جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه واقع در مرکزشهر دبی قرار دارد، این برج که به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود، ارتفاعی برابر با ۸۲۸ متر دارد (همراه با آنتن و پرچم ارتفاعش به ۸۲۹.۹ متر می‌رسد) و از سال ۲۰۰۷ به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود و مایهٔ غرور و افتخار این شهر است. این آسمان‌خراش در منطقهٔ محبوب مرکز شهر دبی قرار دارد، جایی که می‌توانید انواع امکانات شهری مانند بزرگترین مرکز خرید جهان و فوارهٔ شگفت‌انگیز دبی را در این منطقه پیدا کنید.
با توجه به ارتفاع چشمگیر برج خلیفه، بازدید از آن یکی از فعالیت‌هایی است که حتماً در سفر خود به دبی باید انجام دهید. بدون بازدید از برج خلیفه، سفر به دبی به نظر ناقص خواهد رسید. در این مقاله به شما تمام اطلاعاتی که باید در مورد بازدید از برج خلیفه در دبی بدانید، از جمله سکوهای رصد در این آسمان‌خراش که مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر دبی را به شما ارائه می‌دهد و نحوه‌ی خرید بلیط برای ورود به برج خلیفه را ارائه خواهیم داد

 

بازدید از برج خلیفه


برای بازدید از برج خلیفه در دبی، چندین گزینه وجود دارد. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به رزرو بلیط برای ورود به رصدخانه محبوب At the Top در ارتفاع ۴۵۲ متری این برج اشاره کرد. همچنین، می‌توانید یک اتاق در هتل 5 ستاره آرمانی دبی رزرو کنید و یا در یکی از رستوران‌های آسمان‌خراش این برج غذا سرو کنید.
برای اکثر گردشگران تور دبی، خرید بلیط At The Top ارزان ترین و ساده ترین راه برای بازدید از برج خلیفه در دبی است. عرشه مشاهده At The Top در طبقات 124 و 125 و در ارتفاع 452 متری از زمین قرار دارد. از این ارتفاع بی‌نظیر، منظره 360 درجه‌ای باورنکردنی از خط افق دبی دارید.
تنها بخشی از برج 828 متری برای عموم قابل دسترسی است. هشت طبقه پایین هتل 5 ستاره آرمانی را در خود جای داده است. این هتل دارای اتاق‌های لوکس است که توسط طراح مشهور ایتالیایی، جورجیو آرمانی، طراحی شده‌اند. امکان اقامت در این اتاق‌های لوکس با پرداخت هزینه مربوطه برای عموم فراهم است. بالاتر از آن، از طبقه 9 تا 108، بیش از 900 آپارتمان لوکس وجود دارد. طبقات 111 تا 151 عمدتاً شامل فضاهای اداری است. علاوه بر این، برج خلیفه دارای استخرهای شنا، رستوران ها، مرکز تناسب اندام، مسجد و کلوپ شبانه است.
در طبقه 122 برج خلیفه، رستوران اتمسفر برج خلیفه قرار دارد. در طبقات 124 و 125 سکوی تماشای At The Top قرار دارد که منظره خیره کننده 360 درجه از دبی را ارائه می دهد. در طبقه 148، عرشه دید لوکس At The Top Burj Khalifa SKY قرار دارد . بالاتر از آن، در طبقات 152 تا 154، مرتفع ترین سالن استراحت جهان قرار دارد که با پرداخت هزینه می توان از آن بازدید کرد. 

بازدید از برج خلیفه

نمایی در بلندترین ساختمان جهان


ورودی جاذبه At The Top در خود برج خلیفه نیست، بلکه در مرکز خرید دبی مال، یکی از بهترین مراکز خرید دبی، در طبقه همکف پایین نزدیک فود کورت قرار دارد. پس از رزرو بلیط ، از راهروی طولانی به برج خلیفه می‌روید و با سریع‌ترین آسانسور جهان به طبقه 124 در ارتفاع 452 متری از زمین منتقل می‌شوید. از این سکوی رصد، منظره پانورامایی خیره کننده ای از دبی دارید. در هنگام طوفان شن به دلیل رطوبت هوا، به خصوص در اوایل و انتهای روز، دید شما ممکن است محدود شود. همچنین پس از غروب آفتاب، منظره کمی محدودتر است، اما همچنان می‌توانید از زیبایی افق نورانی دبی لذت ببرید.
نیمی از عرشه دیدبانی اینجا پوشیده است و مناظری شگفت‌انگیز از بخش جنوب غربی شهر دبی، از جمله جزیره معروف نخل جمیرا و برج العرب فوق‌العاده مجلل را ارائه می‌دهد. در روزهای صاف، حتی ممکن است بخشی از مارینا دبی را با عین دبی در دوردست مشاهده کنید. از طرفی، از قسمت بیرونی می‌توانید بخش شرقی شهر دبی را مشاهده کنید، از جاده شیخ زاید با تمام آسمان‌خراش‌هایش، مرکز خرید دبی، فواره دبی، سوق البهار و هتل آدرس مجاور، هتل پالاس و در دوردست، قاب دبی. بخش‌های باز به پنجره‌های فضای باز تعبیه شده‌اند تا امکان عکاسی و فیلم‌برداری را بدون مانع شدن بازتاب‌های شیشه‌ای فراهم می‌کند.
شایان ذکر است که برج خلیفه – At The Top به طور کامل برای افراد دارای معلولیت و ویلچر قابل دسترسی است و ورود سگ های راهنما برای نابینایان نیز مجاز هستند. با این حال، هیچ امکاناتی برای افراد کم بینا یا ناشنوا وجود ندارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه چه زمانی است؟


به نظر ما، بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه ، یک ساعت و نیم تا یک ساعت قبل از غروب خورشید، حدود ساعت ۱۷:۰۰ در ماه‌های زمستان است. در این مدت، بسته به ماه، خورشید بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ غروب می‌کند. اگر قصد دارید در ماه‌های تابستان از برج خلیفه بازدید کنید، خورشید بین ساعت ۱۹:۰۰ تا ۱۹:۱۵ غروب می‌کند. 

با رزرو بلیط درست قبل از غروب آفتاب، در واقع دو تجربه را به قیمت یکی بدست می‌آورید. دبی را هم در روز و هم در شب خواهید دید.
برای عکاسی، بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه صبح زود است زیرا اگر بخواهید از پشت شیشه عکس بگیرید، نور پس‌زمینه کمی خواهید داشت. این موضوع تنها در صورتی مطرح می شود که بخواهید از برج العرب و خط ساحلی عکس بگیرید. طرف دیگر دبی در عرشه بیرونی قابل دسترسی است که در آن شکاف هایی در پانل های شیشه ای برای عکاسی وجود دارد.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به دبی کلیک کنید.

عرشه مشاهده At The Top

 

بازدید از عرشه مشاهده At The Top در برج خلیفه


با خرید آنلاین بلیط‌، شما می‌توانید به راحتی از جاذبه At The Top در برج خلیفه بازدید کنید این اقدام باعث می‌شود ترتیب بازدیدکنندگان مدیریت شود و از ازدحام بیش از حد در سکوی مشاهده جلوگیری شود. در هنگام غروب آفتاب، احتمالاً عرشه دیدبانی شلوغ‌تر از معمول خواهد بود، زیرا بازدیدکنندگان برای تماشای غروب بیشتر میمانند. 
قبل از بالا رفتن، ابتدا باید از یک ایست بازرسی امنیتی، مشابه آنچه در فرودگاه‌ها وجود دارد، عبور کنید. معمولاً یک صف کوتاه در این ایست بازرسی امنیتی وجود دارد. پس از بررسی امنیتی، برای دسترسی به آسانسورها صف خواهید کشید. در زمان شلوغی، به خصوص در حوالی غروب آفتاب، ممکن است لازم باشد قبل از صعود کمی معطل شوید. بنابراین، اگر می‌خواهید غروب خورشید را از برج خلیفه ببینید، هنگام انتخاب زمان خود برای رزرو بلیط برج خلیفه، این را در نظر بگیرید. کل فرآیند عبور از امنیت، انتظار در صف آسانسور و سوار شدن به آسانسور معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. در آسانسور، با سرعت 42 کیلومتر در ساعت صعود خواهید کرد، اگرچه ممکن است متوجه شتاب آن نشوید. آسانسورهای برج خلیفه سریعترین آسانسورهای جهان هستند، بنابراین در کمترین زمان به طبقه ۱۲۴ خواهید رسید.
وقتی به طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵، بلندترین برج جهان می‌رسیدید، می‌توانید تا هر زمانی که دوست دارید در آنجا بمانید و از منظره‌ی ۳۶۰ درجه دبی لذت ببرید. اکثر بازدیدکنندگان حدود سی تا شصت دقیقه را در عرشه مشاهده می‌گذرانند. در طبقات At The Top، همچنین می‌توانید سوغاتی بخرید یا حتی نامه‌ای را در یکی از بالاترین صندوق‌های پستی جهان ارسال کنید. اگر می‌خواهید عکس‌ها و سلفی‌های خود را فوراً در رسانه‌های اجتماعی یا با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید به لطف Wi-Fi رایگان این کار را انجام دهید.

 

بلیط برای At The Top در برج خلیفه


اگر می خواهید از طبقات 124 و 125 برج خلیفه بازدید کنید، بلیط های At The Top خود را در وب سایت Tiqets یا وب سایت GetYourGuide سفارش دهید . با این بلیط ها به طبقات 124 و 125 برج خلیفه دسترسی خواهید داشت و می توانید از منظره فوق العاده دبی و خلیج فارس لذت ببرید.
قیمت بلیط های ورودی برج خلیفه از 49 دلار آمریکا برای هر نفر برای بلیط های معمولی برج خلیفه شروع می شود. بلیط برای اوقات شلوغ تر، مانند نزدیک غروب آفتاب، کمی گران تر است و از 71 دلار آمریکا برای هر نفر شروع می شود. 

 

 SKY برج خلیفه


برج خلیفه علاوه بر سکوی At The Top در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵، دارای یک سکوی رصد دوم نیز می‌باشد. این عرشه رصدی در طبقه ۱۴۸ و در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین قرار دارد و رسماً آن را به بلندترین سکوی رصد در جهان تبدیل می‌کند. بلیط‌های جداگانه‌ای برای At The Top، برج خلیفه SKY در دسترس هستند که به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از بلیط‌های دیدگاه At The Top هستند. علیرغم قیمت بالاتر، دسترسی به آسانسور خصوصی، راهنمای خصوصی و منظره ای فوق العاده از بالاترین سکوی رصد جهان را تجربه خواهید کرد.
بلیط‌های ورودی سکوی تماشای برج خلیفه SKY از ۱۰۹ دلار آمریکا برای هر نفر در دسترس است، اما در زمان‌های محبوب صبح و حوالی غروب آفتاب قیمت آن افزایش می‌یابد. می‌توانید بلیط‌های At The Top، برج خلیفه SKY در طبقه ۱۴۸ برج خلیفه را در وب‌سایت Tiqets یا در وب‌سایت GetYourGuide رزرو کنید. با بلیط At The Top، برج خلیفه SKY، شما همچنین می‌توانید به At The Top معمولی در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج خلیفه دسترسی داشته باشید.

 

غذا خوردن در رستوران اتمسفر برج خلیفه


رستوران اتمسفر برج خلیفه که در ارتفاع 442 متری قرار دارد، مرتفع ترین رستوران جهان و از لوکس ترین رستوران های دبی است. این رستوران مجلل در طبقه 122 برج خلیفه واقع شده است و شامل یک قسمت غذاخوری و یک سالن استراحت است که می توانید در آن استراحت کنید. در رستوران Atmosphere، شما می‌توانید از سرو صبحانه، ناهار یا شام به همراه چشم‌اندازهای پانورامایی خیره‌کننده از خط افق دبی لذت ببرید. منوی رستوران Atmosphere فرانسوی است و شامل مواد و غذاهای فصلی مانند فوی گراس، باس دریایی با خاویار و فوم یوزو، تارتار گوشت گاو، Duck à l'Orange و Wagyu ribs Rossini است.
این رستوران ارزان نیست و قیمت یک ناهار 4 غذای از 131 دلار آمریکا برای هر نفر شروع می شود و یک منوی 7 غذای مزه دار حداقل 262 دلار آمریکا هزینه دارد. قیمت غذاهای آلاکارته مانند تارتار گوشت گاو از 109 دلار آمریکا برای هر ظرف شروع می شود و تا بیش از 218 دلار برای یک غذای با خرچنگ می رسد. 

 

طراحی برج خلیفه


طراحی برج خلیفه در دبی بر اساس گل رایج بیابانی Hymenocallis است که شکل آن در پلان طبقه برج منعکس شده است. بلندترین برج جهان توسط شرکت معماری مشهور آمریکایی Skidmore, Owings and Merrill (SOM) از شیکاگو طراحی شده است. این شرکت معماری برای پروژه هایی مانند برج ویلیس در شیکاگو و برج جین مائو در شانگهای شناخته شده است.
ساخت برج خلیفه در سال 2004 آغاز شد و این ساختمان پس از نزدیک به شش سال در 4 ژانویه 2010 به طور رسمی افتتاح شد. در طول ساخت، این برج به نام  Tower of Dubaiنامگذاری شد. درست قبل از افتتاحیه اعلام شد که نام برج به جای Tower of Dubai، برج خلیفه خواهد بود. این نام اشاره ای به خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارت همسایه ابوظبی و همچنین رئیس جمهور امارات متحده عربی در آن زمان است. این برج به نام رئیس جمهور وقت امارات نامگذاری شد زیرا ابوظبی در طول بحران اقتصادی به دبی کمک مالی کرد تا از ورشکستگی امارت جلوگیری کند. در عوض، برجسته ترین ساختمان دبی به نام خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شد.

 

علت نام گذاری برج خلیفه 


نام برج خلیفه اشاره ای به خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارت همسایه ابوظبی و همچنین رئیس جمهور امارات متحده عربی در آن زمان است. این برج به نام رئیس جمهور وقت امارات نامگذاری شد زیرا ابوظبی در طول بحران اقتصادی به دبی کمک مالی کرد تا از ورشکستگی امارت جلوگیری کند. در عوض، برجسته ترین ساختمان دبی به نام خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شد.

 

چگونه به برج خلیفه برسیم؟


ورودی برج خلیفه در بالا در مرکز خرید دبی ، در سطح LG (زمین پایین) نزدیک خانه بلومینگدیل و تفرجگاه ساحلی و فواره دبی واقع شده است. همچنین می توانید تابلوهای دبی مال را دنبال کنید، جایی که جاذبه At The Top به وضوح مشخص شده است. 

چگونه به برج خلیفه برسیم

 

با ماشین تا برج خلیفه

اگر می خواهید با ماشین شخصی (اجاره ای) خود به برج خلیفه سفر کنید، بهتر است در پارکینگ دبی مال پارک کنید. کسانی که فقط برای بازدید از At the Top از دبی مال بازدید می کنند می توانند در سطح 1 در بخش M پارک کنند یا از پارکینگ سینما استفاده کنند.

 

با مترو به برج خلیفه

اگر می خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به برج خلیفه سفر کنید، استفاده از مترو دبی بهترین گزینه است. خط قرمز مترو دارای ایستگاهی در دبی مال و برج خلیفه است. از ایستگاه مترو برج خلیفه/دبی مال، می توانید از طریق پل سرپوشیده مترو در عرض 10 دقیقه به مرکز خرید دبی برسید. از طریق پل طبقه دوم وارد دبی مال می شوید. از اینجا می توانید با آسانسور یا پله برقی به سمت پایینی که ورودی جاذبه At the Top قرار دارد بروید.

 

با اتوبوس به برج خلیفه

می توانید با اتوبوس به برج خلیفه و دبی مال بروید. خط اتوبوس 27 از ایستگاه اتوبوس دیره طلا به سمت مرکز خرید دبی و خط اتوبوس 29 از ایستگاه اتوبوس غبیبه تا مرکز خرید دبی حرکت می کند. اتوبوس‌ها در محل خروج توریست‌ها در ورودی گرند درایو در پایین‌ترین نقطه دبی مال می‌رسند. تقریباً هر 14 تا 16 دقیقه یک اتوبوس وارد و خارج می شود.

 

با تاکسی به برج خلیفه

برای کسانی که ترجیح می دهند با وسایل حمل و نقل عمومی در دبی سر و کار نداشته باشند، می توانند با تاکسی نیز به دبی مال و برج خلیفه سفر کنند. به خاطر داشته باشید که اگر برج خلیفه را به عنوان مقصد خود مشخص کنید، راننده اغلب شما را در ورودی برج پیاده می کند، از جایی که پیاده روی کوتاهی تا ورودی دبی مال است. بنابراین، بهتر است دبی مال را به عنوان مقصد انتخاب کنید. در این صورت شما را در یکی از ایستگاه های تاکسی مرکزی در دبی مال پیاده می کنند و می توانید تا ورودی برج خلیفه - At The Top در داخل مرکز خرید پیاده روی کنید.

در هنگام عصر، ایستگاه های تاکسی در مرکز خرید دبی گاهی اوقات بسیار شلوغ هستند و باید قبل از گرفتن تاکسی مدتی در صف منتظر بمانید. بنابراین، ممکن است عاقلانه باشد که ابتدا کمی پیاده روی کنید و در نقطه ای کمتر شلوغ، مانند نزدیک ایستگاه مترو، سوق البهار یا در کنار جاده، تاکسی بگیرید.

 

ساعات کاری برج خلیفه


At The Top و در بالا، SKY برج خلیفه در روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است. در آخر هفته ها از ساعت 5 صبح تا نیمه شب باز هستند. آخرین زمان ورود به عرشه رصد تا چهل و پنج دقیقه قبل از زمان بسته شدن امکان پذیر است.

captcha

مطالب مرتبط