنوان اقامتگاه امپراتوران روسیه و خانواده های آنها در مسکو عمل می کرد. در حال حاضر، مراسم تحلیف رئیس جمهور، مراسم دولتی و پذیرایی مهمان نوازان از رهبران خارجی در سالن های مجلل تزئین شده برگزار می شود.
سبک معماری کاخ بزرگ کرملین کاملاً عجیب است. این قلمرو شامل کاخ ترم، نه کلیسا و بیش از 700 اتاق است. فضای داخلی مجلل تالارها ترکیبی از معماری قدیمی روسی، شرقی و ایتالیایی را نشان می دهد، بنابراین بازدید از این کاخ باشکوه خاطره ای فراموش نشدنی از سفر شما به روسیه خواهد بود.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مسکو کلیک کنید.

کاخ نیکولایفسکی


the-nikolaevsky-palace

کاخ نیکولایفسکی در سن پترزبورگ که در فاصله کمی از کلیسای جامع سنت اسحاق قرار دارد، نمایانگر یک بنای بزرگ نئوکلاسیک است که برای خانواده امپراتوری، سومین پسر نیکلاس اول ساخته شد. 
کاخ نیکولایفسکی یک مجموعه معماری متشکل از چندین ساختمان است که هر یک از آنها ظاهر و معماری خاص خود را دارند. استفاده همزمان از چندین سبک، مانند کلاسیک، رنسانس ایتالیایی و باروک، جذابیت خاصی به این کاخ می‌بخشد. این بنا به زیبایی با تزیینات مجسمه‌سازی، ستون‌ها و ستون‌های راسته‌های یونی و قرنتی تزئین شده است.

امروزه کاخ نیکولایفسکی نام کاخ کار (Dvorets truda) نیز نامیده می‌شود و بخش بزرگی از ساختمان به شرکت‌های تجاری اجاره داده شده است.

 

کاخ کاترین


the-catherine-palace

کاخ کاترین، یک جواهر واقعی از معماری است که نمی توان بازدید از آن را در برنامه سفر نادیده گرفت و در طول تور سنت پترزبورگ پیشنهاد میکنیم از آن بازدید کنید. این کاخ پر شکوه باروک بیش از 300 سال قدمت دارد.
این اقامتگاه امپراتوری، واقع در 25 کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ در شهر پوشکین (تزارسکویه سلوی سابق) مورد توجه کاترین قرار گرفت و به عنوان مرکز اصلی زندگی دربار عمل کرد.
کاخ کاترین با نماهای آبی و سفید با اشکال و چهره های طلایی آتلانتیس، کاریاتیدها و ماسک های شیر تزئین شده است سالن های داخلی نیز به همان اندازه باشکوه و زیبا هستند. شاید معروف ترین اتاق کابینت کهربایی باشد که با پانل های کهربایی با ورق طلا و آینه تزئین شده است. در مجموع، این شاهکار معماری شما را در دوران امپراتوری روسیه غرق می کند و قطعا ارزش یکبار بازدید را دارد.

 

کاخ یوسفوف


the-yusupov-palace

در رودخانه میوکا، کاخ یوسوپوف یکی از معدود عمارت های خانواده های ثروتمندی است که هنوز وجود دارد. ترور گریگوری راسپوتین که تأثیر قابل توجهی بر خانواده سلطنتی قبلی روسیه داشت، دراماتیک ترین لحظه تاریخی در این کاخ است.
در بسیاری از موارد، از این کاخ به عنوان اشراف سن پترزبورگ یاد می شود. آپارتمان‌های جلویی خانواده یوسفوف، گالری هنری، سینمای خانگی و اتاق‌های نشیمن مجلل همگی هنوز در این عمارت وجود دارند. جای تعجب نیست که این کاخ در سنت پترزبورگ به خوبی شناخته است، مکانی که مکرراً محل برگزاری مراسم و پذیرایی های مجلل بود که گردشگران تور روسیه را با ثروت و تجمل خود شگفت زده می کرد.

 

کاخ بزرگ پیترهوف


the-peterhof-grand-palace

کاخ باشکوه پترهوف که توسط پیتر کبیر سفارش داده شد، در قرن 18 و 19 توسط معماران برجسته روسی و اروپایی ساخته شد. این کاخ باشکوه که اغلب از آن به عنوان "ورسای روسیه" یاد می شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 نماهای ساختمان، با رنگ زرد روشن طراحی شده است. فضای داخلی کاخ شامل تالارهای بی شماری مانند اتاق پذیرایی آبی، تالار رقص، اتاق غذاخوری سفید و غیره است. اکنون کاخ بزرگ یک موزه تاریخی و هنری منحصر به فرد با مجموعه ای از حدود سه و نیم هزار مورد از جمله نقاشی، پارچه، مبلمان و همچنین وسایل شخصی صاحبان سابق کاخ است.


 

captcha

مطالب مرتبط