جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | شفق قطبی در روسیه

شفق قطبی در روسیه

شفق های قطبی امواج زیبایی از نور هستند که هزاران سال است که مردم را مجذوب خود کرده اند.این پدیده چیزی شبیه به یک معجزه است و تشکیل این پدیده به عوامل زیادی بستگی دارد: آب و هوا، فعالیت خورشیدی و موقعیت جغرافیایی. در روسیه مکان های زیادی برای مشاهده شفق قطبی وجود دارد. دایره قطب شمال از بخش بزرگی از این کشور می گذرد و نمایش این پدیده را می توان از Karelia تا Chukotka مشاهده کرد. گاهی اوقات، حتی ساکنان سن پترزبورگ می توانند شفق شمالی جادویی را ببینند. تور شفق قطبی یکی از برنامه های پرهیجانی هست که تجربه بی نظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 

شفق قطبی چیست؟


شفق شمالی یا همان طور که بسیاری از مردم آن را به عنوان شفق قطبی می شناسند یک پدیده طبیعی است که به صورت درخششی زیبا در آسمان به نمایش در می آید. بسته به نوع برخورد ممکن است او را در رنگ‌های مختلف ببینید: سبز، صورتی، بنفش، زرد و گاهی نارنجی. رنگ‌های زرد و سبز معمولاً هنگام برخورد ذرات با اکسیژن و قرمز، بنفش و آبی هنگام برخورد با نیتروژن ظاهر می‌شوند. این رنگ‌های زیبا که در آسمان می‌رقصند، تأثیرگذارترین پدیده‌ای هستند که مردم را در سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کنند تا بیایند و آن را در تور روسیه تجربه کنند.


شفق قطبی چه زمانی رخ می‌دهد؟


شفق قطبی در قطب شمال از اواخر سپتامبر شروع و تا اواخر مارس / اوایل آوریل طول می کشد. این پدیده معمولاً بین ساعت 17:00 تا 02:00 ظاهر می شود. برای دیدن شفق های شمالی، آسمان باید تاریک و بدون ابر باشد
شفق قطبی معمولا در ماه های مارس و سپتامبر در حوالی اعتدال ها (زمانی که طول روز و شب تقریباً برابر است) بیشترین فعالیت را دارد.


وسایل مورد نیاز سفر برای تماشای شفق قطبی


برای اینکه بتوانید شفق را ببینید و از آن عکس بگیرید، انتظار می رود تا اوقات طولانی را در فضای باز بگذرانید. بنابراین باید برای دمای حداقل  -10 درجه سانتیگراد آماده شوید. درنتیجه لباس مناسب و باکیفیت  انتخاب کنید تا بدنتان را گرم نگه دارد.  
تجهیزاتی که باید در تور شفق قطبی به همراه داشته باشید ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسند. اما انتخاب وسایل و لباس مناسب می تواند ترس و اضطراب شما را از این سفر کاهش دهد. با همراه داشتن وسایل و تجهیزات مناسب می توانید با لذت و خیالی آسوده شفق شمالی را مشاهده کنید.
میزان لباس گرمی که باید همراه داشته باشید به مدت زمان اقامت و زمان سفر شما بستگی دارد. در حالی که  لباس‌های گرم مانند سویشرت یا ژاکت‌ها برای پوشیدن روزمره عالی هستند، لایه‌های نازک برای حفظ گرمای بدن موثرتر هستند.
در ادامه لیستی از لباس‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای سفر و تماشای شفق قطبی را مرور می‌کنیم.
•    کلاه و دستکش 
•    دوربین
•    عینک آفتابی
•    کفش ضد آب
•    جوراب پشمی
•    پلیور پشمی
•    کاپشن ضد آب
•    شلوار گرم و ضد آب
•    و ...


بهترین مکان برای دیدن شفق شمالی در روسیه


مورمانسک
شما می توانید شفق قطبی را در مورمانسک ببینید. منطقه مورمانسک که در شبه جزیره کولا واقع شده است، در میان گردشگران روسی که برای اسکی، اسنوبرد و بازدید از روستاهای سنتی سامی به آنجا می روند، بسیار محبوب است. این شهر با جمعیتی بالغ بر 300000 نفر، بزرگترین شهر جهان در دایره قطب شمال است. در این منطقه زمستان ها معتدل است و میانگین دمای آن در دسامبر و ژانویه حدود منفی 10 تا 15 درجه سانتیگراد است.

northern-lights-in-kirovsk


Kirovsk
این شهر کوچک نزدیکترین شهر به کوههای Khibiny در شبه جزیره کولا و مکانی محبوب برای اسکی است. چندین استراحتگاه در اینجا وجود دارد، از جمله Kukisvumchorr، Bolshoi Vudyavr و Kolasportland .
کوه های Khibiny در جنوب مورمانسک واقع شده اند. از بالا این کوه ها، آسمان صاف و روشن است و شانس بیشتری برای دیدن شفق شمالی وجود دارد.

arkhangelsk


Arkhangelsk

این شهر شمالی نسبتاً بزرگ (جمعیت 350000 نفر) ، یک مقصد محبوب برای گردشگری زمستانی است. آرخانگلسک که در قرن شانزدهم تأسیس شد، در دایره قطب شمال، در نقطه‌ای که رودخانه دوینا شمالی به دریای سفید می‌رسد، قرار دارد. امروزه این یک شهر مدرن با یک مرکز تاریخی بزرگ و نمونه های زیبایی از معماری چوبی است. بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی در این منقطه ، اعتدال بهاری و پاییزی و همچنین در زمستان است.

petrozavodsk

Petrozavodsk

پتروزاوودسک شهر بسیار جالبی است که در 400 کیلومتری شمال سنت پترزبورگ قرار دارد. علاوه بر این، کارلیا دارای طیف گسترده ای از زیرساخت های گردشگری است، از مسیرهای حمل و نقل راحت گرفته تا راهنمایان تور انگلیسی زبان. گاهی اوقات شفق شمالی در پتروزاوودسک، پایتخت کارلیا دیده می شود. اما برای عکس های جوی بیشتر از شهرهای کوچک کارلیایی در شمال دیدن کنید: کیم، بلومورسک، نیلموگوبا یا در امتداد ساحل دریای سفید. شما همچنین می توانید شفق قطبی را در جزیره Solovki مشاهده کنید.

naryan-mar


Naryan-Mar

پایتخت منطقه خودمختار ننتس در شمال روسیه، در دایره قطب شمال قرار دارد. ناریان مار شهر مزارع گوزن شمالی، ماهیگیری و روغن است. شفق قطبی در اینجا از سایه های متعدد و سوسو زدن تشکیل شده است که آن را واقعاً خارق العاده می کند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه برای دیدن شفق های شمالی و گوش دادن به افسانه های شهر ناپدید شده اوایل پاییز است.

captcha

مطالب مرتبط