جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کاخ پترهوف

کاخ پترهوف

کاخ پترهوف که جواهری از معماری روسیه است، سالانه میلیون ها بازدید کننده را به سنت پترزبورگ می کشاند. در قرن 18 و 19 این مکان اقامتگاه تابستانی تزارهای روسیه بود و به همین دلیل گاهی اوقات به عنوان "ورسای روسیه" نامیده می شود. مجموعه کاخ، همراه با مرکز شهر، به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.   

معرفی کاخ پیترهوف


یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ، کاخ و پارک در پترهوف است که اغلب به عنوان "ورسای روسیه"  نیز شناخته می‌شود. 

peterhof

کاخ پیترهوف در حومه سن پترزبورگ ، در ساحل جنوبی خلیج فنلاند، در 18 مایلی (29 کیلومتری) جنوب غربی شهر سن پترزبورگ واقع شده است. این کاخ در سال 1709 به دستور پیتر کبیر که می خواست یک کاخ سلطنتی در حومه شهر بسازد، در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شد. این ملک نزد دختر پیتر، ملکه الیزابت، که دستور گسترش کاخ بزرگ را صادر کرد و پارک و سیستم فواره معروف، از جمله آبشار بزرگ بسیار دیدنی را به میزان زیادی بزرگ کرد، بسیار محبوب بود.
کاخ پترهوف در سن پترزبورگ مجموعه‌ای از عمارت‌ها و کاخ‌های مجلل است که اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

تاریخ و حقایق کاخ پیترهوف


این نقطه که بر روی صخره ای 16 متری مشرف به جزیره کوتلین (پایگاه نیروی دریایی کرونشتات امروزی) قرار دارد . در سال 1705 توسط پیتر به عنوان نقطه فرود برای کشتی هایی که او را به سفرهای دولتی به اروپا می بردند، انتخاب کرد.
در آن زمان سن پترزبورگ تنها دو سال داشت، بسیاری از ساختمان های آن در حال ساخت بودند و  روسیه در جریان جنگ با سوئد بود.

mon-plaisir-peterhof

پس از اینکه پیتر چارلز پادشاه سوئد را شکست داد، ساخت پایتخت جدید را آغاز کرد و در سال 1714 سنگ بنای کاخ تابستانی خود "Monplaisir" یا "My Leisure" را گذاشت و اولین کاخ پیترهوف پس از 11 سال ساخته شد. پس از مرگ پیتر، کاخ به عنوان یک موزه خصوصی اختصاص داده شده به تزار نگهداری شد. متأسفانه، مجموعه پترهوف در طول اشغال آلمان در محاصره لنینگراد، کاخ تقریباً به طور کامل ویران شد، و بازسازی آن 7 سال طول کشید. 

 

باغ پیترهوف 


باغ‌های کاخ پترهوف در قرن‌های 17 و 18 گسترش یافتند. این باغ در ساحل جنوبی خلیج فنلاند و در ناحیه فدرال سنت پترزبورگ واقع شده است. مجموعه پترهوف به دو قسمت باغ بالا و باغ پایین تقسیم می شود که کاخ اصلی بین این دو باغ قرار دارد.

upper-garden

باغ بالا با مجسمه ها و حصارهای چوبی تزئین شده است. این منطقه در طول اشغال آلمان در اوایل دهه 1940 به شدت آسیب دید. اما اکنون میزبان شما گردشگران تور سن پترزبورگ است لازم به ذکر است که بازدید از این پارک رایگان است.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

garden-down-peterhof

بازدیدکنندگانی که با کشتی به سن پترزبورگ می رسند از پارک پایین به کاخ بزرگ نزدیک می شوند. مرکز کل مجموعه در باغ پایین قرار دارد. در مرکز کاخ بزرگ یک آبشار بزرگ و یک کانال دریایی منتهی به خلیج وجود دارد که پارک را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند.
در ضلع شرقی این پارک Monplaisir و در سمت غربی کاخ Marly قرار دارد. گردشگران برای بازدید از پارک پایین باید هزینه ورودی بپردازند. این باغ همه روزه به جز آخرین سه شنبه ماه از ساعت 9 تا 19 باز است.

 

فواره ها در پیترهوف


فواره های پترهوف یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری روسیه است که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند. این مجموعه شامل بیش از 64 فواره مختلف و 200 مجسمه برنزی، نقش برجسته و تزئینات دیگر است. 
جالب است بدانید، تمام فواره های پترهوف بدون استفاده از پمپ کار می کنند و آب از چشمه های طبیعی تامین می شود. بنابراین، دستاورد هنری پترهوف یکی از جاذبه‌های دیدنی است که باید هنگام شرکت در تور روسیه و بازدید از سنت پترزبورگ ببینید.

samson-fountain

فواره سامسون

قدمت فواره سامسون به سال 1735 برمی گردد و  قهرمان یونانی را در حال پاره کردن دهان یک شیر به تصویر می کشد.  شیر، به عنوان بخشی از نشان ملی سوئد، نماد سوئد و پادشاه آن چارلز دوازدهم بود.این مجسمه که نماد شکست سوئدی ها بود، توسط آلمانی به شدت آسیب دید، اما مجددا در سال 1947 بازسازی شد.

 

آبشار بزرگ

آبشار بزرگ، باشکوه‌ترین بنای فواره گروه پیترهوف و یکی از برجسته‌ترین ساخته‌های جهان است. این فواره، بزرگترین فواره در پیترهوف است که از یک فواره فرانسوی موجود الگوبرداری شده است.

 

جاذبه های گردشگری در نزدیکی کاخ پیترهوف


کاخ کنستانتین | Konstantin Palace 

konstantin-palace

این کاخ یکی از اولین ساختمان ها در جاده پترهوف در سال 1720 در اینجا ساخته شد. این کاخ برای خود پیتر اول در نظر گرفته شده بود، اما پس از مرگ او، کار ساخت و ساز برای مدت طولانی متوقف شد و در دهه 1750 تکمیل شد. این کاخ در حال حاضر توسط بخش تأسیسات اداره ریاست جمهوری روسیه اداره می شود و به عنوان مکانی برای پذیرایی و کنگره استفاده می شود.

 

پارک اورلوف | Orlov Park

orlov-park

این خانه که زمانی به خانواده کنت اورلوف تعلق داشت، در حال حاضر متروکه است. یک کاخ و پارک نئوگوتیک در سال 1833-1839 توسط معمار پیوتر سادوونیکوف در اینجا ایجاد شد.

 

کاخ شاهزاده لووف | The Palace of Prince Lvov

the-palace-of-prince-lvov

یکی دیگر از ساختمان‌های نئوگوتیک در نزدیکی پیترهوف کاخ Lvov است. این ساختمان نامتقارن در تراس ساحلی در سال های 1838-1839 ساخته شد. ژنرال پاول الکساندروف اولین مالک آن بود، اما نام خود را از مالک دومش، شاهزاده الکساندر لووف، گرفت. لووف پس از ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی در املاک خود به عنوان بنیانگذار خدمات آتش نشانی شناخته شد.

 

میخائیلوفسکایا داچا | Mikhailovskaya Dacha

mikhailovskaya-dacha

این مجموعه معماری نام خود را از میخائیل رومانوف، پسر امپراتور نیکلاس اول گرفته است که در سال های 1850-1860 برای او ساخته شد. این ساختمان به سبک التقاطی طراحی شده بود که برخی از عناصر آن پیش‌بینی‌کننده ظهور بعدی هنر نو بود. این عمارت در طول جنگ به شدت آسیب دید و هنوز بازسازی نشده است.

 

اسکندریه | Alexandria

alexandria

اولین مالک این سرزمین الکساندر منشیکوف از نزدیکان پیتر کبیر بود. با این حال، او در طول عمر خود موفق به تکمیل ساخت خانه عمارت نشد. نیکلاس اول بعداً این اقامتگاه را به همسرش ملکه الکساندرا فئودورونا هدیه داد و به افتخار او اسکندریه نام گرفت. کاخ گوتیک در سال 1829 تکمیل شد و نشان آن توسط شاعر واسیلی ژوکوفسکی ساخته شد.

برای آشنایی با دیگر کاخ های روسیه کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط