جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کلیسای جامع سنت ایزاک (اسحاق)

کلیسای جامع سنت ایزاک (اسحاق)

کلیسای جامع سنت ایزاک (Saint Isaac's Cathedral) یکی از نمادهای شهر سنت پترزبورگ در روسیه است. این کلیسا یکی از بزرگترین ساختمان‌های مذهبی در جهان به شمار می‌رود و طراحی آن در سبک نئوکلاسیک انجام شده است. کلیسای جامع سنت ایزاک در سال ۱۸۱۸ ساخته شد و زیبایی و بزرگنمایی آن باعث شده است که به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب در سنت پترزبورگ شناخته شود.

تاریخچه و معماری کلیسای جامع سنت ایزاک


isaac-cathedral

کلیسای جامع سنت اسحاق در ابتدا کلیسای اصلی شهر و بزرگترین کلیسای جامع روسیه بود. این بنا بین سالهای 1818 و 1858 توسط معمار فرانسوی الاصل آگوست مونتفران ساخته شد تا یکی از چشمگیرترین نقاط دیدنی پایتخت امپراتوری روسیه باشد. صد و هشتاد سال بعد، گنبد طلاکاری شده سنت آیزاک همچنان بر خط افق سنت پترزبورگ مسلط است. اگرچه کلیسای جامع به طور قابل توجهی کوچکتر از کلیسای تازه بازسازی شده مسیح نجات دهنده در مسکو است، اما معماری و نمای داخلی آن بسیار چشمگیری است.
نمای کلیسای جامع با مجسمه‌ها و ستون‌های گرانیتی عظیم (ساخته شده از تکه‌های گرانیت قرمز) تزئین شده است، در حالی که فضای داخلی با آیکون‌های موزاییکی فوق‌العاده دقیق، نقاشی‌ها و ستون‌های ساخته شده از مالاکیت و لاجورد تزئین شده است. یک پنجره شیشه ای رنگارنگ بزرگ در داخل محراب اصلی قرار دارد. این کلیسا که برای پذیرایی از 14000 نمازگزار ایستاده طراحی شده بود، در اوایل دهه 1930 بسته شد و به عنوان موزه بازگشایی شد. امروزه فقط مناسبت های بزرگ در این کلیسا برگزار می شود.
وقتی وارد کلیسای جامع می شوید از یکی از رواق ها عبور می کنید. این ستون ها از تکه های گرانیت قرمز ساخته شده اند و وزن هر کدام 80 تن (حدود 177770 پوند) است. در داخل کلیسا بسیاری ازدیوارها با استفاده از تکنیک های موزائیکی ساخته شده اند و دیوار نمادی که محراب را از بقیه کلیسا جدا می کند با 8 ستون مالاکیت و 2 ستون لاجورد تزئین شده است. 

برای آشنایی با کاخ های روسیه کلیک کنید.

کلیسای جامع سنت ایزاک در دوران شوروی روسیه و فراتر از آن


درست در سال 1916 یک سال قبل از اینکه انقلاب روسیه را فرا گرفت، تعمیرات کلیسای جامع سنت اسحاق به پایان رسید. شایعات حاکی از آن است که کلیسای جامع سنت آیزاک در سقوط خانواده رومانوف نقش داشته است. طبق افسانه ها، هنگامی که داربست از کلیسای جامع برداشته شد، سقوط رومانوف ها قریب الوقوع بود. 
پس از انقلاب اکتبر ، کلیسای جامع سنت اسحاق غارت شد و موزه آتئیسم در داخل آن افتتاح شد و همچنان اهمیت حیاتی در شهر داشت. در طول محاصره لنینگراد ، آثار هنری و نمایشگاه‌های موزه‌های لنینگراد در زیرزمین کلیسای جامع پنهان شدند و یک مزرعه کلم در میدان سنت آیزاک کاشته شد. گنبد طلاکاری شده نیز خاکستری رنگ شده بود تا بمب افکن های آلمانی را که از کلیسای جامع به عنوان نقطه عطفی مفید استفاده می کردند، گیج کنند.
از سال 1990، خدمات در کلیسای جامع سنت آیزاک در مناسبت های خاص از سر گرفته شده است. این کلیسا به عنوان یک موزه برای عموم باز است، اگرچه در چند سال گذشته اختلافاتی در مورد بازگرداندن کلیسای جامع به کلیسای ارتدکس روسیه وجود داشته است.

 

کلیسای جامع سنت اسحاق به عنوان یک شگفتی معماری و مهندسی


history-of-saint-isaacs-cathedral

سنت آیزاک واقعاً یک شاهکار مهندسی است. 10000 تنه درخت برای حمایت از پایه‌های این کلیسای بزرگ به داخل باتلاق رانده شد، فرآیندی که برای تکمیل آن از  125000 مرد به مدت پنج سال کمک گرفته شد. همچنین 112 ستون مرمری یکپارچه که از وایبورگ، در نزدیکی مرز فنلاند امروزی استخراج شد تا ستون‌های تکیه‌گاه کلیسای جامع را فراهم کند با کشتی‌های بزرگ به سن پترزبورگ آورده شدند.
رواق‌های عظیمی که بالای آنها نقش برجسته‌های صحنه‌های مذهبی وجود دارد، چهار طرف کلیسای جامع را اشغال کرده‌اند و چهار گنبد کوچک‌تر در بالای هر گوشه قرار دارند. مونتفراند هنگام ساخت گنبد مرکزی سنت آیزاک از پانتئون و کلیسای جامع سنت پل در لندن الهام گرفت. او از تکنولوژی پیشرفته برای ساخت گنبد سبک اما مستحکم استفاده کرد. برای تزئین فضای داخلی، استادان روسی و اروپایی ابزارهای هنری مختلفی از نقاشی های دیواری و مجسمه ها گرفته تا موزاییک ها و شیشه های رنگی را استفاده کردند. حدود 20 نوع سنگ تزئینی از جمله پورفیری، مالاکیت، لاجورد، جاسپر، 14 نوع مختلف سنگ مرمر و صدها کیلوگرم طلا مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلی، 23 میلیون روبل برای ساخت کلیسای جامع سنت اسحاق هزینه شد. این 6 برابر بیشتر از هزینه های ساخت کاخ زمستانی باشکوه نگتن دی سی بود.

 

امروز چه چیزی را می توانید در کلیسای جامع سنت اسحاق ببینید؟


فضای داخلی کلیسای جامع ایزاک (اسحاق)

 

interior-of-isaacs-cathedral

شکوه داخلی کلیسای جامع سنت اسحاق تا به امروز حفظ شده است و هنوز هم با طلا و سنگ های قیمتی می درخشد. اندازه کلی کلیسای جامع تقریباً غیرقابل درک است - 12000 نفر می توانند در داخل آن قرار بگیرند. گردن خود را می‌چرخانید تا تمام آثار هنری را که دیوارها، سقف و گنبد را تزئین می‌کنند، ببرید.
این نماد به محض ورود چشمان شما را به خود جلب می کند، ترکیبی منحصر به فرد از نقاشی، موزاییک و مجسمه که با ستون های مالاکیت و لازولیت و فلزکاری پرآذین قاب شده است. نقاشی های دیواری کلیسای جامع نمونه های نادری از آثار هنری مذهبی روسیه از اواسط قرن نوزدهم است. آثار هنری گنبد به آرامی با نور روز که از پنجره‌ها می‌گذرد روشن می‌شود و دوازده مجسمه فرشته در زیر تماشا می‌شوند. پنجره شیشه ای رنگی سنت اسحاق یک اتفاق بسیار نادر در کلیساهای ارتدکس روسیه است.
یک نمایشگاه کوچک با مدل هایی برای نشان دادن ساخت کلیساهای مختلف ساخته شده در این نقطه و نمایش هایی که بازسازی کلیسای جامع و ویژگی های متمایز دکور آن را نشان می دهد وجود دارد.

 

کلناد

colonnade-of-the-interior-of-isaac-cathedral

برای تماشای باشکوه ترین منظره سنت پترزبورگ، از 262 پله به سمت ستون کلیسای جامع سنت آیزاک بالا بروید. از ارتفاع 43 متری شما از منظره ای پانوراما تا افق لذت خواهید برد. به طرز شگفت انگیزی، منظره کلیسای جامع به نقاط مختلف شهر به دلیل خط افق محافظت شده سنت پترزبورگ در طول زمان به طرز قابل توجهی بدون تغییر باقی مانده است.
به همراه داشتن یک جفت دوربین دوچشمی یا استفاده از دوربین های نصب شده بر روی ستون بسیار ارزشمند است، زیرا برخی از معروف ترین مکان های دیدنی شهر سن پترزبورگ در مجاورت کلیسای جامع سنت آیزاک قرار دارند. در غرب، ساختمان سنا، خلیج فنلاند و اسکله‌های سن پترزبورگ را خواهید دید. در شمال، رودخانه نوا، دریاسالاری و ساختمان‌های باشکوه دانشگاه Embankment. در شرق میدان کاخ، کاخ زمستانی و قلعه پیتر و پل قرار دارد و در جنوب کاخ مارینسکی و میدان سنت آیزاک قرار دارد.

 

اطلاعات ضروری برای بازدیدکنندگان


گردشگران تور سنت پترزبورگ باید بلیط های ورودی را فقط در داخل در سمت راست در نمای جنوبی (نه در باجه بلیط در سطح خیابان) خریداری کنند. همچنین توصیه می کنیم از 300 پله تا ستون کلیسای جامع بالا بروید و از مناظر باشکوه شهر لذت ببرید.
آدرس: خیابان 4 میدان ایزاک
نزدیکترین مترو: Admiralteyskaya (550 متر)، Sennaya Ploshchad/Spasskaya/Sadovaya (1.1 کیلومتر)
ساعات کاری کلیسای جامع:
از 1 می تا 30 سپتامبر 10:30 تا 22:30. چهارشنبه ها تعطیل است.
از اول اکتبر تا 30 آوریل از ساعت 10:30 تا 18:00. چهارشنبه ها تعطیل است.

captcha

مطالب مرتبط