جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

روسیه از مقاصد محبوب گردشگری است که طیف بسیاری از مکان‌های دیدنی و سرگرمی‌های لذت‌بخش را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. در گوشه و کنار روسیه جاذبه‌های زیادی وجود دارد که هر ساله گردشگران از سراسر جهان برای تماشای آن‌ها به این کشور سفر می‌کنند، اما سفر همواره با چالش‌های زیادی همراه است، به خصوص زمانی که وارد کشور دیگری می‌شوید. هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد، کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را دارید، علاوه بر تحقیق درمورد جاذبه‌ها و تفریحات متنوع، بهتر است از بایدها و نبایدهای سفر به روسیه اطلاع داشته باشید.


در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات اصلی در مورد سفر به روسیه آشنا کنیم تا سفر بی‌دغدغه‌ای را برای خود رقم بزنید.
 

 

 

پیش به سوی نکات مهم سفر به روسیه ....

 

russia-should-and-shouldnt

به همراه داشتن لباس مناسب 


فصل انتخابی برای سفر به روسیه یکی از مهم‌ترین مواردی ‌است که باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید. اگر در فصل تابستان قصد خرید تور روسیه و سفر به روسیه را دارید،  شرایط آب و هوایی معتدل است، پس بهتر است لباس بادگیر و یک کاپشن سبک به همراه داشته باشید، اما اگر دوست دارید در فصل زمستان به این کشور سفر کنید و علاقمند به سفر به مورمانسک و بازدید از شفق قطبی هستید، با توجه به سردسیر بودن این منطقه باید تجهیزات کافی و تخصصی مانند لباس بیس و میانی کوه‌نوردی، کاپشن پر، چتر و یا پانچو ضد آب،  کفش ضدآب، کرامپون (یخ شکن کفش) و... به همراه داشته باشید. اگر تجهیزات کافی ندارید و یا دوست ندارید که بار زیادی را با خود حمل کنید، خوب است بدانید که در ماه ژانویه و بعد از سال نو، لباس‌های زمستانه به حراج در می‌آیند و شما می‌توانید با قیمتی مناسب لباس‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید. 

 

airport

قوانین فرودگاهی روسیه


فرودگاه روسیه مانند هر فرودگاه بین‌المللی دیگری قوانین خاص خودش را دارد که باید در هنگام سفر به این کشور از این قوانین اطلاع داشته باشید. 

  •  مهم‌ترین موردی که برای سفر به روسیه باید رعایت کنیم، در دست داشتن ویزا توریستی روسیه، برگه‌ی رزرو هتل، بلیت برگشت و بیمه مسافرتی است. همچنین یکی بودن تعداد شب‌های اقامت در هتل و مدت زمان اعتبار ویزا بسیار مهم است، این مورد در فرودگاه چک می‌شود و اگر مدت زمان ویزا کمتر باشد ممکن است دردسر ساز شود. 
  • یکی از عجایب فرودگاه مسکو چک کردن تلفن‌ همراه شما است! کشور روسیه برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی قوانین سخت‌گیرانه‌‎ا‌ی دارد؛ به طوری که موبایل شما چک می‌شود و اگر شماره شخصی که ساکن روسیه است در تلفن همراه شما باشد، هویت شخص پیگیری می‌شود. همچنین وجود برنامه‌هایی در تلفن همراه که شامل نقشه روسیه باشند برایتان مشکل ساز خواهد بود و بهتر است قبل از سفر این برنامه‌ها از روی تلفن همراه خود حذف کنید.
  • از موارد دیگری که باید آن را هنگام حضور در فرودگاه مسکو در نظر بگیرید، به همراه داشتن دارو است. دارو اگر برای مصرف شخصی باشد ایرادی ندارد اما باید در نظر بگیریم که به همراه داشتن داروهایی که حاوی مواد آرام‌بخش، مخدر و سمی می‌باشند ممنوع است. همچنین به هنگام خروج از فرودگاه از به همراه داشتن مکمل‌های گیاهی و غذایی خودداری نمایید.
  • از دیگر مواردی که در هنگام ورود به فرودگاه‌های روسیه نباید به همراه داشته باشید عبارت‌اند از: تصاویر ماهواره‌ای از روسیه، آثار هنری و اموال فرهنگی، سنگ‌های قیمتی، فلزات و همچنین مبلغ بیشتر از5 هزار دلار پول نقد 

 

hotel

اقامت در هتل های روسیه


شناخت امکانات و قوانین هتل‌های روسیه قبل از سفر به این کشور لازم است. این کار به شما کمک می‌کند تا پیش از سفر برای آن برنامه‌ریزی کنید، اقامت بی‌دردسری داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

  • از موارد مهمی که برای اقامت در هتل‌های مسکو باید در نظر بگیرید قوانین مربوط به کشیدن سیگار در هتل است. کشیدن سیگار در هتل‌های روسیه ممنوع است و اتاق مخصوص سیگار برای هتل‌های روسیه طراحی نشده است. 
  • از دیگر موارد، حمل و نقل بار است. حمل چمدان‌ها و وسایل مسافران توسط کارکنان هتل انجام نمی‌شود و بر عهده‌ی خود مسافران است. 
  •  باید در نظر بگیرید که به همراه داشتن انواع اجاق‌گاز پیک‌نیکی و وسایل پخت و پز در هتل‌های روسیه ممنوع است؛ بنابراین از به همراه داشتن آن‌ها اجتناب نمایید.
  • مورد آخری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در اکثر هتل‌های روسیه، حمام‌ها دارای وان هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آن کف حمام خیس نشود چرا که در کف حمام راه آب وجود ندارد و اگر این اتفاق بیافتد مسافران متحمل پرداخت جریمه از سمت هتل می‌شوند.

 

public-transport

حمل و نقل روسیه


شبکه حمل و نقل زمینی روسیه از تاکسی، اتوبوس، تراموا، سیستم مترو، قطار و...تشکیل می‌شود. مترو مسکو در سال 1935 با دوخط افتتاح شده‌است و از باشکوه‌ترین شبکه‌های زیرزمینی است. در حال حاضر این مترو دارای 12 خط فعال است که دسترسی شما را به تمامی نقاط شهر آسان می‌کند. همچنین در روسیه خط تاکسی وجود ندارد. شما می‌توانید کنار خیابان ماشین بگیرید اما بهترین راه، استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Yandex Go است که از طریق آن به صورت آنلاین می‌توانید درخواست تاکسی کنید.

در خصوص  کسب اطلاعات بیشتر درباره حمل و نقل عمومی در روسیه کلیک کنید.

travel-expenses

پول رایج در روسیه


واحد پول روسیه روبل است و در هنگام سفر باید در نظر بگیرید که مقداری روبل به همراه داشته باشید، چرا که در بیشتر قسمت‌های روسیه دلار و یا یورو قبول نمی‌کنند. برای تبدیل پول خود به روبل می‌توانید به بانک و یا صرافی ‌های مطمئن مراجعه کنید. 

government-place

عکس برداری از اماکن دولتی


در اکثر کشورها عکس‌برداری از اماکن دولتی ممنوع است. در روسیه هم مانند اغلب کشورها عکس‌برداری از اماکن دولتی ممنوع می‌باشد. اگر به همراه تور لیدر از روسیه بازدید می‌کنید، بهتر است قبل از عکس‌برداری از مکان مورد نظر، درباره‌ی آن از تور لیدر سوال بپرسید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

مخارج سفر به روسیه


نوسانات قیمت ارز، هزینه‌های اضافی در خارج از کشور را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند. هزینه‌هایی از قبیل وعده‌های غذایی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، رفت و آمد در شهر و …
 روسیه کشور نسبتا گرانی است و هزینه‌ی گشت و گذار و رفتن به رستوران در آن بالاست، هزینه‌ی یک وعده غذا در رستوران‌های خوب روسیه  از حدود 500 روبل آغاز می‌شود و مرسوم است که به ازای هر فاکتور 100 روبل و بالاتر از آن انعام در نظر گرفته شود. هزینه‌ی ساندویچ به همراه سیب زمینی و نوشابه در حدود 150 روبل می‌شود. همچنین بهتر است بدانید در روسیه کافه رستوران‌هایی با انواع نوشیدنی سرد و گرم و منوی غذایی با تنوع کمتر وجود دارد اما فضایی تحت عنوان «کافه» در آن وجود ندارد. برای سفر به این کشور نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی مالی دارید. بنابراین حتما از قبل قیمت‌ها را به صورت آنلاین چک کنید تا در طول سفر دچار شوک نشوید. همچنین بهتر است برای کاهش هزینه‌ها همراه خود مواد غذایی کوچک با ماندگاری بالا بیاورید.


خوشبختانه خدمات تورهای روسیه معمولا شامل صبحانه و یک گشت شهری همراه با ناهار است و تا حد زیادی از هزینه‌های اضافی سفر اجتناب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

russian-culture

 فرهنگ روسیه


روسیه با وجود اینکه کشور پیشرفته‌ای محسوب می‌شود اما هنوز دربند آداب و رسوم است و مردم آن به اصول اخلاقی پایبند هستند. برای مثال اگر می‌خواهید از کلیسای ارتدکس بازدید کنید باید بدانید که خانم‌ها باید پوشش سر و گردن داشته باشند، از پوشیدن دامن کوتاه پرهیز کنند و آقایان شلوارک کوتاه نپوشند. تماشای تئاتر و اپرا هم آداب خودش را دارد و اگر می‌خواهید در سالن اپرا حاضر شوید باید لباس رسمی به تن داشته باشید.

 

جشنواره های روسیه


حالا که قصد سفر به روسیه را دارید بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید در یکی از جشنواره ها و فستیوال های روسیه شرکت کنید. یکی از فستیوال‌های مهمی که در روسیه برگزار می‌گردد فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ است. بهتر است بدانید که این پدیده از اواخر اریبهشت‌ ماه تا اواسط مرداد‌ ماه اتفاق می‌افتد. در شب‌های سفید به دلیل وسعت مدارعرضی و نزدیکی طلوع و غروب خورشید، شب‌ها خبری از تاریکی نیست و زندگی در شب جریان دارد. از این رو برای جشن‌ و خوش‌گذرانی‌های شبانه مناسب است. اگر قصد شرکت در یکی از جشنواره‌های روسیه دارید حتما یک لباس مجلسی مناسب به همراه داشته باشید. 

 

کلام آخر


مردمان روسیه، آرام و ساکت اما مهربان و دوست‌ داشتنی هستند. با رعایت اصول اخلاقی مردمان روسیه، آن‌ها می‌توانند به دوستان خوبی برای شما تبدیل شوند. کافی است نکاتی که در مقاله گفتیم را در نظر بگیرید و رعایت کنید تا  سفر راحت و بی‌دردسری به روسیه داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. همچنین اگر قصد سفر به این کشور را دارید به شما توصیه می‌کنیم تا راهنمای سفر به روسیه را در مجله گردشگری آرزوی سفر مطالعه نمایید تا بیشتر از پیش با این کشور آشنا شوید.

captcha

مطالب مرتبط