جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | هزینه های سفر به روسیه

هزینه های سفر به روسیه

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های شیرین زندگی، سفرکردن است. سفر به روسیه یکی از اتفاق‌هایی است که هر فردی باید در طول زندگی خود آن را تجربه کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای هر کسی در سفر اهمیت دارد، هزینه‌هایی است که باید در آن سفر خرج شود. بنابراین، در این مقاله از آرزوی سفر می‌خواهیم به هزینه های سفر به روسیه بپردازیم.

 

زمان سفر به روسیه


یکی از عواملی که بر هزینه های سفر به روسیه تاثیر دارد انتخاب زمان سفر به روسیه است. به دلیل سرد بودن هوا در روسیه، بهترین زمان برای سفر به روسیه در فصل تابستان است. به همین علت قیمت تورهای روسیه در فصل تابستان با افزایش خواهد داشت.اما اگر به دنبال تور اروپایی با هزینه کم هستید، قطعا تور روسیه یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. تور روسیه از نظر کیفیت تفاوتی با تورهای اروپایی نداشته و دارای هتل‌های بسیار لوکس می‌باشد و گاهی حتی خدمات بالاتری نسبت به استانداردهای اروپایی ارائه می دهند.

price-visa

هزینه ویزای روسیه


برای سفر به روسیه به ویزای روسیه نیاز دارید. شرایط اخذ ویزای روسیه بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از ویزای شینگن است. برای دریافت ویزای توریستی روسیه نیاز به شرایط خاصی نیست، اما برای دریافت این ویزا فقط می‌توانید به صورت گروهی اقدام نمائید. ویزای توریستی در آرزوی سفر معمولا یک هفته بعد از اقدام برای مسافر ارسال می‌شود که هزینه آن به مبلغ 120 دلار است. در صورتی که زمان باقی مانده تا سفر کمتر از یک هفته باشد، ویزا از حالت عادی به نیمه فوری و یا فوری تبدیل شده که هزینه آن 148 و یا 230 دلار است. در صورتی که قصد دارید در خصوص شرایط صدور ویزای توریستی روسیه اطلاعات بیشتری کسب نمایید کلیک کنید.

 

راه های سفر به روسیه و هزینه های آن


برای سفر به روسیه انتخابهای مختلفی را پیش رو دارید. می توانید از طریق تورهای مسکو، یا تور ترکیبی مسکو + سن پترزبورگ و تور ترکیبی مسکو + مورمانسک به این کشور سفر کنید.


تورهای مخصوص مسکو


بسته به فصلی که در آن تور مسکو را رزرو می‌کنید، پکیج تور شامل تعداد روزهای متفاوتی است. به طور کلی تور‌های مسکو از 4 روز شروع می‌شود و تا 8 روز ارائه می شود. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع ایرلاین، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت است. 


تورهای ترکیبی مسکو + سن پترزبورگ


تورهای مسکو معمولاً به صورت ترکیبی با شهر سن پترزبورگ ارائه می شود، بدین صورت که با تورهای 7 شب مسکو+ سن پترزبورگ 3 یا 4 شب را در مسکو و باقی روزهای باقی مانده را در سن پترزبورگ سپری میکنید. هزینه تور مسکو سن پترزبورگ بسته به زمان سفر، نوع ایرلاین، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت است. 


تورهای ترکیبی مسکو + مورمانسک


تورهای مسکو که به صورت ترکیبی با شهر مورمانسک ارائه می‌شود، بدین صورت که با تورهای 6 شب مسکو+ سن پترزبورگ 2 شب را در مسکو و باقی روزهای باقی مانده را در سن پترزبورگ سپری می‌کنید. هزینه تورهای ترکیبی مسکو + سن پترزبورگ بسته به زمان سفر، نوع ایرلاین، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت است. 

transportation-in-russia

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری روسیه


وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه مدرن و پیشرفته می باشند و می‌توانید از وسایل نقلیه نظیر مترو، انواع اتوبوس و اتوبوس برقی مسکو، تراموا مسکو، مارشروتکا مسکو، منوریل مسکو، قایق و تاکسی استفاده کنید. 

هزینه خرید بلیط الکترونیک شهر مسکو: ۵۰ روبل روسیه 
هزینه مترو مسکو: بین 62 روبل (تک سفره) تا 124 روبل روسیه (دو سفره)
هزینه اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا در مسکو:  بین 50 روبل تا 65 روبل روسیه
هزینه تاکسی در مسکو : از 1500 تا 2500 روبل روسیه به بالا
هزینه مارشروتکا مسکو : 55 روبل روسیه برای یک سواری
هزینه کشتی در مسکو:  بین 7۰۰ روبل تا ۲2۰۰ روبل روسیه

trioka

کارت تریوکا


برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی در مسکو، باید از یک بلیط الکترونیکی به نام troika استفاده کنید. بلیط الکترونیکی مسکو برای تمامی وسایل حمل و نقل قابل استفاده است. تریوکا یک کارت آبی رنگ است و قیمت خرید آن فقط 55 روبل روسیه است. این بلیط الکترونیکی را می توان تا سقف 3000 روبل روسیه شارژ کرد و از  دفاتر  بلیط الکترونیکی، ایستگاه های مترو مسکو و دستگاه های خودکار  بلیط الکترونیکی در مسکو تهیه کرد.

 

هزینه اقامت در هتل های روسیه


هزینه هتل و محل اقامت یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سفر برای هر گردشگری است. به یاد داشته باشید که قیمت هتلی که رزرو می‌کنید می‌تواند هزینه سفر به روسیه را به شدت افزایش یا کاهش دهد. البته نکات مهمی برای کاهش هزینه‌های زندگی در روسیه وجود دارد که هر مسافری باید بداند.  
اگر می خواهید هزینه اقامت خود در روسیه را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم یکی از اقامتگاه‌های خارج از مرکز شهر را انتخاب کنید. بیشتر این اقامتگاه‌ها قیمت مناسبی دارند و می‌توانید محل اقامت مناسبی را با قیمتی پایین‌تر از هتل‌های مرکز شهر پیدا کنید. 
در این بخش ما به طور تقریبی قیمت هتل‌های مختلف در مسکو و سن پترزبورگ را در سال 1402 (اوت 2022) بررسی کردیم.

 

هزینه اقامت در هتل های مسکو


اگر بخواهید در همین سال 1402 به روسیه سفر کنید، هزینه یک شب اقامت در هتل‌ های مسکو برای اتاق‌های دو تخته به شرح زیر خواهد بود.
•    قیمت هتل های ۱ ستاره مسکو: بین 1000 روبل تا 3000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۲ ستاره مسکو: بین 1400 روبل تا 9000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۳ ستاره مسکو: بین 1700 روبل تا 18000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۴ ستاره مسکو: بین 2600 روبل تا 19000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۵ ستاره مسکو: بین 4800 روبل تا 40000 روبل روسیه 


هزینه اقامت در هتل های سن پترزبورگ


اگر می‌خواهید سفر به روسیه را برای سال 1402 ترتیب دهید، هزینه هر شب اقامت در یک اتاق دو تخته در هتل های سن پترزبورگ به ترتیب زیر خواهد بود.
•    قیمت هتل های ۱ ستاره سن پترزبورگ : بین 850 روبل تا 10000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۲ ستاره سن پترزبورگ : بین 800 روبل تا 6000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۳ ستاره سن پترزبورگ : بین 1300 روبل تا 13000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۴ ستاره سن پترزبورگ:  بین 2000 روبل تا 25000 روبل روسیه
•    قیمت هتل های ۵ ستاره سن پترزبورگ : بین 4500 روبل تا 32000 روبل روسیه

food-price

 هزینه خورد و خوراک در روسیه


علاوه بر هزینه اقامت در روسیه، می‌بایست برای خورد و خوراک نیز هزینه‌ای صرف کنید. هزینه صبحانه معمولاً بر روی نرخ هتل شما لحاظ می‌شود و نیازی به پرداخت مبلغ اضافی نیست. در این مورد، توصیه می‌کنیم هتلی را رزرو کنید که بوفه صبحانه سلف سرویس ارائه می‌دهد. اما برای صرف نهار و شام می‌بایست هزینه جداگانه پرداخت کنید.
برای صرف غذا در روسیه می‌توانید کافی شاپ‌ها و یا رستوران‌های سنتی ارزان قیمت را انتخاب کنید. هزینه غذا در این رستوران‌ها به طور متوسط 400-600 روبل (7-10 دلار) است. اما اگر می‌خواهید برای صرف غذا به یک رستوران خوب بروید، هزینه خرید غذا در یک رستوران خوب در روسیه حدود 650 تا 3000 روبل (11 تا 50 دلار) برای هر نفر است.
 یکی از بهترین رستوران‌های روسیه که می‌توانید از صرف یک غذای سلطنتی لذت ببرید، رستوران خرگوش سفید در مسکو  (Rabbit White) است. جالب است بدانید که نام این رستوران در بین 50 رستوران برتر دنیا قرار دارد. به خاطر داشته باشید هزینه‌ای که برای غذا خوردن در این رستوران باید بپردازید چیزی حدود 20 تا 50 دلار برای هر نفر است.

famous-place-russia

هزینه ی بازدید از جاذبه های گردشگری در روسیه


اول از همه در مورد این قسمت از هزینه سفر به روسیه باید به شما بگوییم که تمام جاذبه‌های کشور روسیه پولی نیستند و جاذبه‌های رایگانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اما برای بازدید از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور باید هزینه پرداخت کنید. 
برخی از جاذبه‌های گردشگری مسکو و جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ عبارتند از: میدان سرخ، کاخ کرملین، کلیسای سنت باسیل در مسکو و کلیسای ناجی در خون، کاخ پیترهوف، موزه هرمیتاژ، کاخ کاترین، قلعه پیتر و پاول و کلیسای سنت ایزاک در سن پترزبورگ.
در زیر به هزینه برخی از این جاذبه‌های گردشگری روسیه اشاره می‌کنیم.

•    هزینه ورودی کاخ کرملین | Grand Kremlin Palace: روبل 700
•    هزینه ورودی موزه ی آرمیتاژ | State Hermitage Museum : از 300 تا 730 روبل متغیر است.
•    هزینه ورودی کاخ پترهوف | Peterhof : روبل 900
•    هزینه ورودی کاخ و پارک کاترین | Catherine Palace : روبل 700
•    هزینه ورودی کلیسای پل و پیتر در سنت پترزبورگ | Peter and Paul Cathedral : روبل 550
•    قلعه ی سنت مایکل | Saint Michael Castel : روبل 750
•    کلیسای سنت آیزاک | St. Isaac’s Cathedral : روبل 250
•    کاخ استراگانوف | Stroganov Palace: روبل 350

 

هزینه تور روسیه در آرزوی سفر


آرزوی سفر پارسیان به عنوان مجری مستقیم تور‌های روسیه با بالاترین درصد رضایت مسافران، اقدام به برگزاری تور روسیه بر اساس سلیقه و بودجه مسافران کرده است. ما جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهیم (هر آنچه که باید بدانید) تا بهترین قیمت را برای تور روسیه انتخاب کنید.
همچنین لازم به ذکر این نکته است مسافران عزیز بهتر است هنگام سفر به روسیه همراه خود حداقل 600 دلار داشته باشند.
علاوه بر هزینه سفر به روسیه و اقامت در این کشور، برای سفر به این کشور کسب اطلاعات و راهنمایی مختص این کشور ضروری و مفید است. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم  راهنمای سفر روسیه  را مطالعه کنید.

 

captcha

مطالب مرتبط